gr
door gringo Jan 3, 2005 om 18:54
Computers & telefonie

Hp all in one en kaartlezer/usb hub slaapstand/standby probleem

Ik heb een HP all in one type 2355 en ik heb een probleem met de slaapstand/standby met deze printer.Iedere keer als ik de pc uit de slaapstand haal is de verbinding verbroken en moet ik pc opnieuw opstarten.Ik heb windows xp pro sp1.
Daar ik de pc altijd in slaapstand en standby heb staan zoek ik hier een oplossing voor,had de nieuwste software voor HP al geinstalleerd en geen nieuwe drivers voor windows xp zijn verkrijgbaar behalve sp2 die ik liever niet installeer,want dan krijg ik straks nog meer problemen.Het heeft denk ik wel met de drivers voor USB2 te maken want ik heb pas een flasdrive usb2 en een kaartlezer/usb hub die het ook niet doen als ik de pc uit de slaapstand/standby haal en als ik hem uit de standby stand haal zegt windows dat dit een snel usb apparaat is op een langzame usb hub.
Heeft iemand hier een oplossing voor behalve de pc niet in de slaapstand/standby zetten dan?

1496 15 Rapporteer

gr
door gringo - Jan 3, 2005 om 19:24
6 Antwoorden / 2 Vragen

Patch had ik al geinstalleerd maar helaas werkt dat ook niet..Bij apparaatbeheer had ik bjj de usb controllers en dan energiebeheer het vinkje weggehaald bij 'de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen'.Die tip had me iemand verteld maar ook dat werkt niet.

ge
door geronnimo - Jan 3, 2005 om 19:26
10 Antwoorden / 0 Vragen

U moet op een verouderde pc geen nieuwe software zetten.

btalman
door btalman - Jan 3, 2005 om 19:32
280 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, vast en zeker erg nuttig antwoord en wat is een verouderde pc?

btalman
door btalman - Jan 3, 2005 om 19:34
280 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft het over een snel apparaat op een langzame hub, wordt hiermee
de pchub bedoeld, of een externe hub die zorgt voor meerdere
usbpoorten=een soort kastje. Dan kan het helpen om de hp direct op een
usbpoort op de pc aan te sluiten en neit op de externe hub,

Bram

gr
door gringo - Jan 3, 2005 om 19:52
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een pentium 4,3 ghz met 1gb geheugen pc,dus niet echt verouderd zou ik zo zeggen.

btalman,de printer zit op een pc usb.Die kaartlezer heb ik vandaag gekocht en daar zit ook een usb hub op.Maar dat probleem met er zit een snel apparaat op een langzame usb hub is dus de pc usb hub maar windows zegt dat als ik de flashdrive in de pc hub steek en nu dus ook bij de kaartlezer met usb hub.

btalman
door btalman - Jan 3, 2005 om 21:04
280 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de meeste moderne moederborden is het mogelijk de usbstandaard in
te stellen op de oude of de nieuwe 2.0 standaard. Tijdens het opstarten
van de pc op delete of f2 drukken brengt u in het biosmenu, even zoeken
en als die optie er staat 2.0 selecteren, want het lijkt me dat dit
moederbord wel de 2.0 standaard aankan. U heeft ook al de usb 2.0
drivers geinstalleerd?

daflower
door daflower - Jan 3, 2005 om 22:06
30 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn advies: installeer Service Pack 2.

Microsoft biedt de mogelijkheid terug te gaan van servicepack2 naar servicepack 1 als er fouten optreden, door een backup te maken van je bestanden.

Suc6,

Jasper

gr
door gringo - Jan 3, 2005 om 22:25
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ja als ik er niet uitkom zal ik dat wel moeten proberen.

btalman,in het bios stond usb 2.0 wel ingeschakeld (bij het opnieuw opstarten werkt alles ja wel goed) echter hij staat wel op full speed (11 mbps) als ik hem op high speed zet (480 mbps) dan komt de pc helemaal niet meer uit de slaapstand,wel uit standby maar dan weer er is een snelle usb op een......

De usb 2.0 drivers zijn ook wel geinstalleerd

Min moederbord is een asus p4p800 deluxe.

btalman
door btalman - Jan 4, 2005 om 08:43
280 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd heb zelf ook een asus moederbord, de p4p p800se, en geen
problemen mee. Heb je de energiebesparende functies ook correct
ingesteld? s1 en s3 resume, apms aangezet (advanced power management
support)? Zorg ervoor dat al die opties aanstaan bij powermanagement in
de bios,

Bram

gr
door gringo - Jan 4, 2005 om 13:27
6 Antwoorden / 2 Vragen

Bram in het bios kun je kiezen of voor S1 of S3 of auto,waar die dus op staat.En apms staat er niet wel apm en die staat op enabled.

Heb een nieuwe bios erin gedaan maar nu lijkt die helemaal niet meer uit de slaapstand te komen,ff de ouwe weer terugzetten.

gr
door gringo - Jan 10, 2005 om 18:45
6 Antwoorden / 2 Vragen

Sp2 heeft ook niet geholpen.Ik weet intussen dat het door usb 2.0 komt want als ik die uitschakel in het bios werkt alles wel normaal behalve als ik een usb 2.0 apparaat op de usb aansluit dan zegt windows er zit een snel apparaat op een langzame hub is aangesloten,maar de verbinding valt niet meer weg als ik de pc uit slaapstand/standby haal.Maar dat is niet de bedoeling,is vooral lastig als je veel foto's op je geheugenkaart heb staan dan duurt het op usb 1.1 behoorlijk lang.

Dus als iemand nog een gouden tip voor me heeft om dat probleem op te lossen.

fe
door fedion - Oct 8, 2005 om 16:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als je windows met service pack 2 opnieuw installeerd dan kan het zijn dat je usb2 hub de snelheid heeft van een usb1. Wat je doet: deze computer (my Computer) - rechter muisknop - eigenschappen (properties) - hardware - divice manager - de-installeer alles in de lijst van universal serial bus controllers (haal wel eerst alle usb stekkers er eerst uit). Als je alle de-installeert dan werk je muis op een gegeven moment niet meer. Ga dan verder met je toetsenbord. Dan start je de computer opnieuw op. Nu installeerd hij de usb hosts weer automatisch en dan is je probleem opgelost :-)

btalman
door btalman - Oct 9, 2005 om 08:53
280 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al een biosupdate geprobeerd?

user123
door user123 - Oct 9, 2005 om 09:18
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat die printer nu wel is uitgeslapen....

btalman
door btalman - Oct 9, 2005 om 11:46
280 Antwoorden / 0 Vragen

SP2 zou zoals U al zegt, uitkomst kunnen bieden op de site van
microsoft wordt aangegeven dat diverse problemen met usbhubs verholpen
zijn. Als U dit service pack niet wilt installeren kunt U proberen de
patch die microsoft heeft gemaakt om dit probleem op te lossen te
downloaden en installeren op
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=733dd867-56a0-4956-b7fe-e85b688b7f86

Bram