betgemeline5
door betgemeline5 Feb 2, 2017 om 16:40
Computers & telefonie

HP jaagt me op kosten

Sinds 2 weken heb ik een nieuwe printer omdat mijn vorige op was/.
 Het is een HP Deskjet 3637 en ik heb hem geïnstalleerd.
 Afdrukken gaan prima, maar er zijn twee bezwaren.
Ongevraagd krijg ik als hem aanzet  een testpagina, wat mij inkt kost en
wat ik niet wil. Hoe kan ik dat voorkomen?
Tweede vraag: Als ik wil scannen krijg ik een bericht dat er een andere taak bezig is
en dat ik moet wachten, maar ik kan wachten tot Sintjuttemis, het bericht blijft.
Ik zou niet weten welke andere taak dat is, ik was nergens mee bezig.
 Heeft iemand een oplossing?  Heel graag!

4312 9 Rapporteer

fa
door familyman - Feb 2, 2017 om 16:42
888 Antwoorden / 1 Vragen

Verwijder de software van de printer geheel en instaleer die opnieuw, wellicht helpt dat.

ph
door philip36 - Feb 2, 2017 om 17:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk eens in de handleiding, het lijkt erop dat u de installatieprocedure niet afgemaakt hebt.
Die testpagina moet u, denk ik, op de glasplaat leggen en door de printer laten scannen.

Het is mogelijk dat de handelingen voor de installatie niet in de handleiding staan maar tijdens de setup op het computerscherm getoond worden, beter de printersoftware verwijderen en helemaal opnieuw beginnen.

Best mogelijk dat die 'andere taak' als u wilt scannen te maken heeft met de niet voltooide installatie.
Zou kunnen dat de printer die testpagina verwacht om te scannen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2017 om 17:40
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Opnieuw installeren en mogelijk niet van bijgeleverde cd rol maar van de hoogste site.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 2, 2017 om 18:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat heb ik ook met mijn HP na vervanging inkt. Zodra de printer aan de slag wil om de testpagina af te drukken, druk ik op het kruisje op de printer. X Dan stopt hij meteen.
Irritant is het wel!  Heb ik ook nog de originele inkt. Niet bepaald goedkoop.
Het probleem met het scannen heb ik (gelukkig) niet.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 2, 2017 om 18:27
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb even rondgesnord op internet. U moet, volgens HP, de testpagina scannen. Daarna zou hij het weer normaal doen. Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom u nu niet kan scannen. Hij moet eerst de testpagina scannen.

Deze oplossing heb ik hiervan klik HIER gepikt.

jo
door jorisw - Feb 2, 2017 om 22:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En als je de testpagina hebt gescand, even de titel van dit onderwerp aan (laten) passen. HP jaagt jouw niet op kosten.

zoekster1
door zoekster1 Feb 3, 2017 om 12:36
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ben het maar half met je eens. Het wordt nergens bij aankoop of in de handleiding aangegeven dat je de testpagina moet scannen, dus hoe moet iemand dat dan weten? Bovendien had ik het niet toen ik de printer pas had gekocht en ook niet toen ik de inkt had vervangen. Het gebeurde pas bij de derde keer vervangen van inkt. Gelukkig heb ik er, bleek nu, geen last meer van, zeker omdat ik meerdere keren  het kruisje bij opstarten heb ingedrukt. Er zullen veel mensen eerst die testpagina maar laten starten omdat ze niet begrijpen waarom dat ding zo doet. En die inkt van HP is rete-duur, dus kost zeker iedere keer die testpagina een hoop centen.

vr1944
door vr1944 - Feb 5, 2017 om 21:11
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ga naar de ondersteuningspagina van HP en vraag via een chat met een medeweker voor een oplossing ,als het scannen van de testpagina geen oplossing biedt.

gsm
door gsm - Feb 5, 2017 om 23:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is een en hetzelfde probleem. Zie ook het complete verhaal via de link die Zoekster1 gegeven heeft.
Zet de printer uit en daarna weer aan, terwijl er geen verbinding met de computer mogelijk is (USB kabel losnemen of computer uitzetten).
De printer zal een testpagina printen.
Leg de testpagina op de juiste manier op de glasplaat en scan deze pagina door even op de Scan knop te drukken.
Printer weer uit en aan zetten.
Hierna zou het probleem verholpen moeten zijn en kan de printer weer op de computer worden aangesloten.