Htc met waterschade?????
op 26 maart heb ik bij de belcompany een htc legend gekocht. ik wilde een goed toestel die niet zomaar stuk zou gaan en waarbij ik altijd bereikbaar zou zijn voor mijn klanten.
op 10 mei deed mijn telefoon niets meer er stond een fout melding op. ik ben terug gegaan naar de belcompany en die heeft hem opgestuurd naar de htc.
27 mei kreeg ik mijn telefoon terug met de mededeling dat het een gevalletje waterschade was en er niets meer aan gedaan kon worden.
BELACHELIJK ik heb die telefoon nooit gebruikt onder de douche, in bad, tijdens het duiken, in een regenbui, hagelbui sneeuwbui. ik bedoel, nooit nat geworden en toch waterschade. wie bewijst dat ze er bij htc niet een druppeltje koffie over hebben gegooid.
ik koop een goede telefoon en daar betaal ik duur voor 379 euro, als ik dan na nog geen 2 maanden een probleem krijg met de telefoon verwacht ik een oplossing. en niet een smoes. wat kunnen we daar nou aan doen. er zullen toch meer mensen zijn die zoiets mee maken. ik vind het gewoon schandalig dat je zo op deze manier wordt behandeld.
Dit is tegenwoordig de normaalste zaak bij telefoonschade's aan het worden. Als je dan je telefoon opstuurt voor reparatie is het waterschade, en dat is niet gedekt voor reparatie dus dan ben je bedankt. Vul boven bij zoek maar eens in waterschade bij mobiele telefoons dan zul je wel meer hierover te zien krijgen.Want dit is al meerdere malen behandeld.
Zal nog moeilijk gaan worden om dit opgelost te krijgen.
Veel succes.
Op de batterij en op de telefoon in het batterijvakje zit een klein wit plakkertje. Als ik het goed heb verkleurt deze wanneer deze vochtig geweest is.
Dit kan dus ook gebeuren als je misschien met vochtige handen de batterij vastgehouden hebt.
De serviceafdeling hoeft de telefoon niet eens open te maken om waterschade te constateren.
In de garantieperiode ligt de bewijslast bij de verkoper, dat de schade door de gebruiker veroorzaakt is. In dit geval hebben ze dus een bewijs van vocht. Als dit een andere oorzaak heeft zal je dit zelf moeten proberen aan te tonen ben ik bang.
Dus altijd zelf even de waterstikkers controleren, of ze nog wit zijn. En foto maken als bewijs.Want zoals al gezegd, het lijkt erop dat bedirjven standaard met ´waterschade´ van garantieclaims proberen af te komen of er zelfs aan te verdienen. Vooral Nokia is hierom berucht.
Is de stikker verkleurd, en je bent niet eerlijk dan kan je de stikkers eraf peuteren en tijdelijk witte lenen van een vriendje met een vergelijkbaar toestel.
Ook ik had volgens het reparatiecentrum waterschade aan m'n telefoon (iPhone 3GS), terwijl dit onmogelijk zo kon zijn.
Toen ik daarna duidelijk had gemaakt dat ik een verzekering heb wat dit dekt, kwamen ze erop terug. Hij had toen volgens het reparatiecentrum alleen valschade (en dat klopt wel). Uiteindelijk is hij door de verzekering total loss verklaard en kreeg ik 90% van de nieuwwaarde uitgekeerd om een iPhone 4 te kopen.
Maar al met al zijn die mensen bij die reparatiecentra zo corrupt als het maar kan, alles wordt op waterschade afgeschoven.
Wij hebben ongeveer twee jaar geleden hetzelfde meegemaakt met de Belcompany.Ze zeggen dat ze het toestel naar de leverancier sturen, maar in werkelijkheid sturen ze het naar hun eigen bedrijfje voor reparatie. Onze zoon had een nieuwe telefoon en na twee weken zou er volgens dat bedrijfje al waterschade zijn, dit was onmogelijk. Via kassa is de telefoon voor een tweede controle naar een ander bedrijf gestuurd. Er was totaal geen waterschade en we kregen de telefoon gemaakt terug. Dit gemeldt aan de belcompany, die nu ineens wel een ander toestel wilde geven met een kleine bijbetaling. Dit hebben wij niet gedaan.
Misschien kunt u bij kassa het adres opvragen van het bedrijf, die ons geholpen heeft en nooit meer iets kopen bij de belcompany. Die weten niet wat service inhoudt.
Succes
De minitechniek van tegenwoordig is erg ingewikkeld en er zijn maar zeer weinig geschoolde vakmensen die daar iets van begrijpen. Vandaar dat klachten inderdaad vaak gemakshalve worden afgedaan met: "gevalletje waterschade." Dan ben je d'r af. Maar in het hart van zo'n stukje moderne techniek kan van álles gebeuren. Een gevalletje kortsluiting bijvoorbeeld. Vocht kan in het toestel onstaan door sterk wisselende omgevingstemperaturen. (condens) Ons mobieltje is er in de eerste plaats voor de handel en het daaraan gekoppelde, vaak veel te dure abonement. Een gouden handel! Je bent trouwens een beetje gek, wanneer je een toestel koopt voor 379 euro! Ik heb een gratis LG-Cooky met een tientjes-abonnement van Tele 2. Het ding doet het al drie jaar probleemloos. Ik kan er desnoods mee internetten ook, maar dat doe ik wel thuis op m'n PC, da's een stuk voordeliger.
Je weet het,het is een leek deze kunnen we met een kluitje het riet in sturen.
Het is een groot corrupt zooitje,neem een techneut mee dan dimmen ze.
Deze kunnen we NIET voor de gek houden.
Dit soort praktijken aan de GROTE klok hangen,dan delven ze hun eigen graf.
Belcompanie staat bekend om waardeloze service,centen binnen je zoekt het maar uit.
krootvogel
[quote=henkiehoempa schreef op maandag 30 mei 2011, 13:32]De minitechniek van tegenwoordig is erg ingewikkeld en er zijn maar zeer weinig geschoolde vakmensen die daar iets van begrijpen. Vandaar dat klachten inderdaad vaak gemakshalve worden afgedaan met: "gevalletje waterschade." Dan ben je d'r af. Maar in het hart van zo'n stukje moderne techniek kan van álles gebeuren. Een gevalletje kortsluiting bijvoorbeeld. Vocht kan in het toestel onstaan door sterk wisselende omgevingstemperaturen. (condens) Ons mobieltje is er in de eerste plaats voor de handel en het daaraan gekoppelde, vaak veel te dure abonement. Een gouden handel! Je bent trouwens een beetje gek, wanneer je een toestel koopt voor 379 euro! Ik heb een gratis LG-Cooky met een tientjes-abonnement van Tele 2. Het ding doet het al drie jaar probleemloos. Ik kan er desnoods mee internetten ook, maar dat doe ik wel thuis op m'n PC, da's een stuk voordeliger.
@Henkiehoempa,
ik kan helemaal in je betoog mee gaan betreffende de technische kant van het verhaal. Ik vind het wat minder gepast om aan te geven dat je gek bent om een telefoon van €379,-- te kopen.
Zelf kan ik ook op een gare fiets naar mijn werk gaan, ik kan er ook voor kiezen om op een fiets van €1200,-- te gaan.
Een telefoon van €379,-- hoort ook probleemloos te werken voor een flinke periode, anders horen ze dat hele ding niet te verkopen.
Zoals van Hemert al aangeeft, zorg voor een goede second opinion en confronteer hier BC mee , het is inderdaad schering en inslag met de 'waterschade'. Zo langzamerhand denk je dat we overspoeld zijn, in plaats dat we last hebben van de droogte. Mocht bij de second opinion geen sprake zijn van waterschade, probeer deze kosten direct te verhalen op de vrienden van BC.
Trouwens niet alleen BC blijft het gooien op waterschade, maar heel veel meer mobiele winkels en providers.
daar gaat'ie weer, dit is al eerder besproken, waterschade komt veel voor en komt meestal niet omdat je hem meeneemt onder de douche wat m.i. geen enkel weldenkend mens zal doen! In de ruim dertig jaar dat ik die dingen repareer, en ik was één van de weinigen die op componentniveau repareer, dwz dat ik het defecte onderdeel opspoor, verwijderd en er een nieuw inzet. Ik schat dat 90 % van de "reparatie" bedrijven gewoon de verdachte print vervangt, geen nader onderzoek doet, kost geld en bij mij is mijn beroep ook mijn hobby, en klaar is kees! Deze bedrijven hebben de printen in voorraad en verwisselen is zó gebeurd, hoef je niet technisch voor te wezen. Ik maak dat ook regelmatig mee bij zichzelf monteur noemende prutsers, zij moeten altijd het defecte apparaat "meenemen" of komen later terug met b.v.bij PC's met een nieuw toetsenbord (€9,95 in de winkel) en berekenen dan €100,-. Er zijn gekken die dat dan nog betalen ook al komt er wél vaak enige intimidatie van de "monteur" bij kijken. Ik demonteer het, vervang het defecte onderdeel, soms ben ik dan minstens een uur bezig, reken €50,- en de klant is goedkoper uit en ik heb goed verdiend. Eerlijk gezegd gebeurd het bij mij vaak dat als ik een onderdeel van tien cent vervang en in vijf minuten klaar ben, ik tegen de klant zeg dat het onderdeel €25 kost en €25 voor reparatie en voorrijden reken, omdat ik anders de klant moet uit gaan leggen dat vakkennis, waardoor ik in staat ben zo'n ding in vijf minuten te repareren, ook geleerd is, tijd en geld gekost heeft en betaald moet worden. Ik erger mij nog steeds aan prutsers die in korte tijd veel meer dan verdienen, nou ja geld vangen, dan ik zonder vakkennis maar alleen bluf en intimideren. Sommigen noemen dat handig, ik ben inderdaad niet zo zakelijk, anderen, waaronder ik, noemen dat oplichten.
Waterschade is echt economisch niet zo gunstig voor de reparateur, zeker niet de net als ik zelfstandige die niet verkoopt. Een aan een verkoopbedrijf gekoppelde werkplaats verdient aan waterschade ook meestal niets evenmin als het verkoopbedrijf want de klant moet "dat rotding" niet meer en koopt elders een andere. Zoals Henkie hoempa ook zegt, waarom zo'n belachelijk duur app. kopen? Om je vrienden te laten zien dat je kunt internetten (Voor veel geld) op een terras of in de kroeg? Ook ik heb drie jaar geleden voor vijftien Euro een (gebruikte) Samsung gekocht, een abonnement bij Ben, vijhonderd minuten bellen/sms"en voor €15, per maand opzegbaar en kom nu nog vaak achter nieuwe mogelijkheden, bijv. als hij gestolen is, stuurt hij een sms naar een door mij op te geven nummer met het nieuwe nummer van de dief en de locatie! In noodgevallen druk ik, terwijl het toestel in mijn zak zit, vier keer op één van de toetsen en dan belt hij ook dat "bevriende" nummer en schakelt de microfoon in zodat de vriend kan horen wat er gebeurt, heb ik geen duur ding voor nodig. Ook @iprogressive had te maken met een louche reparateur maar was nét even handiger dan hij. Dat bedrijf wist dat de verzekering ook deskundigen bedrijven (ik ben daar één van) in dienst heeft voor een second opinion. Verzekeren is zowieso een goede optie al vind ik mijn optie de beste. Logisch, anders had ik het niet gedaan.
Waterschade kun je simpel vaststellen door op de printplaat te kijken, als er tussen en óp de printsporen witte aanslag zit, is hij vochtig geweest. Vocht kan heel goed, zoals anderen ook schreven, door natte handen komen. Uit een onderzoek van mij is gebleken dat zichzelf met veel aftershave besprenkelende gebruikers ook (lekker ruikende) vochtschade kunnen veroorzaken in het toestel, de damp condenseert kennelijk in het toestel. Soms slaat hij ook neer als een vette maar lekker ruikende olie, ik heb dat veel meegemaakt en vaak bleek na informatie door mij, (ja, ik doe ook aan nazorg vooral omdat ik hoofdzakelijk voor bedrijven -o.a.de Phonehouse- repareer die dan de klant kunnen informeren) dat de gebruiker te royaal met de spuitbus was. Eén keer is dat zelfs de verkoper in zo'n winkel zélf overkomen wat uiteraard voor de nodige hilariteit heeft gezord zoals "zeg de klant dat als hij aftershave gebruikt hij geen garantie heeft", of als hij 'smorgens binnenkwam werd hij "besnuffeld" en kreeg dan het advies vandaag niet met een GSM of draadloze telefoon, die hadden daar nog meer last van, te telefoneren.
Ik herhaal de eerder gegeven adviezen, mocht een apparaat nat zijn geworden of ergens in gevallen zijn, onmiddelijk de accu eruit halen en minstens een dag laten drogen, föhn erop, niet op de accu, kan de droogtijd bekorten, hij mag best heet worden. Vooral niet 'even'proberen of t'ie het nog doet want juist dan gaat hij op dat moment kapot. Valt hij in iets vies, de mijne viel eens in een chemisch toilet, accu eruit, goed afspoelen met heet water, ja, gewoon onder de kraan, indien heel erg vies,eerst afwasmiddel erin spuiten en na twee dagen doet'ie het weer!
[quote=walterw schreef op zaterdag 28 mei 2011, 14:24]Op de batterij en op de telefoon in het batterijvakje zit een klein wit plakkertje. Als ik het goed heb verkleurt deze wanneer deze vochtig geweest is.
Dit kan dus ook gebeuren als je misschien met vochtige handen de batterij vastgehouden hebt.
De serviceafdeling hoeft de telefoon niet eens open te maken om waterschade te constateren.
.
dat is precies bij mij ook gebeurd, toen ik in discussie ging met de winkel vroegen ze of ik dat ding met vochtige handen had beetgepakt. Toen ik zei dat ik de batterij eens door een ander hat laten opladen hebben ze hem opengemaakt en binnenin gekeken. Ze kwamen toen, na een week, met hetzelfde verhaal als vliegenderob en zeiden dat inderdaad vocht nu NIET het probleem bleek te zijn maar een slecht accucontact, waarschijnlijk niet voorzichtig geweest met accu verwisselen. De reparatie was gratis!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer