co
door corkluft May 28, 2011 om 12:05
Computers & telefonie

Htc met waterschade?????

op 26 maart heb ik bij de belcompany een htc legend gekocht. ik wilde een goed toestel die niet zomaar stuk zou gaan en waarbij ik altijd bereikbaar zou zijn voor mijn klanten.
op 10 mei deed mijn telefoon niets meer er stond een fout melding op. ik ben terug gegaan naar de belcompany en die heeft hem opgestuurd naar de htc.
27 mei kreeg ik mijn telefoon terug met de mededeling dat het een gevalletje waterschade was en er niets meer aan gedaan kon worden.
BELACHELIJK ik heb die telefoon nooit gebruikt onder de douche, in bad, tijdens het duiken, in een regenbui, hagelbui sneeuwbui. ik bedoel, nooit nat geworden en toch waterschade. wie bewijst dat ze er bij htc niet een druppeltje koffie over hebben gegooid.
ik koop een goede telefoon en daar betaal ik duur voor 379 euro, als ik dan na nog geen 2 maanden een probleem krijg met de telefoon verwacht ik een oplossing. en niet een smoes. wat kunnen we daar nou aan doen. er zullen toch meer mensen zijn die zoiets mee maken. ik vind het gewoon schandalig dat je zo op deze manier wordt behandeld.

8088 17 Rapporteer

de motormuis
door de motormuis - May 28, 2011 om 12:15
598 Antwoorden / 13 Vragen

Dit is tegenwoordig de normaalste zaak bij telefoonschade's aan het worden. Als je dan je telefoon opstuurt voor reparatie is het waterschade, en dat is niet gedekt voor reparatie dus dan ben je bedankt. Vul boven bij zoek maar eens in waterschade bij mobiele telefoons dan zul je wel meer hierover te zien krijgen.Want dit is al meerdere malen behandeld.
Zal nog moeilijk gaan worden om dit opgelost te krijgen.
Veel succes.

wa
door walterw - May 28, 2011 om 14:24
24 Antwoorden / 0 Vragen

Op de batterij en op de telefoon in het batterijvakje zit een klein wit plakkertje. Als ik het goed heb verkleurt deze wanneer deze vochtig geweest is.
Dit kan dus ook gebeuren als je misschien met vochtige handen de batterij vastgehouden hebt.

De serviceafdeling hoeft de telefoon niet eens open te maken om waterschade te constateren.

In de garantieperiode ligt de bewijslast bij de verkoper, dat de schade door de gebruiker veroorzaakt is. In dit geval hebben ze dus een bewijs van vocht. Als dit een andere oorzaak heeft zal je dit zelf moeten proberen aan te tonen ben ik bang.

ti
door titusvh - May 29, 2011 om 00:10
25 Antwoorden / 0 Vragen

Dus altijd zelf even de waterstikkers controleren, of ze nog wit zijn. En foto maken als bewijs.Want zoals al gezegd, het lijkt erop dat bedirjven standaard met ´waterschade´ van garantieclaims proberen af te komen of er zelfs aan te verdienen. Vooral Nokia is hierom berucht.

Is de stikker verkleurd, en je bent niet eerlijk dan kan je de stikkers eraf peuteren en tijdelijk witte lenen van een vriendje met een vergelijkbaar toestel.

ip
door iprogressive - May 30, 2011 om 12:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik had volgens het reparatiecentrum waterschade aan m'n telefoon (iPhone 3GS), terwijl dit onmogelijk zo kon zijn.

Toen ik daarna duidelijk had gemaakt dat ik een verzekering heb wat dit dekt, kwamen ze erop terug. Hij had toen volgens het reparatiecentrum alleen valschade (en dat klopt wel). Uiteindelijk is hij door de verzekering total loss verklaard en kreeg ik 90% van de nieuwwaarde uitgekeerd om een iPhone 4 te kopen.

Maar al met al zijn die mensen bij die reparatiecentra zo corrupt als het maar kan, alles wordt op waterschade afgeschoven.

va
door vanhemert - May 30, 2011 om 12:58
3 Antwoorden / 13 Vragen

Wij hebben ongeveer twee jaar geleden hetzelfde meegemaakt met de Belcompany.Ze zeggen dat ze het toestel naar de leverancier sturen, maar in werkelijkheid sturen ze het naar hun eigen bedrijfje voor reparatie. Onze zoon had een nieuwe telefoon en na twee weken zou er volgens dat bedrijfje al waterschade zijn, dit was onmogelijk. Via kassa is de telefoon voor een tweede controle naar een ander bedrijf gestuurd. Er was totaal geen waterschade en we kregen de telefoon gemaakt terug. Dit gemeldt aan de belcompany, die nu ineens wel een ander toestel wilde geven met een kleine bijbetaling. Dit hebben wij niet gedaan.
Misschien kunt u bij kassa het adres opvragen van het bedrijf, die ons geholpen heeft en nooit meer iets kopen bij de belcompany. Die weten niet wat service inhoudt.
Succes

he
door henkiehoempa - May 30, 2011 om 13:32
34 Antwoorden / 3 Vragen

De minitechniek van tegenwoordig is erg ingewikkeld en er zijn maar zeer weinig geschoolde vakmensen die daar iets van begrijpen. Vandaar dat klachten inderdaad vaak gemakshalve worden afgedaan met: "gevalletje waterschade." Dan ben je d'r af. Maar in het hart van zo'n stukje moderne techniek kan van álles gebeuren. Een gevalletje kortsluiting bijvoorbeeld. Vocht kan in het toestel onstaan door sterk wisselende omgevingstemperaturen. (condens) Ons mobieltje is er in de eerste plaats voor de handel en het daaraan gekoppelde, vaak veel te dure abonement. Een gouden handel! Je bent trouwens een beetje gek, wanneer je een toestel koopt voor 379 euro! Ik heb een gratis LG-Cooky met een tientjes-abonnement van Tele 2. Het ding doet het al drie jaar probleemloos. Ik kan er desnoods mee internetten ook, maar dat doe ik wel thuis op m'n PC, da's een stuk voordeliger.

kr
door krootvogel - May 30, 2011 om 14:02
5 Antwoorden / 0 Vragen

Je weet het,het is een leek deze kunnen we met een kluitje het riet in sturen.
Het is een groot corrupt zooitje,neem een techneut mee dan dimmen ze.
Deze kunnen we NIET voor de gek houden.
Dit soort praktijken aan de GROTE klok hangen,dan delven ze hun eigen graf.
Belcompanie staat bekend om waardeloze service,centen binnen je zoekt het maar uit.
krootvogel

pino123
door pino123 - May 30, 2011 om 14:46
2766 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=henkiehoempa schreef op maandag 30 mei 2011, 13:32]De minitechniek van tegenwoordig is erg ingewikkeld en er zijn maar zeer weinig geschoolde vakmensen die daar iets van begrijpen. Vandaar dat klachten inderdaad vaak gemakshalve worden afgedaan met: "gevalletje waterschade." Dan ben je d'r af. Maar in het hart van zo'n stukje moderne techniek kan van álles gebeuren. Een gevalletje kortsluiting bijvoorbeeld. Vocht kan in het toestel onstaan door sterk wisselende omgevingstemperaturen. (condens) Ons mobieltje is er in de eerste plaats voor de handel en het daaraan gekoppelde, vaak veel te dure abonement. Een gouden handel! Je bent trouwens een beetje gek, wanneer je een toestel koopt voor 379 euro! Ik heb een gratis LG-Cooky met een tientjes-abonnement van Tele 2. Het ding doet het al drie jaar probleemloos. Ik kan er desnoods mee internetten ook, maar dat doe ik wel thuis op m'n PC, da's een stuk voordeliger.

@Henkiehoempa,

ik kan helemaal in je betoog mee gaan betreffende de technische kant van het verhaal. Ik vind het wat minder gepast om aan te geven dat je gek bent om een telefoon van €379,-- te kopen.
Zelf kan ik ook op een gare fiets naar mijn werk gaan, ik kan er ook voor kiezen om op een fiets van €1200,-- te gaan.
Een telefoon van €379,-- hoort ook probleemloos te werken voor een flinke periode, anders horen ze dat hele ding niet te verkopen.
Zoals van Hemert al aangeeft, zorg voor een goede second opinion en confronteer hier BC mee , het is inderdaad schering en inslag met de 'waterschade'. Zo langzamerhand denk je dat we overspoeld zijn, in plaats dat we last hebben van de droogte. Mocht bij de second opinion geen sprake zijn van waterschade, probeer deze kosten direct te verhalen op de vrienden van BC.
Trouwens niet alleen BC blijft het gooien op waterschade, maar heel veel meer mobiele winkels en providers.

vliegenderob
door vliegenderob - May 30, 2011 om 15:50
292 Antwoorden / 1 Vragen

daar gaat'ie weer, dit is al eerder besproken, waterschade komt veel voor en komt meestal niet omdat je hem meeneemt onder de douche wat m.i. geen enkel weldenkend mens zal doen! In de ruim dertig jaar dat ik die dingen repareer, en ik was één van de weinigen die op componentniveau repareer, dwz dat ik het defecte onderdeel opspoor, verwijderd en er een nieuw inzet. Ik schat dat 90 % van de "reparatie" bedrijven gewoon de verdachte print vervangt, geen nader onderzoek doet, kost geld en bij mij is mijn beroep ook mijn hobby, en klaar is kees! Deze bedrijven hebben de printen in voorraad en verwisselen is zó gebeurd, hoef je niet technisch voor te wezen. Ik maak dat ook regelmatig mee bij zichzelf monteur noemende prutsers, zij moeten altijd het defecte apparaat "meenemen" of komen later terug met b.v.bij PC's met een nieuw toetsenbord (€9,95 in de winkel) en berekenen dan €100,-. Er zijn gekken die dat dan nog betalen ook al komt er wél vaak enige intimidatie van de "monteur" bij kijken. Ik demonteer het, vervang het defecte onderdeel, soms ben ik dan minstens een uur bezig, reken €50,- en de klant is goedkoper uit en ik heb goed verdiend. Eerlijk gezegd gebeurd het bij mij vaak dat als ik een onderdeel van tien cent vervang en in vijf minuten klaar ben, ik tegen de klant zeg dat het onderdeel €25 kost en €25 voor reparatie en voorrijden reken, omdat ik anders de klant moet uit gaan leggen dat vakkennis, waardoor ik in staat ben zo'n ding in vijf minuten te repareren, ook geleerd is, tijd en geld gekost heeft en betaald moet worden. Ik erger mij nog steeds aan prutsers die in korte tijd veel meer dan verdienen, nou ja geld vangen, dan ik zonder vakkennis maar alleen bluf en intimideren. Sommigen noemen dat handig, ik ben inderdaad niet zo zakelijk, anderen, waaronder ik, noemen dat oplichten.
Waterschade is echt economisch niet zo gunstig voor de reparateur, zeker niet de net als ik zelfstandige die niet verkoopt. Een aan een verkoopbedrijf gekoppelde werkplaats verdient aan waterschade ook meestal niets evenmin als het verkoopbedrijf want de klant moet "dat rotding" niet meer en koopt elders een andere. Zoals Henkie hoempa ook zegt, waarom zo'n belachelijk duur app. kopen? Om je vrienden te laten zien dat je kunt internetten (Voor veel geld) op een terras of in de kroeg? Ook ik heb drie jaar geleden voor vijftien Euro een (gebruikte) Samsung gekocht, een abonnement bij Ben, vijhonderd minuten bellen/sms"en voor €15, per maand opzegbaar en kom nu nog vaak achter nieuwe mogelijkheden, bijv. als hij gestolen is, stuurt hij een sms naar een door mij op te geven nummer met het nieuwe nummer van de dief en de locatie! In noodgevallen druk ik, terwijl het toestel in mijn zak zit, vier keer op één van de toetsen en dan belt hij ook dat "bevriende" nummer en schakelt de microfoon in zodat de vriend kan horen wat er gebeurt, heb ik geen duur ding voor nodig. Ook @iprogressive had te maken met een louche reparateur maar was nét even handiger dan hij. Dat bedrijf wist dat de verzekering ook deskundigen bedrijven (ik ben daar één van) in dienst heeft voor een second opinion. Verzekeren is zowieso een goede optie al vind ik mijn optie de beste. Logisch, anders had ik het niet gedaan.
Waterschade kun je simpel vaststellen door op de printplaat te kijken, als er tussen en óp de printsporen witte aanslag zit, is hij vochtig geweest. Vocht kan heel goed, zoals anderen ook schreven, door natte handen komen. Uit een onderzoek van mij is gebleken dat zichzelf met veel aftershave besprenkelende gebruikers ook (lekker ruikende) vochtschade kunnen veroorzaken in het toestel, de damp condenseert kennelijk in het toestel. Soms slaat hij ook neer als een vette maar lekker ruikende olie, ik heb dat veel meegemaakt en vaak bleek na informatie door mij, (ja, ik doe ook aan nazorg vooral omdat ik hoofdzakelijk voor bedrijven -o.a.de Phonehouse- repareer die dan de klant kunnen informeren) dat de gebruiker te royaal met de spuitbus was. Eén keer is dat zelfs de verkoper in zo'n winkel zélf overkomen wat uiteraard voor de nodige hilariteit heeft gezord zoals "zeg de klant dat als hij aftershave gebruikt hij geen garantie heeft", of als hij 'smorgens binnenkwam werd hij "besnuffeld" en kreeg dan het advies vandaag niet met een GSM of draadloze telefoon, die hadden daar nog meer last van, te telefoneren.

Ik herhaal de eerder gegeven adviezen, mocht een apparaat nat zijn geworden of ergens in gevallen zijn, onmiddelijk de accu eruit halen en minstens een dag laten drogen, föhn erop, niet op de accu, kan de droogtijd bekorten, hij mag best heet worden. Vooral niet 'even'proberen of t'ie het nog doet want juist dan gaat hij op dat moment kapot. Valt hij in iets vies, de mijne viel eens in een chemisch toilet, accu eruit, goed afspoelen met heet water, ja, gewoon onder de kraan, indien heel erg vies,eerst afwasmiddel erin spuiten en na twee dagen doet'ie het weer!

susanna-p
door susanna-p - May 30, 2011 om 17:36
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=walterw schreef op zaterdag 28 mei 2011, 14:24]Op de batterij en op de telefoon in het batterijvakje zit een klein wit plakkertje. Als ik het goed heb verkleurt deze wanneer deze vochtig geweest is.
Dit kan dus ook gebeuren als je misschien met vochtige handen de batterij vastgehouden hebt.

De serviceafdeling hoeft de telefoon niet eens open te maken om waterschade te constateren.
.

dat is precies bij mij ook gebeurd, toen ik in discussie ging met de winkel vroegen ze of ik dat ding met vochtige handen had beetgepakt. Toen ik zei dat ik de batterij eens door een ander hat laten opladen hebben ze hem opengemaakt en binnenin gekeken. Ze kwamen toen, na een week, met hetzelfde verhaal als vliegenderob en zeiden dat inderdaad vocht nu NIET het probleem bleek te zijn maar een slecht accucontact, waarschijnlijk niet voorzichtig geweest met accu verwisselen. De reparatie was gratis!

wa
door walterw - May 30, 2011 om 18:55
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=susanna-p schreef op maandag 30 mei 2011, 17:36][quote=walterw schreef op zaterdag 28 mei 2011, 14:24]Op de batterij en op de telefoon in het batterijvakje zit een klein wit plakkertje. Als ik het goed heb verkleurt deze wanneer deze vochtig geweest is.
Dit kan dus ook gebeuren als je misschien met vochtige handen de batterij vastgehouden hebt.

De serviceafdeling hoeft de telefoon niet eens open te maken om waterschade te constateren.
.

dat is precies bij mij ook gebeurd, toen ik in discussie ging met de winkel vroegen ze of ik dat ding met vochtige handen had beetgepakt. Toen ik zei dat ik de batterij eens door een ander hat laten opladen hebben ze hem opengemaakt en binnenin gekeken. Ze kwamen toen, na een week, met hetzelfde verhaal als vliegenderob en zeiden dat inderdaad vocht nu NIET het probleem bleek te zijn maar een slecht accucontact, waarschijnlijk niet voorzichtig geweest met accu verwisselen. De reparatie was gratis!

Dan heb je geluk gehad dat ze je uiteindelijk netjes geholpen hebben. Ook goede service dat ze niks rekenen. Het is immers niks anders dan de contactjes een beetje schoonborstelen met een glasvezelborsteltje o.i.d.

[quote=zwartjes schreef op maandag 30 mei 2011, 18:51]Hallo,
Mag een provider zijn voorwaarden wijzigen zonder zijn klanten daar over in te lichten.
Na opwaarderen van prepaid is geldigheids periode maar 6 maanden.
Ik dacht dat dit niet meer mocht.
Misschien ben ik verkeerd ingelicht.
Voorheen was het volgens mij onbeperkt geldig.
Zwartjes

Grote kans dat er in het de voorwaarden iets staat over dat ze bepaalde zaken mogen wijzigigen.

susanna-p
door susanna-p - May 30, 2011 om 20:48
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zwartjes schreef op maandag 30 mei 2011, 18:51]Hallo,
Mag een provider zijn voorwaarden wijzigen zonder zijn klanten daar over in te lichten.
Na opwaarderen van prepaid is geldigheids periode maar 6 maanden.
Ik dacht dat dit niet meer mocht.
Misschien ben ik verkeerd ingelicht.
Voorheen was het volgens mij onbeperkt geldig.
Zwartjes

Wanneer je een contract afsluit met iemand ga je een overeenkomst aan. Wanneer één van beiden iets wijzigt moet hij daar de andere contractant van in kennis stellen en de mogelijk (aan)bieden dat contract te beëindigen. Feitelijk voldoet het contract op dat moment niet meer aan de eerder door beide partijen aangegane afspraken en kan als ontbonden worden beschouwd. Een bonafide bedrijf zal de klant erop wijzen dat hij het contract kan ontbinden, doet de klant dat niet dan kan het contract alleen doorgaan als er een clausule is opgenomen waarin dat staat. Alle andersgestelde voorwaarden zijn z.g. grijze voorwaarden, dat betekent ongeveer dat ze niet wettelijk zijn maar als je accoord gaat dan.... heb je een probleempje.

Wat heeft dit eigenlijk met vocht te maken?

rh
door rhabuys - May 30, 2011 om 23:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Waterschade ! wat een flauwe kul !
Blijkbaar ben ik degene die geluk met GSM’s heeft !
Op 8-8-2005 een simpele Motorola V220 aangeschaft en nog nooit wat mee gehad !
Als motorrijder doe ik de GSM in mijn rechterbovenzak van mijn jas en ik rij door weer en wind en zoals jullie weten regent het wel eens in Olland.
Vochtschade nooit gehad maar wel eens wat condensatie op mijn schermpje.
Prop ik gewoon ff het apparaat tussen de bosten partij van mijn vrouw (lekker warm plekje) en binnen korte tijd is het schermpje weer leesbaar.
Gebruik nog steeds de eerste batterij en nog steeds geen capaciteit verlies kunnen waarnemen.
Drie maanden geleden liet ik de GSM in de toiletpot vallen (oeps,kan gebeuren) en zoals
“ vliegenderop ” alreeds vermelde : batterij eruit,sim eruit,föhn erop houden en beetje voorverwarmen en laat hem maar een dag liggen uitdruppelen.
Daarna deed alles het weer alleen de display voor 1/3 deel.
Nogmaals met de föhn de display bewerkt en ja hoor daar was het gehele display weer.
Het heeft totaal twee dagen geduurd om alles weer bruikbaar en “fris” te maken.
Wat nu ? WATERSCHADE ? vochtige handen ? schei nou toch uit ! oja die witte sticker op de batterij,ik kan hem bij mij niet vinden maar er zitten wel drie glanzende stickers op die mij nog steeds in volle gloed tegemoet stralen.
Ik dacht altijd dat ze printen met blanke lak bewerkten tegen weersinvloeden van buiten af ?
Mijn printje ziet er nog pikant uit zonder witte plekken.

Ik vind dat ze bij die reparatie centrums wel erg snel waterschade concluderen.
Laten we het maar op slechte service houden en zo op die manier makkelijk de klant voor de gek houden …………..maar het blijft een schande !

P.S. hij doet het nog steeds hoor,ook sinds de laatste regenbui………….

bcklantenser
door bcklantenser - Jun 1, 2011 om 13:35
17 Antwoorden / 0 Vragen

Beste klant,

Wij willen je graag helpen met het oplossen van je klacht. Zou je tijdens kantoor uren contact willen opnemen met onze klantenservice op nummer 0318-569 852. Je klacht is bij ons bekend onder registratienummer BC1106-020.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

co
door corkluft - Jun 15, 2011 om 18:46
2 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=bcklantenser schreef op woensdag 1 jun 2011, 13:35]Beste klant,

Wij willen je graag helpen met het oplossen van je klacht. Zou je tijdens kantoor uren contact willen opnemen met onze klantenservice op nummer 0318-569 852. Je klacht is bij ons bekend onder registratienummer BC1106-020.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

co
door corkluft - Jun 15, 2011 om 18:52
2 Antwoorden / 2 Vragen

lang leve de belcompany,
vandaag heb ik mijn nieuwe HTC opgehaald bij de belcompany, na een mailtje via kassa heb ik telefonisch contact gehad met de bc die vroegen mij de telefoon op te sturen. zaterdag kreeg ik een brief dat ik een nieuw toestel kon ophalen bij het filiaal in purmerend.
ik heb wel even goed gekeken of het apparaat geen rode sticker op zich had maar te telefoon en de batterij waren blinkend wit.
bedankt kassa, mede dank zij jullie hebben we weer een telefoon die kan wat ik wil en het hopelijk heel lang blijft doen
groetjes cor

wa
door walterw - Jun 15, 2011 om 19:23
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bcklantenser schreef op woensdag 1 jun 2011, 13:35]Beste klant,

Wij willen je graag helpen met het oplossen van je klacht. Zou je tijdens kantoor uren contact willen opnemen met onze klantenservice op nummer 0318-569 852. Je klacht is bij ons bekend onder registratienummer BC1106-020.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

Voor corkluft is het natuurlijk heel fijn dat deze eindelijk goed geholpen is dankzij het zogenoemde 'webcare'-team, maar de bekende vraag is weer:
Waarom kan zoiets nooit in 1x goed geregeld worden? De consument doet precies wat van hem verwacht wordt: hij gaat terug naar de winkel waar hij het product gekocht heeft. De winkel, en niemand anders, moet in eerste instantie zorg dragen voor een goede klachtafhandeling.
Eerst moeilijk doen en de klant terug naar huis of van het kastje naar de muur sturen, en wanneer er een negatief bericht over een bedrijf op internet verschijnt (en we weten allemaal: staat een verhaal eenmaal op internet, dan blijft het daar voor eeuwig staan) kan er ineens wél vanalles geregeld worden. (Meestal nog sneller wanneer Kassa's Belbus met cameraploeg voor de deur staat).

Het zou pas een échte service zijn wanneer de klant in eerste instantie naar volle tevredenheid geholpen zou zijn.

Ik vermoed dat het hier aan de mentaliteit van de gemiddelde telefoonverkoper zal liggen: 1 doel voor ogen: scoren en verkopen, in plaats van als eerste doel: de klant tevreden stellen.
Maar ach, waar vindt je tegenwoordig nog dat soort winkels, in een tijd dat alle kleine winkeliers hun deuren moeten sluiten door de grote onpersoonlijke winkelketens, waar je je niet meer gewaardeerd voelt als klant.