tj
door tjepkema Jan 22, 2014 om 13:32
Computers & telefonie

Huawei cashback actie

Ik ben nu al zoveel tijd kwijt om 20 euro cashback te krijgen van Huawei en ik vraag me af hoeveel mensen op deze manier opgelicht zijn.
Ze beweren gewoon ijskoud dat ze niets ontvangen hebben.
Ik belde een half uur geleden nog met de afdeling die hier over gaat en toen hoorde ik op de achtergrond iemand telefoneren.
"Ja, ik vind het heel vervelend voor U, maar blablabla"
Het is mij allang duidelijk dat ze alles proberen om niet terug te betalen en dat ze je proberen murw te krijgen, want wie heeft nou zin
om zoveel moeite te doen en gefrustreerd te raken van 20 euro?
Ze rekenen er terecht op dat je het dan maar laat zitten en dat zullen de meesten dan ook doen.
Dat is ook meteen de reden dat ik het er niet bij laat zitten. Voor mij is het een principe-zaak geworden.
Ik wil de oplichters niet laten winnen.
Ze hebben een leuk truukje trouwens om je helemaal gek te maken.
Uiteindelijk lijkt alles geregeld en als je dan na een paar weken belt waar je 20 euro blijft is het standaard-anwoord:
"Maar we hebben helemaal niets van u ontvangen!"
Dan gaat het hele proces weer van voren af aan en dan zeggen ze weer dat het NU allemaal goed komt en als je dan weer belt na een paar weken om te vragen waar je 20 euro blijft krijg je als antwoord....jaja, je raad het al..."Maar we hebben helemaal niets van u ontvangen!"
Zulke praktijken zouden aan de kaak gesteld moeten worden.
Dit is ronduit schandalig.
Dat heb ik ze ook duidelijk gezegd, dat het schandalig is en dat ze alles proberen om niet terug te betalen,
maar dan ligt het opeens aan een of ander "tussenbureau", waarvan het bestaan waarschijnlijk op dat moment spontaan ontsproten is
aan de fantasie van de persoon aan de lijn.
Al met al ben ik nu al een half jaar bezig om mijn geld te krijgen en ik stop niet voordat ik het heb...

9940 44 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 22, 2014 om 16:28
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Ik had al op het Radarforum gelezen over die cashback van Huawei, je bent niet de enige met dit probleem. KLIK

Ik heb op dit moment een cashback bij LG lopen, 40 euro nog wel. Gaat via hetzelfde bedrijf in Zeewolde. Heb er helemaal geen verwachtingen van. Maar ik heb nog 9 weken de tijd om het te ontvangen.
Zal het nog wel melden als het mij wel is gelukt.

hutch
door hutch - Jan 30, 2014 om 17:12
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Heb geprobeerd om een reactie los te peuteren van Huawei NL, maar er wordt totaal niet gereageerd, niet anders dan een ontvangstbevestiging: 'Bedankt voor je support aanvraag?'. Zij hebben dus helaas gewoon de sch**t aan hun klanten.

Laat dat een waarschuwing zijn voor toekomstige klanten.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 30, 2014 om 17:24
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Meld dit bedrijf dat Huawei dat een groeiend merk is juist klanten zal mislopen omdat iedereen hier en bij Tros Radar kan lezen hoe slecht ze het regelen.

1x iets zoekraken kan maar bij andere merken en zoveel?

Omdat het bij meerdere merken gebeurde stop ik zelf als online winkel om klachten te voorkomen dus ze verkopen dan juist minder toestellen...
Ik haat boze klanten die mijn naam verpesten dus weiger aan elke geld terug actie mee te doen.

ml
door mleinn - Feb 15, 2014 om 20:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij zit het zo:
Huawei = ODC Benelux te zeewolde

Zelfde adres, zelfde 'contactpersonen'
zie http://www.huawei-store.nl/klantenservice/

ja
door jan vergouwen - Mar 16, 2014 om 12:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

bij mij gaat het om €50
Ik heb zelfs de email bevestiging naar Zeewolde gestuurd maar nog steeds geen reactie.
volgens mij steken ze die €50 in eigen zak.
dat de kijkschop in zee gaat met dit soort bedrijven snap ik ook niet?

zoekster
door zoekster - Mar 16, 2014 om 12:57
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jan vergouwen schreef op zondag 16 mrt 2014, 12:46]
dat de kijkschop in zee gaat met dit soort bedrijven snap ik ook niet?
Ik snap het wel, het is mooie sier maken met een aanbod waar je zelf niet verantwoordelijk voor bent. Kan niet beter voor Kijkshop.

Overigens gaat Kassa hier een item aan wijden, misschien wilt u ook nog uw stem laten horen. (Mocht je in de studio belanden heb je de meeste kans dat je wat van de cashback terug ziet)
klik
HIER

tj
door tjepkema - Mar 16, 2014 om 14:06
19 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie in mijn agenda dat het over 9 dagen 10 weken geleden is, dat ze mij mijn 20 euro hebben toegezegd.
Want als ze zeggen dat het 10 weken kan duren, voordat het geld is overgemaakt, heeft het natuurlijk geen enkele zijn 1 dag eerder te bellen.
Toch ben ik zo dom geweest om dat wel te doen, en dat is een paar weken nadat ik hier mijn beklag had gedaan.
De eerste vrouw (werken daar alleen maar vrouwen?) die ik aan de lijn kreeg begon uiteraard met "Maar we hebben helemaal niets van u ontvangen!"
Toen ik haar er welwillend doch onvriendelijk op wees, dat het standaardantwoord nu niet van toepassing was, omdat ik slechts wilde informeren naar de status van hun betaling aan mij EN DIE WAS ALLANG TOEGEZEGD!
Ik werd toen snel doorgeschakeld naar het hoofd van de afdeling, die mij ervan overtuigde dat alles geregeld was, want ze had de betalingsopdracht "in het bakje gedaan".
Het moge duidelijk zijn, waar ze zich over 9 dagen achter gaat verschuilen: "Maar ik heb het in het bakje gedaan!"
Dat is dan het niveau van het hoofd van de afdeling...kindergarten...
Eerlijk gezegd begin ik me inmiddels af te vragen of ik het er maar niet bij moet laten zitten (al het gedoe en vooral de ergernis is natuurlijk geen 20 euro waard), maar ik zit me wel af te vragen wat nu "zinvol" is om over 9 dagen tegen ze te zeggen.
"Hoe voelt het om je geld te verdienen met het belazeren van andere mensen?"
"Is dit werk een roeping?"
"Hoe voel je je als je 's-avonds thuis komt?"

Eigenlijk ben ik pas tevreden als ik die hele afdeling aan het huilen heb.

wordt vervolgd over 9 dagen

hutch
door hutch - Mar 16, 2014 om 17:04
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Alle bedrijven die klanten aan het lijntje houden, iets beloven en niet nakomen en andere onzin uitkramen zijn onbetrouwbare (malafide) bedrijven, waar je beter niet mee in zee kunt gaan, of beter gezegd: mijden als de pest. Ik kan hier zo een aantal 'bedrijfjes' opnoemen.

Voor degenen die het aangaan, neem nogmaals contact op met dat bedrijf en neem dat gesprek op. Aan het eind van het gesprek heel vrolijk vragen of zij het goed vinden om dit, opgenomen, gesprek op het internet te zetten....... Denk dat sommige bedrijven een beetje zenuwachtig worden.

pi
door pieterwolters - Mar 17, 2014 om 09:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mleinn schreef op zaterdag 15 feb 2014, 20:49]volgens mij zit het zo:
Huawei = ODC Benelux te zeewolde

Zelfde adres, zelfde 'contactpersonen'
zie http://www.huawei-store.nl/klantenservice/

Huawei is niet ODC. ODC voert de cash back acties uit in opdracht van (o.a.) Huawei.

Van hun website:
Een partner voor fulfilment. ODC is al meerdere jaren gespecialiseerd in responseverwerkingen van promotionele campagnes. Niet voor niets werken we samen met vele grote A-merken. ODC heeft alle kennis en specialistische disciplines in huis om uw campagne tot een succes te maken.

de
door dezon - Mar 22, 2014 om 13:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mijn dochter en ik zijn hier in getrapt. Mijn dochter heeft van haar gespaarde centjes de huawei gekocht. Kwam eigenlijk de €20 te kort. Die hebben wij haar geleend met het idee deze binnen 10 weken terug te krijgen.
Nu 3 maanden verder en nog steeds geen bedrag van huawei gekregen. Ik laat het hier ook zeker niet bij zitten.
In totaal gaat het om €40. Ik zelf heb ook een huawei gekocht i.v.m de leuke cashback actie!

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 23, 2014 om 15:09
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Omdat een slecht lopende Geld Terug Actie naast het merk zelf ook de verkoper kan schaden weiger ik als Webwinkel nog langer mee te doen.

Liever gelijk lagere prijs, en tijdelijk uit de verkoop gehaalde....
Ja, ik ben het ook zat, als verkoper word ik ook lastig gevallen door diverse merken en hun actie, zowel Geld Terug als later na te sturen Cadeau of zo...

Naast Huawei ook Samsung, LG, Philips, JVC, Bosch en vele andere merken die niet of slecht hun reclame afhandelde dus tijdelijk uit de verkoop en ik heb een probleem minder en houd ik mijn goede naam als webwinkel.

Ik mag deze wegens reclame verbod hier niet noemen, zie voorwaarden forum, maar ik vond via zoeken mijn naam maar 1x.....
En dat was van iemand die schreef dat ik betere service had....

Nooit meer dit merk kan een gevolg zijn van fout uitgevoerde reclame en dat kost meer dan het beloofde bedrag terug!

tj
door tjepkema - Mar 25, 2014 om 15:26
19 Antwoorden / 2 Vragen

Vandaag (10 weken later) gebeld waar mijn 20 euro bleef en nu zeggen ze dat mijn cashback pas op 5 februari is goed gekeurd en ik het geld binnen 10 weken vanaf die datum kan verwachten.
Op de een of andere manier tellen ze er gewoon weer even een maandje bij op,
Oke, ik bel op 18 april weer.

ko
door koekoek13 - Apr 14, 2014 om 13:13
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ook graag wil ik reageren op de cashback aktie van huawai om een lang verhaal kort te maken en niet in herhaling te vallen van vorige berichten ook ik krijg nog 40 euro van ze terug van twee huawai y 300 welke ik bij bolcom aangekocht heb , dit is echt te gek voor woorden dat deze krimi praktijken bestaan dus mensen koop nooit producten waar een cashback aktie opzit je kan echt naar je voordeel fluiten.

forever-nl
door forever-nl - Apr 14, 2014 om 15:20
400 Antwoorden / 11 Vragen

Bij problemen is het denk ik ook verstandig de verkopende partij erbij te betrekken. Bijvoorbeeld een bol.com heeft immers de overeenkomst gesloten met een cashback actie die onderdeel was van de koop. De verkoper kan zich er niet op beroepen dat het haar zaak niet is, zeker niet als klant al heel veel moeite heeft gedaan.

in
door ingridkoopman - Apr 16, 2014 om 22:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas hebben wij ook dezelfde ervaring met de cash-back actie van Huawai. In januari heeft onze zoon van 9 na heel lang sparen zijn eigen mobiele telefoon kunnen kopen. Een Y300 voor 139 euro zeer aantrekkelijk omdat hij nog 20 euro zou terug krijgen via de cashback actie..! Maar helaas heeft hij ook nog steeds niet zijn geld retour. Wij hebben alles volgens de instructie gemaild en via de post een kopie bon verzonden maar nog steeds geen reactie. Ook niet na herhaaldelijke telefoontjes. Wij waren er eerlijk gezegd al bang voor dat het zo zou aflopen. Maar ook gedacht een nieuw merk in Nederland, die wil toch ook voet aan de grond krijgen tussen alle grote merken, dan zullen ze wel hun afspraak nakomen maar helaas...
Tja wat staat je nu nog te doen, het bellen en mailen hebben we eigenlijk wel gehad. Bij navraag in onze omgeving blijkt dat meerdere tegen hetzelfde probleem aanlopen en toch gaat Huawai door met deze actie. Schandalig. Wellicht kan kassa hier een uitzending aan wijden en/of tips geven?

zoekster
door zoekster - Apr 16, 2014 om 23:04
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ingridkoopman schreef op woensdag 16 apr 2014, 22:38] Wellicht kan kassa hier een uitzending aan wijden en/of tips geven?
Dat gaan ze ook doen. Neem contact op met de redactie via de contactknop linksonderaan deze pagina.

Ik heb overigens mijn cashback inmiddels wel gekregen. Dat was van LG.

door 1953 - Apr 17, 2014 om 01:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=forever-nl schreef op maandag 14 apr 2014, 15:20]Bij problemen is het denk ik ook verstandig de verkopende partij erbij te betrekken. Bijvoorbeeld een bol.com heeft immers de overeenkomst gesloten met een cashback actie die onderdeel was van de koop. De verkoper kan zich er niet op beroepen dat het haar zaak niet is, zeker niet als klant al heel veel moeite heeft gedaan.

In dit geval staat verkopende partij buitenschot geplaatst, fabrikant organiseert (organiseerde) de cashbackactie en is verantwoordelijk daarin.

door 1953 - Apr 17, 2014 om 02:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 16 apr 2014, 23:04][quote=ingridkoopman schreef op woensdag 16 apr 2014, 22:38] Wellicht kan kassa hier een uitzending aan wijden en/of tips geven?
Dat gaan ze ook doen. Neem contact op met de redactie via de contactknop linksonderaan deze pagina.

Ik heb overigens mijn cashback inmiddels wel gekregen. Dat was van LG.

LG is wel géén Huawei!

door 1953 - Apr 17, 2014 om 02:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ingridkoopman schreef op woensdag 16 apr 2014, 22:38]Helaas hebben wij ook dezelfde ervaring met de cash-back actie van Huawai. In januari heeft onze zoon van 9 na heel lang sparen zijn eigen mobiele telefoon kunnen kopen. Een Y300 voor 139 euro zeer aantrekkelijk omdat hij nog 20 euro zou terug krijgen via de cashback actie..! Maar helaas heeft hij ook nog steeds niet zijn geld retour. Wij hebben alles volgens de instructie gemaild en via de post een kopie bon verzonden maar nog steeds geen reactie. Ook niet na herhaaldelijke telefoontjes. Wij waren er eerlijk gezegd al bang voor dat het zo zou aflopen. Maar ook gedacht een nieuw merk in Nederland, die wil toch ook voet aan de grond krijgen tussen alle grote merken, dan zullen ze wel hun afspraak nakomen maar helaas...
Tja wat staat je nu nog te doen, het bellen en mailen hebben we eigenlijk wel gehad. Bij navraag in onze omgeving blijkt dat meerdere tegen hetzelfde probleem aanlopen en toch gaat Huawai door met deze actie. Schandalig. Wellicht kan kassa hier een uitzending aan wijden en/of tips geven?

Blijkbaar gaat het op Taiwan wat trager met het uitbetalen van de cashbackactie en kennen ze het fenomeen IBAN en BIC nog niet.

pi
door pieterwolters - Apr 17, 2014 om 13:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 17 apr 2014, 02:00][quote=zoekster schreef op woensdag 16 apr 2014, 23:04][quote=ingridkoopman schreef op woensdag 16 apr 2014, 22:38] Wellicht kan kassa hier een uitzending aan wijden en/of tips geven?
Dat gaan ze ook doen. Neem contact op met de redactie via de contactknop linksonderaan deze pagina.

Ik heb overigens mijn cashback inmiddels wel gekregen. Dat was van LG.

LG is wel géén Huawei!

Maar ze gebruiken wel hetzelfde bedrijf dat de cashback actie regelt.

tj
door tjepkema - Apr 17, 2014 om 13:55
19 Antwoorden / 2 Vragen

En ik heb vandaag weer gebeld, want uiteraard had ik nog niks gekregen en merkte direkt aan de ijzige begroeting dat ze een bloedhekel aan me hadden gekregen.
Deden ze voorheen voornamelijk een beetje lacherig (Geen idee waarom. Misschien vonden ze me dom, dat ik het niet opgaf), nu was de toon van de dames ver onder het nulpunt gezakt.
Marielle van de receptie, Monique van kantoor, ze deden helemaal niet vriendelijk meer, dus ik doe blijkbaar toch iets goed.
Maar goed, op 25 maart had ik te horen gekregen dat mijn aanvraag pas was goedgekeurd op 5 februari, dus ik moest vanaf dan 10 weken wachten tot 18 april.
Vandaag 17 april kreeg ik te horen blablabla, ik weet het niet eens meer, maar dat ik het volgende week kon verwachten en mevrouw Monique zou het zelf vrijdag 25 april controleren.
En op de een of andere manier denk ik ook nog dat ze het doen.
Ze zijn me geloof ik helemaal spuugzat.

Dus als we nu allemaal blijven bellen naar 0365218432 (en te horen krijgen dat we dit nummer eigenlijk niet moeten bellen, want blablabla, met het logische antwoord "als jjullie betalen, dan bel ik niet meer" ) kunnen we de rollen omdraaien en zijn ZIJ degenen die er gek van worden!
Misschien gaan de dames dan op zoek naar een eerlijke baan!

door 1953 - Apr 17, 2014 om 20:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 17 apr 2014, 13:43][quote=1953 schreef op donderdag 17 apr 2014, 02:00][quote=zoekster schreef op woensdag 16 apr 2014, 23:04][quote=ingridkoopman schreef op woensdag 16 apr 2014, 22:38] Wellicht kan kassa hier een uitzending aan wijden en/of tips geven?
Dat gaan ze ook doen. Neem contact op met de redactie via de contactknop linksonderaan deze pagina.

Ik heb overigens mijn cashback inmiddels wel gekregen. Dat was van LG.

LG is wel géén Huawei!

Maar ze gebruiken wel hetzelfde bedrijf dat de cashback actie regelt.

Ja in Rotterdam en Maastricht zitten ook bedrijven die de cashback voor diverse firma's verzorgd.

tj
door tjepkema - Apr 23, 2014 om 13:52
19 Antwoorden / 2 Vragen

En ja, niet te geloven, maar ik heb de 20 euro eindelijk gekregen!

do
door dolfijntje66 - Apr 29, 2014 om 14:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb naar aanleiding van al deze berichten daarstraks maar eens even met Huawei klantenservice gebeld. Dit omdat men voor zowel de cashback als de 3x3 smartdeal het originele emeicode ding van het doosje willen. Mevrouw gaf aan dat voor de 3x3 het origineel nodig is en voor de cashback een kopie voldoende is, en het kan zowaar in 1 enveloppe met daarop beide afdelingen gespecificeerd wow.
Heb ook meteen maar eens gevraagd hoe het zat met al die klachten die ik las op internet over die cashback actie via ODC. Het antwoord dat ik kreeg is dat ze idd een achterstand hadden opgelopen rond de kerstperiode omdat ze zich verslikt hadden in de vele aanvragen van consumenten en ze verzekerde mij dat het nu weer op orde was en ik mijn geld gewoon zou krijgen (wel rekening houdend met de 10 weken termijn)
Dus ik ga het nu allemaal insturen en afwachten.

tj
door tjepkema - Apr 29, 2014 om 21:04
19 Antwoorden / 2 Vragen

Maak wel even een foto van alles wat je in de envelop doet of zo, want ze beweren standaard dat ze niets ontvangen hebben.

am
door amandjes - Apr 30, 2014 om 16:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ook dezelfde ervaring. Had ze na 8 weken na mijn aankoop een mail gestuurd, kreeg ik als reactie dat de actie verlopen was. Dus weer terug gemaild dat ik dit gedaan heb toen de actie nog liep en hen vervolgens hun eigen bevestiging met nummer doorgestuurd. Toen kreeg ik bericht dat het geld in week 17 overgemaakt zou worden. Inmiddels zitten we in week 18 maar ik heb nog steeds geen 20 euro op mijn rekening. Heb ze maar weer een keer gemaild, maar het is ineens opvallend stil bij Huawei.
Het is maar 20 euro, maar als je reclame maakt en daarmee een belofte dan moet je dat ook nakomen. Anders hadden ze er niet mee moeten adverteren.

xd
door xdaphne - May 2, 2014 om 21:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

''Om uw aanvraag snel en correct af te handelen vragen wij u deze bevestigingsmail uit te printen en samen met een kopie van uw aankoopbewijs (factuur, kassabon) en het originele, uitgeknipte IMEI-nummer (beginnend met 86...) van de doos in een voldoende gefrankeerde envelop''

Dit kreeg ik op 14 februari per email,
en op dezelfde dag heb ik per post alles netjes verzonden.
Nu 11 weken verder, heb ik nog steeds geen geld ontvangen op mijn rekening.

Ook stond er netjes onderaan de email:
''Mocht u nog vragen hebben betreffende deze actie dan kunt u per email contact opnemen met onze speciale Huawei helpdesk. Het e-mail adres is: cashbacks@huawei-smartservice.nl.''

Ik probeerde dus de email te beantwoorden, of een mailtje te sturen naar:
cashbacks@huawei-smartservice.nl
maar tot mijn verbazing geeft mijn outlook aan dat het mailadres niet bestaat..

Nu ik alle reactie's hier lees, dat er meerdere mensen zijn opgelicht heb ik er geen vertrouwen meer in dat ik mijn geld terug krijg...

Kijkshop is waardeloos, als je mobiel niet goed meer functioneert krijg je 4 weken lang een leentoestel wat totaal niet vergelijkbaar is met je huidige toestel.
En ook waardeloos dat Kijkshop met dit bedrijf in zee is gegaan, en nog steeds er vrolijk mee doorgaat.

tj
door tjepkema - May 2, 2014 om 21:40
19 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon met z'n allen blijven bellen naar 0365218432 (van het bedrijf dat de cashbacks hoort te regelen). tot ze er helemaal ziek van worden,
Een beetje wraak kan wonderen verrichten tegen dit soort frustraties ::)

am
door amandjes - May 2, 2014 om 22:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels gedreigd met aangifte te doen bij de politie. Ik weet niet precies of het oplichting of misleiding of wat dan ook is, maar ik weet zeker dat wat ze doen strafbaar is. Ik kreeg binnen één dag reactie terug. Nu is het het smoesje dat wegens onverwacht groot succes de betalingen langer dan 10 weken duren, maar dat het zo snel mogelijk overgemaakt zal worden.

Ik heb ze tot vrijdag 9 mei gegeven. Heb ik niets ontvangen dan ga ik aangifte doen bij de politie. Ik zou als ik jullie was dit ook gaan doen. Dan zullen ze toch wel gedwongen worden?

hutch
door hutch - May 3, 2014 om 11:40
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Even voor de duidelijkheid: het heeft geen zin om bij de politie aangifte te doen van....?....

Het is geen oplichting, hooguit misleiding. Oplichting is een strafzaak en misleiding is een civiele zaak. Maar wie begint (zelf) een rechtzaak voor een paar tientjes?
Er is geen rechtsbijstandsverzekering die dit dekt (vanwege de hoogte van het te eisen bedrag).

Bij het Juridisch Loket moet u aantonen dat u een minimale vordering heeft van € 500,- heeft, anders is er onvoldoende belang om de kosten van een advocaat te rechtvaardigen.

Dat bedrijf blijft zelf verantwoordelijk voor die geldteruggaveactie. Maar zoals ik al eerder geschreven heb, voor degenen die nog van plan zijn om met dat onbetrouwbare bedrijf in zee te gaan: bezint eer ge begint.

es
door esther26 - Jun 2, 2014 om 20:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop echt dat het u lukt.
Helaas heb ik momenteel dezelfde discussie, de opgestuurde stukken zijn nooit ontvangen volgens de helpdesk en ze zijn niet verantwoordelijk voor de post.

Het gaat om 20 euro cash back voor een telefoon die mijn dochter van 9 bij elkaar heeft gespaard.
Ik ben al vele mails verder maar helaas geen resultaat en de actie is nu afgelopen, dus dan krijg je niets meer ondanks dat ik op tijd heb opgestuurd.
Hopelijk zijn er zoveel reacties dat hier wat mee gedaan kan worden.

am
door amandjes - Jun 2, 2014 om 21:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels de 20 euro mogen ontvangen. Na dreigen met aangifte doen bij de politie (of andere juridische stappen), zijn ze blijkbaar wakker geworden. Dus er kan hier dan wel gezegd wordt dat er geen aangifte gedaan kan worden, maar blijkbaar heeft ermee dreigen toch effect.

Wel heel erg jammer dat ze het nu over deze boeg gooien dat ze de stukken gewoon niet hebben ontvangen. Zo komen ze er toch mooi mee weg.

door 1926 - Jun 10, 2014 om 20:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook hier alle tegenwerking van Huawei. Het begon al met een IMEI-nummer dat al gebruikt zou zijn voor de actie, terwijl de telefoon nieuw gekocht was. Na diverse E-mails, waarin door Huawei opnieuw naar al eerder verstrekte gegevens werd gevraagd, uiteindelijk toch akkoord gekregen met het verzoek alles op te sturen. Dit eind maart gedaan, dus de 10 weken (voor normale mensen best veel tijd voor de simpele handeling om iets op een rekening over te boeken...) zijn verstreken.

Een boze mail gestuurd waarin verzocht om direct te betalen, omdat anders de publiciteit gezocht zou worden. Hierop binnen een dag reactie gekregen: De verstrekte gegevens zijn volgens Huawei in dit geval wel ontvangen, maar zijn pas in week 16 (eind april, dus 4 weken na ontvangst!) goedgekeurd en pas dan gaan de 10 weken betalingstermijn in 'volgens de actievoorwaarden'. Correspondentie over een exacte betaaldatum is volgens Huawei 'helaas' niet mogelijk.

Bij zo'n bedrijf wil ik ook wel werken! Vier weken om wat gegevens goed te keuren en 10 weken om een rekeningnummer in te tikken voor de overmaking. Daar kan je niet moe van worden...

Nog een paar weken wachten om te kijken of het geld echt retour komt...
Ik raad iedereen af om een Huawei te kopen! Oplichters zijn het, die er inderdaad alles aan doen om de cashback niet uit te hoeven betalen!

tj
door tjepkema - Jun 10, 2014 om 22:08
19 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat dit bureau met Huawei heeft afgesproken ongeveer 10 procent (ik gok maar een percentage) uit te betalen. Dus alleen de aanhouder wint.
Nu ik dit zo bedenk, voel ik me eigenlijk nog steeds belazerd...

door 1926 - Jun 28, 2014 om 15:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zowaar in week 26 het geld gekregen. Inderdaad: De aanhouder wint.
En dat gevoel dat je belazerd wordt door Huawei blijf ik ook houden...
Nooit meer een Huawei!

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 28, 2014 om 16:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het voordeel van geen korting maar Cash Back actie is dat zowel de fabriek als de winkel jou gegevens krijgen en reclame kunnen sturen!

Maar.... ik wil als webshop nooit meer meedoen want bij traag of niet betalen verlies ik juist klanten en steeds meer collega winkels gaan hier toe over.

Bij korting bij kassa ben je je geld kwijt maar met dit soort ze vergeten het weleens actie loop je de kans dat ze niets claimen en extra winst!

Dus voor mij als winkel is het een leuke loterij en extra winst marge omdat 30% niets claimde maar als ze zo dat percentage gaan verhogen....
Vergeet niet dat naast een fabriek/importeur als Huawei ook de winkel schade kan oplopen door deze manier van niet of zeer traag uitbetalen!

Ik heb er genoeg van en als U als klant hetzelfde doet is het probleem snel opgelost.

hi
door hippyflippy - Sep 4, 2014 om 21:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vanaf 16 april bezig om cashback te krijgen, maar iedere keer mailtjes met smoesjes. Ik vraag mij af of ze het überhaupt wel nog gaan uitbetalen....

ka
door kaatje9235 - Sep 6, 2014 om 21:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Op 9 Maart heb ik een Huawei gekocht met een cashback actie. Na maanden niets te hebben gehoord, heb ik gemaild en kreeg ik begin Juli een mail dat ze mijn aanvraag goed hadden ontvangen en binnen tien weken zouden uitbetalen. Ondertussen wat mail en belverkeer verder en tot op heden toe nog steeds geen geld ontvangen. Om moedeloos van te worden, maar ik zal er net zo lang voor mailen en bellen tot ik het heb gekregen.

da
door dagmar82 - Sep 8, 2014 om 12:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds 3-4-'14 aan het 'online vechten' voor mijn cashback van € 20,- van Huawei.

Ik krijg totaal geen medewerking en standaard mailtjes zonder échte inhoud. Ik heb geen idee meer hoe het aan te pakken.

ca
door camelot - Sep 29, 2014 om 14:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Heel gek hoor, maar volgens mij ben ik een van de gelukkigen die wel het geld heeft ontvangen. Welleswaar na enig heen en weer mailen met kijkshop en de cashback organisatie maar het stond na 10 weken keurig op de rekening.
Ik denk dat ze onderdoor gaan aan hun eigen succes. Opstart problemen waarschijnlijk.

st
door struintje - Dec 8, 2014 om 04:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hey medegedupeerden en medelezers ;-),

Hier niet anders. Sinds januari dit jaar aan het mailen met Huawei waar die €25 van de cashback actie blijft.
Geen enkele reactie tot op heden... Ik ga het tel.nummer dat Tjepkema gaf eens proberen morgen. Ik blijf tegen dit onrecht vechten zolang als nodig is, die oplichters komen er niet zomaar mee weg. #princiepekwestie

rw
door rwjed - Apr 30, 2015 om 19:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag ook bij Kijkshop de Huawei y530 gekocht..
thuis gekomen meteen op de pc 20 cashback willen aanvragen.
alleen lukt dit niet want de site is offline .
wat is dit voor een actie als er niet eens een site is waar je het op kunt aanvragen ..
vind het een oplichter en ook kijkshop zijn oplichters want zij weten heel goed dat dit speelt bij Huawei .
hopelijk doet kassa hier iets mee en kunnen wij snel onze cashback op onze rekening zien verschijnen.

door 1953 - Apr 30, 2015 om 20:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Pappen en nathouden! Deze topic zal wel niet meer actueel zijn na bijna 16 maanden, de cashbackactie is natuurlijk lang voorbij.

door 1953 - Apr 30, 2015 om 20:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=rwjed schreef op donderdag 30 apr 2015, 19:59]Vandaag ook bij Kijkshop de Huawei y530 gekocht..
thuis gekomen meteen op de pc 20 cashback willen aanvragen.
alleen lukt dit niet want de site is offline .
wat is dit voor een actie als er niet eens een site is waar je het op kunt aanvragen ..
vind het een oplichter en ook kijkshop zijn oplichters want zij weten heel goed dat dit speelt bij Huawei .
hopelijk doet kassa hier iets mee en kunnen wij snel onze cashback op onze rekening zien verschijnen.

De actie is allang verlopen.