door wiandra Jan 28, 2011 om 18:03
Computers & telefonie

Huur

mijn moeder is overleden op de 15-1-2011
ik heb die huur woning de 17 -1-2011 op gezegd,, met ingang van 1-2-2011 is hij weer te verhuren .
kreeg bericht dat zij de de huur door moet betalen tot de 21-2-2011 terwijl de woning al een week leeg staat kan dat zo maar?

626 6 Rapporteer

getty
door getty - Jan 28, 2011 om 18:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja dat kan. In de voorwaarden van het huurcontract staat waarschijnlijk dat er een maand opzegtermijn is. Dit kan ook bij overlijden gelden. De verhuurder heeft vaak wat tijd nodig om bv de woning in een huurkrantje te zetten en weer te verhuren, dit gaat meestal niet zo vlot. Daarom is een maand opzegtermijn zeer gebruikelijk.

wi
door wiandra - Jan 28, 2011 om 18:38
27 Antwoorden / 16 Vragen

ik dacht 14 dagen opzeg termijn.
waar ik woon is 2 weken op zeggen de eerste 1 tot 15 van de maand, ten tweede 15 tot 1 van de maand.
en nog bedankt

mhofman
door mhofman - Jan 28, 2011 om 18:45
530 Antwoorden / 93 Vragen

Andersom ook,de huurder kan ook een tijd nodig hebben om het huis te verlaten.Kijk wat in het huurcontract staat en sterkte.

getty
door getty - Jan 28, 2011 om 18:53
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=mhofman schreef op vrijdag 28 jan 2011, 18:45]Andersom ook,de huurder kan ook een tijd nodig hebben om het huis te verlaten.Kijk wat in het huurcontract staat en sterkte.

Als je als huurder opzegt, bepaal je natuurlijk altijd zelf hoeveel tijd je nodig hebt, je zegt dus pas op als je weet wanneer je er klaar voor bent....(met daarbij in acht genomen de termijn van de woningbouw)

valerius-2
door valerius-2 - Jan 28, 2011 om 18:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het kan ook nog anders bij een hoop verhuurders is de opzeg termijn 1 maand.En alleen per 1e van de maand.

wi
door wiandra - Jan 28, 2011 om 19:08
27 Antwoorden / 16 Vragen

ok ik weet genoeg bedank voor jullie reactie,s
gr wiandra