va
door varaatje Sep 12, 2005 om 15:01
Computers & telefonie

Icoontjes

Hallo allemaal, ik heb weer eens een probleempje en wel het volgende. Nadat ik mijn pc vanmochtend heb gebruikt heb ik hem pas vanmiddag weer aangezet. Plotseling is het merendeel van mijn icoontjes op het bureaublad wit. Ik meende toen het systeem te hertellen via systeem herstel maar er zijn geen herstelpunten aangemaakt. Het laatste wat ik gedaan heb is een scan met hitmanb pro gemaakt(wat ik vaak doe) en een scan met Beta 1 van MS.Wie zegt dit probleem iets. Ik hoor het graag.

Groetjes

410 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 12, 2005 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo varaatje,

Ik heb het al vaker gezegd, en ik zeg het nu nog een keer, Hitman Pro is een paardenmiddel en alleen bedoeld voor gebruik bij ernstige besmettingen van spyware, om dan nog 'te redden wat er te redden valt'...
Regelmatig scannen en 'opruimen' met Hitman Pro richt meer schade aan dan dat het oplost.
Maar goed, wie ben ik...

Om je snelkoppelingen op het bureaublad weer te herstellen kan je het progje TweakUI gebruiken (klik op de rode link).
Het is een zelfuitpakkend zip-bestandje, waarvan de bestandjes eerst worden geplaatst in de map C:\DOCUME~1\Jouw naam\LOCALS~1\Temp.
Deze map moet je eerst zichtbaar maken door in Extra > Mapopties > Weergave een vinkje te zetten bij Verborgen bestanden en mappen weergeven en op Ok te klikken.
Ga nu naar de map C:\Documents and settings\Jouw naam\Local settings\Temp en open deze.
Dit programmaatje heeft geen installer, deze kan je installeren door te rechtsklikken op het bestand TweakUi setup-gegevens (dat ziet er uit als een kladblokbestandje) en dan te kiezen voor Installeren.
TweakUi wordt nu geïnstalleerd, dat duurt een paar seconden.
Er wordt nu een snelkoppeling van TweakUi geplaatst in het Configuratiescherm, dus ga hier naar toe en dubbelklik op TweakUi.
Ga nu naar de tab Repair, hier staat in het drop-downmenuutje Rebuild Icons.
Klik op Repair now.
TweakUi zal nu proberen de iconen van de bureaublad-snelkoppelingen te herstellen.

Groet en succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2005 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als jouw herstelactie de programmas heeft verwijderd ben je klaar. Kijk dus of je een van de snelkoppelingen met da hand een icoontje terug kunt geven: rechtermuis->eigenschappen->Ander pictogram

Of probeer eens F5, refresh ?

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Enterprise, ik heb je advies van 12 sept 2005 gevolgd over het herstellen van de koppelingen van de icoontjes, maar ik kom er niet uit met TWEAKUI: ik kan het niet geinstalleerd krijgen op de PC: ik krijg steeds een foutmelding en TWEAKUI pakt zich niet uit op de lokatie die je noemde in je antwoord van 12 sept. Nog suggesties?

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Edo,

Even voor de zekerheid, TweakUi herstelt NIET de koppelingen naar de
programma's, maar alleen de afbeeldingen van de iconen zélf...

Als je snelkoppelingen niet meer werken lost TweakUI dit dus niet op.

Welke foutmelding krijg je?

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Enterprise, je hebt gelijk, maar zelfs zo ver kwam ik niet.
Uiteindelijk heb ik het antwoord gevonden in de brievenrubriek van PC
Magazine van 1 december 2004, waar voorgesteld werd om de regeditor te
her-benoemden en zodoende het register te (kunnen) bewerken. Die
aanwijzingen heb ik uitgevoerd en nu werken de .exe iconen weer. Ik kan
overal weer bij en nu is de jacht op de indringers geopend!

Bedankt voor je snelle reactie en succes!