erik008
door erik008 Mar 11, 2011 om 14:22
Computers & telefonie

IE9

Moeten we wel zo gelukkig zijn met IE9?
Microsoft maakt de browser, niet meer voor XP
Ze willen blijkbaar nieuwe versies van Windows verkopen.
Er zitten veel veranderingen in, waardoor je binnenkort veel sites niet meer goed kunt bekijken op XP

Gelukkig is er ook al Firefox 4
Die maken wel een browser met de nieuwtjes die je straks op je oude XP niet meer kunt.

INFO

4436 52 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent niet verplicht om over te stappen van xp naar een ander besturingssysteem. Helaas, maar dat is vooruitgang i.c.m. marktwerking. Wat je nu koopt, was gisteren al oud... Gaat zo met auto's, tv's etc. etc.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel, als je dan persé nog Windows XP wil/moet blijven gebruiken dan zou ik dus maar Firefox installeren.
En Firefox is evengoed altijd al beter en vooral veiliger geweest!
Dat IE9 alleen nog Win7/Vista doet is een logische ontwikkeling qua nieuwe technieken in het besturingssysteem & software.
Je kan ook de keuze maken daar (nog) niet aan mee te doen, maar op een gegeven moment houd 't op.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Microsoft maakt de browser, niet meer voor XP.........

Nee, ook niet meer voor Win98! XP is ondertussen al meer dan 10 jaar oud en wordt bovendien al een jaar niet meer ondersteund (alleen essentiële beveiligingsupdates). Eens houdt het op.

.........waardoor je binnenkort veel sites niet meer goed kunt bekijken op XP.........

Hoe dat zo? IE8 is nog nieuw genoeg om zonder problemen alle sites te kunnen gebruiken.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@birdies

Ik verwacht dat de komst van IE9 de doorbraak gaat maken voor de nieuwe manier van web programmering.
Gebruik van nieuwe commando's in HTML5 en CSS3...enz

INFO

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@erik: ik gebruik al een tijdje IE9 als 3e browser en tot nu toe niet tegen problemen aangelopen. Hij is een stuk sneller als zijn voorganger en een stuk minimalistiser.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@birdies

Ik gebruik sinds kort FF4
Mooi, Compact.........veel meer beeld
De balk onderaan is weg en de tabbladen in de blauwe balk.
IE9 is geen optie voor mij....ik draai nog XP

ve
door verwijderd - Mar 12, 2011 om 03:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vorige week de IE9 RC gedownload & geïnstalleerd en na 24 uren op de computer ervan weer verwijderd. Ik houd het nog bij IE8.

Welke verbeteringen er in IE9 zitten? Voor mij werd het met IE9 onoverzichtelijker.
Favorieten werd middels een goudgele sterretje rechtsboven aangeduid en als je daarop klikte kwam de lijst met favorieten te voorschijn, ingedeeld in mappen en de inhoud van die mappen werd weer aangeduid met een pijltje naar rechts en de linoud van de map kwam dan toch links naast de lijst van de favorieten.

Bovendien waren de werkbalken ook verstoord.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

IE8 bevalt mij prima, en ik verwacht dat IE9 minstens zo goed en zelfs beter zal zijn. Natuurlijk zullen er weer dingen veranderd zijn waaraan je moet wennen, dat is met elke browserwisseling zo. Mijn ervaring is dat het snel went. Onlangs heb ik een nieuwe pc aangeschaft, dus overstap van XP naar Windows 7. Het was inderdaad even wennen en puzzelen, maar als je er na een paar dagen aan gewend bent dan wil je niet meer terug, en dat is met (bijna) alles zo.
Ik hoor verstokte Firefox-gebruikers alsmaar roepen dat die veel beter zou zijn, maar ik heb het een paar maanden geleden geprobeerd en vond het helemaal niks. Ook Google Chrome beviel me niet. Goed is blijkbaar voor iedereen iets anders, het is maar net wat je belangrijk vindt en wat voor hou het handigst werkt. Voor mij is dat Internet Explorer...

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de liefhebber: IE9 voor Win7 is vanaf nu hier te downloaden.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

erik008 schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 14:22:
Microsoft maakt de browser, niet meer voor XP

Vervelend he, ook niet meer voor Windows ME, 98, 95, NT, 3.11, 2.0 en niet voor MS-DOS ... SCHANDALIG ;-)

Op een gegeven moment houdt het natuurlijk op, da's toch logisch ...
Windows XP is al 10 jaar oud. Da's zwaar belegen in computer-jaren, of über-bejaard zelfs.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom klaag je dan eigenlijk?

erik008 schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 19:29: @birdies

Ik gebruik sinds kort FF4
Mooi, Compact.........veel meer beeld
De balk onderaan is weg en de tabbladen in de blauwe balk.
IE9 is geen optie voor mij....ik draai nog XP

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moet wel ff wennen natuurlijk. Komt wel.
(kumse oêt Limburg, mèt dae naam?)

börgemeister schreef op zaterdag 12 mrt 2011, 03:37: Vorige week de IE9 RC gedownload & geïnstalleerd en na 24 uren op de computer ervan weer verwijderd. Ik houd het nog bij IE8.

Welke verbeteringen er in IE9 zitten? Voor mij werd het met IE9 onoverzichtelijker.
Favorieten werd middels een goudgele sterretje rechtsboven aangeduid en als je daarop klikte kwam de lijst met favorieten te voorschijn, ingedeeld in mappen en de inhoud van die mappen werd weer aangeduid met een pijltje naar rechts en de linoud van de map kwam dan toch links naast de lijst van de favorieten.

Bovendien waren de werkbalken ook verstoord.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je Birdies, ik ga hem meteen uitproberen! :)

birdies schreef op dinsdag 15 mrt 2011, 13:00: Voor de liefhebber: IE9 voor Win7 is vanaf nu hier te downloaden.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gedownload, geïnstalleerd en alles schijnt prima te werken. Hij is supersnel, op websites waar de plaatjes soms traag werden gelaad komen ze nu meteen tevoorschijn. Het enige verschil is dat favorieten etc. nu rechtsboven staan i.p.v. linksboven (bij IE8) en dat ze niet meer een hele menubalk in beslag nemen. Ik ben er nu al blij mee!

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tucker: met de Alt knop krijg je de menubalk te zien, als je deze definitief wilt, dan via beeld - werkbalken vinkje zetten voor menubalk.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tip! :)
Ik moet bekennen dat ik die balken niet meer continu in beeld hoef, het staat wel lekker opgeruimd zo en het went erg snel!

birdies schreef op dinsdag 15 mrt 2011, 13:57: @tucker: met de Alt knop krijg je de menubalk te zien, als je deze definitief wilt, dan via beeld - werkbalken vinkje zetten voor menubalk.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tucker

Werkt in FF4 net zo.(linker alt toets)

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vond IE 8 al knudde.
Het besturingssysteem van mijn telraam is W7.
IE 8 blokkeert ongevraagd halve pagina's, marktplaats laat maar gedeeltelijke pagina's zien.
Er worden ongevraagd zaken geblokkeerd die ik niet anders kan instellen.
Ik heb niets zo ingesteld en met IE 7 was er geen enkel probleem.
Als ik IE 9 wil binnenslepen dan meldt Microsoft mij : deze versie biedt geen ondersteuning voor uw type Windows systeem, en installeren gaat niet.
En ik heb toch echt een legale Windows 7 op een recente snelle computer.
En Chrome vertrouw ik helemaal niet, er zijn mij teveel meldingen dat bij Chrome de privacy niet is gewaarborgd.
Chrome slaat ongevraagd mijn wachtwoord en gebruikersnaam op, ik ben daar niet van gediend.
Firefox doet gewoon wat ik wil, en wat ik verwacht van een browswer.
Daaaaag, Microsof

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

erik008 schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 18:29: @birdies

Ik verwacht dat de komst van IE9 de doorbraak gaat maken voor de nieuwe manier van web programmering.
Gebruik van nieuwe commando's in HTML5 en CSS3...enz

INFO

Voor een gebruiker is dit niet zo interresant, zeker niet als je nagaat dat nog niet alle commando's volledig ondersteund worden. Zoals ook eerder in het nieuws geweest: men loopt nog een beetje achter in de ontwikkeling van deze browser. Iemand die met XP wil blijven werken maar toch HTML5, CSS3 enzovoort wil zien kan het best kijken naar alternatieven.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds Microsoft in 7 het mailprogramma achterwege liet is Opera een no mooier alternatief geworden omdat het ook je email kan afhandelen, een RSS reader is één van de veiligste browser is.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Ik heb gehoord dat je met xpprof binnenkort niet meer de ING-site kunt krijgen, klopt dat?

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op woensdag 16 mrt 2011, 10:38:
Ik heb gehoord dat je met xpprof binnenkort niet meer de ING-site kunt krijgen, klopt dat?
.

Gaat zeker in, over 16 dagen.

Heb je een bron waar dat stond?

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

En Chrome vertrouw ik helemaal niet, er zijn mij teveel meldingen dat bij Chrome de privacy niet is gewaarborgd.
Chrome slaat ongevraagd mijn wachtwoord en gebruikersnaam op, ik ben daar niet van gediend.

Ik heb ook chrome en als ik een wachtwoord ergens intoets wordt er gevraagd of chrome het ww moet opslaan, het gaat bij mij niet automatisch.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

IE zit standaard op mijn pc en de enige keer dat ik hem heb gebruikt was om Firefox te downloaden.
De enige reden om van browser te switchen is als ze het kruisje links ipv de rechterbovenhoek zetten. Dat doet me teveel aan Appl€ denken.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op woensdag 16 mrt 2011, 10:38:
Ik heb gehoord dat je met xpprof binnenkort niet meer de ING-site kunt krijgen, klopt dat?

Heb hier niks over gehoord/gelezen, ook niet op de ING site. Kan wel zijn dat IE6 niet meer gaat werken met internetbankieren, omdat IE6 te verouderd is.

@erik: jij schrijft dat het klopt en dat dit over 16 dagen in gaat. Dat moet je dan toch ergens gelezen hebben; zou ik zeggen dat jij de bron van dit bericht wel kunt geven.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op woensdag 16 mrt 2011, 17:52:
read schreef op woensdag 16 mrt 2011, 10:38:
Ik heb gehoord dat je met xpprof binnenkort niet meer de ING-site kunt krijgen, klopt dat?

Heb hier niks over gehoord/gelezen, ook niet op de ING site. Kan wel zijn dat IE6 niet meer gaat werken met internetbankieren, omdat IE6 te verouderd is.

@erik: jij schrijft dat het klopt en dat dit over 16 dagen in gaat. Dat moet je dan toch ergens gelezen hebben; zou ik zeggen dat jij de bron van dit bericht wel kunt geven.

Welke datum zou het over de 16 dagen vanaf 16 maart zijn? :P

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 05:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......Welke datum zou het over de 16 dagen vanaf 16 maart zijn? :P........

32 maart?:-)

Ik bedoel natuurlijk als iemand zo precies weet aan te geven dat ondersteuning over exact 16 dagen verdwijnt, hij ook iets moet hebben gelezen daarover.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 06:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op donderdag 17 mrt 2011, 05:58: .......Welke datum zou het over de 16 dagen vanaf 16 maart zijn? :P........

32 maart?:-)

Ik bedoel natuurlijk als iemand zo precies weet aan te geven dat ondersteuning over exact 16 dagen verdwijnt, hij ook iets moet hebben gelezen daarover.

aprils fool

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@erik

Als ik de dagen tel, dan kom ik op 1 april en zo zal ik het ook maar opvatten.

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2011 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van de week wederom IE9 64-bits gedownload. Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet enthousiast ben over IE9. "Belangrijke update" was het betoog. Kijk het nog aan om te bezien of IE9 mij beter kan overtuigen. Zo niet, dan wordt het weer verwijderd van deze pc.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2011 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

börgemeister schreef op vrijdag 8 apr 2011, 18:45: Van de week wederom IE9 64-bits gedownload. Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet enthousiast ben over IE9. "Belangrijke update" was het betoog. Kijk het nog aan om te bezien of IE9 mij beter kan overtuigen. Zo niet, dan wordt het weer verwijderd van deze pc.

64-on-64: groot voordeel / nadeel.. geen last van allerlei toolbars enzo.. (in elk geval voorlopig) qua performance (en standaards, maar goed - ik ben nogal anal retentive in dat opzicht... en ie9 scoort extreem goed, maar ook wel redelijk slecht LOL...)...

Maar ok - effe wat leuke dingen (fish anyone? :P) hier heb je een leuke showcase.. ok - van Microsoft, dus ze weten wel wat ze testen (en wat niet!) enzo.. maar als je daar rekening mee houdt dan is wel vermaekelijck...

ve
door verwijderd - Apr 9, 2011 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

dobby schreef op vrijdag 8 apr 2011, 21:39:
börgemeister schreef op vrijdag 8 apr 2011, 18:45: Van de week wederom IE9 64-bits gedownload. Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet enthousiast ben over IE9. "Belangrijke update" was het betoog. Kijk het nog aan om te bezien of IE9 mij beter kan overtuigen. Zo niet, dan wordt het weer verwijderd van deze pc.

64-on-64: groot voordeel / nadeel.. geen last van allerlei toolbars enzo.. (in elk geval voorlopig) qua performance (en standaards, maar goed - ik ben nogal anal retentive in dat opzicht... en ie9 scoort extreem goed, maar ook wel redelijk slecht LOL...)...

Maar ok - effe wat leuke dingen (fish anyone? :P) hier heb je een leuke showcase.. ok - van Microsoft, dus ze weten wel wat ze testen (en wat niet!) enzo.. maar als je daar rekening mee houdt dan is wel vermaekelijck...

Toch maar niet meer afgewacht en IE9 verwijderd van mijn pc. Wacht wel op eventueel IE10 of IEX.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2011 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb IE 9 ook geinstaleerd. Is wel effen wennen zeg, dat somige funtie anders staan.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2011 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie nou wel dat bij kassa de tabjes niet staan! Raar zeg?

ve
door verwijderd - Apr 9, 2011 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

richard83 schreef op zaterdag 9 apr 2011, 10:56: Zie nou wel dat bij kassa de tabjes niet staan! Raar zeg?

Ga naar Extra en zet een vinkje voor 'compatibiliteitsweergave', dat doet de site het weer goed. Dan wel even IE opnieuw op starten.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2011 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op zaterdag 9 apr 2011, 11:23:
richard83 schreef op zaterdag 9 apr 2011, 10:56: Zie nou wel dat bij kassa de tabjes niet staan! Raar zeg?

Ga naar Extra en zet een vinkje voor 'compatibiliteitsweergave', dat doet de site het weer goed. Dan wel even IE opnieuw op starten.

Heb inmiddels gedaan, en hij doet het. Was dat dus vergeten!

ve
door verwijderd - Apr 24, 2011 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb Sins 2 weken IE9 vind het zeker iets sneller. Moet nog wel wennen dat de favorieten recht staan in plaats van links. went wel dus.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2011 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

richard83 schreef op zondag 24 apr 2011, 10:37: Heb Sins 2 weken IE9 vind het zeker iets sneller. Moet nog wel wennen dat de favorieten recht staan in plaats van links. went wel dus.

Als je klikt op het kleine groene pijltje (favorieten vastpinnen) dan komt hij aan de linkerkant te staan.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2011 om 11:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op zondag 24 apr 2011, 10:44:
richard83 schreef op zondag 24 apr 2011, 10:37: Heb Sins 2 weken IE9 vind het zeker iets sneller. Moet nog wel wennen dat de favorieten recht staan in plaats van links. went wel dus.

Als je klikt op het kleine groene pijltje (favorieten vastpinnen) dan komt hij aan de linkerkant te staan.
Dat klopt. Heb dat is gedaan. Alleen nadeel is dat je dat dan blijft zien. Wil niet zeggen dat het zo erg is hoor.

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 00:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

IE9 blijkgt ook mijn TomTom software te verstoren, o.a. inloggegevens, updates, status van de TomTom.

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Update:

Heb inmiddels IE9 op Windows 7 er af gehaald. Deed vreemd bij een bepaalde site's. Wat ik wel vreemd vind! Dat ie bij Windows viste wel goed doet. Hoe kan dat?

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

richard83 schreef op zondag 22 mei 2011, 09:50: Update:

Heb inmiddels IE9 op Windows 7 er af gehaald. Deed vreemd bij een bepaalde site's. Wat ik wel vreemd vind! Dat ie bij Windows viste wel goed doet. Hoe kan dat?

Gebruik van Windows 7 64-bits, had IE9 64-bits geïnstalleerd en weer gedeïnstalleerd.

Ook problemen met de deze website gwhad met IE9.

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

börgemeister schreef op zondag 22 mei 2011, 16:26:
richard83 schreef op zondag 22 mei 2011, 09:50: Update:

Heb inmiddels IE9 op Windows 7 er af gehaald. Deed vreemd bij een bepaalde site's. Wat ik wel vreemd vind! Dat ie bij Windows viste wel goed doet. Hoe kan dat?

Gebruik van Windows 7 64-bits, had IE9 64-bits geïnstalleerd en weer gedeïnstalleerd.

Ook problemen met de deze website gwhad met IE9.

Ja, de beeld kwam bij linker hoek te staan. Bij jou ook dus?

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik ook IE9, merk geen verschil, gaat prima met Vista.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 01:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar weer die irritante Microsos(ch)oft IE9 geïnstalleerd.

Bleef Microsos(ch)oft maar aandringen 'Belangrijke update', 36,4 Mb!

Comptabiteitsprobleem al voor 2 websites moeten instellen, t.w.: deze website en die van mijn TomTom.

Microsos(ch)oft met eens ophouden met iets te opdringerig te worden met 'Belangrijke update', wel op de achtergrond en om de zoveel tijd wordt daar wel door Microsos(ch)oft aandacht aan gegeven.

Microsos(ch)oft is zeker bang dat er massaal naar Firefox of één van die andere browsers gaat gebruiken als standaard; krijgt men bij het gebruik van een andere webbrowser ook die irritante Microsos(ch)oft 'Belangrijke update' voorgeschoteld?

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 01:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar weer die irritante Microsos(ch)oft IE9 geïnstalleerd.

Bleef Microsos(ch)oft maar aandringen 'Belangrijke update', 36,4 Mb!

Comptabiteitsprobleem al voor 2 websites moeten instellen, t.w.: deze website en die van mijn TomTom.

Microsos(ch)oft moet eens ophouden met iets te opdringerig te worden met 'Belangrijke update', wel op de achtergrond en om de zoveel tijd wordt daar wel door Microsos(ch)oft aandacht aan gegeven.

Microsos(ch)oft is zeker bang dat er massaal naar Firefox of één van die andere browsers gaat gebruiken als standaard; krijgt men bij het gebruik van een andere webbrowser ook die irritante Microsos(ch)oft 'Belangrijke update' voorgeschoteld?

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 05:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Bögermeister

Ik heb er nog geen last van gehad, dat ie die weer moet instaleren!

ve
door verwijderd - Jun 5, 2011 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Update:

Heb IE9 weer geinstaleerd. Na dat ik een update kreeg van Adode flash player kreeg. schets mij de verbazing. Blijkt dat de beeld die in de link boven hoek zat weer op zijn goede plek zit. wel vreemd!

ve
door verwijderd - Jun 18, 2011 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

IE9 op 23 mei jl. (wederom) geïnstalleerd. Tot vannacht gaf IE9 alleen maar problemen o.a. met het opzoeken van websites en comptabiliteitsprobleem.

Nu ik vannacht de 'update IE9' had verwijderd en weer na een herstart weer IE8 heb in gebruik gaat alles veel beter en soepeler.met de websites dan met IE9.

Volgens Micros(ch)oft zou alles met IE9 beter en soepeler moeten lopen, integendeel dús!

ve
door verwijderd - Jun 18, 2011 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

börgemeister schreef op zaterdag 18 jun 2011, 10:51: IE9 op 23 mei jl. (wederom) geïnstalleerd. Tot vannacht gaf IE9 alleen maar problemen o.a. met het opzoeken van websites en comptabiliteitsprobleem.

Toch doet de browser niet zelf de dns resolutie, maar gaat gewoon (via de dnscache service als die draait) via het OS (WinSocK).. dus wat dat betreft maakt het geen enkel verschil welke browser je dan ook gebruikt.

Ok - het enige wat misschien verschil *zou* kunnen maken is als je numerieke IPv6 addresses invoert.. de parsing daarvan wil nog wel eens "interessant" zijn.. (maar er zijn maar erg weinig browsers die dat ondersteunen) Maar dit doen normale mensen eigenljk niet.. ik bedoel dus iets als http://2001:888:0:18::80/ in plaats van http://194.109.6.92/ (of http://www.xs4all.nl) ..

ve
door verwijderd - Jun 19, 2011 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

dobby schreef op zaterdag 18 jun 2011, 16:08:
börgemeister schreef op zaterdag 18 jun 2011, 10:51: IE9 op 23 mei jl. (wederom) geïnstalleerd. Tot vannacht gaf IE9 alleen maar problemen o.a. met het opzoeken van websites en comptabiliteitsprobleem.

Toch doet de browser niet zelf de dns resolutie, maar gaat gewoon (via de dnscache service als die draait) via het OS (WinSocK).. dus wat dat betreft maakt het geen enkel verschil welke browser je dan ook gebruikt.

Ok - het enige wat misschien verschil *zou* kunnen maken is als je numerieke IPv6 addresses invoert.. de parsing daarvan wil nog wel eens "interessant" zijn.. (maar er zijn maar erg weinig browsers die dat ondersteunen) Maar dit doen normale mensen eigenljk niet.. ik bedoel dus iets als http://2001:888:0:18::80/ in plaats van http://194.109.6.92/ (of http://www.xs4all.nl) ..

Waarvan akte!

ve
door verwijderd - Jun 22, 2011 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verbergen van de '(on)belangrijke update' Micros(ch)oft Internet Explorer 9 / IE9 doet u zo:
- Ga op de '(on)belangrijke update' met de rechter muisknop aanklikken en druk vervolgens op 'verbergen' en herhaal dit ook rechtsonder met 'Ok'!

Dan bent u van die vervelende opdringerige '(on)belangrijke update' af.