go
door gompie Feb 15, 2014 om 18:59
Computers & telefonie

Ik ben besmet!!!

Hallo,
mijn computer is besmet..Ik word niet goed van alle pop-ups en ongewenste advertenties en pagina's waar ik niet om gevraagd heb.
Nu heb ik Kaspersky op mijn computer geïnstalleerd (al een hele tijd overigens), maar als ik kaspersky laat scannen vind het geen bedreiging. Als ik spy hunter laat scannen dan vindt het honderden foute bestanden.
Ik wil graag en goed anti-virus programma, kan iemand mij helpen.
Oh ja,heel veel verstand van computers heb ik niet, dus een oplossing wil ik heel gaag maar wel in lekentaal!!!

8278 26 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 15, 2014 om 19:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kan u ze dan met spyhunter niet verwijderen?

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2014 om 19:33
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Google eens op McFee en Norton.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 15, 2014 om 19:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het eerste wat je nu doet is jouw stekkertje van het internet (duh!) uit de pc trekken.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 15, 2014 om 19:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kan spyhunter dan niet de boel verwijderen?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 15, 2014 om 19:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 15 feb 2014, 19:33]Google eens op McFee en Norton.
Dat lost het probleem niet op, overigens voorkomt het ook niet..

diumenge
door diumenge - Feb 15, 2014 om 19:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zal dan wel heel wat rotzooi zelf (althans, min of meer) geïnstalleerd hebben. Zoals eerder opgemerkt heb je geen last van virussen, maar van adware e.d., dat zal AV-software in het algemeen niet tegenhouden.

jantje7
door jantje7 - Feb 15, 2014 om 20:31
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Kaspersky is op zich een goed anti-virus programma. Mogelijk moet u de pop-up blokkering aanpassen en uw internet beveiliging iets hoger instellen.

wi
door wilhelmina59 - Feb 15, 2014 om 20:58
516 Antwoorden / 0 Vragen

Microsoft security Essentials en een Adblock erop
succes

macwouter
door macwouter - Feb 15, 2014 om 22:44
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=wilhelmina59 schreef op zaterdag 15 feb 2014, 20:58]Microsoft security Essentials en een Adblock erop
succes

En zo is dat Gompie is gewoon AdBlock vergeten te installeren. Wis ook alle cookie,s en geschiedenis van je browser en dan is er niets meer aan de hand.

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2014 om 01:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klik hier om AdBlock te installeren voor de browser(s) die je gebruikt.
Je zou ook nog erbij Do Not Track me kunnen installeren: klik hier.
Je gewone anti-virus kun je blijven gebruiken. Ik zou Spyhunter verwijderen mocht je dat ook geïnstalleerd hebben. Je zult denk ik moeten betalen om alles wat dat programma "gevonden" heeft te laten verwijderen, ik zou me er niet door laten misleiden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 16, 2014 om 08:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen

RequestPolicy is ook erg belangrijk, echter alleen installeren als je het niet erg vind om wat vaker op de muis te klikken.

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2014 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gompy,

Laat ik dan ook nog maar een duit in het zakje doen.

Je schrijft:.... Ik wil graag een goed anti-virus programma....
Je hebt Kaspersky en dát is een anti-virus programma!
Je bedoelt waarschijnlijk een progje tegen adware en malware.
Het eerder genoemde MBAM kun je hier goed voor gebruiken.
Het door jou genoemde spywarehunter vindt altijd een heleboel in je register en zo, maar wil het dan tegen betaling pas verwijderen. Niet gebruiken!!
Na het scannen en opruimen met MBAM kun je CCleaner nog eens gebruiken.
Klik in de linkerkolom (na opstarten!) op Register, laat controleren en de fouten herstellen.
Dan het genoemde AdBlock downloaden en eens kijken of je dan van al die rommel verlost bent.

Suc6

zw
door zwaardvis - Feb 16, 2014 om 11:32
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Scan anders met Mbam

Blijkbaar is het geen virus maar adware of andere malware, maar wordt het niet als een virus herkend.

go
door gompie - Feb 16, 2014 om 11:33
3 Antwoorden / 10 Vragen

BEDANKT ALLEMAAL!!!

audb
door audb - Feb 17, 2014 om 12:50
1668 Antwoorden / 5 Vragen

kaspersky leuk maar gooi die er maar af en koop/download bitdefender Internet Security of Total Security.
Of omdat we toch echte Nederlanders zijn hitman pro http://get.hitmanpro.com/ gewoon eenmalig gebruiken anders wordt het dokken.

alarm1233
door alarm1233 - Feb 17, 2014 om 13:11
74 Antwoorden / 4 Vragen

zoals ik hier lees zijn er veel die onnodige programma's adviseren, een goede gratis virusscanner is avast , kost niets en word dagelijks geupdated. dan even mbam downloaden en scannen is ook gratis.als je win 7 gebruikt raad ik je aan van Niet ccleaner te gebruiken als je geen verstand hebt hoe die te gebruiken , voor je het weet heb je meer verwijdert dan nodig.PS: avast staat op nr 1 in de lijst van topvirusscanners en is gratis en veilig en blokkeert je pc niet en neemt bijna niks in zoals kaspersky, norton, bullgard, en vele anderen.
zo dit was een simpele uitleg van hoe je je pc kan schoon houden, regelmatig je schijfje opruimen en defragmenteren . hoe meer cleaning en adware en spyware programmas je gebruikt hoe meer rotzooi je binnen krijgt vermits het ene produkt het andere blokkeert in zijn werking, hoop je hiermee van dienst te zijn geweest en hoop dat je die vervelende popups verwijdert krijgt, vergeet niet je popupblokker in je browser op normaal/hoog te zetten en je zult nergens meer last van hebben, veel geluk!!! groetjes van een bezig bijtje(ict)

hy
door hypochondricus - Feb 17, 2014 om 13:15
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ook handig werkt is autodestructing cookies en je hebt ook een plug in van auto accept cookies, hoef je niet elke keer op accept cookies te klikken.Malware Bytes is idd een hele goede om geinstalleerd te hebben. Daarmee heb ik ransomvirus van politie een paar keer kunnen verwijderen. Om kwaadaardige programma's te blokkeren om op te starten kan je Crypto Prevent installeren , nadeel is dat je bij gratis versie zelf handmatig moet updaten. Eenmaal gewend is het goed te doen. Vaak zitten bij mensen tabbladen vol met allerlei linkjes en troep omdat met gratis programma's of ook commerciële men ook troep meeinstalleert. Dus bij een installatie kiezen voor aangepaste installatie en bepaalde programma's of adons afvinken. Voor het grondig verwijderen van software van je pc is Revo Uninstaller onontbeerlijk, verwijdert ook alles uit registry, mits je kiest voor geavanceerd verwijderen.

henkvanputten
door henkvanputten - Feb 17, 2014 om 13:18
7 Antwoorden / 0 Vragen

Virusscanners naast elkaar installeren is nooit een goed idee:

Probeer anders ook eens een online scanner: http://www.eset.com/us/online-scanner/

Kan er zo een nachtje overdoen, maar vindt veel.

vedion
door vedion - Feb 17, 2014 om 13:44
54 Antwoorden / 3 Vragen

draai anders eens combo-fix
http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/dl/12/]
en volg de instructies.

daarnaast als je voor gratis antivirus wil gaan kies dan voor avira
gebruik het zelf al jaren en nooit geen problemen gehad
http://www.avira.com/nl/download?product=avira-free-antivirus]

ti
door tijgerboom - Feb 17, 2014 om 14:25
11 Antwoorden / 0 Vragen

Hier los ik tot nog toe alle problemen mee op .
Eenvoudig is het niet maar het is niet anders.

Er zijn virussen/trojaanse paarden die je met de hand moet verwijderen. Daar helpt geen
programma tegenop. Dat zijn tevens opstartbestanden die je eerst moet uitschakelen.
(je haalt je motor ook niet uit een auto als ie nog rijdt!)
Ik doe het regelmatig met succes. Hou je vast.

1. Bij het scannen met een prog als antivir/ad-aware etc krijg je te zien om
welkebestanden het gaat het gaat. Laat het prog alles verwijderen. Dat lukt bij een paar
niet en die moet je met de hand eruitgooien.Schrijf de namen en de plek
op waar de boosdoeners zich bevinden op de c-schijf(is te zien).

2. Vervolgens naar configuratieschijf/ mappen/2de tabblad/toon
verborgen bestanden aanzetten en toon systeemmap aanvinken.

3. Ga naar start/uitvoeren en typ: msconfig in
Dan naar opstartbestanden (laatste tabblad) en zet alle vinkjes uit.
Dat, omdat die foute bestanden vaak opstartbestanden zijn die ,als je ze niet
uitzet, niet verwijderd kunnen worden.

4. Start de computer opnieuw en zoek elk naar elk bestandje wat je had
genoteerd via START/zoeken. Gooi ze in de vuilnisbak.

5. Ga naar configuratiescherm en kijk bij software of er onbekende
programma's staan(die lijken op de bestanden die je er al uit gegooid
hebt). Die moet je deïnstalleren.

6. Herstart de computer,et voila!
Als je dit hebt gedaan heb je een hele grote kans dat alles vrij van
ellende is.
Vergeet niet je antivirusprog. weer aan te zetten aan het eind, want anders ben je onbeschermd.

Toolbars geven ook veel ellende. Die installeer ik bij voorkeur niet. Bronnen van infecties.

Groetjes,
Saskia

miekmol
door miekmol - Feb 17, 2014 om 15:43
201 Antwoorden / 50 Vragen

MBAM is niet meer gratis te downloaden...

zo
door zoeker - Feb 17, 2014 om 16:22
78 Antwoorden / 3 Vragen

@miekmol
Onzin, Mbam is via Majorgeeks gewoon nog gratis te krijgen. Gisteren nog geinstalleerd op een laptop....
Zie oa de link die al eerder is gegeven.

ruud123456
door ruud123456 - Feb 17, 2014 om 16:22
37 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=miekmol schreef op maandag 17 feb 2014, 15:43]MBAM is niet meer gratis te downloaden...
Malwarebytes (MBAM) is nog steeds gratis te downloaden en wel hier: http://www.malwarebytes.org/

Verder: als je alle adviezen die hier gegeven zijn opvolgt, is je computer nu waarschijnlijk hartstikke dood ;-)
Begin met Spyhunter te verwijderen. Dat is z.g. scareware, bedoeld om geld uit uw zak te kloppen. Blijf gewoon bij Kaspersky, wat een prima programma is.

edrick3
door edrick3 - Feb 17, 2014 om 16:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@miekmol,

Waar haal je dat vandaan?

Klik eens hier.

@ruud123456,

.....Begin met Spyhunter te verwijderen.....

Juist!! Niet gebruiken!

gi
door gibbs - Feb 17, 2014 om 16:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Graag wil ik u naast de antivirus en mallware programma's ook adviseren de internetbrowser Mozilla Firefox of Google Chrome in combinatie met de plugin AdBlock Plus te gebruiken. Hiermee voorkomt u bijna alle popups en reclames, u haalt hier ook minder snel mallware mee binnen.

aerts169
door aerts169 - Feb 18, 2014 om 00:30
8 Antwoorden / 4 Vragen

http://www.microsoft.com/security/scanner/nl

deze downloaden en uitvoeren.

na instalatie op ok duwen en de computer helemaal laten checken.

deze scan verloopt na 10 dagen.

kost niets