in
door ingridl_1 Jan 7, 2010 om 21:32
Computers & telefonie

Ik heb als beveiliging norton internet security

Ik heb als beveiliging voor de p.c. norton internet security en nu las ik hier als antwoord op een vraag dat dat een slechte beveiliging is ,
wie kan mij hierover antwoord geven.
INGRIDL

1290 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ingridl,

Ach, wat is slecht? Elk beveiligingsprogramma heeft zo zijn voor- en nadelen. Echt slechte beveiligingsprogramma's zijn er niet. Van elk pakket zijn wel voorstanders en tegenstanders te vinden.

Als je een wat oudere computer hebt, dan is Norton al gauw een 'lomp' programma dat de computer nogal eens 'traag' wil maken. Bij moderne (lees: snellere) computers speelt dit probleem minder.
Er zijn ook genoeg 'tevreden' Norton gebruikers hoor, dus als je er zelf prettig mee werkt, dan moet je het vooral blijven gebruiken.

En er zijn ook goede 'gratis' alternatieven, alleen zul je dan vaak een aantal verschillende programma's bij elkaar moeten zoeken. (Firewall, virusscanner, antispyware programma enz.) Het voordeel van een 'totaalpakket' is dat je vrijwel alles in één pakket hebt.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou NIS nooit kopen, maar slecht wil ik het ook niet noemen. Het is een van de betere, maar zeker geen 100% goede beveiliging. Geen enkel pakket biedt 100% zekerheid.

Hier een recent overzicht van verschillende beveiligingspakketten, waarbij vooral de firewall getest wordt. Het gratis Comodo komt er in deze test als beste vanaf.
De uitslag van dergelijke testen wisselt nogal eens. De ene keer blijkt een product beter door de test te komen dan een andere keer.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er in aansluiting bij Freiya die m.i. zeker wel deskundig is inderdaad last van dat NIS te zwaar was. Kon de koop nog ongedaan maken.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn p.c. is vrij nieuw dus hij is niet trager geworden daardoor.Ik had kapersky was ik ook wel tevreden over maar op een gegeven moment zou ik gratis op kunnen waarderen naar de nieuwe van 2010 en toen ging er van alles mis zo erg dat ik hem verwijdert heb.Nu via mijn p.c. dokter heb ik de nieuwe norton gekocht en ben wel tevreden.INGRIDL

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had Norton er ook op, maar heb deze weer verwijderd. Teveel gedoe en trager worden was de beslissing hiervoor.

Het iedere keer toestemming geven om een website door te laten, was niet zo mijn ding. Dus heb ik de andere optie gedaan die freya al beschreef en dat bevalt mij dus prima.

Vr.gr.Elena

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 08:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Norton Internet Security bevalt mij prima. Ik heb niets aan de instellingen veranderd nadat deze geïnstalleerd was. Ik hoef nooit toestemming te geven om een website door te laten. Tot nu toe geen geslaagde inbraak door hackers of een virus op mijn laptop.

Het enige waar ik "not amused" over was dat Norton mijn firewall uitschakelde op de dag dat de vorige versie verliep. Ik had de nieuwe versie in huis. Deze erop gezet en Norton laten weten dat ik deze actie van Norton niet waardeerde, zeker omdat werd aangegeven dat IK de firewall heb uitgeschakeld. Foei Norton!

Kapersky schijnt ook een goede beveiliging te zijn ( hear say)

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

AVG Free gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid en raad dit pakket regelmatig aan als mensen informeren naar goedkope beveiligingsoplossingen. Na het zien van de test die gsm geeft, waar AVG Internet security slecht scoort, daalt mijn waardering voor dit pakket en zal iets anders moeten overwegen.

Dank je wel gsm!

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

erpmessage schreef op vrijdag 8 jan 2010, 10:54: AVG Free gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid en raad dit pakket regelmatig aan als mensen informeren naar goedkope beveiligingsoplossingen. Na het zien van de test die gsm geeft, waar AVG Internet security slecht scoort, daalt mijn waardering voor dit pakket en zal iets anders moeten overwegen.

Dank je wel gsm!

Je kunt AVG Free gerust laten staan hoor.

Dit is GEEN antivirustest, maar een test van de Firewall die je meestal tegenkomt in de complete beveiligingspaketten, de zogenaamde Security paketten.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoveel meningen zoveel gebruikers, ik heb dus van af het begin AVG Free en tot nog toe nog steeds tot volle tevredenheid.
Daar bij gebruik ik dus de firewall van XP en de update's van deze programma's elke dag controleren.
Met vr.groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren McAfee (gratis via mijn provider) , maar voorheen gebruikte ik ook Norton. Beiden zijn goede antivirusprogramma's en beiden vragen vrij veel van de computer. Avg is gratis en goed en biedt i.c.m. de eveneens gratis firewall van Comodo een goede bescherming.
Ik kan geen reden bedenken om Norton niet te gebruiken.
Panda zou ik niet doen!
Die legt heel je computer stil...