Ba
door BartW1994 Sep 14, 2017 om 17:46
Computers & telefonie

Ik heb cartridges gekocht, maar het zijn niet de goede.

Bij aankoop van een nieuwe printer heb ik een set cartridges gekocht. Volgens staples, zijn dit de bijhorende cartridges. Dus ik koop deze in combinatie met de printer. Wat blijkt. Het zijn niet de goede cartridges. Ze passen niet eens. Nu krijg ik mijn geld niet terug omdat ik de cartridges al uit de verpakking heb gehaald. Hoe kan ik van te voren weten dat die cartridges niet passen als de winkel zegt dat ze erbij horen?

4997 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 14, 2017 om 18:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u de printer gekocht en tegelijkertijd de cartridges? Bij dezelfde firma bedoel ik. Het klinkt n.l. alsof u ze elders hebt besteld (bij Staples): via on-line? Misschien verkeerd model/nummer opgegeven? Is inderdaad wel zo dat, als men cartridges opent, ze niet meer retour genomen worden. Dus vraag me af of u het bestelnummer o.i.d. goed hebt ingevoerd.

zoekster1
door zoekster1 - Sep 14, 2017 om 18:02
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft de verkoper u gezegd dat de cartridges bij deze printer horen? Dan is het de fout van de winkel en moet deze u het geld voor de verkeerde teruggeven en/of eventueel de goede ervoor in de plaats geven en de prijs verrekenen.

hutch
door hutch Sep 14, 2017 om 18:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Perfect geantwoord!  "Volgens staples, zijn dit de bijhorende cartridges." Fout van Staples dus. Het maakt dus niet uit of u de verpakking geopend heeft.

di
door digioma - Sep 14, 2017 om 18:40
646 Antwoorden / 29 Vragen

Als je de cartridges inderdaad gelijk met de printer hebt gekocht dan heb je vast de aankoopbon nog wel. Die heb je immers nodig voor de garantie.
De aankoop van de cartridges zal daarop staan vermeld, naast de prijs van de printer. Dat moet voldoende bewijs zijn...tenzij je mogellijk een HP-printer hebt gekocht en daarnaast hebt gekozen voor goedkopere cartridges.
Action verkoopt ook goedkope cartridges die op een bepaalde HP-printer passen, maar aangezien HP een beveiliging heeft ingebouwd werken deze cartridges niet en ben je toch verplicht de originele cartridges aan te schaffen (wel duurder). Succes.

simon55
door simon55 Sep 14, 2017 om 19:23
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Die beveiliging heeft HP al enige tijd geleden gecorrigeerd

marita5
door marita5 - Sep 14, 2017 om 19:00
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo BartW1994 ,

De voorwaarden :

12.4 Na melding van een gebrek dient u Staples in staat te stellen het desbetreffende artikel te onderzoeken. Inspectie naar het defecte product geschiedt op de plaats waar het product zicht bevindt of ten kantore van Staples, een en ander ter discretie van Staples. Kosten voor het retourneren van het product zijn voor rekening van Staples. Indien de klacht echter niet gegrond blijkt, dient u de kosten voor de retourzending te dragen.

Lees ook hier de ervaring van @Daat , klik op de rode regels .

https://nl.trustpilot.com/review/staples.nl

Heeft u online gekocht , kunt u een klacht indienen bij thuiswinkel.org , Staples is daarbij aangesloten

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

pino123
door pino123 Sep 15, 2017 om 16:08
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Er is geen gebrek. Het zijn de verkeerde!

marita5
door marita5 Sep 15, 2017 om 16:12
11513 Antwoorden / 15 Vragen

het is een gebrek van de verkoper , en ze passen niet .

ou
door oudewouter - Sep 15, 2017 om 14:07
52 Antwoorden / Vragen

DIGIOMA :
HP heeft al een jaar geleden onder druk van de Consumentenbond ed.  die "beveiliging"  er af gegooid want dat was ook wettelijk fout. Je kunt dus met HP
printers gewoon goedkopere cartridges gebruiken.

tr
door truvanu Sep 15, 2017 om 15:23
51 Antwoorden / 0 Vragen

HP blokkeert nu wéér. http://webwereld.nl/hardware/100887-nieuwe-printer-firmware-hp-blokkeert-3rd-party-cartridges

marita5
door marita5 Sep 15, 2017 om 15:29
11513 Antwoorden / 15 Vragen
1paul
door 1paul - Sep 15, 2017 om 15:26
3148 Antwoorden / 0 Vragen

uit de verpakking halen is geen reden om deze niet terug te nemen, je moet immers de mogelijkheid hebben om een product te testen, wat men wel mag doen is een deel van de prijs niet terug betalen omdat deze niet meer in de originele verpakking zitten...

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 18, 2017 om 13:48
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij de printer word het type cartridge vermeld en voor het openen kon U op de verpakking een ander type lezen.

Alleen bij merkloze cartridge met eigen type is het vaak lastiger maar controleer voor je opende....
Een open verpakking kan ook oude lege bevatten en is lastig verkoopbaar en controleerbaar helaas.

Verder kun je ook voor zekerheid op andere website  zoals  123inkt.nl of andere je printer merk & type invullen en zie je voor de koop hoeveel merk en merkloze kosten en welke erin moeten via hun zoek systeem.
Als je elders een andere kreeg aangeboden is een van deze twee fout!

Bij auto onderdelen doe ik het ook, bij meerdere aanvragen wat het kost en soms is 2x helft bestellen voordeliger en heb je meer zekerheid omdat ze vaak aangeven dat  er verschillen tussen zit....
Naast lagere prijs is ook de zekerheid dat meerdere voor een bepaald merk en model hetzelfde adviseren voor mij gunstiger.

Zowel de cartridge, stofzuigerzakken en  auto onderdelen,  altijd goed vergelijken om model en type naast de vaak onderling sterke prijs verschillen....
De Cartridge voor mijn Laser kan  voor mij bij andere firma uitkomen dan hetzelfde merk  inktjet printer!