ab
door abigail Apr 29, 2008 om 21:50
Computers & telefonie

IMAC 24" 2,4GHZ C2DUO/320GB/1GB/Superdrive

Beste Kassa-lezers,

Hebben jullie een tip voor mij? Ik heb via internet een IMAC voor 1.696.94 euro in de aanbieding gekocht op 16-apr. Deze is op 22-apr bezorgd. Wat blijkt, ze hebben dezelfde computer nu voor 1.356.60 euro ook in de aanbieding. Is mijn afkoelingstermijn van 8 dagen reeds verlopen, daar de computer pas op 22 apr bezorgd werd? Wordt zaterdag, zondag, 30 apr en 1 mei ook meegeteld als afkoelingsdagen? Omdat ik niet weet of deze dagen (vrije dagen) meegeteld worden als afkoelingstermijnen. Is het ook mogelijk het verschil van 339,34 euro alsnog terug te vragen? Zelf hebben ze ook in de aanbieding, een IMAC 2,8GHZ voor 1.550.57 euro, waar ik natuurlijk geinteresseerd ben. Dus vraag ik mijzelf af, wat ik in deze kan doen. En welke argument ik het beste kan gebruiken?

Alsvast dank en gr Abigail

586 5 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 29, 2008 om 22:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je boft. Bij koop op afstand heb je 7 werkdagen bedenktijd. Kan nog net dus. Wel zo snel mogelijk melden alvast bij de verkoper.

In principe is het niet mogelijk het prijsverschil terug te vragen, tenzij de winkel daarmee akkoord gaat (scheelt ook een boel heen en weer schuiven via postbezorging).

Lees meer over dit onderwerp op ConsuWijzer - kopen op afstand

edwardus
door edwardus - Apr 29, 2008 om 22:25
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Voor alle duidelijkheid (zie ook de link), de 7 werkdagen bedenktijd gaat pas in na ontvangst van de goederen, dus 22 april is werkdag 1 enz.

macwouter
door macwouter - Apr 29, 2008 om 23:55
825 Antwoorden / 9 Vragen

Dag Abigail.

Sorry maar ik zie opeens dat ie 1 GB aan ramgeheugen heeft. Je zult dan vaak het rond draaiende strandballetje zien. Het is algemeen bekent dat iMac,s worden geleverd met te weinig ramgeheugen. 1GB is wel weinig hoor .

macwouter
door macwouter - Apr 30, 2008 om 11:37
825 Antwoorden / 9 Vragen

 beste Abigail.

Kijk ook even op de site van  macwereld.nl .Daar worden ook vaak deze vragen gesteld.Maar volgens mij als het een aanbieding is ??????

ab
door abigail - Apr 30, 2008 om 12:01
6 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Kassa-lezers,

Macwouter: deze computer wordt met 2GB geleverd!

Ik heb via consuwijzer.nl gelezen over de afkoelingsperiode van 7 WERKdagen. We boffen daadwerkelijk!! Deze leverancier heeft een bedenktijd van 8 dagen. Dus vallen we nog onder hun voorwaarden. We hebben de helpdesk al gemaild. Vrijdagochtend bellen wij meteen op voor een retour-bevestiging. Wij sturen de computer, zonder opgaaf van reden, terug.

Nog hartelijk dank voor jullie reacties. Fijne Koninginnedag verder!