wi
door witte roos Aug 21, 2011 om 10:54
Computers & telefonie

Ineens geen bereik telefoon

sinds ik een nieuwe profider heb (vodafone) heb ik regelmatig geen bereik. Vodafone doet daar weinig aan. Ik heb al een klachtenbrief opgestuurd, en al een aantal keren met het hoofdkantoor (klantenservice) gebeld. Maar ik word telkens afgepoeierd met het antwoord: dan moet u de tijden opschrijven wanneer u geen bereik heeft en een klachtenbrief opsturen. Ik zit nog 2 jaar vast aan dit probleem, en ik moet gewoon bereikbaar zijn. Wat kan ik hieraan doen?

786 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Aug 21, 2011 om 11:03
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Elke provider heeft "vlekken op de kaart" of te wel plaatsen waar uw GSM niet/slecht werkt. Het antwoord is eenvoudig: te weinig zendmasten. Vaak duurt zoiets maanden/jaren voordat er een vergunning is om zo'n mast te plaatsten. Eén bewonder van de plaats waar een mast zou moeten komen kan de plaatsing jaren tegenhouden. Mijn advies is, noteer waar en wanneer u geen of een slecht "dekking" heeft en bundel dat na een periode van een maand (bijvoorbeeld) naar Vodaphone. Stuur dit op of ga eens gezellig naar Maastricht, daar staat zo ik laatst zag een hééééél groot kantoorpand van Vodaphone en maak daar eens een "goed gesprek". Kan je meteen een lekkere vlaai eten.

sonjaatje
door sonjaatje - Aug 21, 2011 om 12:12
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb meer dan 1,5 jaar slecht bereik gehad en Vodafone heeft er never nooit iets aan gedaan. Contract ontbinden kon ook niet.

Nu weer abo verlengt, nieuwe foon gekregen, en...........geen bereik in en rond het huis met deze nieuwe foon. Wederom laat Vodafone me in de kou staan.

tdehond
door tdehond - Aug 21, 2011 om 12:27
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

@ vraagsteller,

Stel Vodafone schriftelijk aangetekend in gebreke en stel een termijn waarin u verwacht gebruik te kunnen maken van een goed functionerend netwerk zodat u ten alle tijden bereikbaar bent.
Voeg bij: log van problemen rond de verbinding over b.v. 14 dagen.

Geeft aan dat u al enkele verzoeken tot verbetering van de dienst heeft gedaan zonder resultaat.

Geeft aan dat mocht Vodafone er niet in slagen om een goed werkende verbinding, waarbij u ten alle tijden bereikbaar bent tot stand te brengen binnen uiterlijk 10 werkdagen u per direct de overeenkomst kosteloos zal ontbinden.

Mocht Vodafone hier niet in slagen, dan gaat u een log aanleggen wanneer u niet kunt bellen of anderen klagen dat u onbereikbaar bent. Doe dit gedurende b.v. 10 werkdagen.
Vervolgens zegt u schriftelijk aangetekend per direct kosteloos op. Voeg bij: huidig log + vorig log.

Gaat Vodafone hier niet mee akkoord dan zult u dit voor moeten leggen bij de Geschillencommissie.

Aangetekende brieven verzenden.
Kopie brieven + verzendbewijs goed bewaren.
Leg map aan met log over contacten die u met vodafone heeft ( gehad)


GESCHILLENCOMMISSIE TELECOMMUNICATIE

Geschillencommissie Telecommunicatie



lottesanne
door lottesanne - Aug 21, 2011 om 12:32
439 Antwoorden / 47 Vragen
0

@witte roos en sonjaatje, ik denk dat het slechte bereik te maken heeft met jullie woonplaats. Ik heb al jaren vodafone en bijna nooit problemen met het bereik. Zelfs niet in het grensgebied. Al ga je op sommige plekken dan wel over naar Vodafone Deutschland, wat natuurlijk ook niet de bedoeling is, maar goed.

brainless
door brainless - Aug 29, 2011 om 19:28
324 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hier ook een slechte ervaring met de dekking van Vodafone.
Zowel op de Veluwe als in Friesland (in huis) heeft mijn man slecht tot geen bereik met Vodafone.
Vodafone weet dit aan het (slechte?) telefoontoestel, maar ook nu met zijn 3de toestel, blijft het probleem bestaan.
(is van zijn werk... dus overstappen kan helaas niet).

Ik ben bij Telfort en heb geen problemen. (ook niet met zijn mobiel met mijn sim).

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer