lexgensen
door lexgensen Aug 8, 2010 om 14:00
Computers & telefonie

Inkt cartridges vervangen ??

Ik heb een brother DPC-135C printer.
Het scherm op de printer geeft aan dat Cyaan kleur op is en dat deze moet worden vervangen. Ik heb nu de printinstellingen gewijzigd op grijs want de zwarte cartridge is nog voor 50% gevuld. Er wordt niets geprint alle printopdrachten staan in de wachtrij er gebeurt niets. Het printer scherm blijft aangeven inkt vervangen
Vraag:
Kun je geen zwart/wit printen als er een kleurcartridge leeg is? Moeten alle cartridges altijd voldoende inkt bevatten?
Ik haat rode duimpjes en waardeer een ieder die de moeite neemt om de vraag te lezen en te beantwoorden
VrGr

10373 26 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 8, 2010 om 14:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Misschien heb je hier iets aan:

--Ja, het Brother-apparaat kan alleen zwart-wit afdrukken wanneer een kleurencartridge leeg is. Wanneer een kleurencartridge leeg is, wordt op het display weergegeven dat alleen in zwart-wit wordt afgedrukt en dat u de inkt moet vervangen.--Lees Hier

Succes,

lexgensen
door lexgensen - Aug 8, 2010 om 14:27
274 Antwoorden / 88 Vragen

Mijn schermpje geeft aan dat de cartridge vervangen moet worden en niet dat er zwart wit afgedrukt wordt. Ik heb de meegstuurde link gelezen en vraag me dus af...
dank voor je snelle antwoord

edwardus
door edwardus - Aug 8, 2010 om 14:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De voorgaande link is van een ander type apparaat, het is best mogelijk dat jouw printer weigert als een van de cartridges leeg is, er zijn wel meer printers die dat doen, dat deed mijn HP Deskjet printer bijv. ook.

Dit is een link naar jouw type printer, het is trouwens een DCP-135C i.p.v. DPC-135C:

Kan ik met alleen de zwarte cartridge afdrukken wanneer de kleurencartridges leeg zijn?

=Brother schreef:
Nee. Het Brother-apparaat is zo ontworpen dat ALLE afdruktaken worden gestopt zodra een van de inktcartridges leeg is. Zo worden de levensduur van de printkop en de optimale afdrukkwaliteit gewaarborgd. Als het apparaat zou doorgaan met afdrukken, wordt er tijdens het afdrukken en bij een reinigingscyclus lucht uit de lege cartridge aangezogen. Dit beschadigt de printkop. U moet de lege cartridge(s) vervangen als u wilt doorgaan met afdrukken.

sonjaatje
door sonjaatje - Aug 8, 2010 om 14:42
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een Epson Stylus en die print ook niet meer als er 1 cartridge leeg is.

edwardus
door edwardus - Aug 8, 2010 om 14:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. dieplinken naar Brother gaat niet helemaal lekker, ik ben er gekomen via de pagina van de DCP-135C en dan naar veelgestelde vragen.

lexgensen
door lexgensen - Aug 8, 2010 om 15:02
274 Antwoorden / 88 Vragen

Edwardus, goed opgelet het verkeerd opgegeven type nummer was een test of je wakker was. Bedankt voor je goede antwoord. Ik heb nieuwe cartridges besteld. Moet ik nu alle 4 de cartridges vervangen of per stuk vervangen als ik weer een melding krijg. Wat is wijsheid in deze?
VrGr

erik008
door erik008 - Aug 8, 2010 om 15:05
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Alle 4 bestellen.
Pas vervangen als de printer er om vraagt.

lexgensen
door lexgensen - Aug 8, 2010 om 15:07
274 Antwoorden / 88 Vragen

[edit - off-topic- de redactie]

stacey
door stacey - Aug 8, 2010 om 15:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=lexgensen schreef op zondag 8 aug 2010, 15:02]Edwardus, goed opgelet het verkeerd opgegeven type nummer was een test of je wakker was. Bedankt voor je goede antwoord. Ik heb nieuwe cartridges besteld. Moet ik nu alle 4 de cartridges vervangen of per stuk vervangen als ik weer een melding krijg. Wat is wijsheid in deze?
VrGr

--DCP-135C
Alle Brother kleuren inkjet multifunctionals worden geleverd met (volledig gevulde) gescheiden kleuren inktcardriges, een duidelijk voordeel omdat u alleen de cartridge die leeg is hoeft te vervangen.
Productinfo

[edit - off-topic - de redactie]

lexgensen
door lexgensen - Aug 8, 2010 om 15:33
274 Antwoorden / 88 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]

edwardus
door edwardus - Aug 8, 2010 om 16:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]

stacey
door stacey - Aug 8, 2010 om 17:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen
knoop4x9
door knoop4x9 - Aug 8, 2010 om 23:09
533 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn canonprinter heefd het zelfde euvel maar die instelling heb ik met een trukje verwijderd en kan ik ze ook zelf bijvullen.

Mvrgrt Nico

lexgensen
door lexgensen - Aug 9, 2010 om 17:52
274 Antwoorden / 88 Vragen

Zonder aan te geven welke truc je toepast, heb ik niet zo bar veel aan dit antwoord.
VrGr

knoop4x9
door knoop4x9 - Aug 9, 2010 om 21:00
533 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn printer kon ik de start-ressetknop zonder 20 a 30 sec ingedrukt houden tot dat het displey terug springt naar z,n start positie en kon ik gewoon doorprinten. Wel je inktpatronen van tijd tot tijd handmatig er uit halen om je inktniveau te controleren, het is een extra klusje maar scheeld je enorm in prijs.
Mischien kan je er wat mee.

Mvrgrt Nico

knoop4x9
door knoop4x9 - Aug 9, 2010 om 21:01
533 Antwoorden / 0 Vragen

Zonder moet zijn zo,n

lexgensen
door lexgensen - Aug 10, 2010 om 17:41
274 Antwoorden / 88 Vragen

Ok Knoop bedankt voor je tip, ga het na de vakantie uitproberen.

edwardus
door edwardus - Aug 10, 2010 om 17:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De redactie laat zich weer eens van z'n onbegrijpelijkste kant zien.

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2010 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=edwardus schreef op dinsdag 10 aug 2010, 17:45]De redactie laat zich weer eens van z'n onbegrijpelijkste kant zien.

Nou ja, kun je tenminste zien dat ze er nog wel zijn ;-)
Aan de foutoplossingen op deze site wordt er in ieder geval niet hard gewerkt!

Met vr.gr.

lexgensen
door lexgensen - Aug 10, 2010 om 17:50
274 Antwoorden / 88 Vragen

Ja naar mening worden de mensen die het forum serieus nemen voor l*l gezet door de reakties te verwijderen. Ben het dus helemaal met je eens.
GAUW LEZEN voor het verwijderd wordt.
Vr Gr

edwardus
door edwardus - Aug 10, 2010 om 17:52
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hahah tja reacties uitgummen is ook een stuk makkelijker dan een goeie site in elkaar zetten.

es
door esther_polak - May 12, 2014 om 22:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een soortgelijke printer, DCPJ315W.

Op zich een prima printer, hij werkt goed als netwerkprinter in ons thuisnetwerk. Maar na ongeveer een half jaar zijn de printcartridges leeg. Nu blijkt dat je met alleen het vervangen van de zwarte inkt er nog niet bent. Alle 4 cartridges moeten worden vervangen. Dat is balen als je alleen zwart-wilt wil printen! Op onze vraag schrijft Brother hierover het volgende:

"Het Brother-apparaat is zo ontworpen dat ALLE afdruktaken worden gestopt zodra een van de inktcartridges leeg is. Zo worden de levensduur van de printkop en de optimale afdrukkwaliteit gewaarborgd. Als het apparaat zou doorgaan met afdrukken, wordt er tijdens het afdrukken en bij een reinigingscyclus lucht uit de lege cartridge aangezogen. Dit beschadigt de printkop."

Nou dat zien we dan wel weer, wij hebben ervoor gekozen om de gele, cyaan en magenta inktpatronen dicht te plakken. Nu print hij prima alleen in zwart. De dichtplakmethode hebben we op deze website gevonden:

http://tommynation.com/hacking-a-brother-force-your-printer-into-printing-in-black-and-white/

We hebben nog geen kans gehad om te kijken of de printkop inderdaad kapot gaat, dat zien we dan wel weer. Als dat gebeurt, kopen we liever een nieuwe printer die alleen zwart/wit print, dan telkens weer nieuwe kleurenpatronen!

Nou, iedereen is gewaarschuwd hiermee.

aurora1
door aurora1 - May 13, 2014 om 00:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij het aanschaffen van een nieuwe printer eens naar de tests kijken van de mate van inktverbruik als je weinig print, en er zijn printers die rustig verder printen als een cartridge leeg is. Dat staat dan bij specificaties vermeld.
Er zijn printers die bij weinig printen wel tot 400% meer inkt verbruiken, klik hier voor een overzicht.

door 1953 - May 13, 2014 om 01:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=esther_polak schreef op maandag 12 mei 2014, 22:56]Wij hebben een soortgelijke printer, DCPJ315W.

Op zich een prima printer, hij werkt goed als netwerkprinter in ons thuisnetwerk. Maar na ongeveer een half jaar zijn de printcartridges leeg. Nu blijkt dat je met alleen het vervangen van de zwarte inkt er nog niet bent. Alle 4 cartridges moeten worden vervangen. Dat is balen als je alleen zwart-wilt wil printen! Op onze vraag schrijft Brother hierover het volgende:

"Het Brother-apparaat is zo ontworpen dat ALLE afdruktaken worden gestopt zodra een van de inktcartridges leeg is. Zo worden de levensduur van de printkop en de optimale afdrukkwaliteit gewaarborgd. Als het apparaat zou doorgaan met afdrukken, wordt er tijdens het afdrukken en bij een reinigingscyclus lucht uit de lege cartridge aangezogen. Dit beschadigt de printkop."

Nou dat zien we dan wel weer, wij hebben ervoor gekozen om de gele, cyaan en magenta inktpatronen dicht te plakken. Nu print hij prima alleen in zwart. De dichtplakmethode hebben we op deze website gevonden:

http://tommynation.com/hacking-a-brother-force-your-printer-into-printing-in-black-and-white/

We hebben nog geen kans gehad om te kijken of de printkop inderdaad kapot gaat, dat zien we dan wel weer. Als dat gebeurt, kopen we liever een nieuwe printer die alleen zwart/wit print, dan telkens weer nieuwe kleurenpatronen!

Nou, iedereen is gewaarschuwd hiermee.

Effe een ouwe topic koe van stal gehaald na bijna 3 jaar en 9 maanden!

Er is een resetter in de handel te koop - cartridges zijn volgens de chip dan leeg, in werkelijkheid nog halfvol o.i.d. - om de chip van de cartridge te resetten.

door 1953 - May 13, 2014 om 01:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 13 mei 2014, 00:23]Bij het aanschaffen van een nieuwe printer eens naar de tests kijken van de mate van inktverbruik als je weinig print, en er zijn printers die rustig verder printen als een cartridge leeg is. Dat staat dan bij specificaties vermeld.
Er zijn printers die bij weinig printen wel tot 400% meer inkt verbruiken, klik hier voor een overzicht.

Denk dat ts, lex gensen, niet meer actief, dus inactief, is na het aanmaken van de topic op 20 augustus 2010

aurora1
door aurora1 - May 14, 2014 om 02:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja én? Ik vind deze tip van @esther_polak van 12 mei een erg goede tip die eigenlijk ook bij Tips geplaatst zou moeten worden. Kunnen vast veel mensen hun voordeel mee doen.
Verder blijft het probleem van de cartridges actueel, en dat van de resetter (of laten resetten) stond al bij tips met een verwijzing naar het recente programma EZ, waarin erover gerept wordt, en over die resetter zijn al meer vragen gesteld.