ma
door maicha Mar 4, 2005 om 11:29
Computers & telefonie

Inlog probleem

wie kan mij helpen bij het volgende probleem.

Als ik off-line werk en ik wil na enige tijd on-line gaan werken kan ik niet inloggen en moet ik de computer opnieuw opstarten en meteen inloggen, dan doet hij het wel. is er misschien een instelling niet goed? graag Uw antwoord. Bij voorbaat dank

Maicha

240 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 4, 2005 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Maischa,

Je hebt deze vraag al eens eerder gesteld, zie inbellen, maar ik begrijp uit je vraag dat het probleem nog steeds niet is opgelost.

In dit topic krijg je een aantal reacties met suggesties, mogelijke
oplossingen en wat wedervragen waarop je vervolgens niet meer reageert.

Als degenen die jouw vraag beantwoorden om wat extra informatie vragen
waarmee het probleem mogelijk opgelost kan worden, moet je deze mensen
wel antwoord geven natuurlijk.

Over je inlogprobleem, waarom werk je off-line als je een adsl-verbinding hebt...?

Met een adsl-verbinding kun je gewoon on-line blijven zolang je wilt,
tenzij je met een adsl-Direct abonnement werkt waarbij je de
telefoontikken moet betalen.

Als je trouwens met off-line werken bedoelt dat je in Internet Explorer via Bestand een vinkje zet bij Off-line werken word daarmee niet de verbinding verbroken hoor, en ik denk dat daar ook het probleem zit.

Kortom, je zal iets meer moeten vertellen over de situatie.

Ik hoop dat je deze keer wel reageert...

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2005 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry dat ik geen antwoord gegeven heb, dit komt waarschijnlijk omdat ik problemen met mijn pc heb gehad en alles opnieuw moest installeren, ik kwam weer op deze vraag toen ik in mijn foto programma aan het werken was en ik daarna op internet wilde wat toen niet lukte.

Het vinkje waar U het over heeft staat er niet voor.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2005 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maisha,

Welk ADSL-abonnement heb je en bij welke provider?

Welk merk en type modem?

Welke Windows-versie heb je?

Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2005 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste enterprise.

de antwoorden zijn: voordeelsurfen van het net tot 1500 mb .het modemmerk is thomson speedtouch. windows 98.

  hopende Uw vragen hiermee voldoende te hebben beantwoord.

groen maicha

ve
door verwijderd - Mar 7, 2005 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een antwoord op de vraag van enterprise gegeven op 06-03-05 ik heb op 07-03-05 een mail gekregen dat er een antwoord binnen was gekomen, echter ik kan deze niet vinden. wil enterprise dit antwoord nogmaals door willen sturen?

Bij voorbaat dank: Maicha

ve
door verwijderd - Mar 7, 2005 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Maicha,

Dat klopt inderdaad, ik heb vanmiddag hier gereageerd en mijn reactie hier ook zien staan.

Een beetje vreemd dat deze ineens weer verdwenen is...!?

Mijn vraag aan jou was: welke foutmelding krijg je precies als het inloggen niet lukt?

Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2005 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste enterprise

Als ik inlog krijg ik de volgende melding:

Verbinding maken met externe computer mislukt.

Kan geen verbinding maken.

Groetjes Maicha

ve
door verwijderd - Mar 9, 2005 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste maicha,

Het probleem kan het volgende zijn:

Windows 98 heeft nogal eens moeite met het vrijgeven en vernieuwen van IP-adressen.

Als het inloggen niet lukt kun je het volgende doen.

Ga naar start > uitvoeren en type winipcfg >ok.

Je krijgt nu een venstertje te zien waarin de IP-configuraties staan van de PPP-adapter en van je netwerkkaart.

Klik op het pijltje van het drop-down menuutje en kies de netwerkkaart.

Als je geen extern IP-adres hebt gekregen (en dus geen verbinding krijgt) staat hier altijd een adres dat begint met 169.254.xx.xxx.

Dit (niet werkende) adres wordt door Windows automatisch toegekent als
hij niet binnen een bepaalde tijd een extern adres van de provider
krijgt.

Door nu op Vernieuwen te
drukken wordt alsnog het externe IP-adres aangevraagd en zal het adres
veranderen in het IP-adres dat wordt toegekent door je provider.

Hiermee wordt de verbinding herstelt en kun je weer inloggen.

Het is een beetje omslachtig maar dit is helaas te wijten aan Windows 98.

Groet en succes,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2005 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@enterprise -off topic

FYI: Er is meer q&a van 7+8-03 "verdwenen". Wegens "drukte"...

ve
door verwijderd - Mar 9, 2005 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had al zoiets begrepen ja...

Volgens mij is er vanwege deze drukte iets misgegaan en hebben ze een 'oude' back-up teruggezet.

En bedankt voor je berichtje weep... :-)

E.