hmpf
door hmpf Aug 10, 2014 om 19:23
Computers & telefonie

Installatie Canon Scanner LIDE 210

Beste lezer,

Ik ben de installatie-CD van mijn Scanner Canon LIDE 210 kwijt. Nu heb ik een programmaatje op internet gevonden en geïnstalleerd. Terug te vinden bij 'downloads'. Daarna geïnstalleerd, scanner aangesloten en wat dan..? Eerder had ik een snelkoppeling die de scanner aan het werk zette. Ik kan echter het geïnstalleerde programma niet terugvinden na installatie. Hij staat in het configuratiescherm wél in de lijst, maar zonder MB's.
Wie kan mij even helpen? Graag hoor ik van u.
Groeten van Helen

3824 8 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Aug 10, 2014 om 20:02
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor programmaatje heb je gevonden? De Canon SW van de Canon site?

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2014 om 20:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hmpf,

Download de benodigde driver hier.

Suc6

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2014 om 23:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat de printer niet bij Apparaten en Printers? Uitgaande van W7, via start in de rechterkolom te vinden.

gerbera
door gerbera - Aug 10, 2014 om 23:46
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Na de installatie de scanner aansluiten en de computer opnieuw opstarten. Heb je ook de Canon MP Navigator gedownload dit is de snelkoppeling. De bestanden vindt je terug in de map canon onder programfiles (x86) ( win7)
Kijk hier klik voor meer informatie.

hmpf
door hmpf - Aug 17, 2014 om 14:58
122 Antwoorden / 60 Vragen

Bedankt voor uw hulp ! Het duurde even eer ik kon reageren; een paar dagen onverwachte vakantie kwam ertussen. Heel naar allemaal ;-)
Excuses daarvoor.
Ik heb hem (Win8) teruggevonden via het configuratiescherm -Apparaten en Printers- en mijn eerste scan zojuist gemaakt.
Snelkoppeling is ook gemaakt.
Nogmaals: bedankt !

edrick3
door edrick3 - Aug 17, 2014 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hmpf,

Fijn voor je dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

czar
door czar - Aug 17, 2014 om 20:56
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Proest, zijn er nog mensen die een CD gebruiken om verouderde drivers te installeren?
Drivers haal je altijd van het web, die CD/DVD kunnen ze net zo goed uit de doos laten.

hmpf
door hmpf - Aug 18, 2014 om 09:19
122 Antwoorden / 60 Vragen

Tja. Niet iedereen is even handig met internet; een CD-Rom schuif je er zó in en dan gaat het allemaal vanzelf.
En ik ken ook nog mensen die geen internet hebben maar wél een PC. Voor tekstverwerking en foto's.

Maar daar zal het wel naar toegaan, installeren met behulp van internet. Scheelt heel wat afval.