dockyard
door dockyard Mar 28, 2008 om 20:41
Computers & telefonie

Installeer prbleem

Hoi.

Ik heb een nieuwe versie van directx wanneer ik er dubbel op klik om het te installeren verschijnt er een venster dat vraagt waar ik het geïnstalleerd wil hebben, en dat is nou pressies wat ik dan niet weet?

Is er iemand die mij hier verder mee kan helpen, graag aub.

601 12 Rapporteer

freya
door freya - Mar 28, 2008 om 20:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo dockyard,

Om welke versie van DirectX gaat het en welke versie van Windows gebruik je? Bij installatie staat er meestal een 'default' waarde ingesteld en kun je die gewoon accepteren. Is dat nu dan niet het geval?

m.vr.gr. Freya

dockyard
door dockyard - Mar 28, 2008 om 21:52
12 Antwoorden / 6 Vragen

freya.
huidige versie DirectX 9.0c 4.09.0000.0904.

Hier heb ik de nieuwe versie vandaan.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=740AC79A-5B72-447D-84F9-EE6407ED1A91&displaylang=en
en dan de Nederlandse.

Bewuste scherm.

dockyard
door dockyard - Mar 28, 2008 om 22:08
12 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien werk deze link om het scherm te zien?

http://xs125.xs.to/xs125/08135/runtime1255.jpg

freya
door freya - Mar 28, 2008 om 22:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Wat je daar invult is niet zo belangrijk, want dat is dan toch maar een tijdelijke map die gebruikt wordt om het gedownloade programma 'uit te pakken'. De feitelijke installatie vindt pas daarna plaats.
Je kunt dus b.v. C:\Temp invullen.

Freya

dockyard
door dockyard - Mar 28, 2008 om 22:50
12 Antwoorden / 6 Vragen

oke bedankt freya.

ik heb ingevuld C:\Temp verder ging het als een speer van de daadwerkelijke installatie heb ik niets meer waargenomen, heb op een gegeven moment toch maar even opnieuw opgestart.
Als ik nu naar uitvoeren gaat en invul Dxdiag dan zie ik toch nog steeds huidige versie staan 9.0c is niet veranderd dus.
Ik neem gewoon aan dat het zo wel goed is.

freya
door freya - Mar 28, 2008 om 23:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hmm, als je van de installatieprocedure niets gemerkt hebt, denk ik dat het gedownloade programma alleen maar uitgepakt is in die C:\Temp map en dat er dus nog helemaal niets is geïnstalleerd. Ik zou dus even via Start -> Uitvoeren -> Bladeren naar die map toe gaan en even de installatie starten. Waarschijnlijk één of ander setup.exe bestand.

Freya

dockyard
door dockyard - Mar 29, 2008 om 00:55
12 Antwoorden / 6 Vragen

freya; klop in die map C:\Temp stond een setup.exe het is nu echt bijgewerkt, kan ik die map C:\Temp nu ook leeg maken of is dat niet nodig?

freya
door freya - Mar 29, 2008 om 09:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Die C:\Temp map is niet meer nodig en mag dus weg. Misschien handig om hem toch op een andere schijf of CD te bewaren? Mocht je in de toekomst nog eens een verse installatie van  Windows doen, dan heb je die DirectX bestanden achter de hand. Anders moet je ze weer opnieuw opzoeken, downloaden en uitpakken. Aan jou de keus.

Freya

dockyard
door dockyard - Mar 30, 2008 om 11:51
12 Antwoorden / 6 Vragen

Oke freya vriendelijk bedankt.
Ik heb al een map gemaakt op mijn externe hd daar bewaar ik inderdaad het een en ander.
Ik merk eigenlijk geen verschil nu ik de nieuwe versie van Directx op mijn pc geïnstalleerd heb gekregen is dat altijd zo, of merk je dat pas bij het spelen van een spel of wat dan ook?

freya
door freya - Mar 30, 2008 om 12:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Bij dat soort 'driver-updates' merk je er meestal niets van. Vaak zijn het alleen maar kleine foutjes die er uit gehaald zijn, of er zijn aanpassingen nodig i.v.m. nieuwe chipsets op moederborden of grafische kaarten.

Zelf heb ik altijd zoiets van: 'Als het eenmaal goed werkt, laat het dan zo en installeer géén updates'. Je krijgt er misschien weer andere problemen voor terug. Bovendien, als je verder geen nieuwe hardware installeert, dan is het updaten van drivers ook vaak zinloos, omdat die updates juist bedoeld zijn om probleempjes met nieuwere hardware op te lossen.

Om maar eens een voorbeeld te nemen. Zelf heb ik nog een 6800GT videokaart met NVidia drivers versie 77.50 en met deze drivers werkt alles goed. Nieuwere drivers zijn zinloos omdat die alleen maar snufjes bevatten voor modernere videokaarten en daar heb ik dus toch niets aan. Sterker nog, als ik nieuwere versies gebruik gaan de prestaties van mijn videokaart achteruit.

Freya

dockyard
door dockyard - Mar 30, 2008 om 13:11
12 Antwoorden / 6 Vragen

freya:bedankt voor je verdere uitleg, wat dat betreft ben ik wat voorbarig geweest om het zo maar ff te formuleren.
Gisteren heb ik een scan gedaan met Dr.Web Curelt pc kreeg stop fout ik moest handmatig afsluiten opnieuw opgestart en kreeg de melding dat het systeem van een ernstige fout was hersteld raport verstuurd bla bla bla, gelukkig doet alles het weer vanmorgen wel moeite met internet verbinding maar dat loste zich vanzelf op, ik weet niet of het gerelateerd kan worden aan de nieuwe versie van Directx.
Ik heb een klein netwerk bestaande uit 2 pc beide xp home ik zal de nieuwe versie Directx maar niet p de andere pc installeren alles werk daar immers goed.
Overigens als ik naar Dxdiag gaat vind ik niets terug van de nieuwe versie Directx misschien dat ik er wat van kan vinden in de systeem map 32.

freya
door freya - Mar 30, 2008 om 13:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

De installatie van de DirectX-drivers hebben, naar mijn mening, niets te maken met eventuele netwerkproblemen. DirectX-drivers zijn in het leven geroepen om aanpassingsproblemen te voorkomen tussen software (games) en de verschillende soorten audiokaarten, videokaarten en input-apparaten als muizen, toetsenborden, joysticks enz. Voor datacommunicatie is helemaal geen DirectX nodig.

Freya