ja
door jaha Jan 20, 2013 om 12:45
Computers & telefonie

Inter

heb nu ongeveer 3 jaar een canon pixma mp610 printer
nu weigert hij om een a4 te pakken, papier trekt helemaal scheef.
papier van 10 cm breed pakt hij nog wel.
MOET ik nu een nieuwe kopen of kan zoiets en iemand hem maken?

1235 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kopen van een nieuwe is vaak goedkoper.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jaha,

De meest waarschijnlijke oorzaak van dit probleem is het feit dat de rubberen aandrukrollen, die het papier op moeten pakken, vervuild zijn (vuil, papiervezels, stof). Dit is makkelijk schoon te maken.

- Haal het papier uit de printer en schakel de printer in.
- Neem een lap stof (b.v. een oude zakdoek) en doe die dubbel om een (wijs)vinger.
- Maak het eind nat met schoon water.
- Druk op je printer op de knop 'formfeed' (pagina uitwerpen o.i.d.) zodat de printer begint met het oppakken van het papier (dat er niet is).
- Druk je natte vinger tegen de draaiende, rubberen aandrukrol.

Let er wel op dat je de natte lap stof stevig vasthoudt.
Herhaal het een paar keer voor alle (2?) aandrukrollen.
Vlotte kans dat na deze schoonmaakbeurt het papier weer 'normaal' wordt opgepakt.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schone papiertransportrollers zijn heel belangrijk, echter..

In dit soort printers vind ik af en toe objecten, zoals het af te breken deel van een nieuwe inktpatroon.
Even op de kop houden en misschien valt er wat uit de printer, wat er niet thuishoort.

Ook kan er ergens een snippertje papier of opgehoopt papierstof in de transportbaan zitten.
Kijk ook de binnenkant van de papierlade goed na op verontreinigingen, vooral bij de bovenkant van het papier.
Zorg dat het binnenste deksel goed sluit.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Economisch gezien is de printer afgeschreven. Volgens mij is de printer trouwens ouder dan 3 jaar. Ik heb mijn 620 (opvolger van de 610) al zeker 4 jaar.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op zondag 20 jan 2013, 17:22: Economisch gezien is de printer afgeschreven. Volgens mij is de printer trouwens ouder dan 3 jaar. Ik heb mijn 620 (opvolger van de 610) al zeker 4 jaar.

De MP610 is in maart 2008 op de markt gekomen. Bijna 5 jaar oud dus.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de printer heel oud is kunnen de rubberen rollen uitgedroogd zijn.
Behandelen met solutie of fotolijm (dun uitsmeren) wil soms nog wel eens helpen om het oppervlak van de rubberen rollen weer wat stroever te krijgen. Je moet de rollen dan echter wel goed kunnen bereiken en eventueel eerst uitbouwen.

Ik heb zelf trouwens nog een zeer gedateerde HP deskjet 920c die nog steeds prima functioneert.
Oud hoeft dus geen probleem te zijn. Het zal ook uitmaken hoe intensief het gebruik was en of de constructie deugt.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jaha,

Als je op Google zoekt kun je legio topics over dat probleem vinden
Klik -> Google
Bekijk dat eens op je gemak, wie weet zit er een oplossing tussen.

V.w.b de economische afschrijving een printer.
Ik gebruik zelf een Canon PIXMA iP4500. Gekocht in begin 2008. Heb er al vele liters inkt doorgejast, ik hervul de cartridges zelf op deze manier Klik hier, ( doe er 10 minuten over om 5 cartridges te hervullen) koop mijn inkt in Amerika of Duitsland (afhankelijk van de wisselkoers) en print elke week een flink aantal A-4tjes, en doet het nog steeds prima.

Als je het probleem vind en de printer doet het verder nog prima, waarom dan een nieuwe kopen, laat je door anderen niks wijs maken

ve
door verwijderd - Jan 23, 2013 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt allemaal voor de tips.
heb het eea geprobeert maar zonder resultaat.
zoals ik al schreeft smalle stroken papier pakt hij wel en ik heb inderdaad maar een aandrukrol.

Ben nu toch maar op zoek naar een nieuwe goed en niet te duur

ve
door verwijderd - Jan 23, 2013 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

jaha schreef op woensdag 23 jan 2013, 13:44:
Ben nu toch maar op zoek naar een nieuwe goed en niet te duur

Zojuist in de folder van de Kijkshop gezien, €69,99
Klik -> Canon Pixma MG5350