br
door breda79 Sep 26, 2008 om 20:20
Computers & telefonie

Internet probleem

goeiedag. het zijn eigenlijk 2 vragen in een maar het gaat om het zelfde. ik heb een draadloose verbinding en de verbinding valt wel eens weg en moet ik rebooten en dat doet ie het weer.

Ten 2e lopen steeds vaker mijn internet pagina's vast. Gewoon bij het surfen. Dit is vet irritant. Weet iemand hoe of wat ik kan doen om dit te verhelpen? bedankt!!

335 3 Rapporteer

gsm
door gsm - Sep 26, 2008 om 20:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als het een open verbinding is dan is het niet zo gek.
Dus beveiligen in dat geval!

GSM

edwardus
door edwardus - Sep 26, 2008 om 23:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De draadloze verbinding heeft een naam (=SSID), je kunt je pc/laptop zo instellen dat er alleen met dit netwerk verbinding mag worden gemaakt, dat doe je bij de Eigenschappen van Draadloze Netwerken > Geavanceerd, door het vinkje 'Automatisch verbinding met netwerken maken, ook als die niet mijn voorkeur hebben' uit te zetten.

Het kan ook nodig zijn om de draadloze router in te stellen op een ander kanaal. Draadloze routers van de buren kunnen storen. Een DECT telefoon moet je ook niet te dichtbij zetten.

rm
door rmeijer - Oct 4, 2008 om 20:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

Om nog even op je andere vraag te antwoorden:

Dat vastlopen kans liggen aan een oudere versie van je browser. Mijn gok is dat je Internet Explorer van Microsoft gebruikt. Probeer die eens te updaten via de website van de fabrikant. Wanneer dat niet lukt, levert Microsoft ook een de-bug browser mee. Die is genaamd: Internet Explorer (no-addons), staat waarschijnlijk in dezelfde map als de originele versie.

Als dat het niet oplost, deïnstalleer dan IE en installeer hem opnieuw. Een laatste oplossing, van mijn kant, is om een andere browser te gebruiken. Opera & Mozilla Firefox zijn goede browser.

Met vriendelijke groet,
Robbert Meijer