ki
door kibebo Jan 8, 2020 om 13:01
Computers & telefonie

Internet valt om de seconde uit

Heb sinds twee weken dat mijn internet uitvalt lastig want ik heb het nodig voor mijn werk.
Zit bij youpone en daar zeggen ze nieuwe router maar komt over twee drie dagen.....heb voorgesteld stuur hem per  express stukje service maar nee KPN moet deze leveren...kan dit zomaar?

1087 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2020 om 13:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u beroepsmatig niet buiten internet kunt, is het natuurlijk niet verstandig bij een budget provider een abonnement te nemen.

Dus u zult geduld moeten hebben, maar misschien kunt u hem ergens eerder ophalen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 8, 2020 om 13:13
16860 Antwoorden / 202 Vragen

In dit geval is het denk ik raadzaam om dan contact op te nemen met het KPN (service center) en daar te vragen a. of de info van Youfone correct is em b. of men niet versneld kan zenden. Het lijkt mij niet uitgesloten dat als de router van KPN is / moet komen u die in een KPN winkel kunt halen als die bij u in de buurt is. Weet u zeker dat de router defect is m.a.w. is dat gemeten?  (Is uw verbinding gemeten?) .  Wij werken met WiFi kan de oorzaak ook zijn dat er teveel anderen in de buurt op het zelfde kanaal actief zijn.kan ook oorzaak zijn. Uw provider kan u informeren hoe alsdan van kanaal te wisselen.

U kunt zelf op uw compurter of mobile telefoon de wifi analyzer ophalen. https://www.computeridee.nl/workshop/wifi-analyzer/   of https://download.cnet.com/s/wifi-analyzer/

justmeagain
door justmeagain Jan 8, 2020 om 23:54
623 Antwoorden / 8 Vragen

KPN gaat echt niet in het vaarwater van Youfone zitten. En ze kunnen de klantgegevens niet eens inzien.

Daarnaast kiezen moderne routers regelmatig een nieuw kanaal. Dan kiest de router het kanaal met de minste afnemers.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 9, 2020 om 10:08
16860 Antwoorden / 202 Vragen

a. men moet dan wel zo'n router hebben, b. Ts geeft een verwijzing naar KPN aan  en c. waarom uw reactie onder mijn reactie (again?)

(Ik heb nog nooit een router gehad, de mijne is redelijk recent, die automatisch een ander kanaal zoekt en het wijzigen zelf is zeer simpel.)

Tr
door Trostomaat Jan 9, 2020 om 10:47
239 Antwoorden / Vragen

Het is denk ik de kracht van deze Vraag en Antwoord rubriek dat evident onjuiste beweringen en/of adviezen door anderen kunnen worden ontkracht of gecorrigeerd. Dat is winst, ook voor degene die oorspronkelijk die informatie verstrekte. Leerzaam. Als je ervoor openstaat tenminste. (En ja, zo'n reactie moet juist onder de bijdrage waarop die reactie betrekking heeft: fout en correctie staan zo bij elkaar en de kans is zo het grootst dat de schadelijke gevolgen van onjuiste adviezen beperkt blijven)

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 9, 2020 om 10:58
16860 Antwoorden / 202 Vragen

@TROSTOMAAT, Het is denk ik dan wel belangrijk dat U kunt bewijzen dat beweringen en of adviezen evident onjuist zijn. Deze site is nu juist bedoelt dat van iedereen die er aan wordt verwacht die die adviezen geeft op basis van eigen kennis, kunnen en ervaringen en het is en blijft dan ook altijd een eigen mening.
Als het werkelijk evident incorrect zou zijn zou U een piunt hebben maar helaas is dat zeker hier niet het geval en ook niet m.b.t. een andere vraag waarop u negatief reageerde naar mij terwijl er tenminste ook twee anderen ongeveer hetzelfde stelden.

Let dus even goed op: ik adviseer Ts om KPN te benaderen om na te gaan of de info van Youfone correct is, en ik geef aan dat de storing ook het gevolg kan zijn van een 'te druk'kanaal' waarop wordt gewerkt. Wat is daar mis mee?
Ik ga dit helaas rapporteren. (Met dan ook de vraag om uw reacte naar mij en mijn reactie nu te verwijderen).

ne
door neodutchio - Jan 8, 2020 om 13:20
5155 Antwoorden / 12 Vragen

Service heeft een prijs. U kunt niet verwachten van een budgetprovider dat ze de hoogste service bieden. Er gaat echt niet iemand van het kantoor van Youfone naar KPN om een router te pakken en uw kant op gaat rijden. Vandaag gaat er een aanvraag naar KPN, dat moet daar verwerkt worden en wordt dan opgestuurd. Daar gaat altijd zeker 2 dagen overeen omdat de verzending al een dag kost.

Dus ja, dat mag. Overigens nog snel 2 a 3 dagen.

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2020 om 17:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat kan "zomaar". U heeft niet meer rechten dan anderen met een budget contract.
Als u internet voor uw beroep nodig heeft kunt u maar beter een normaal zakelijk contract aangaan.
Overigens is het vrij snel dat u geholpen wordt.

panter22
door panter22 - Jan 8, 2020 om 17:56
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt al twee weken last. Dan maar even op het werk werken ipv thuis,
Je zult intussen wel gekeken hebben naar de oorzaak, neem ik aan. Maar voor de zekerheid. Kijk hier nog eens naar.
https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/netwerk/de-internetverbinding-valt-steeds-weg.htm#

jo
door jorisw - Jan 8, 2020 om 21:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als iets nodig is voor je werk (of dat nu een internetverbinding is of iets anders, is het altijd handig om een backupvoorziening te hebben. In dit geval zou je WIFI tethering op je smartphone kunnen gebruiken zodat je in ieder geval door kunt werken. Of desnoods naar een ruimte met een publieke wifi hotspot. Nooit ervan uitgaan dat een niet redundante oplossing voldoende is als je door moet kunnen werken. Of accepteren dat er wel eens een storing is.

br
door brui0929 - Jan 9, 2020 om 07:40
635 Antwoorden / 10 Vragen

Trek de stekker van de modem uit het stopcontact wacht 1 minuut steek de stekker weer in het stopcontact