door willem89 Jan 24, 2008 om 22:17
Computers & telefonie

Internetten overal draadloos

hallo allemaal

ik heb een laptop en wil overal draadloos internetten .

wat voor abbonnement is hier voor geschikt ?

ik doe alleeen een beetje surfen op het internet en mailen

wie weet hoe ik dat het beste kan doen?

groet van willem

1054 9 Rapporteer

freya
door freya - Jan 24, 2008 om 22:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Willem,

Of je nu draadloos wilt werken of met een kabeltje, dat heeft verder
niets met je abonnement te maken. (Tenzij je met 'overal' de hele
wereld bedoeld)

Dus als je gewoon in huis 'overal' wilt kunnen internetten, dan heb je
alleen een draadloos modem/router nodig. Bij de meeste, nieuw af te
sluiten abonnement krijg je er wel één gratis.

m.vr.gr. Freya

edwardus
door edwardus - Jan 24, 2008 om 22:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Bedoel je met "overal" misschien dat je in heel Nederland wil kunnen internetten, dus in de Bus, in het café, in de winkel etc. etc.?

In dat geval zou je kunnen kijken op de zgn. hotspots al voldoende dekking hebben, anders is een abonnement bij een van de mobiele telefonie-aanbieders wel wat je zoekt. Ze zijn er ook die geschikt zijn om in een laptop te steken.

xandor020
door xandor020 - Jan 24, 2008 om 23:08
180 Antwoorden / 8 Vragen

Echo!!!!! ooo!!!  ooo!!!

edwardus
door edwardus - Jan 24, 2008 om 23:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Jij kan gewoon sneller typen dan ik.

door 4711 - Jan 25, 2008 om 01:46
885 Antwoorden / 2 Vragen

Zal ik dan als laatste vertellen dat er ook kraak programma's zijn waarmee ik overal kan proberen binnen te komen.

90% van alle verbindingen heb ik binnen 30 sec werkend!
Dus geheel Europa online zonder enige kosten!

Ik zal hier geen link plaatsen omdat sommige internet bankieren en ik dan kan meekijken... en zolang dit niet is opgelost wil ik deze graag geheim houden!

Ik zie hun dus wel, maar mijn LINUX laptop is voor hun niet zichtbaar, dus je ziet niet waar ik naar kijk!

gsm
door gsm - Jan 25, 2008 om 12:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Offtopic:
Als het om redelijk beveiligde netwerken gaat, dan ben je dus in feite moedwillig bezig met inbreken. Dat zou minstens even zwaar gestraft dienen te worden als de fysieke inbraken in huizen of andere gebouwen.
Het programma op de PC dat je erbij gebruikt zou ik willen bestempelen als inbrekersgereedschap.

GSM

xandor020
door xandor020 - Jan 25, 2008 om 13:15
180 Antwoorden / 8 Vragen

Overal draadloos internetten?  Draadloos internet (WiFi) is er niet overal en zeker niet altijd gratis.

U zult dan aan een oplossing van een mobiele telefoonprovider moeten denken. Vrij kostbaar.

http://www.vodafone.nl/prive/mobiel_internetten/Mobiel_internet_op_je_laptop

ro
door robin666 - Jan 26, 2008 om 22:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

@ TS met de door u verstrekte gegevens is de vraag niet te beantwoorden, graag iets specifieker u vraag om schrijven.

@4711 Wat verkondig jij een hoop flauwekul, ik zou je bijna uitnodigen om bij mij eens te komen hacken.

ka
door kampf007 - Jan 26, 2008 om 22:48
8 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Wilhelm,

Ik heb van vodafone een gprs-umts abonnement van 500 mb per maand voor de prijs van 20 euro per maand.

Daarmee kan ik door de hele wereld internetten en emailen tot die 500 mb.

Let wel, ik heb dit abo voor Slovenie, en daarbuiten komen er roaming kosten bij.

Bij het installeren wordt gevraagd welk basisland je wilt instellen, dus als ik NL gekozen zou hebben kan ik dat goedkoop in NL.

Neem kontakt op met Vodafone en laat je voorlichten.

Het werkt overigens uitstekend, ook vanaf de Grossklockner ) ~3500 m en van af het strand van de dode zee -/- 300 m.

Succes er mee.