ch
door chevyrolf Mar 25, 2013 om 14:40
Computers & telefonie

Iphone 3 updaten of andere versie er op

ik heb een iphone 3 over gekocht maar blijkt een oudere versie op te staan en als ik een app wil gebruiken of spelletjes wil downloaden krijg ik een melding dat ik min, 4 moet hebben , ik heb al een appel account aangemaakt , maar snap er weinig van ,en kan in de telefoon ook geen update progama of vinkje vinden ,of crek progama welkom

5659 19 Rapporteer

freya
door freya - Mar 25, 2013 om 14:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo chevyrolf,

Het updaten gaat het makkelijkste en snelste via iTunes. Dus als je dat nog niet hebt geïnstalleerd, download dat dan eerst en installeer het.
Daarna je iPhone met de USB-kabel aan de computer koppelen, iTunes starten en klik op 'zoeken naar updates'. De rest gaat vanzelf.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Mar 25, 2013 om 14:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Enne... iTunes kun je *[u]hier[/u]* downloaden.

Freya

ch
door chevyrolf - Mar 25, 2013 om 15:06
60 Antwoorden / 12 Vragen

ja we gaan door naar ander probleem he hahaha ja itunes heb ik

freya
door freya - Mar 25, 2013 om 15:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=chevyrolf schreef op maandag 25 mrt 2013, 15:06]ja we gaan door naar ander probleem he hahaha ja itunes heb ik
Dan mag 'updaten' geen probleem meer zijn.... ;-)

Overigens, als je wil weten welke versie er op je iPhone staat, dan kun je dat vinden via:
Instellingen > Algemeen > Info

Freya

ch
door chevyrolf - Mar 25, 2013 om 16:24
60 Antwoorden / 12 Vragen

hij vraagt om bank gegevens die ik niet in vullen kan , heb ing pas en staat verder geen nr op ,maar hoort dit?

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2013 om 16:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo chevyrolf,

.....hij vraagt om bank gegevens ......
Wat ben je aan het doen dan?
Als je iTunes gedownload hebt kun je updaten zoals freya in het eerste antwoord aangegeven heeft.

ch
door chevyrolf - Mar 25, 2013 om 17:46
60 Antwoorden / 12 Vragen

oke en dan heb itune heb de telefoon aangesloten maar verder kan ik niks vinden

dc
door dcz - Mar 25, 2013 om 17:50
439 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag iemand uit uw omgeving die er wel verstand van heeft....Kennelijk heeft u niet de technische vaardigheden om iets met de gegeven tips te doen.
maar u heeft wel een iPhone...stoer!

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2013 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@chevyrolf,

Zoals freya schreef:

je iPhone met de USB-kabel aan de computer koppelen, iTunes starten en klik op 'zoeken naar updates'.

freya
door freya - Mar 25, 2013 om 17:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=chevyrolf schreef op maandag 25 mrt 2013, 17:46]oke en dan heb itune heb de telefoon aangesloten maar verder kan ik niks vinden

Als het goed is zie je (in iTunes) links ergens je iPhone staan. Selecteer die en dan krijg je rechts een overzicht van je iPhone en een aantal tabbladen. Daar zou ook een knop/link met 'zoeken naar updates' moeten staan....

Freya

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2013 om 18:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke versie staat er nu op? Want volgens mij kan je de 3G niet verder updaten dan naar 4.2.1.

freya
door freya - Mar 25, 2013 om 19:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@diumenge:

Het kan ook nog een 3GS zijn. Maar hoe dan ook, als je de 'update' uitvoert, merk je snel genoeg of er nog iets te updaten valt of niet.

Freya

ch
door chevyrolf - Mar 25, 2013 om 19:57
60 Antwoorden / 12 Vragen

hai freya klopt wel , ik had problemen met itunes waarschijnlijkst door firmware windows , moest alles er uit gooien en opnieuw installering en nu werkt hij gewoon , en blijkt dus 3 g te zijn en de nieuwste zit er al op , nu maar weer kijken of ik uberhoud nog iets op de telefoon aan spelletjes of aps er op kan krijgen want dat lukte dus steeds niet , en waarom? heb de telefoon laten resetten via itune , straks maar verder kijken eerst de kits naar bed gooien

freya
door freya - Mar 25, 2013 om 20:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@chevyrolf:

En welke versie staat er nu op dan? Even controleren via:
Instellingen > Algemeen > Info

En als je een 'app' uitzoekt, staat er in de 'details' van de app altijd wel welke versie er minimaal nodig is om de app te kunnen gebruiken. En ja, de nieuwste apps vallen dan helaas vaak buiten de boot....

Freya

ch
door chevyrolf - Mar 25, 2013 om 20:43
60 Antwoorden / 12 Vragen

de 4.2.1 verder kan hij niet en tot nu toe kan ik er geen geschikte spelletjes voor vinden , denk dat ik toch maar voor android fone ga pffff of hebben jullie een tip hoe ik makkelijk spelletjes er voor kan vinden

ch
door chevyrolf - Mar 25, 2013 om 21:05
60 Antwoorden / 12 Vragen

iemand ervaring met Jailbreak voor 3g ,

freya
door freya - Mar 25, 2013 om 21:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=chevyrolf schreef op maandag 25 mrt 2013, 20:43]de 4.2.1 verder kan hij niet en tot nu toe kan ik er geen geschikte spelletjes voor vinden , denk dat ik toch maar voor android fone ga pffff of hebben jullie een tip hoe ik makkelijk spelletjes er voor kan vinden
Je zal gewoon in de AppStore moeten zoeken, een andere manier is er niet. En het hangt van het soort spelletje af, of er iets te vinden is. Actiespelletjes of alles wat er grafisch maar leuk uitziet zal wel een probleem worden want die zullen waarschijnlijk minimaal versie 5 of hoger vereisen. Je zal je moeten beperken tot de wat 'eenvoudigere' spelletjes.
Dat is het nadeel van een toestel dat toch alweer ruim 4 jaar oud is....

Freya

freya
door freya - Mar 25, 2013 om 21:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=chevyrolf schreef op maandag 25 mrt 2013, 21:05]iemand ervaring met Jailbreak voor 3g ,
Geen ervaring mee, maar ook dan zul je tegen dezelfde problemen oplopen. Moderne spelletjes vereisen een zwaardere cpu en een hogere versie firmware. Dat lost een jailbreak ook niet voor je op.

Freya

dc
door dcz - Mar 25, 2013 om 22:31
439 Antwoorden / 1 Vragen

Uh...jailbreak is geen spelletje.....

En TS: niet doen, je weet niet eens hoe iTunes werkt en dan moet je helemaal niet gaan jailbreaken. One bridge too far!