jm
door jmtvanhees Oct 30, 2009 om 18:54
Computers & telefonie

IQ test/Celldorado

Heeft iemand (ook slechte) ervaringen met de IQ-test van Celldorado op het internet ?

1108 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 30, 2009 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Gelukkig geen ervaring mee, Ben slim genoeg om te weten dat dit allemaal flauwekul is en je als je pecht hebt wellicht vast zit aan een sms-dienst die je kapitaal kost.....

Wat is precies jouw slechte ervaring dan ?

ve
door verwijderd - Oct 30, 2009 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

--- IQ Test. Afmelden: Sms STOP naar 5028. U ontvangt drie items per week. ... --

http://www.celldorado.com/NL/products.php

ve
door verwijderd - Oct 30, 2009 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is dit nou weer ?
A - ik Was wel ingelogd, en je kunt toch alleen antwoorden als je ingelogd bent en dus niet al (anonieme) gast ?!

Maar ik verwacht dat je dus vast zit aan sms dienst, doet moet je per direct afmelden ! want dat is 3xper week een x bedrag en dat tikt lekker aan.......

--- IQ Test. Afmelden: Sms STOP naar 5028. U ontvangt drie items per week. ... -- alle info vindt je hier ; http://www.celldorado.com/NL/products.php

ve
door verwijderd - Oct 30, 2009 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jmtvanhees,

Deze IQ-test is niet wetenschappelijk gestandaardiseerd en geeft doorgaans een veel te hoge uitslag. Voor een IQ-test moet je hier in dit land bij een onafhankelijke psycholoog zijn. De kosten variëren van plusminus 250 tot 600 euro. Niet goedkoop dus.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2009 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij een nep IQ-test. Celldorado is een club die als enig doel heeft om beltonen aan de man (vrouw) te brengen.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2009 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zoveelste slachtoffer van "ach, leuk, gewoon voor de gein eens doen". Het is ook zo verleidelijk.

Ten eerste: dit soort testjes zijn altijd nep. Het geeft geen enkele betrouwbare informatie over je IQ. Overigens zegt je IQ vervolgens zelfs nog steeds helemaal niets, behalve dan dat je een bepaald vermogen bezit om sommige zaken te kunnen begrijpen/doorzien. Wat je met dat vermogen doet, is een heel ander verhaal....

Ten tweede: leer hieruit de les dat je NOOIT op het internet overal zomaar je telefoonnummer (06) en/of je e-mailadres of andere persoonlijke gegevens moet achterlaten. Leer ook de les dat je altijd ALLE informatie op een pagina even goed bekijkt, alvorens je je gegevens opgeeft. Op de IQ-test-pagina's staat namelijk wel degelijk vermeld dat je je verbindt aan een abonnementsdienst! Maar het staat er niet al te opvallend. En dat is natuurlijk ook precies de bedoeling: de bezoeker zit nog met zijn gedachten bij de IQ-test, wil de uitslag weten en let daarom niet al te best op.

Het is gewoon smerige geldklopperij. Van mij mogen ze dit soort bedrijfjes aan alle kanten verbieden. Ze maken misbruik van nieuwsgierigheid, onoplettendheid en onwetendheid van mensen. Van mij mogen ze dit opnemen onder de noemer Oneerlijke Handelspraktijken. Maar ja, vooralsnog opereren dit soort geldwolven gewoon binnen de wet. Zolang blijft het voor ons dus oppassen geblazen, helaas!

ve
door verwijderd - Oct 31, 2009 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........Overigens zegt je IQ vervolgens zelfs nog steeds helemaal niets, behalve dan dat je een bepaald vermogen bezit om sommige zaken te kunnen begrijpen/doorzien.......

Klopt als een bus. De test hoef je dus niet meer te doen:)

ve
door verwijderd - Oct 31, 2009 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf werkzaam in het onderwijs, de enige die een IQ test mag afnemen is een psycholoog. Als je inderdaad zo'n testje doet, is het einde van het verhaal, dat of aan een telefonisch abonnement vastzit, of je 06-nummer ergens terecht komt, waar je dat niet wil, of dat je email strax bedolven ligt onder de Spam ,omdat deze fijn is doorverkocht. Niet doen en nooit doen. De testen welk gebruikt voor voor het bepalen van het IQ zijn vastgelegde testen, die door de psycholoog uitgevoerd worden, zelf dan is er nog sprake van een bepaalde twijfel, aangezien het er nog altijd omgaat wat je met het IQ kan. Daarnaast is het altijd een moment opname, ze zal maar een rottige dag hebben....

Succes, ik zou het niet doen.

Gr. Pino