Gerry1969
door Gerry1969 Dec 27, 2017 om 20:26
Computers & telefonie

Is een Mb altijd een Mb

Beste allemaal,
Sinds 20 december ben ik privé over van Youfone naar Simpel, ik heb me laten verleiden door de lage prijs dus dat is mijn probleem.
Wat me opvalt is dat als ik als passagier in de auto even op dit forum kijk dat ik bij Youfone misschien een paar Mb had verbruikt, nu was dat 150MB, geen audio of video maar teksten met een foto erbij.

Ik ben zeer handig met Android en heb updates en andere verbruikers altijd uitstaan zolang er geen WiFi is.
Om te testen.sim uit toestel gehaald en heerlijk gaan slapen, toch bij terugplaatsen sim 14 Mb verbruikt.
In toestel wordt geen enkele Kb verbruik gemeten. Simpel gebeld vandaag maar geen bevredigend antwoord gekregen.
Iemand een idee of de Mb bij iedere provider op dezelfde manier wordt gemeten?

1729 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2017 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees eens hier. Wellicht staat daar het antwoord tussen.

https://www.telecomvergelijker.nl/provider/simpel/reviews

diumenge
door diumenge - Dec 27, 2017 om 20:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Verbruik terwijl de sim niet geplaatst is dat kan natuurlijk niet, klinkt haast alsof kilobytes als megabytes worden weergegeven.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 27, 2017 om 20:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Diumenge, hahaha precies zoals ik het beleef.

Grunnen.
door Grunnen. - Dec 27, 2017 om 21:18
509 Antwoorden / Vragen

Toevallig automatisch een paar apps geupdated op de achtergrond tijdens bezoek aan dit forum ? Je bent handig met android zeg je , dus moet het een kleine moeite voor je zijn ,om er achter te komen hoe (bv locatie bepaling ) of welke apps MB 's verbruikt hebben.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 27, 2017 om 22:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik schreef al dat alles wat gebruik zou kunnen genereren altijd uit staat.
Locatie ealing, GPS en dergelijke werken ook niet zonder sim erin, toch heb ik dan verbruik. Simpel bevestigd dat het gebruik van overdag niet nachts wordt verrekend maar binnen 1 a 2 uur.

Grunnen.
door Grunnen. Dec 27, 2017 om 22:19
509 Antwoorden / Vragen

Via Instellingen>verbindingen> gegevensverbruik kan je exact zien wat en waardoor  je mobiel  data verbruikt.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 27, 2017 om 21:27
7197 Antwoorden / 3 Vragen
Gerry1969
door Gerry1969 Dec 27, 2017 om 22:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@sjoppie, ik begrijp niet wat ik zou moeten vergelijken, zit nu eenmaal. Bij Simpel.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 28, 2017 om 02:51
7197 Antwoorden / 3 Vragen

@diewilik, sorry.

Gr
door Grunn1 - Dec 28, 2017 om 00:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb tmobile. Even uitgeprobeerd en een kwartiertje op het kassa forum rond gelezen, totale verbruik een paar mb. Vooruit ook buienradar nog even geladen en het nieuws op nu bekeken en na een half uur ongeveer 25 mb verbruikt. Je moet dus wel heel lang in de auto je internet hebben gebruikt en veel sites hebben bezocht wil je een verbruik hebben van 150 mb.

jo
door jorisw Dec 28, 2017 om 09:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Laten we het niet ingewikkelder en verwarrender maken dan het is en de juiste terminologie gebruiken: het is MB van MegaByte waar je het over hebt en niet mb van millibit.....

Gr
door Grunn1 Dec 28, 2017 om 10:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@jorisw. Waar heb je het over? Volgens mij gaat over het gebruik in mb’s tijdens het internetten.

dobby
door dobby - Dec 28, 2017 om 05:35
749 Antwoorden / 1 Vragen

Let even op de verrekening.. ik ken naturlijk jouw specifieke contract niet, maar er zijn providers die om maar een dwarsstraat te noemen rekenen per 100 kB.. met tien sessies van al is het maar 1 byte zit je dan al aan 1 MB.. anderen rekenen per 1 of 10 kB ofzo.. dat kan dus nogal wat schelen.. Misschien zijn er zelfs die echt per byte rekenen, maar dat zou ik zo niet weten..

Als je een provider zou hebben die per grote hoeveelheden afrekent zou je zelf een proxy op je foon kunnen draaien en alles via die proxy kunnen laten lopen, en dan die proxy gewoon 1 sessie open laten houden.. (maar niet alle apps vinden dat zonder meer leuk, of kunnen een proxy geforceerd hebben (uitgaande van een non-rooted foon.))

Maar meestal is dit effect dus de rekeneenheid van je provider...

[edit: typos]

marita5
door marita5 - Dec 28, 2017 om 10:23
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Diewilik ,

Misschien heeft u hier iets aan ,

https://www.hollandsnieuwe.nl/tips-over-datagebruik