ar
door arti3007 Aug 4, 2010 om 18:42
Computers & telefonie

Is KPN verplicht een BKR toetsing vooraf te vermelden?

Ik ben door een medewerker van KPN lastig gevallen, deze belde mij op of ik niet een abonnement wilde afsluiten.
Na lang heen en weer, heb ik toch besloten een abonnement te nemen, omdat het T-mobile netwerk bij ons in het dorp heel erg slecht is.

De medewerker deed mij geloven dat ik binnen 4 dagen een pakketje zou krijgen van KPN en dat ik mijn abonnement bij T-mobile maar alvast moest opzeggen.

Nu krijg ik 5 dagen nadat ik het abonnement heb opgezegd een mail van KPN dat zij het contract niet willen afsluiten omdat ik een registratie bij BKR zou hebben.

Dit is niet zo, en nu moet ik om dit te bewijzen geld geven aan BKR (samenwerking door deze 2 partijen?).
Het enige wat er staat is dat ik een mobiel abonnement, hypotheek en een creditcard heb! Zoals, volgens mij 75% van nederland!

De medewerker heeft mij niet in kennis gesteld van het opvragen van MIJN gegevens, volgens mij mag dit niet zomaar. Als ik tenminste diverse artikelen van wet persoonsbescherming moet geloven!

Ik heb nu dus een probleem wat door KPN is veroorzaakt, ik heb aan het einde van de week geen mobiel abonnement meer.

Ik wil dat KPN dit oplost en MIJN gegevens die zij in bezit hebben aan mij toe sturen!

1412 4 Rapporteer

herrdroetker
door herrdroetker - Aug 4, 2010 om 22:46
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber arti3007,

Op vindt u, hoe een en ander werkt. U kunt bij een bank met een formulier voor € 5,- opvragen of u bij BKR geregistreerd bent en wat daar staat. Dat zijn de gegevens die KPN over u heeft.

Dit is weer zo'n typisch nadeel van de Telepiraterij. Nu heeft u uw abonnement bij T-mobile opgezegd en u moet nu iets anders gaan regelen. Daarbij loopt u kans dat u door een andere aanbieder ook wordt afgewezen vanwege de BKR registratie. U moet er dus achteraan gaan om te weten te komen wie u bij BKR heeft aangemeld. Op de website van BKR staat ook hoe u uw registratie kunt laten wijzigen of verwijderen. Dat gaat dan wel via de aanbieder die u heeft aangemeld. Die geeft waarschijnlijk niet thuis en dan moet u naar de Geschillencommissie BKR.

Het zou netter zijn als KPN eerst de BKR controleert voordat zij consumenten lastig vallen met hun telemarketing. Hoewel ik makkelijk praten heb; de moraal van het verhaal is: Koop Nooit aan de Telefoon.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

ar
door arti3007 - Aug 5, 2010 om 09:04
3 Antwoorden / 7 Vragen

@HerrDokterOetker,

Ik had op de site van BKR al gezien dat dit €5 kost.
Dat is ook een trieste zaak, de consument moet €5 betalen om zijn eigen gegevens te kunnen inzien!
De overheid voert een systeem in en hanteert dan werkwijze voor een particulier bedrijf!

Ik heb het vermoeden dat hier flink fraude in gepleegd wordt.
De banken of mobiele telefoon aanbieders geven een registratie door die niet klopt, de klant moet €5 euro betalen om zijn EIGEN gegevens in te zien.
En pikken daar zelf een graantje in mee?

De hele opbouw is te triest voor woorden.

Wat ik echter erger vindt, en ik mij dus afvraag of het wel mag, is dat KPN de gegevens gewoon mag opvragen zonder mijn toestemming.

Op de site van KPN moet ik, als ik daar een abonnement wil afsluiten, een vinkje zetten dat ik akkoord ben met de voorwaarden en toetsing bij BKR.

Via de telefoon moet dat dan niet???????

VREEMD, toch?

stacey
door stacey - Aug 5, 2010 om 11:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--De banken of mobiele telefoon aanbieders geven een registratie door die niet klopt --

Wat klopt er dan niet ?

Je staat geregistreerd .......

En als KPN je dan niet als klant wil is dat hun keuze, wellicht vinden ze dat je genoeg `open`/geregistreerd hebt staan en dan hoeft het niet eens een achterstand te zijn en zijn ze bang dat je niet aan betaling zult kunnen voldoen..........

Ze wijzen niet enkel wanbetalers/negatieve BKR`ers af.
Ze maken een risico-inschatting op basis van gegevens die ze hebben/krijgen en dan gaan ze wel of niet contract aan.....
Ze zijn ook nooit Verplicht een contract aan te gaan, zelfs niet als je nooit/niets bij BKR had staan.

Maar dan zoek je toch gewoon een andere provider, zijn er genoeg, zo`n bedrijf zou mijn centen dan ook niet meer krijgen.

herrdroetker
door herrdroetker - Aug 5, 2010 om 12:41
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber arti3007,

De positie van consumenten in Nederland is zwak, ondanks alle mooie consumenten organisatie en programma's. De wetten en regels voor "kopen op afstand" en "oneerlijke handelspraktijken" bieden nauwelijks bescherming voor de consumenten en geven oneerlijk handelende ondernemers en telepiraten volledige dekking en ruimte om de consumenten te belagen. KPN kan als "deelnemer" van BKR gewoon uw geregistreerde gegevens opvragen. Dat is de realiteit in Nederland waar de rechten van de ondernemers wel uitstekend beschermd zijn in tegenstelling tot die van de consumenten. Ik zou wel die € 5,- er tegenaan gooien om er achter te komen of er wat bij BKR geregistreerd is en aan wie u dat te danken heeft. Ook al is het niet eerlijk.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker