Is mijn abo onrechtmattig verlengt?
Hallo,
Een aantal jaar ben ik lid van HetNet (ADLS). Werkte prima en nooit klachten tot deze zomer. 21 juli heb ik een brief gestuurd naar HetNet met de mededeling dat ik wil overstappen naar een andere provider. De contract datum loopt tot 24 aug en met 1 maand opzeg termijn was ik net op tijd dacht ik.
2 aug zag ik via "mijn gegevens" van het netnet dat het abonement doorloopt tot 24 aug 2007. Na telefonisch contact met de helpdesk werd mij verteld dat de brief 25 juli is behandeld en dat is 1 dag na het verstijken van mijn opzeg termijn en dus met een jaar verlengd. Er werd mij geadviseerd een bezwaar schrift in te dienen. Dit heb ik dan ook gedaan en deze is 3 aug verstuurd. na dik 2 weken nog geen reactie. Ik heb toen nog een brief gestuurd met daarin de melding dat het niet mijn fout is dat de brief de 25e is behandeld en dat de datum van aankomst geldig is en die was voor de 24e juli.
Tot op heden heb ik nog geen reactie. Wel gaan de incasso gewoon door. Welke stappen kan ik nu nog ondernemen en is de verlenging geldig?
Bart
PS. die nieuwe provider heeft de lijn overgenomen en dat werkt prima. Vanaf 24 aug hebben we ook geen gebruik meer gemaakt van hetnet. niet van de ADSL verbinden of Mail.
HetNet "zit fout" omdat niet de dag van behandelen geldt maar de dag dat de brief ontvangen is. U heeft mogelijk niet opgezegd met een bericht van ontvangstbevestiging (en aangetekend) hetgeen altijd beter is) Als er nog gelden worden geïncasseerd, deze dan laten storneren, uw opzegging was op tijd en ik neem aan dat dat toch ook bevestigd zal worden. Dat HetNet al iets heeft gedaan is af te leiden uit het feit dat u via de nieuwe provider kunt werken. Zouden er nog problemen zijn, dan zou dat niet kunnen want dan zou de lijn niet zijn vrijgegeven.
Inderdaad ,
Maar let op !!! U heeft waarscheinlijk abonnement van HETNET en adsl van KPN.
Dit zijn twee verschillende instanties die het liefst hebben dat ze appart opgezegd worden.
Ook is er tegenwoordig het probleem dat ze u zo proberen te behouden , ik spreek uit ervaring .
Een briefje met duidelijk uitleg dat wel zeker de afmelding op tijd was daar ze zelf er drie weken over doen om een lijn vrij te maken zou ik concluderen dat u op tijd was.
Met vermelding dat u conumentenbond inschakeld helpt ook .
tevens de automatisch incasso direct stopzetten
Hans
@Gerrit: als de brief niet aangetekend is verstuurd heeft de klant geen poot om op te staan. Er is dan immers geen enkel bewijs dat de brief op tijs is binnengekomen. Een paar dagen voor de termijn de brief versturen is overigens ook wel een erg riskante actie geweest.
Daanraast: het feit dat er een andere provider op de lijn zit zegt niets over de acties van HetNet. Ik heb hier al enkele malen aangegeven dat een oude provider een overstap niet tegen kan houden, contract of niet. Dat regelt een andere provider allemaal. Aangezien HetNet de overstap niet tegen kan houden kan er derhalve niets uit dit feit worden afgeleid.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer