ba
door bart123 Aug 28, 2006 om 19:42
Computers & telefonie

Is mijn abo onrechtmattig verlengt?

Hallo,

Een aantal jaar ben ik lid van HetNet (ADLS). Werkte prima en nooit klachten tot deze zomer. 21 juli heb ik een brief gestuurd naar HetNet met de mededeling dat ik wil overstappen naar een andere provider. De contract datum loopt tot 24 aug en met 1 maand opzeg termijn was ik net op tijd dacht ik.

2 aug zag ik via "mijn gegevens" van het netnet  dat het abonement  doorloopt tot  24 aug 2007. Na  telefonisch  contact  met de helpdesk werd  mij verteld dat de brief 25 juli is behandeld en dat is 1 dag na het verstijken van mijn opzeg termijn en dus met een jaar verlengd. Er werd mij geadviseerd een bezwaar schrift in te dienen. Dit heb ik dan ook gedaan en deze is 3 aug verstuurd. na dik 2 weken nog geen reactie. Ik heb toen nog een brief gestuurd met daarin de melding dat het niet mijn fout is dat de brief de 25e is behandeld en dat de datum van aankomst geldig is en die was voor de 24e juli.

Tot op heden heb ik nog geen reactie. Wel gaan de incasso gewoon door. Welke stappen kan ik nu nog ondernemen en is de verlenging geldig?

Bart

PS. die nieuwe provider heeft de lijn overgenomen en dat werkt prima. Vanaf 24 aug hebben we ook geen gebruik meer gemaakt van hetnet. niet van de ADSL verbinden of Mail.



250 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 28, 2006 om 20:08
16959 Antwoorden / 202 Vragen
0

HetNet  "zit fout" omdat niet de dag van behandelen geldt maar de dag dat de brief ontvangen is. U heeft mogelijk niet opgezegd met een bericht van ontvangstbevestiging (en aangetekend) hetgeen altijd beter is) Als er nog gelden worden geïncasseerd, deze dan laten storneren, uw opzegging was op tijd en ik neem aan dat dat toch ook bevestigd zal worden. Dat HetNet al iets heeft gedaan is af te leiden uit het feit dat u via de nieuwe provider kunt werken. Zouden er nog problemen zijn, dan zou dat niet kunnen want dan zou de lijn niet zijn vrijgegeven. 

tr
door tringding - Aug 28, 2006 om 20:23
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Inderdaad ,


Maar let op !!! U heeft waarscheinlijk abonnement van HETNET en adsl van KPN.


Dit zijn twee verschillende instanties die het liefst hebben dat ze appart opgezegd worden.


Ook is er tegenwoordig het probleem dat ze u zo proberen te behouden , ik spreek uit ervaring .


Een briefje met duidelijk uitleg dat wel zeker de afmelding op tijd was daar ze zelf er drie weken over doen om een lijn vrij te maken zou ik concluderen dat u op tijd was.


Met vermelding dat u conumentenbond inschakeld helpt ook .


tevens de automatisch incasso direct stopzetten


Hans

us
door user999 - Aug 29, 2006 om 17:00
143 Antwoorden / 0 Vragen
0

@Gerrit: als de brief niet aangetekend is verstuurd heeft de klant geen poot om op te staan. Er is dan immers geen enkel bewijs dat de brief op tijs is binnengekomen. Een paar dagen voor de termijn de brief versturen is overigens ook wel een erg riskante actie geweest.

Daanraast: het feit dat er een andere provider op de lijn zit zegt niets over de acties van HetNet. Ik heb hier al enkele malen aangegeven dat een oude provider een overstap niet tegen kan houden, contract of niet. Dat regelt een andere provider allemaal. Aangezien HetNet de overstap niet tegen kan houden kan er derhalve niets uit dit feit worden afgeleid.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer