ba
door bart123 Aug 28, 2006 om 19:42
Computers & telefonie

Is mijn abo onrechtmattig verlengt?

Hallo,

Een aantal jaar ben ik lid van HetNet (ADLS). Werkte prima en nooit klachten tot deze zomer. 21 juli heb ik een brief gestuurd naar HetNet met de mededeling dat ik wil overstappen naar een andere provider. De contract datum loopt tot 24 aug en met 1 maand opzeg termijn was ik net op tijd dacht ik.

2 aug zag ik via "mijn gegevens" van het netnet  dat het abonement  doorloopt tot  24 aug 2007. Na  telefonisch  contact  met de helpdesk werd  mij verteld dat de brief 25 juli is behandeld en dat is 1 dag na het verstijken van mijn opzeg termijn en dus met een jaar verlengd. Er werd mij geadviseerd een bezwaar schrift in te dienen. Dit heb ik dan ook gedaan en deze is 3 aug verstuurd. na dik 2 weken nog geen reactie. Ik heb toen nog een brief gestuurd met daarin de melding dat het niet mijn fout is dat de brief de 25e is behandeld en dat de datum van aankomst geldig is en die was voor de 24e juli.

Tot op heden heb ik nog geen reactie. Wel gaan de incasso gewoon door. Welke stappen kan ik nu nog ondernemen en is de verlenging geldig?

Bart

PS. die nieuwe provider heeft de lijn overgenomen en dat werkt prima. Vanaf 24 aug hebben we ook geen gebruik meer gemaakt van hetnet. niet van de ADSL verbinden of Mail.

250 3 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 28, 2006 om 20:08
16959 Antwoorden / 202 Vragen

HetNet  "zit fout" omdat niet de dag van behandelen geldt maar de dag dat de brief ontvangen is. U heeft mogelijk niet opgezegd met een bericht van ontvangstbevestiging (en aangetekend) hetgeen altijd beter is) Als er nog gelden worden geïncasseerd, deze dan laten storneren, uw opzegging was op tijd en ik neem aan dat dat toch ook bevestigd zal worden. Dat HetNet al iets heeft gedaan is af te leiden uit het feit dat u via de nieuwe provider kunt werken. Zouden er nog problemen zijn, dan zou dat niet kunnen want dan zou de lijn niet zijn vrijgegeven.

tr
door tringding - Aug 28, 2006 om 20:23
9 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad ,

Maar let op !!! U heeft waarscheinlijk abonnement van HETNET en adsl van KPN.

Dit zijn twee verschillende instanties die het liefst hebben dat ze appart opgezegd worden.

Ook is er tegenwoordig het probleem dat ze u zo proberen te behouden , ik spreek uit ervaring .

Een briefje met duidelijk uitleg dat wel zeker de afmelding op tijd was daar ze zelf er drie weken over doen om een lijn vrij te maken zou ik concluderen dat u op tijd was.

Met vermelding dat u conumentenbond inschakeld helpt ook .

tevens de automatisch incasso direct stopzetten

Hans

us
door user999 - Aug 29, 2006 om 17:00
143 Antwoorden / 0 Vragen

@Gerrit: als de brief niet aangetekend is verstuurd heeft de klant geen poot om op te staan. Er is dan immers geen enkel bewijs dat de brief op tijs is binnengekomen. Een paar dagen voor de termijn de brief versturen is overigens ook wel een erg riskante actie geweest.

Daanraast: het feit dat er een andere provider op de lijn zit zegt niets over de acties van HetNet. Ik heb hier al enkele malen aangegeven dat een oude provider een overstap niet tegen kan houden, contract of niet. Dat regelt een andere provider allemaal. Aangezien HetNet de overstap niet tegen kan houden kan er derhalve niets uit dit feit worden afgeleid.