ar
door ariebelinda Feb 24, 2007 om 11:53
Computers & telefonie

Is works in vista hetzelfde als word in XP?

Ik heb Vista, maar ik kan hier geen Word op vinden, er zit wel Works op, is dat precies hetzelfde? Zo niet op welke manier kan ik er Word opkrijgen?

583 8 Rapporteer

nowhere
door nowhere - Feb 24, 2007 om 12:01
127 Antwoorden / 1 Vragen

Beste ariebelinda,

Nee dit zijn verschillende producten,
Microsoft
Works
is een kantoorsoftwarepakket en Microsoft
Word
is een tekstverwerker. Word kunt u vanaf een Office CD
installeren, als u geen licentie heeft kijk dan eens naar het gratis
OpenOffice waar een goede
tekstverwerker bij zit die bijna hetzelfde is als Microsoft
Word.

Groetjes,

nowhere

labswans
door labswans - Feb 24, 2007 om 12:14
1918 Antwoorden / 10 Vragen

nee Works in vista is geen word in xp

Dit zijn verschillende pakketten, als u gewend bent op xp met wordt te werken dan heeft dat programma op cd staan

Probeer het eens te installeren op vista en u kan waarschijnlijk met word werken op vista zoals u bekend bent

labswans

freya
door freya - Feb 24, 2007 om 12:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ariebelinda,

Je zou het onderscheid als volgt kunnen maken.
MS Office is een totaalpakket voor bedrijven. Dit pakket beval allerlei programma's zoals: Word (tekstverwerker), Excel (rekenblad), Powerpoint (presentatie's) Outlook (mailprogramma), Access (database) en nog enkele andere programma's. Welke programma's er allemaal in het pakket zitten is afhankelijk van welke uitvoering het betreft.
Omdat dit pakket voor de 'normale' consument meestal véél te duur is heeft microsoft een 'goedkope' versie van het Office-pakket, namelijk het Works-pakket. Dit pakket is ook een 'complete' oplossing en wordt vaak bij nieuwe computers meegeleverd. Ook in dit Works-pakket zul je dus een tekstverwerker vinden, alleen is dat dus géén Word.

m.vr.gr. Freya

gladdeharry
door gladdeharry - Feb 24, 2007 om 12:18
463 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij zit in Works geen Word maar in het pakket Works Suite wel.

rx
door rxr - Feb 24, 2007 om 20:59
9 Antwoorden / 1 Vragen

Er is onlangs Office 2007 uitgebracht voor vista. Er is dus wel degelijk word te vinden voor vista.

hier is de link

http://office.microsoft.com/nl-nl/default.aspx

en dan even naar beneden scrollen.

gsm
door gsm - Feb 24, 2007 om 23:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Works bevat zelf geen Word, maar in de Works suite is inderdaad de Office component Word toegevoegd aan het Works pakket.

Groet,
GSM

birdies
door birdies - Feb 25, 2007 om 08:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@rxr: hoe bedoel je 'wel degelijk'. Niemand ontkent  hier dat er een Word voor Vista is. Dat was de vraag ook helemaal niet. Trouwens, ook oudere Office-versies dan Office 2007 draaien gewoon onder Vista.

pe
door pelly - Mar 21, 2007 om 21:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nee het is dus niet hetzelfde maar mijn persoonlijk advies : Geen works installeren.

Waarom niet ?

Het is zeer moeilijk compatibel met de normale office suite die je (vaak) op kantoor gewend bent.

Volgens mij ben je dan beter uit met de Open Office suite die wel een zeer grote compabiliteits-factor heeft, en je hebt een volwaardiger set mogelijkheden in dit gratis pakket dan met Works.

(http://www.openoffice.org/)

Zoals gezegd  : Bovenstaand relaas berust op persoonlijke ervaring en u behoeft zich dan ook niet te houden aan het gegeven advies :)