jr
door jroerdin Jul 24, 2010 om 23:59
Computers & telefonie

Kabel tv van Tele 2

Uit de media heb ik vernomen, dat Tele2 vanaf 27 juli 2010 kabelprodukten op de markt gaat brengen. Hoe gaat dat in zijn werk? Is het vergelijkbaar als overstappen naar een andere energieleverancier, dus zonder technische wijzigingen? De site is erg onduidelijk over wat ze aanbieden.

1205 15 Rapporteer

soepkiep
door soepkiep - Jul 25, 2010 om 00:58
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik weet het niet
ik heb alleen geen hoge pet op over tele 2
slechte ervaring er mee

pr
door prinspils - Jul 25, 2010 om 01:24
88 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=jroerdin schreef op zaterdag 24 jul 2010, 23:59]Uit de media heb ik vernomen, dat Tele2 vanaf 27 juli 2010 kabelprodukten op de markt gaat brengen. Hoe gaat dat in zijn werk? Is het vergelijkbaar als overstappen naar een andere energieleverancier, dus zonder technische wijzigingen? De site is erg onduidelijk over wat ze aanbieden.

"Sinds de jaren 70 bepaalt de plek waar je woont welke dure kabelaanbieder je hebt. Kiezen was onmogelijk. Maar binnenkort niet meer. Tele2 breekt de kabelmarkt open.

Je kunt eindelijk kiezen voor goedkope Kabeltelevisie van Tele2.

Kabeltelevisie van Tele2:

- Er verandert niets in je aansluiting
- Je behoudt hetzelfde zenderpakket
- Wij regelen je overstap

Natuurlijk betaal je bij Tele2 een stuk minder dan wat je nu betaalt voor je huidige kabeltelevisieabonnement.

Ben je een huidige Ziggo of UPC klant en wil je besparen op je kabeltelevisie? Laat dan hier alvast je gegevens achter en ontvang binnenkort een spectaculaire aanbieding."

Het lijkt misschien wel spectaculair, IPTV, maar het aanbod is niet van het niveau van UPC, ZIGGO, CAIWAY, DELTA enz.

Ik wacht even eerst 27 juli a.s. af wat voor 'spektakel' Tele2 aanbied,

nb
door nbw - Jul 25, 2010 om 02:11
521 Antwoorden / 24 Vragen

Heb alleen gelezen dat ziggo met tele2 een afspraak heeft getekend vanwege een opta voorschrift. Het gaat over analoge televisie en het gebrek aan concurrentie enkel op dit gebied. En in het voor de gek houden van alle klanten zijn Ziggo en Tele2 heel goed. Ik heb analoge tv van ziggo alles in 1. Kreeg ik juist deze week een brief van tele2 in de bus alsof ze wisten dat ik analoog tv keek. En ik kon kostenloos overstappen omdat ziggo de beltarieven had aangepast!!!!(een leugen). Bovendien was Tele2 ook nog goedkoper, dus ....

Ik ben niet zo van schreeuwerige post en poog iets verder te zoeken. En de uitkomst was simpel. Ik was de enige in onze straat die deze brief van tele2 heeft ontvangen. Mijn moeder kijkt ook analoog via Ziggo en heeft dezelfde brief van tele2 gekregen. En ga ik verder kijken zal het allemaal hetzelfde zijn.

Ziggo heeft het gegevensbestand van hun analoge kijkers aan tele2 overgedragen. Echter aan zulke futiliteiten doet de toezichthouder niets.

dobby
door dobby - Jul 25, 2010 om 03:12
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=nbw schreef op zondag 25 jul 2010, 02:11]
Ziggo heeft het gegevensbestand van hun analoge kijkers aan tele2 overgedragen. Echter aan zulke futiliteiten doet de toezichthouder niets.

Hm.. het lijkt me toch dat de registratiekamer (of hoe heten ze nu ook alweer - CBP?) daar wel moeite mee zal hebben.. Ik denk eerder dat het gewoon een flinke mass-mailing in (uw/een deel van) het ziggo gebied was.. *iedereen* die bij Ziggo zit / een aansluiting heeft heeft namelijk analoge TV (nou ja - een analoge aansluiting).. en de meerderheid van de mensen zit toch nog gewoon bij de lokale kabelboer.. Mine (of IPTV van anderen), Digitenne, Canal Digital (of andere schotel organisaties) zijn toch niet zo erg populair onder "de massa" ...

birdies
door birdies - Jul 25, 2010 om 06:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Het gaat inderdaad alleen over doorgifte van analoge t.v. Wie kijkt er nog analoog? Het hele proces om de kabel vrij te geven, heeft zo lang geduurd dat het nu achterhaald is.

birdies
door birdies - Jul 25, 2010 om 06:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@topicstarter: vanaf dinsdag mag Tele2 het analoge signaal doorgeven. Dat is de enige verandering t.o.v. hun huidige aanbod. Aangezien je een administratieve chaos kunt verwachten, lijkt het mij verstandig met een eventuele overstap te wachten totdat alles goed loopt bij Tele2 (als het ooit goed gaat lopen).

En natuurlijk zullen ze in de beginfase goedkoper zijn dan UPC of Ziggo, ze moeten natuurlijk klantjes binnen halen.

ikbenik
door ikbenik - Jul 25, 2010 om 08:41
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 25 jul 2010, 06:29]Wie kijkt er nog analoog?

Ik. ;-)

edwardus
door edwardus - Jul 25, 2010 om 10:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=dobby schreef op zondag 25 jul 2010, 03:12]Hm.. het lijkt me toch dat de registratiekamer (of hoe heten ze nu ook alweer - CBP?) daar wel moeite mee zal hebben.

Wat ook heel goed mogelijk is, hoewel ik het zeer onwaarschijnlijk acht dat Ziggo in z'n eigen vijver laat vissen door de concurrent, is dat Tele2 een mailing heeft uitgestuurd op een bestand van Ziggo, zonder dat ze dit bestand zelf onder ogen krijgen. Een mailinghuis kan dit voor ze hebben samengevoegd. Het is veel waarschijnlijker dat ze o.b.v. een ander bestand hebben gemaild.

edwardus
door edwardus - Jul 25, 2010 om 10:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. dat Tele2 een "flink stuk goedkoper" zou zijn vind ik erg meevallen (tegenvallen). Het gaat 10% schelen. Poe poe, nou nou, daar kun je na een heel jaar met 1 persoon van naar de bioscoop ongeveer.

ro
door ron530 - Jul 25, 2010 om 10:47
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De winst is zo'n 24 euro per jaar want kabeltelevisie is geen kostenpost waar veel winst op te halen valt. Het wordt ook nog niet duidelijk of er enkel tv danwel een totaalpakket aangeboden gaat worden. In het geval van enkel tv is voor menigeen overstappen geen optie, als er toch totaal pakketten aangeboden gaan worden is de besparing ook minimaal want de rek in de prijzenslag is er wel een beetje uit. Als je de aanloopproblemen ook nog eens meeneemt, want die gaan er zeker ontstaan is overstappen zeker in het eerste jaar een avontuur waar nog lang over gepraat wordt.
Ik zou eerst maar even de kat uit de boom kijken voor ik een overstap waag.

Ronny.

erik008
door erik008 - Jul 25, 2010 om 11:20
1401 Antwoorden / 25 Vragen

zou me niet verbazen als ziggo de analoge kanalen laat varen en alleen digitaal verder gaat.
Ook gaan er geruchten over ziggo op de glasvezel.

tdehond
door tdehond - Jul 25, 2010 om 11:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Laat Tele 2 eerst maar eens met een aantrekkelijk aanbod over de brug komen, waarbij vooral gelet moet worden op het aanbod van tvzenders via de kabel en wat uiteindelijk de prijs wordt van b.v. een totaal pakket.

Als het aanbod aantrekkelijk is, dan ga ik eerst mij verdiepen in de algemene voorwaarden van tele2. Ook is het de vraag of tele2 nog steeds als er wat mis gaat met de betaling ( door hun schuld) of dan meteen een incassobureau ingeschakeld wordt, of dat ik eerst een schriftelijke herinnering v.e. betalingsachterstand krijg.

ro
door ron530 - Jul 25, 2010 om 12:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

maar wat heb je dan, een tv aansluiting kaal zonder uitbreiding. daar kun je niets mee, als je internet en zo meer via de kabel hebt zit daar een abbo voor de analoge tv bij. Laat tele2 eerst maar met een overall pakket komen dan kun je de besparing uitrekenen, veel zal het niet schelen want kabelaars zullen voor het gebruik van het netwerk betaald moeten gaan worden. De laatste domme regeling sinds het vrijgeven van de energie markt. Het maakt de wirwar enkel maar groter.

invalide
door invalide - Jul 25, 2010 om 18:12
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik las in 2 kranten; €5,- en €15,- per maand en op de site van Tele2 was niets te vinden behalve aanmelden.

Ik zou even wachten of er nog een leuke alles in 1 komt ,want internet en bellen heeft Tele2 ook via ADSL al.

Verder hebben Ziggo en UPC nu wel erg veel alles in 1 aanbiedingen met bij UPC 1 jaar vast, dus wees voorzichtig met te snel afsluiten.

Pas na 27 Juli komen de eerste en ik wil niet slachtoffer voor leuke aanbieding worden met kinderziektes, want nieuwe aanbieders zijn met dit soort producten meestal erg populair hier op dit forum en bij Radar!

wa
door wallia - Jul 25, 2010 om 19:24
21 Antwoorden / 14 Vragen

KabelTV is voor mij interessant 1. Voor het opnemen op mijn HDD recorder, want de HD recorder neemt max. 2 zenders op en met analoog heb ik meer mogelijkheden. 2. Radio zenders worden dan ook via de kabel aangeboden, heb ik geen TV meer nodig, die dit door moet geven!