ja
door jan24 Nov 12, 2012 om 14:49
Computers & telefonie

Kan geen bijlage in mail invoegen

Als ik een bijlage wil invoegen in een mailtje, dan klik ik op Bijlage. Maar wat ik krijg te zien zijn mappen met oude, soms ook al verwijderde bestanden. Nieuw op de PC gezette bestanden ziet die niet. Het lijkt erop, dat mijn Outlook Expres 6 deze mappen als het ware niet ververst. En dus op een bepaalde datum blijft hangen. Het ligt ook niet aan de nieuwe bestanden, die zijn probleemloos in te voegen, als ik dit met Gmail doe.
Ik draai dus OE 6 onder Winsows XP.

9547 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 12, 2012 om 15:03
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo jan24,
als u op invoegen klikt inplaats van te klikken op het paperclipje zou het moeten lukken.
Vr. gr. sjoppie.

gsm
door gsm - Nov 12, 2012 om 15:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt ook bij het document (de bijlage) beginnen.
Klik met de rechter muisknop op het bestand en kies dan kopiëren naar e-mail client of per e-mail verzenden. Hierna zal outlook express, als dat het standaard programma is, een nieuw bericht openen en de bijlage zal er al aan toegevoegd zijn.
Je hoeft alleen nog een adres in te voeren, het onderwerp aan te passen en tot slot de tekst van het bericht te schrijven.
Bij foto's als bijlage heb je ook nog de gelegenheid om de te verzenden foto eerst te verkleinen.

ja
door jan24 - Nov 12, 2012 om 15:18
109 Antwoorden / 4 Vragen

Ik gebruik nooit de paperclip, maar altijd het rolmenu.
En direkt naar het bestand gaan is een optie.
Maar waarom opent zich dan een map met öude meuk"er in, ook al zijn deze bestanden van hun oorspronkelijke plek verwijderd.
Bewaart OE6 dit soms in een aparte map, die zich niet laat verversen?

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2012 om 15:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jan24,

Klik op 'Nieuw Bericht' in OE6.
Klik op Invoegen
Klik op Bijlage
Er verschijnt een venster met Zoeken in ......
Klik op v naast het zoekveld en kies de plaats waar je de bijlage hebt staan.
Klik dan op de gewenste bijlage.

Suc6

ja
door jan24 - Nov 12, 2012 om 17:06
109 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 12 nov 2012, 15:23]Hallo jan24,

Klik op 'Nieuw Bericht' in OE6.
Klik op Invoegen
Klik op Bijlage
Er verschijnt een venster met Zoeken in ......
Klik op v naast het zoekveld en kies de plaats waar je de bijlage hebt staan.
Klik dan op de gewenste bijlage.

Suc6

Dank voor je reactie, maar wat bedoel je met v?
Het probleem is niet, dat ik niet weet hoe ik een bijlage invoeg, maar het wil domweg niet meer.
Wat ik terugvind in mijn venster Zoeken in... zijn oude mappen met oude bestanden, die al van de HD zijn gewist. Ergens blijft schijnbaar een kopie van de mappen staan, die ooit zijn benaderd, om bestanden in te voegen in emailberichten. Maar, zo lijkt het, wordt dit niet meer ververst.
Een nieuw aangemaakte map met nieuwe PDF bestanden is niet terug te vinden, terwijl deze in verkenner wel bestaat en met Gmail wel wordt gevonden, als ik een bijlage wil bijvoegen.
De optie om meteen naar een bestand te gaan en dan met de optie verzenden via email is ook geen optie, want je kunt dan niet meerdere bestanden toevoegen aan een email bericht.

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2012 om 17:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jan24,

Met v bedoel ik het 'pijltje' naar beneden rechts van het zoekveld.
Als je hier op klikt kun je de locatie van je bijlages veranderen/zoeken.
Werkt dit niet (meer)?

Met vr.gr.

ja
door jan24 - Nov 12, 2012 om 17:58
109 Antwoorden / 4 Vragen

Edrick3, nu begrijp ik het.
Pijltje werkt perfect, en kan ook de de betreffende map vinden.
Ik leg het je uit aan de hand van het praktijkvoorbeeld.
Ik heb 3 documenten gekopieerd, die worden vanaf de scanner opgeslagen in de hoofdmap Copie. Dat heb ik zo ingesteld.
De kopieën zelf worden in een submap opgeslagen met de datum van scannen. In dit geval 11-11-2012.
Ga ik in OE6 naar invoegen en bijlage en vervolgens naar de hoofdmap Copieen dan vind ik daar geen map 11-11-2012. Wel andere eerdere aangemaakte mappen van eerdere datums.
Ik heb vervolgens die oude mappen van de HD gewist, maar in OE6 blijven ze terugkomen. Maar de nieuwe map met de laatste copieen blijft onvindbaar, terwijl deze wel in verkenner is terug te vinden.

Wat opvalt, in het rolmenu invoegen is alleen Bijlage zwart, de overige opties zijn grijs en dus niet aan te klikken.

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2012 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jan24,

.....Wat opvalt, in het rolmenu invoegen is alleen Bijlage zwart, de overige opties zijn grijs en dus niet aan te klikken......
Dat is normaal!

Het lijkt me dat er iets fout gegaan is met het opslaan.

Maak eens een nieuwe map aan, bv. Test, op je C-schijf.
Kopieer/verplaats daar de desbetreffende scans naar toe.

En kijk dan eens of je ze terug kunt vinden met de procedure zoals in m'n eerste antwoord beschreven.
Dus klikken op v naast het zoekveld, kiezen voor lokaal station C (aanklikken), klikken op Test en klikken op de Scan(s).

We horen het wel.

ja
door jan24 - Nov 12, 2012 om 19:25
109 Antwoorden / 4 Vragen

Wat je gezegd hebt werkt.

Ik heb toen in het zoekveld de bestanden, die al door mij van de HD waren verwijderd, maar in het zoekveld zichtbaar bleven, aldaar met de rechter muisklik verwijderd en vervangen door de kopie-map met de recente kopieën. Dat werkt dus ook.
Ik ben benieuwd hoe lang dit goed gaat en wat de oorzaak was.
Maar eerst dank voor je hulp!

poltol
door poltol - Nov 12, 2012 om 19:26
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Het lijkt erop dat er iets in OE defect is.
Misschien eens up-daten?

Vr.gr. poltol

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2012 om 20:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=jan24 schreef op maandag 12 nov 2012, 19:25]Wat je gezegd hebt werkt.

Ik heb toen in het zoekveld de bestanden, die al door mij van de HD waren verwijderd, maar in het zoekveld zichtbaar bleven, aldaar met de rechter muisklik verwijderd en vervangen door de kopie-map met de recente kopieën. Dat werkt dus ook.
Ik ben benieuwd hoe lang dit goed gaat en wat de oorzaak was.
Maar eerst dank voor je hulp!

Mooi dat het weer is opgelost.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.