qu
door quixote Jul 14, 2008 om 11:36
Computers & telefonie

Kan geen Dvd's meer afspelen op pc

Hallo,

ik kan sinds kort geen dvd's meer afspelen op mijn pc.

Heb de codecs nagekeken, in apparatenbeheer staat alles ok.
Kan wel cd's lezen, en in veilge mode wel inhoud van dvd zien.

Wie kan helpen, ik weet niet meer waar te zoeken.

Mvg.

853 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al geprobeerd om de dvd's af te spelen et VLC mediaplayer?
http://www.videolan.org/vlc/

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja, heb ik ook geprobeerd, lukt ook niet

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

klik op het dvd rom station, kijk bij eigenschappen, en kijk of de juiste regio staat aangegeven (regio 2) Ook ik heb een ervaring namelijk gehad, dat spontaan de regio was veranderd in regio 1, waardoor ik, net als U, geen dvd's meer kon afspelen. Misschien is dit bij U het geval, het is maar een tip, succes!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, dat werkt ook niet.

Ik heb een dvd brander en een dvd lezer, beiden staan op regio 2

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft U meerdere programma's draaien, en welk systeem? Heeft U geen conflicten met programma's onderling, heeft U kort geleden een ander programma geinstalleerd, verwijder dit dan eens. Of zet de computer eens terug naar een herstelpunt, waarvoor of waardoor dit gebeurd kan zijn. Succes!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee, ik heb geen meerdere programma's draaien.

Helaas kan ik niet zover terug naar een herstelpunt zodat de dvd's weer te lezen zijn, en ik heb idd indruk dat iets conflicteerd, maar ik kom er niet achter wat dat is

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zet eerst de PC uit.
Haal dan de stroom eraf (het netsnoer losnemen).
Druk nu een aantal keren achter elkaar op de AAN-knop van de PC, alsof je de PC wil inschakelen.
Sluit het netsnoer weer aan en schakel de PC weer in.
Test of de DVD speler nu wel weer goed werkt.

Als dit niet geholpen heeft, verwijder dan de DVD speler eens uit Apparaatbeheer. Herstart daarna de PC.

GSM

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, dat heb ik ook al geprobeerd.

Het is toch vreemd dat in de veillige mode, de dvd wel gelezen kan worden. Dan moet het toch iets met software te maken hebben.

Iets met ASPI, of de stuurdrivers?

Heb bij de brander ook al de firmware ge-update

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dat geval zou ik met msconfig, via Start, (Bureauaccesoires) Uitvoeren, onder tabblad Opstarten, eens alle relevante regels uitvinken. Mogelijk verhindert een bepaald programma de toegang tot de DVD.
Zet dan, als dit resultaat heeft gehad, de op te starten programma's een voor een weer aan, om zo te testen welk programma dit veroorzaakt.

GSM

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn uw dvd's wel gefinaliseerd ? Dan is dat het probleem

Doet de pc het ook met koop dvd's ? Dan is er een dvd speler naar de maan , vervang deze !

labswans

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Veilige Modus worden veel drivers niet geladen. Het kan zijn dat er een conflict is met een andere driver waardoor het in real mode niet werkt. Zie je in Apparaatbeheer ook gele vraagtekens of andere foutmeldingen?

ve
door verwijderd - Jul 15, 2008 om 00:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb ik ook geprobeerd, msconfig en 1 voor 1 uitzetten.

het is iets anders.

ik weet dat toen ik 120alcohol eraf haalde, ik even wel in het menu de mappen van de schijf te zien! intussen natuurlijk die virtuel eraf.

Ik snap er niets van, iets zit te zieken

ve
door verwijderd - Jul 15, 2008 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou nog eens de upper en lower filters voor de CD en DVD kunnen verwijderen uit het register.

Zie:
http://support.microsoft.com/kb/314060

Daarna, voor de reboot ook alle CD of DVD apparaten en apparaten met gele vraagtekens of uitroeptekens uit Apparaatbeheer verwijderen.

Tenslotte de PC uit- en weer aanzetten.
De CD en DVD apparaten worden dan weer geïnstalleerd.

GSM

ve
door verwijderd - Jul 17, 2008 om 03:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb ik ook al geprobeerd