na
door namelluh Oct 20, 2009 om 20:50
Computers & telefonie

Kan geen mail meer verzenden en ontvangen

Hallo Allemaal,

Ik heb al geruimetijd internet van vroerer @home nu ziggo.

Sinds gister avond kan ik op mijn mail adres geen mails meer ontvangen dan krijg ik de foutmelding:

Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'TEST', Account: 'Gerrit Hulleman', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0B

Als ik eem mail verzend via een ander mail adres, dan krijg ik de volgende foutmelding:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is gerrit-hulleman@home.nl. Onderwerp 'TEST', Account: 'Alie Hulleman', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 B001 Quota exceeded', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Betekend dit dat er een fout zit bij het kabelbedrijf.

Of weet iemand hier een oplossing voor

7038 31 Rapporteer

freya
door freya - Oct 20, 2009 om 21:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo namelluh,

Om te beginnen zou je eerst eens kunnen controleren of verzenden en ontvangen van e-mail via webmail wel werkt. Surf dus naar de website van ziggo (www.ziggo.nl), klik op webmail en log in met je accountgegevens. Controleer of je mailbox(en) nog voldoende ruimte hebben en verzend van daaruit eens een mailtje naar jezelf.

m.vr.gr. Freya

na
door namelluh - Oct 20, 2009 om 21:40
30 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo freya,

via webmail lukt het ook niet

freya
door freya - Oct 20, 2009 om 21:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zou ik maar eens contact opnemen met ziggo, want als het via
webmail ook niet lukt, ligt de oorzaak van het probleem bij de
mailserver(s) van ziggo of er is iets mis met je
accountgegevens/instellingen.

Als je dan contact opneemt, geef dan aan dat het via webmail óók
niet lukt, want voor je het weet laten ze je eerst van alles op je
computer en je emailprogramma nakijken en dáár ligt het probleem niet.

Freya

kroonmeester
door kroonmeester - Oct 20, 2009 om 22:00
457 Antwoorden / 45 Vragen

Als je Motorola cablemodem SBV5121 hebt? Ga dan op de achterzijde van de modem met een saté of cocktailprikker de modem resetten, doe dit ca. 20 seconden met de prikker in het gaatje ingedrukt houden.

na
door namelluh - Oct 20, 2009 om 22:11
30 Antwoorden / 9 Vragen

Freya, bedankt voor de informatie.

Ga morgen bellen met de kabelaar.

Ik hoop dat dit opgelost wordt, en niet zo als in de uitzendind van radar afgelopenmaandag.

na
door namelluh - Oct 20, 2009 om 22:35
30 Antwoorden / 9 Vragen

Nee ik heb geen motorola modem

holpen
door holpen - Oct 20, 2009 om 22:43
1416 Antwoorden / 0 Vragen

De melding "quota exceeded" duidt erop dat er een of andere limiet is overschreden. Dat kan een maximum grootte van of aantal mailtjes zijn (er worden vaak limieten ingesteld om spam te voorkomen), of een volle eigen mailbox (lijkt me niet logisch, trouwens).

Enige oplossing hier is contact op te nemen met de Ziggo-helpdesk. Het wil ook nog wel eens helpen dit bericht te plaatsen op het forum van www.ziggo-gebruikers.nl.

Succes!

edwardus
door edwardus - Oct 20, 2009 om 23:06
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Quota exceeded betekent dat de omvang van de mailbox overschreden is. Dat kan aan meerdere dingen liggen. Een veelvoorkomende oorzaak is natuurlijk gewoon dat de Inbox evt. samen met de overige folders teveel data bevat (één supergrote email kan al genoeg zijn). Dit moet je kunnen oplossen door via webmail in te loggen en een of meerder (grote) emails te verwijderen. Grote schoonmaak dus.

Een andere mogelijke oorzaak is dat je zelf een te grote email probeert te versturen en dat deze gekopieerd wordt naar de Verzonden Items folder waardoor het quotum overschreden wordt. Dit kun je gemakkelijk zelf controleren. Is de email te groot, zet dan de bijlage(n) op een upload site (yousendit, megaupload etc. etc.) en verstuur alleen de link.

Uit je vraag kan ik zonder verdere informatie niet beoordelen welke van deze situaties het geval is.

Het kan ook zijn dat de geadresseerde van jouw email een quota exceeded situatie heeft, alleen ontvang je dan een email met die boodschap retour en kun je nog steeds zelf emails versturen en ontvangen.

Over het algemeen ligt deze melding niet aan je provider, tenzij ze per ongeluk te kleine quota hebben ingesteld, wat zelden tot nooit voorkomt. Je moet de fout dus echt bij jezelf en/of de ontvanger van je email zoeken.

gsm
door gsm - Oct 20, 2009 om 23:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zou het geweigerde e-mail adres (als dat een bestaand adres is) door de redactie laten verwijderen!

Internet adressen en e-mail adressen mogen nooit op een punt (de root) eindigen!
Ik weet niet of de laatste punt ook echt in het adres staat, maar achter .nl mag op het eind niet nog een punt staan! Als dat wel het geval is, dan moet je het adres aanpassen, dus zonder de laatste punt.
Kijk eens onder Extra, E-mail accounts, in het tabblad Algemeen van de Account Eigenschappen, of daar het adres juist is vermeld. Controleer ook eventueel het adresboek op juist ingevulde adressen.

buske
door buske - Oct 21, 2009 om 13:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Nee volgens mij staat de punt niet in de root, het is gewoon het einde van de zin. Hier zijn twee mogelijke problemen.

A) De mailbox zit vol, en moet dus worden geleegd.
B) Mogelijk zijn er werkzaamheden uitgevoerd aan het kabelnet van Ziggo of was er een blokstoring. Dan kun je inderdaad het beste je kabelmodem resetten, dus niet alleen aan uit, via de reset knop die je meestal achter op het modem kunt vinden en met een pen of prikker moet indrukken. Hou deze knop gedurende 30 seconden ingedrukt, laat het apparaat opstarten en kijk dan hoe de mailbox erop reageert.

labren
door labren - Oct 21, 2009 om 13:09
862 Antwoorden / 0 Vragen

je kan ook even voor 30 sec. de stekker van je modem eruit trekken, de stroom er dus af halen

edwardus
door edwardus - Oct 21, 2009 om 13:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat lijkt me tamelijk zinloos bij een volle mailbox, met alle respect.

polleke1945
door polleke1945 - Oct 21, 2009 om 13:11
76 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk eens bij je email account of er niet staat aanegvinkt dat de mail op de server moet blijven staan.

to
door ton079 - Oct 21, 2009 om 13:25
27 Antwoorden / 2 Vragen

Wellicht dient u de instellingen van uw pop3- en smtp-server na uw overstap van @home naar Ziggo aan te passen naar resp. pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 21, 2009 om 13:27
229 Antwoorden / 6 Vragen

Edwardus heeft het juiste antwoord gegeven.
Jan

holpen
door holpen - Oct 21, 2009 om 13:55
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Laat me raden... deze vraag heeft in de Nieuwsbrief gestaan??? Ineens weer een stortvloed aan volkomen niet terzake doende antwoorden.

Beste allemaal: lees nu even goed welke foutmelding teruggestuurd wordt. Een mailserver geeft namelijk zelf de reden aan waarom iets niet verstuurd kan worden.

Edwardus en ondergetekende schijnen de enigen te zijn die kennelijk de hele vraag hebben gelezen. Er staat namelijk "Quota exceeded". Oftewel: de mail is keurig naar de server gestuurd, maar de server kan het niet verwerken, omdat er een of andere limiet is overschreden.
Uit eerdere ervaringen vermoed ik zelf dat de server aldaar op de een of andere manier een tellertje niet heeft teruggezet, maar het is ook mogelijk dat de mailbox gewoon vol zit.

Dan kun je gaan klooien met je modem wat je wilt (moet je eigenlijk zo weinig mogelijk doen), maar dat gaat niet helpen, want de mail wordt keurig door het modem heen gegooid. Het probleem is de mailserver, niet je eigen installatie.

Wat wel mogelijk is, is inderdaad dat de optie om mail op de server te laten staan aan staat en ja, dan loopt je mailbox ook snel vol natuurlijk.

Wat te doen:
1. Log in op je webmail en kijk of er ergens nog veel berichten staan (inbox, verzonden, maar ook de prullenbak, etc.). Verwijder deze zoveel mogelijk.
2. Als 1 niet van toepassing is, of geen oplossing brengt, neem dan contact op met de Ziggo-helpdesk. 't Is soms een drama aldaar, maar heel vaak gaat het ook wel goed. Alternatief kun je ook een bericht op eerder door mij genoemd forum plaatsen. Als je daar even rondneust, zul je zien dat je niet de enige met dit probleem bent.

Heel veel succes!

freya
door freya - Oct 21, 2009 om 14:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@holpen:

Goh, in het eerste antwoord stond anders al:

[Quote]
"Controleer of je mailbox(en) nog voldoende ruimte hebben...."
[/Quote]

Enne.. wat die nieuwsbrief betreft, dat klopt wel ja....

Freya

holpen
door holpen - Oct 21, 2009 om 14:43
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps, sorry Freya! Hoe heb ik jou over het hoofd kunnen zien....?!?!?
Slordigheidje mijnerzijds, excuus!

to
door ton079 - Oct 21, 2009 om 15:08
27 Antwoorden / 2 Vragen

@Holpen

Allemaal leuk en aardig Holpa, maar jouw advies deugt evenmin. Geef
eens niet zo snel op anderen af, die trachtten met andere adviezen te
komen.
Je verwijt anderen niet goed de foutmelding te hebben gelezen, maar heb je zelf wel gezien dat er 2 foutcodes bij staan ? Heb je daar al eens op gegoogled?

En heb je wel eens bij de KB's gekeken op de MS site met deze codes? Daar kom je met deze foutcodes wel heel andere zaken tegen.

Ik begrijp ook niet dat je maar vasthoudt aan die quota exceeded.
Meeste IT-ers weten wel, dat een dergelijke foutmelding vaak helemaal
niets met quota te maken heeft, maar juist met instellingen, dus blijf
eens niet zo vastgeroest zitten in een dergelijke melding en zoek
verder.

Overigens, het resetten van je modem, al dan niet met een power down/power up, kan echt geen kwaad, hoor.

holpen
door holpen - Oct 21, 2009 om 15:24
1416 Antwoorden / 0 Vragen

"Meeste IT-ers weten wel, dat een dergelijke foutmelding vaak helemaal
niets met quota te maken heeft, maar juist met instellingen"

Ik weet niet of je zelf IT-er bent, maar als dat wel het geval is, zou ik in jouw geval heel snel teruggaan naar de schoolbanken.... Dit is echt volslagen onzin!

Je hebt wel gelijk dat de eerste foutmelding diverse oorzaken kan hebben. Het is namelijk een "onbekende fout". En als je de support-pages hierover zou opzoeken, dan krijg je een wagonlading aan mogelijke oorzaken. Daar kunnen we dus helemaal niets mee.

to
door ton079 - Oct 21, 2009 om 16:11
27 Antwoorden / 2 Vragen

Yep, ik ben IT-manager van een Amerikaans bedrijf. Vandaar. En zonder mailproblemen.

En ja, in de schoolbanken leer je misschien wel letterlijk dat exceeding quotate maken zou kunnen hebben met een volle mailbox. Maar juist DAT is vaak onzin en dat leer je dan weer in de praktijk.

no
door nounou - Oct 21, 2009 om 16:27
30 Antwoorden / 0 Vragen

Bekend geval van @home vroeger, bij mij kwam men met de oplossing toen ik over ging stappen naar ADSL: mijnheer uw modem is kapot! Uw heeft wel internet omdat dit korte pulsjes zijn, maar geen mail omdat dan de verbinding wegvalt door de lange pulsen.

holpen
door holpen - Oct 21, 2009 om 18:16
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@ton: Een aantal servermeldingen kunnen inderdaad ontstaan door verkeerde clientinstellingen. Maar juist deze melding kan alleen maar gegenereerd worden door een mailserver bij bepaalde serverinstellingen. Juist deze melding heeft helemaal niets te maken met client-instellingen en kan daar ook niet door veroorzaakt worden.

holpen
door holpen - Oct 21, 2009 om 18:17
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Dan heeft men u echt knollen voor citroenen verkocht! Wat een kul-verhaal!

na
door namelluh - Oct 21, 2009 om 18:54
30 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Polleke,

Hoe kom ik bij mijn mail acount ik gebruik outlookexpress.

Ik heb hier gekeken maar kan het niet vinden.

Ik heb een grootdeel van de mail bij webmail weg gehaald en nu is dat probleen verholpen.

Nu nog dat en geen mail meer op de server blijft staan als ik deze binnen haal met outlookexpress.

edwardus
door edwardus - Oct 21, 2009 om 19:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja welzeker. Door de coax kabel moeten al die pulsen ook nog eens door een gevlochten mantel en daar krijg je kromme bitjes van ;-)
Volkomen logisch.

edwardus
door edwardus - Oct 21, 2009 om 19:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat staat bij de Eigenschappen van je email account, tabblad Geavanceerd.

freya
door freya - Oct 21, 2009 om 19:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@namelluh:

  1. Start Outlook Express.
  2. Ga naar Extra -> Accounts -> tabblad: E-mail.

  3. Selekteer het betreffende account in de lijst en klik op [Eigenschappen].
  4. Ga naar tabblad: Geavanceerd.
  5. Haal het vinkje weg bij: Een kopie van berichten op de server achterlaten.
  6. Klik op [Ok] en sluit alle vensters.

Als het goed is blijven er nu geen mailtjes meer achter in je mailbox
op de mailserver. Bedenk wel dat je je mailtjes dus nu alléén nog maar
op je eigen computer kunt teruglezen.

Freya

na
door namelluh - Oct 21, 2009 om 21:10
30 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Freya,

Betekent dan dat als ik de mail lees via de laptop in webmail lees, ik deze niet meer kan binnen halen via outlook.

freya
door freya - Oct 21, 2009 om 21:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zolang je de mail nog niet met Outlook hebt opgehaald, kun je ze net zo vaak lezen via webmail als je maar wilt. Eenmaal opgehaald met Outlook, worden ze van de mailserver verwijderd en zijn dan via webmail niet meer te lezen en alleen nog maar te lezen op de computer waarmee je de mail met Outlook hebt opgehaald.

Freya
.

na
door namelluh - Oct 21, 2009 om 21:43
30 Antwoorden / 9 Vragen

Freya en alle ander forum mensen bedankt voor alle adviezen het probleem is opgelost.

De mail server was vol, ga nu in outlook aanpassen en denk er dan geen last meer van te hebben.

Ik wil hier bij dan ook de vraag sluiten.