Kan geen mail meer verzenden en ontvangen
Hallo Allemaal,
Ik heb al geruimetijd internet van vroerer @home nu ziggo.
Sinds gister avond kan ik op mijn mail adres geen mails meer ontvangen dan krijg ik de foutmelding:
Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'TEST', Account: 'Gerrit Hulleman', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0B
Als ik eem mail verzend via een ander mail adres, dan krijg ik de volgende foutmelding:
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is gerrit-hulleman@home.nl. Onderwerp 'TEST', Account: 'Alie Hulleman', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 B001 Quota exceeded', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79
Betekend dit dat er een fout zit bij het kabelbedrijf.
Of weet iemand hier een oplossing voor
Hallo namelluh,
Om te beginnen zou je eerst eens kunnen controleren of verzenden en ontvangen van e-mail via webmail wel werkt. Surf dus naar de website van ziggo (www.ziggo.nl), klik op webmail en log in met je accountgegevens. Controleer of je mailbox(en) nog voldoende ruimte hebben en verzend van daaruit eens een mailtje naar jezelf.
m.vr.gr. Freya
Dan zou ik maar eens contact opnemen met ziggo, want als het via
webmail ook niet lukt, ligt de oorzaak van het probleem bij de
mailserver(s) van ziggo of er is iets mis met je
accountgegevens/instellingen.
Als je dan contact opneemt, geef dan aan dat het via webmail óók
niet lukt, want voor je het weet laten ze je eerst van alles op je
computer en je emailprogramma nakijken en dáár ligt het probleem niet.
Freya
Als je Motorola cablemodem SBV5121 hebt? Ga dan op de achterzijde van de modem met een saté of cocktailprikker de modem resetten, doe dit ca. 20 seconden met de prikker in het gaatje ingedrukt houden.
Freya, bedankt voor de informatie.
Ga morgen bellen met de kabelaar.
Ik hoop dat dit opgelost wordt, en niet zo als in de uitzendind van radar afgelopenmaandag.
De melding "quota exceeded" duidt erop dat er een of andere limiet is overschreden. Dat kan een maximum grootte van of aantal mailtjes zijn (er worden vaak limieten ingesteld om spam te voorkomen), of een volle eigen mailbox (lijkt me niet logisch, trouwens).
Enige oplossing hier is contact op te nemen met de Ziggo-helpdesk. Het wil ook nog wel eens helpen dit bericht te plaatsen op het forum van www.ziggo-gebruikers.nl.
Succes!
Quota exceeded betekent dat de omvang van de mailbox overschreden is. Dat kan aan meerdere dingen liggen. Een veelvoorkomende oorzaak is natuurlijk gewoon dat de Inbox evt. samen met de overige folders teveel data bevat (één supergrote email kan al genoeg zijn). Dit moet je kunnen oplossen door via webmail in te loggen en een of meerder (grote) emails te verwijderen. Grote schoonmaak dus.
Een andere mogelijke oorzaak is dat je zelf een te grote email probeert te versturen en dat deze gekopieerd wordt naar de Verzonden Items folder waardoor het quotum overschreden wordt. Dit kun je gemakkelijk zelf controleren. Is de email te groot, zet dan de bijlage(n) op een upload site (yousendit, megaupload etc. etc.) en verstuur alleen de link.
Uit je vraag kan ik zonder verdere informatie niet beoordelen welke van deze situaties het geval is.
Het kan ook zijn dat de geadresseerde van jouw email een quota exceeded situatie heeft, alleen ontvang je dan een email met die boodschap retour en kun je nog steeds zelf emails versturen en ontvangen.
Over het algemeen ligt deze melding niet aan je provider, tenzij ze per ongeluk te kleine quota hebben ingesteld, wat zelden tot nooit voorkomt. Je moet de fout dus echt bij jezelf en/of de ontvanger van je email zoeken.
Ik zou het geweigerde e-mail adres (als dat een bestaand adres is) door de redactie laten verwijderen!
Internet adressen en e-mail adressen mogen nooit op een punt (de root) eindigen!
Ik weet niet of de laatste punt ook echt in het adres staat, maar achter .nl mag op het eind niet nog een punt staan! Als dat wel het geval is, dan moet je het adres aanpassen, dus zonder de laatste punt.
Kijk eens onder Extra, E-mail accounts, in het tabblad Algemeen van de Account Eigenschappen, of daar het adres juist is vermeld. Controleer ook eventueel het adresboek op juist ingevulde adressen.
Nee volgens mij staat de punt niet in de root, het is gewoon het einde van de zin. Hier zijn twee mogelijke problemen.
A) De mailbox zit vol, en moet dus worden geleegd.
B) Mogelijk zijn er werkzaamheden uitgevoerd aan het kabelnet van Ziggo of was er een blokstoring. Dan kun je inderdaad het beste je kabelmodem resetten, dus niet alleen aan uit, via de reset knop die je meestal achter op het modem kunt vinden en met een pen of prikker moet indrukken. Hou deze knop gedurende 30 seconden ingedrukt, laat het apparaat opstarten en kijk dan hoe de mailbox erop reageert.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer