keessie1
door keessie1 Jul 5, 2008 om 14:27
Computers & telefonie

Kan geen WMV files van Kassa bekijken

Hallo,

Ik heb media player 11 en kan nagenoeg alles daar mee af spelen maar ik kan niet de wmv filmpjes die o.a. Kassa aanbied bekijken, ik krijg dan de melding: Windows Media Player cannot play the file. The Player might not support the file type or might not support the codec that was used to compress the file.

Ik denk dat ik per ongeluk de codec heb weg gegooit, hoe kan ik de standaard codec van wmp11 weer terug zetten?

Ook met Windws media player Classic kan ze niet bekijken.

of heeft iemand een andere Tip.

B.v.D.

Groeten Keessie

364 5 Rapporteer

dirck
door dirck - Jul 5, 2008 om 14:53
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je ook een link naar dat wmv filmpje?
Ik kan alleen maar asf streams vinden op de Kassa site en die spelen bij mij perfect af in Windows media player 6.4

De VLC player (videolan.org) is ook een hele goede media player (het proberen waard)

keessie1
door keessie1 - Jul 7, 2008 om 01:33
138 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo,

Bedankt voor je reactie, Als ik een willekeurige link van kassa pak zoals b.v.: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=themakanaal_zoek&searchType=themakanalen&programId=2305501&extraConstraint=number%3AEQ%3A2305501&searchType=themakanalen&searchTerm=genieten

dan krijg ik open of opslaan ? Als ik kies voor open ik krijg steeds de zelfde fout melding. En als ik kies voor opslaan wordt er eerst een stream.wmv opgeslagen en als ik die wil open krijg ik oop de zelfde fout melding. Als ik het probeer met het programma dat jij me aan beveelt krijg een andere  fout melding n.l. kan ASF file niet openen.

Ik hoop dat je een een tip voor me hebt, Vast bedankt Groeten Keessie

holstein
door holstein - Jul 7, 2008 om 14:11
922 Antwoorden / 16 Vragen

Het antwoord van mij zal te vast te simpel zijn, want zo ver gaat mijn kennis niet in dit soort dingen, maar als je W media player opent en via de bovenste taakbalk rechts naar meer opties gaat, tabblad bestandstypen, staat je wmv dan wel aan....?

keessie1
door keessie1 - Jul 7, 2008 om 14:12
138 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt voor je tip.

Ik heb alle vinkjes aan gezet en nu werkt het wel.

Ik heb je tevens 10 punten gegeven voor dit antwoord.

Bedankt groetjes Keessie

dirck
door dirck - Jul 7, 2008 om 18:28
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, zo zie je maar weer hoe simpel het soms kan zijn.

Omdat wmv en asf standaard aangevinkt staan in WMP, ga je er automatisch al van uit dat ze niet uitgevinkt staan en dat er wat anders aan de hand is.