jz
door jz Dec 18, 2019 om 14:04
Computers & telefonie

Kan ik afmelden voor glasvezel als het telang duurt qua aanleg

ik woon in een buitengebied . begin van het jaar aangemeld voor glasvezel , vanmiddag gehoord dat qua aanleg dat het eind volgend jaar wel kan worden . ergens duurt me dit telang . Kan ik dit ook nog afmelden en bij een ander bedrijf aanmelden ? Die zijn nl al in dit gebied begonnen met aanleggen . Ja er zijn hier 2 bedrijven die dit willen aanleggen

1608 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2019 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult bij dat aanmelden ook een contract gekregen hebben. Lees dat eens na.

Het lijkt me overigens hoogst onwaarschijnlijk dat er twee glasvezel netten worden aangelegd.

ma
door malty - Dec 18, 2019 om 14:28
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U zou eens bij uw gemeente kunnen informeren of al bekend is wie het glasvezelnetwerk werkelijk aan gaat aanleggen want dat er twee glasvezelnetwerken komen lijkt me niet waarschijnlijk.

jz
door jz - Dec 18, 2019 om 14:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is dit in dit buitengebied dus echt zo

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2019 om 15:03
16829 Antwoorden / 108 Vragen

En waar is dat buitengebied? Kan misschien iemand even verder voor u zoeken.

panter22
door panter22 - Dec 18, 2019 om 15:05
6599 Antwoorden / Vragen

Er kunnen wel 2 bedrijven zijn voor de aanleg van glasvezel, maar er krijgt er maar 1 een vergunning.
En in het buitengebied 2 kabels naast elkaar? Dat heb je in de stad niet eens. Glasvezel aanleggen in het buitengebied is niet rendabel, zonder subsidie van de gemeente of provincie komt er meestal geen glasvezel.
Je zult je aangemeld hebben bij een provider, zoals kpn. Dan is het mogelijk dat die eind van volgend jaar starten met de abonnementen.

gj
door gjtm - Dec 18, 2019 om 15:28
15 Antwoorden / Vragen

Er zijn wel degelijk plaatsen waar er 2 netwerken aangelegd worden, bv Deurne krijgt een KPN en een E-Fiber glasvezel kabel. Ook in Gouda zijn er wijken die 2 netwerken krijgen geloof ik.  https://glasvezelnieuws.blogspot.com/2019/05/samenwerking-kpn-en-e-fiber-bij.html

Al willen 10 partijen een glaskabel de grond in persen, aanleg van infrastructuur als glasvezel is een vrije markt en een gemeente kan het verlenen van een verguning zonder zeer goede reden niet weigeren. Dubbele aanleg is geen goede reden iig.

panter22
door panter22 Dec 18, 2019 om 15:34
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een verspilling. Gelukkig wordt er maar 1 keer gegraven in je voorbeeld.

me
door mein33 - Dec 18, 2019 om 15:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR JZ 18 DEC. 2019
Kan ik dit ook nog afmelden en bij een ander bedrijf aanmelden ? Die zijn nl al in dit gebied begonnen met aanleggen . Ja er zijn hier 2 bedrijven die dit willen aanleggen

@JZ,

Twee dit het willen aanleggen, maar er zal er slechts één zijn die de investering zal doen.
Twee afzonderlijk glasvezel netwerken, dat zal nooit en te nimmer rendabel kunnen zijn voor de investeerders en dat zeker niet in "het buitengebied" met relatief zeer weinig potentiële afnemers.
Adviseer u om nog maar eens heel goed te informeren naar 'de hoed en de rand' van dit verhaal, alvorens u af te melden, want met uw aanmelding zult u waarschijnlijk "GRATIS" een aansluiting tot in uw woning krijgen en met een afmelding zult u die zeer waarschijnlijk verspelen.

Er kunnen overigens wel twee en misschien meer providers zijn die via het netwerk hun abonnementen aanbieden.

marita5
door marita5 - Dec 18, 2019 om 16:15
11513 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 18, 2019 om 16:50
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn advies is om het bedrijf bij wie u zich heeft aangemeld te melden dat u van deelname afziet en dan even af te wachten wat de reactie van hen is. Noem als reden dat u aanlkeg eerst eind komend jaar te lang vindt duren. Als het aanmelden gepaard is gegaan met het tekenen van een overeenkomst, ga dan de voorwaarden na m.b.t. het aspect opzegging.

Bent u lid van de Ver. Eigen Huis, dan is het mogelijk een idee om ook daar navraag te doen.

Hoe dan ook is er wel degelijk sprake van het aanleggen van glasvezel door meerdere bedrijven in eenzelfde gebied. (Bijv. KPN, Ziggo)

br
door brui0929 - Dec 18, 2019 om 19:33
634 Antwoorden / 10 Vragen

Als u 1 abonnement heeft afgesloten bij 1 provider die uw verbinding via glasvezel leverd kunt u zich afmelden.
Het abonnement gaat pas in wanneer de glasvezel is gelegd en de woning hierop is voorbereid.