jo
door jobo182 Jul 2, 2012 om 09:52
Computers & telefonie

Kan ik weigeren te betalen

Heb al jaren last van storingen met internet en telefonie.
Steeds Ziggo bellen , monteur komt , probleem wordt voor even opgelost en dan begint het hele gedoe weer opnieuw.
Heb al 2x compensatie gekregen maar het probleem blijft.
Vorige keer is de kabel binnen vervangen en heb een nieuw modem .Naar mijn mening kan er binnen dus niets mis zijn.
Nu weer gebeld , willen weer een monteur sturen maar ga hiemee niet akkoord omdat het probleem niet bij ons ligt maar vermoedelijk buiten daar meerdere personenen in het gebouw ook klagen.
Nu wil ik indien het probleem niet verholpen word weigeren te betalen , is dit mijn goed recht of moet ik toch betalen.
Mvg B.Houben

6553 114 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of je nou wel of niet het recht hebt: als je stopt met betalen, wordt je binnen de kortste keren afgesloten. Dat werkt niet.

Er zijn meer mensen met slechte verbinding? Geven die hun klachten wel door aan Ziggo of lopen ze alleen te mopperen?

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overstappen naar een andere Provider is de beste oplossing .KPN en Tele2 bieden ook TV aan.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijven betalen. Probeer de mensen die dezelfde problemen met Ziggo hebben te mobiliseren, zodat je een gezamelijke klacht kunt indienen.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan weigeren te betalen, maar dan krijg je meer problemen dan alleen met je verbinding.

Laat die monteur komen en als hij er is zorg er dan voor dat hij het signaal buiten in de kast ook opmeet.

Een nieuw modem en een nieuwe kabel is nog geen zekerheid dat er binnen niets mis is.

Hoe lang is die kabel en wat zijn eigenlijk de problemen?

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

is al div malen monteur langs geweest, als die is geweest is er verbinding, maar na een paar uur alweer geen verbinding, meestal als het heeft geregend, is er geen verbinding, ook geen telefoon.
aansluiting komt binnen in meterkast, kabelaansluiting naar modem is 10 mtr, van modem naar pc via utp is 8 mtr

winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 11:02: Je kan weigeren te betalen, maar dan krijg je meer problemen dan alleen met je verbinding.

Laat die monteur komen en als hij er is zorg er dan voor dat hij het signaal buiten in de kast ook opmeet.

Een nieuw modem en een nieuwe kabel is nog geen zekerheid dat er binnen niets mis is.

Hoe lang is die kabel en wat zijn eigenlijk de problemen?

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Richtlijn is om het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te plaatsen. Dus in de meterkast. Die kabelaansluiting kan signaalverlies opleveren. Een langere utp kabel niet.

Je hebt altijd wel gewoon TV tijdens storingen?

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onzin het modem zit niet in de meterkast maar is aangesloten op de TV aansluiting in de woonkamer.Je bent waarschijnlijk in de war met een ADSL aansluiting

winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 11:37: Richtlijn is om het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te plaatsen. Dus in de meterkast. Die kabelaansluiting kan signaalverlies opleveren. Een langere utp kabel niet.

Je hebt altijd wel gewoon TV tijdens storingen?

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

jobo182 schreef op maandag 2 jul 2012, 11:23:
is al div malen monteur langs geweest, als die is geweest is er verbinding, maar na een paar uur alweer geen verbinding, meestal als het heeft geregend, is er geen verbinding, ook geen telefoon.
aansluiting komt binnen in meterkast, kabelaansluiting naar modem is 10 mtr, van modem naar pc via utp is 8 mtr

Heeft de monteur nooit verteld dat de kabel NAAR het modem veel te lang is?

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik en mijn buren hebben hetzelfde. Vaak problemen met enkele (digitale) zenders, zoals BBC.
Alle buren hebben dan last, maar Ziggo schuift het op kabelprobleem en stuurt de standaard berichten. Waarom weigeren ze om eens in de verdeelkastjes te meten?

Bedankt voor uw e-mail van 25 juni 2012. Hierin geeft u aan dat u storing ervaart op meerdere zenders.

Wij hebben geconstateerd dat er bij u in de buurt geen storingen of signaalproblemen zijn.

Voert u de volgende kabeltest uit om uit te sluiten of de oorzaak zich binnens- of buitenshuis bevindt:

Sluit uw digitale ontvanger direct aan op de Ziggo-hoofdaansluiting, zonder tussenkomst van randapparatuur.

Onder randapparatuur verstaan wij bijvoorbeeld huisnetversterkers, video-, dvd- en harddiskrecorders.
De hoofdaansluiting is het punt waar het televisiesignaal uw woning binnenkomt. Deze bevindt zich in de meterkast of in de woonkamer. Achter de hoofdaansluiting zit een groene kabel, maar deze ziet u niet altijd.
Gebruik voor het aansluiten een ‘gegoten’ coaxkabel met een lengte van maximaal 5 meter. Dit is een kabel met aan beide uiteinden gegoten, niet-afneembare pluggen.
Sluit nu uw digitale ontvanger aan op uw televisietoestel met een SCART-kabel of HDMI-kabel.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 11:52: Onzin het modem zit niet in de meterkast maar is aangesloten op de TV aansluiting in de woonkamer.Je bent waarschijnlijk in de war met een ADSL aansluiting
winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 11:37: Richtlijn is om het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te plaatsen. Dus in de meterkast. Die kabelaansluiting kan signaalverlies opleveren. Een langere utp kabel niet.

Je hebt altijd wel gewoon TV tijdens storingen?

Nee, zeker geen onzin, pure waarheid......

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weigeren te betalen heeft geen zin; u krijgt er alleen problemen mee. Wat u wel zou kunnen doen is simpelweg gewoon weer contact opnemen met Ziggo en vragen of zij geen monteur maar een zogenaamde 'graver' sturen. Monteurs zijn immers gericht op problemen binnenshuis terwijl hun collega's de bekabeling buiten dienen te controleren. Daarbij is het ook verstandig om aan te geven dat bij bepaalde weersomstandigheden u juist het probleem krijgt.

Om ook te reageren op vr1944. Mijn kabel loopt via een PVC buis in de keuken, zo ook door de keukens van alle woningen onder mijn appartement. Helaas het gevolg van oudere bouw. Mijn tv aansluiting zit weliswaar in de woonkamer echter op een gipsen afscheiding van de keuken. Zelf heb ik destijds problemen gehad met een van de benedenburen die mijn kabel had doorgeknipt. Ter voorkoming van nieuwe problemen ben ik wel overgestapt op ADSL. Een kennis van mij heeft inderdaad alle bekabeling als eerst in de meterkast waarbij de tv kabel binnenshuis via een leiding langs de muur is doorgetrokken. Het betreft hier een woning die in 2005 is opgeleverd. Misschien is dit bij jobo182 ook zo.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 11:52: Onzin het modem zit niet in de meterkast maar is aangesloten op de TV aansluiting in de woonkamer.Je bent waarschijnlijk in de war met een ADSL aansluiting
winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 11:37: Richtlijn is om het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te plaatsen. Dus in de meterkast. Die kabelaansluiting kan signaalverlies opleveren. Een langere utp kabel niet.

Je hebt altijd wel gewoon TV tijdens storingen?

Ik denk dat jij een beetje in de war bent. Het AOP wordt al een tijd niet meer opgeleverd in de woonkamer, maar in de meterkast. Als je even de moeite had genomen om te lezen dan had je gezien dat dit bij TS ook het geval is. De afdtand van het AOP naar het modem kan beter zo kort mogelijk zijn.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 11:52: Onzin het modem zit niet in de meterkast maar is aangesloten op de TV aansluiting in de woonkamer.Je bent waarschijnlijk in de war met een ADSL aansluiting

Dit is alleen in oudere huizen waar kabel later is aangelegd. In nieuwbouw zit de aansluiting in de meterkast.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is gebruikelijk om een provider eerst schriftelijk ( aangetekend) in gebreke te stellen en een termijn geven waarin u wenst dat u gebruik kunt maken v.e. goede
verbinding.

Als na die termijn de oplossing niet gevonden is kunt u per direct de overeenkomst stop zetten.

Omslachtig m.i. omdat u bij Ziggo met inachtneming v.e. maand opzegtermijn weg kunt.

Mocht u ook t.v. abonnement willen beëindigen zeg
dan ook de analoge tv op omdat anders alleen digitale tv stop gezet wordt en analoge abonnement door loopt.
Trek dan ook meteen per einddatum uw toestemming tot a.i. in.

Doe de opzegging aangetekend zodat geen misverstand rond zoekraken of niet verwerken van uw opzegging ontstaat. ( copie brief + verzendbewijs bewaren. En verzoek om bevestiging van opzegging van datgene wat u wilt stopzetten.

Controleer ook goed de bankafschriften of er niet per abuis nog afschrijvingen plaats vinden m.b.t. abonnementsgeld na einddatum overeenkomst.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 11:52: Onzin het modem zit niet in de meterkast maar is aangesloten op de TV aansluiting in de woonkamer.Je bent waarschijnlijk in de war met een ADSL aansluiting
winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 11:37: Richtlijn is om het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te plaatsen. Dus in de meterkast. Die kabelaansluiting kan signaalverlies opleveren. Een langere utp kabel niet.

Je hebt altijd wel gewoon TV tijdens storingen?

Winterman heeft gewoon gelijk. Een kabel tussen aansluitpunt en modem langer dan 1.20 meter kan voor problemen zorgen.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
Zal in elk geval de betaling niet stopzetten .
Inderdaad mobiliseren en maar weer een monteur laten komen.
Zal er dan ook op aandringen om buiten te kijken en als dit niet helpt stappen we over.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht je overwegen om over te stappen, de eerdere gegeven suggestie dit naar Tele 2 te doen, zou ik gauw vergeten. Of je moet staan te springen op nog meer problemen en een provider die nog slechter is in communicatie naar hun klanten toe..

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

jobo182 schreef op maandag 2 jul 2012, 13:13: Bedankt voor jullie reacties.
Zal in elk geval de betaling niet stopzetten .
Inderdaad mobiliseren en maar weer een monteur laten komen.
Zal er dan ook op aandringen om buiten te kijken en als dit niet helpt stappen we over.

Het blijft vaak kwakkelen met Ziggo.
Div. kennissen van ons zijn inmiddels overgestapt naar een andere provider.
Sommigen hebben gelijk glasvezel van KPN genomen; probleem opgelost en geen storingen meer.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt gelijk,dat wist ik niet,maar er wordt een korte kabel meegeleverd voor aansluiten op de kabel TV uitgang en de monteur zal dit zeker herstellen als dat de oorzaak van de storing is.Ik denk dat het gebruik van een lange kabel alleen de snelheid van het internet verlaagd en geen invoed heeft op storing van de telefoon.TS meldt dat storing vooral plaatsvindt als het regent en dat is vreemd.

winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 12:29:
vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 11:52: Onzin het modem zit niet in de meterkast maar is aangesloten op de TV aansluiting in de woonkamer.Je bent waarschijnlijk in de war met een ADSL aansluiting
winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 11:37: Richtlijn is om het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te plaatsen. Dus in de meterkast. Die kabelaansluiting kan signaalverlies opleveren. Een langere utp kabel niet.

Je hebt altijd wel gewoon TV tijdens storingen?

Ik denk dat jij een beetje in de war bent. Het AOP wordt al een tijd niet meer opgeleverd in de woonkamer, maar in de meterkast. Als je even de moeite had genomen om te lezen dan had je gezien dat dit bij TS ook het geval is. De afdtand van het AOP naar het modem kan beter zo kort mogelijk zijn.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS hoeft van niet over te stappen naar Tele2,maar om hier te roepen dat Tele 2 een slechte provider is onzin.Ik ben er al 15 jaar klant (Zonnet,Versatel) en ben er zeer tevreden over .

lekkerisdat schreef op maandag 2 jul 2012, 14:08: Mocht je overwegen om over te stappen, de eerdere gegeven suggestie dit naar Tele 2 te doen, zou ik gauw vergeten. Of je moet staan te springen op nog meer problemen en een provider die nog slechter is in communicatie naar hun klanten toe..

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Offtopic

raydep schreef op maandag 2 jul 2012, 12:58:
vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 11:52: Onzin het modem zit niet in de meterkast maar is aangesloten op de TV aansluiting in de woonkamer.Je bent waarschijnlijk in de war met een ADSL aansluiting
winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 11:37: Richtlijn is om het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te plaatsen. Dus in de meterkast. Die kabelaansluiting kan signaalverlies opleveren. Een langere utp kabel niet.

Je hebt altijd wel gewoon TV tijdens storingen?

Winterman heeft gewoon gelijk. Een kabel tussen aansluitpunt en modem langer dan 1.20 meter kan voor problemen zorgen.

Winterman heeft niet 'gewoon' gelijk, "dus in de meterkast" klopt niet.

T.b.v. het volledige verhaal van een bouwkundig ingenieur:
1. In oudere huizen komen de telefoonkabel en CAI (centrale antenne-installatie) meestal in de woonkamer binnen. Zoek ze voor de aardigheid eens op in de kruipruimte. Dan hangt je modem DUS in de woonkamer, conform de 1,20 meter van Winterman.

2. In nieuwbouw (ik weet niet precies van welk jaar) komen zowel de KPN-lijn als de CAI binnen in de meterkast. Dan hangt DUS het modem in of (bij voorkeur i.v.m. storing van relais in meterkast) net buiten de meterkast, de max. 1,20 meter in acht nemend.

Beide kunnen dus waar zijn. Beetje jammer om anderen af te zeiken als ze hun waarheid vertellen. Zo moe wordt ik ook van kinderen bij de "Online-klantenservice... nee meneer, uw adsl-lijn zit in de meterkast..."

/offtopic

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent nummer 4 die dit meldt.

raydep schreef op maandag 2 jul 2012, 12:58:
vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 11:52: Onzin het modem zit niet in de meterkast maar is aangesloten op de TV aansluiting in de woonkamer.Je bent waarschijnlijk in de war met een ADSL aansluiting
winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 11:37: Richtlijn is om het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te plaatsen. Dus in de meterkast. Die kabelaansluiting kan signaalverlies opleveren. Een langere utp kabel niet.

Je hebt altijd wel gewoon TV tijdens storingen?

Winterman heeft gewoon gelijk. Een kabel tussen aansluitpunt en modem langer dan 1.20 meter kan voor problemen zorgen.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

roland48 schreef op maandag 2 jul 2012, 14:40: Offtopic

raydep schreef op maandag 2 jul 2012, 12:58:
vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 11:52: Onzin het modem zit niet in de meterkast maar is aangesloten op de TV aansluiting in de woonkamer.Je bent waarschijnlijk in de war met een ADSL aansluiting
winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 11:37: Richtlijn is om het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te plaatsen. Dus in de meterkast. Die kabelaansluiting kan signaalverlies opleveren. Een langere utp kabel niet.

Je hebt altijd wel gewoon TV tijdens storingen?

Winterman heeft gewoon gelijk. Een kabel tussen aansluitpunt en modem langer dan 1.20 meter kan voor problemen zorgen.

Winterman heeft niet 'gewoon' gelijk, "dus in de meterkast" klopt niet.

T.b.v. het volledige verhaal van een bouwkundig ingenieur:
1. In oudere huizen komen de telefoonkabel en CAI (centrale antenne-installatie) meestal in de woonkamer binnen. Zoek ze voor de aardigheid eens op in de kruipruimte. Dan hangt je modem DUS in de woonkamer, conform de 1,20 meter van Winterman.

2. In nieuwbouw (ik weet niet precies van welk jaar) komen zowel de KPN-lijn als de CAI binnen in de meterkast. Dan hangt DUS het modem in of (bij voorkeur i.v.m. storing van relais in meterkast) net buiten de meterkast, de max. 1,20 meter in acht nemend.

Beide kunnen dus waar zijn. Beetje jammer om anderen af te zeiken als ze hun waarheid vertellen. Zo moe wordt ik ook van kinderen bij de "Online-klantenservice... nee meneer, uw adsl-lijn zit in de meterkast..."

/offtopic

De essentie is "Een kabel tussen aansluitpunt en modem langer dan 1.20 meter kan voor problemen zorgen."

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vr1944: ik ben nummer 4 ja, maar niemand neemt de moeite het hele verhaal in 1x te vertellen. Een leek dit deze berichten leest weet anders nog steeds niet hoe het in elkaar steekt.

Dit schreef je zelf: "...Onzin het modem zit niet in de meterkast..."

Incorrect. En nu heb je ook nog commentaar? Sorry, maar dat ervaar ik als een belediging.

@TS: sorry voor dit offtopic geleuter, dit is op dit onderwerp mijn laatste bericht.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

raydep schreef op maandag 2 jul 2012, 14:56:
De essentie is "Een kabel tussen aansluitpunt en modem langer dan 1.20 meter kan voor problemen zorgen."

Inderdaad, het gaat er niet om waar het aansluitpunt de woning binnenkomt (van mijn part in het keukenkastje), maar om de lengte van de kabel TUSSEN dat aansluitpunt en het modem.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Modem in de meterkast met niet door Ziggo geleverd 10 meter kabel er tussen en vervolgens 8 meter van modem naar PC.Vreemde manier van aansluiten .Ik heb alleen ervaring met UPC,daar zit het modem zonder kabel op de TV/Radio aansluitng of je kan hem aansluiten met een kort meegeleverde kabel.Ik kan me niet voorstellen dat Zigo 10 meter kabel meeleverd met doe hetzelf pakket als 1.20 max is.

raydep schreef op maandag 2 jul 2012, 14:56:
roland48 schreef op maandag 2 jul 2012, 14:40: Offtopic

De essentie is "Een kabel tussen aansluitpunt en modem langer dan 1.20 meter kan voor problemen zorgen."

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had Winterman al gemeldt dat ik fout zat met mij bewering dus was jou melding en die van anderen volstrekt overbodig.

roland48 schreef op maandag 2 jul 2012, 14:56: @vr1944: ik ben nummer 4 ja, maar niemand neemt de moeite het hele verhaal in 1x te vertellen. Een leek dit deze berichten leest weet anders nog steeds niet hoe het in elkaar steekt.

Dit schreef je zelf: "...Onzin het modem zit niet in de meterkast..."

Incorrect. En nu heb je ook nog commentaar? Sorry, maar dat ervaar ik als een belediging.

@TS: sorry voor dit offtopic geleuter, dit is op dit onderwerp mijn laatste bericht.
raydep schreef op maandag 2 jul 2012, 14:56:
roland48 schreef op maandag 2 jul 2012, 14:40: Offtopic

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

qpc maandag 2 jul 2012, 12:16
jobo182 schreef op maandag 2 jul 2012, 11:23
is al div malen monteur langs geweest, als die is geweest is er verbinding, maar na een paar uur alweer geen verbinding,

Heeft de monteur nooit verteld dat de kabel NAAR het modem veel te lang is?

vast niet , want dat is niet zo, tien meter is geen enkel probleem. Geef a.u.b. geen (verkeerde) adviezen als je er geen verstand van hebt. Als QPC dit advies aan zou nemen zou hij heel verkeerde conclusies trekken en dingen doen die niet helpen omdat dat de oorzaak niet is! Als de monteur langs is geweest en een paar uur later doet"ie het niet meer kan dat nooit aan de kabellengte liggen, die wordt niet vanzelf meters korter zonder dat je dat merkt.
Ik heb zelf Ziggo, TV, telefoon en "gratis" internet. Eén keer deed de telefoon het niet meer, op knopje "reset" gedrukt op het modem en het werkte weer, met de PC wél een probleem gehad, maar daar heeft men veel moeite gedaan om mij te helpen, de oorzaak bleek uiteindelijk te liggen in de wat lagere snelheid die een gratis internetaansluiting heeft en wat de helpdesk (gratis) aan de telefoon over het hoofd gezien had. Zeer goede service.
Wat mij niet duidelijk is, en gezien het verschil in adviezen anderen ook niet, heb je alles via de TV aansluiting in de huiskamer (kabel) of via telefoonaansluiting vanuit de meterkast? Ik meen te moeten concluderen het laatste, al is dit niet zo waarschijnlijk. Zeer waarschijnlijk, en dat heb ik veel meegemaakt, zit er ergens vocht in de leiding, dan gebeuren deze dingen. Ook een gecorrodeerde aansluiting of koppeling kan dit veroorzaken.
Stoppen met betalen is nooit verstandig, in geen enkel geval, men gaat dan afsluiten, wél is het mogelijk om een gedeelte, bijvoorbeeld tweederde te betalen en de maatschappij schriftelijk of per e-mail te berichten dat je dat geld gereserveerd houdt en zal betalen als de zaak in orde is.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eindelijk kan ik wat eigen ervaring kwijt...
Uiteraard moet de kabel naar de/het modem kort worden gehouden. Ik lees een lengte van 1,2 meter en daar moet en mag het bij blijven.
Maar ik lees wat over regen en storing. Dat heb ik veelvuldig meegemaakt. Ziggo (best wel een goede leverancier van signaal) is een aantal keren bij me op de koffie geweest vanwege door mij ondervonden storingen (sinds ik in het huis ben komen wonen) - het begon met de constatering dat er in het huis gerommeld was met de kabel (er waren twee doorverbindingen gemaakt en die deugden niet). Dat was waarschijnlijk gedaan door de voormalige bewoner (een kabeltrekker van de PTT). Elke doorverbinding is verlies van signaal en het was knudde gedaan.

Maar wat is het probleem (waar de vraagsteller zeer waarschijnlijk mee te maken heeft)? Dat is m.i. een lekkend (gescheurd) kabelomhulsel aan de buitenkant van het gebouw (de zon schijnt erop en kunststof gaat daardoor hard worden en gaat scheuren). Het gevolg is dat de kabel door regenwater gaat corroderen en als dat maar lang genoeg doorgaat kan het signaal niet meer ongestoord door de kabel. Het kan ook een ondergrondse kabel zijn die op de een of andere manier lek is geraakt.
Ik weet weinig van sigaal af maar mijn internet en vooral het bellen lukte niet meer zodra het ging regenen... Ziggo heeft successievelijk op een paar plaatsen de kabel vernieuwd - men beschikt over apparatuur die kan aangeven waar (op welke afstand) een storing is. Ook zijn de contacten in het verdeelkastje buiten schoongemaakt. En de verbindingen in het huis zijn aangepakt.
Door alle maatregelen (3 sessies waren hiervoor nodig) heb ik gedurende de afgelopen drie jaar geen storing meer hoeven mee te maken.
Tenslotte: ik heb tweemaal een nieuw modem gekregen maar dat was niet de oplossing: het is de kabel.
Ik heb in de periode dat Ziggo mij wat in de steek liet ook een abonnement van Tele2 genomen (als proef) maar dat was droevig.Dat had te maken met de bestaande PTT-kabel.... Ik kon ook binnen het jaar dit abonnement (in overleg uiteraard) beëindigen.
Mijn advies: als u Ziggo heeft dan zit u in principe goed als de kabel dat ook maar is.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling:
Ziggo heeft bij verminderde signaaldoorvoer nog wat "instrumenten" ter beschikking zoals het oppeppen van signaal. Het gevolg daarvan kán zijn dat er oversturing plaatsvindt waardoor de/het modem afslaat. Dan is het verstandig om dat apparaat te resetten.
Dit is een aantal keren bij mij zo gegaan maar het is niet de finale oplossing van het probleem maar moet gezien worden als een "noodverband".
De kabel moet aangepakt worden en wel vanaf het verdeelkastje tot aan uw aansluiting in huis.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent een schijnbaar een kenner .Leg mij dan eens cijfermatig uit waarom een kabel van minder dan 1,2 meter goed werkt en dat met een kabel van ca 2 meter de telefoon en internet wegvalt.TS heeft er 10 meter tussen zitten.Bij ADSL verlaagd het de snelheid van internet.

jantom schreef op maandag 2 jul 2012, 16:33: Aanvulling:
Ziggo heeft bij verminderde signaaldoorvoer nog wat "instrumenten" ter beschikking zoals het oppeppen van signaal. Het gevolg daarvan kán zijn dat er oversturing plaatsvindt waardoor de/het modem afslaat. Dan is het verstandig om dat apparaat te resetten.
Dit is een aantal keren bij mij zo gegaan maar het is niet de finale oplossing van het probleem maar moet gezien worden als een "noodverband".
De kabel moet aangepakt worden en wel vanaf het verdeelkastje tot aan uw aansluiting in huis.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

PS ,

Ik zie op website van Ziggo bij de installeer instructies,dat net al bij UPC het kabelmodem nu zonder tussenkabel op TV/Radio contactdoos aangesloten wordt.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 15:10: Modem in de meterkast met niet door Ziggo geleverd 10 meter kabel er tussen en vervolgens 8 meter van modem naar PC.Vreemde manier van aansluiten .Ik heb alleen ervaring met UPC,daar zit het modem zonder kabel op de TV/Radio aansluitng of je kan hem aansluiten met een kort meegeleverde kabel.Ik kan me niet voorstellen dat Zigo 10 meter kabel meeleverd met doe hetzelf pakket als 1.20 max is.

Je snapt het nog steeds niet. Het AOP zit bij TS in de meterkast. Het modem niet. Het modem staat ergens anders en is met 10 meter kabel met het AOP in de meterkast verbonden. Beter is het om de kabel naar het modem zo kort mogelijk te houden en de andere kabels langer te maken. Kabel naar het modem liefst niet langer dan een meter. Vandaar mijn opmerking "het modem dus in de meterkast", tenzij je een mooi plekje ervoor vlak bij de meterkast hebt.

Bij Ziggo verloopt alles via de kabel. Er zit niets aangesloten op de telefoonaansluiting. Op het AOP wordt het signaal gesplitst me een kabel naar het modem en een andere kabel naar de TV aansluiting. Vanaf het modem lopen kabels naar telefoon en PC.

@koekeloer

Jouw probleem ligt 99% zeker binnenshuis. Met betere kabels zou je daar vanaf zijn.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op maandag 2 jul 2012, 16:16:
Mijn advies: als u Ziggo heeft dan zit u in principe goed als de kabel dat ook maar is.

precies datzelfde schreef ik dus ook al, inclusief de slechte koppelingen van kabel

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 17:08:

Je snapt het nog steeds niet. Het AOP zit bij TS in de meterkast. Het modem niet. Het modem staat ergens anders en is met 10 meter kabel met het AOP in de meterkast verbonden. Beter is het om de kabel naar het modem zo kort mogelijk te houden en de andere kabels langer te maken. .

Juist. Ter verduidelijking, het signaal vóór het modem is hoogfrequent en erg gevoelig voor storing en lange of slechte kabels en verbindingen, dat geeft verlies. In het modem wordt het signaal "omgezet" en ná het modem is het signaal laagfrequent en kun je zelfs een luidsprekersnoer of zwakstroomkabel van vijftig meter gebruiken.gebruiken. Ik heb voor de zekerheid vóór ik dit schreef even een rol snoer er tussen gezet, totaal dertig meter en alles werkte nog goed!

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op maandag 2 jul 2012, 15:44: vast niet , want dat is niet zo, tien meter is geen enkel probleem. Geef a.u.b. geen (verkeerde) adviezen als je er geen verstand van hebt.

Over verstand van zaken gesproken.....Wel eens gehoord van 'demping' en aantal dB's? Wel eens gehoord van verschillende soorten kabels voor verschillende lengten (Ohm)?
Misschien zelfs nog een splitter er tussen en het probleem is geboren.
Dus als jij er 'wel 'verstand' van heb, leg dan eens uit waarom dit niet zou kunnen?

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoef het niet te snappen Ik zie op de instruktiepagina van Ziggo dat het kabelmodem (geen Wifi modem)op plaats zit waar normaal de stekkertjes van de radio en tv kabel zitten ,dus zonder tussen kabel . De splitter is zit in het modem TV en radio aansluiting zitten aan de onderkant van het modem.Ik neem aan dat de stekkerdoosTV en Radio aansluitnig nog steeds in de kamer zit

winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 17:08:
vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 15:10: Modem in de meterkast met niet door Ziggo geleverd 10 meter kabel er tussen en vervolgens 8 meter van modem naar PC.Vreemde manier van aansluiten .Ik heb alleen ervaring met UPC,daar zit het modem zonder kabel op de TV/Radio aansluitng of je kan hem aansluiten met een kort meegeleverde kabel.Ik kan me niet voorstellen dat Zigo 10 meter kabel meeleverd met doe hetzelf pakket als 1.20 max is.

Je snapt het nog steeds niet. Het AOP zit bij TS in de meterkast. Het modem niet. Het modem staat ergens anders en is met 10 meter kabel met het AOP in de meterkast verbonden. Beter is het om de kabel naar het modem zo kort mogelijk te houden en de andere kabels langer te maken. Kabel naar het modem liefst niet langer dan een meter. Vandaar mijn opmerking "het modem dus in de meterkast", tenzij je een mooi plekje ervoor vlak bij de meterkast hebt.

Bij Ziggo verloopt alles via de kabel. Er zit niets aangesloten op de telefoonaansluiting. Op het AOP wordt het signaal gesplitst me een kabel naar het modem en een andere kabel naar de TV aansluiting. Vanaf het modem lopen kabels naar telefoon en PC.

@koekeloer

Jouw probleem ligt 99% zeker binnenshuis. Met betere kabels zou je daar vanaf zijn.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

jobo182 schreef op maandag 2 jul 2012, 11:23:
is al div malen monteur langs geweest, als die is geweest is er verbinding, maar na een paar uur alweer geen verbinding, meestal als het heeft geregend, is er geen verbinding, ook geen telefoon.
aansluiting komt binnen in meterkast, kabelaansluiting naar modem is 10 mtr, van modem naar pc via utp is 8 mtr

winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 11:02: Je kan weigeren te betalen, maar dan krijg je meer problemen dan alleen met je verbinding.

Laat die monteur komen en als hij er is zorg er dan voor dat hij het signaal buiten in de kast ook opmeet.

Een nieuw modem en een nieuwe kabel is nog geen zekerheid dat er binnen niets mis is.

Hoe lang is die kabel en wat zijn eigenlijk de problemen?

Waarschijnlijk is er iets mis tussen de verdeelkast en daar waar de kabel het huis/gebouw binnenkomt, ik denk vermoed dat er ergens werkzaamheden zijn geweest waarbij de kabel is geraakt en dat u en uw buren hierdoor last hebben met de verbinding, kan zomaar zijn dat de kabel zodanig beschadigt is dat ie lekt en daardoor water binnenkrijgt door een heel klein lekje...

U zou moeten aansturen (gezamelijk) op vervanging van deze buitenkabel tot aan de meterkast!!!

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vr1944
Ik ben geen kenner maar ervaringsdeskundige - normaal zou ik dat vóór me houden maar ik heb veel ellende op het gebied van kabels meegemaakt. Kabels is op zich een interessant onderwerp. Ik kan zonder meer zeggen dat hoe korter de kabel is des te beter dat is voor het behoud van het goede signaal. En tussen 1,2 en 2 meter zit maar 80 cm lengte verschil. Dat maakt in principe niet echt wat uit maar b.v. Tele2 wil de aansluiting op ± 50 cm hebben (uit mijn hoofd gezegd). Als die lengte groter is dan ligt de storing (die ik ooit ondervond bij Tele2) aan mij.... En dan mag ik het bezoek van de deskundige "aansluiter" voor mijn rekening nemen. Zo werkt dat in de praktijk.

@vliegenderob
Zo is het - ik denk niet dat we elkaar afvallen... Is ook niet nodig.

@iedereen: het ligt hier -daar ben ik bijna van overtuigd- aan de kabelverbinding buitenshuis. Ik hoop over de oorzaak tzt nader te vernemen; daar leren we van.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tussen mijn tele2 modem en de plek waar het PTT draadje (ISRA) mijn huis binnen komt zit ruim 5 meter telefoonsnoer.Alles werkt perfect ook de TV van Tele2,vandaar mijn opmerkingen.Maar hoe korter hoe sneller,scheelt in mijn geval 1mb/s

jantom schreef op maandag 2 jul 2012, 19:21: @vr1944
Ik ben geen kenner maar ervaringsdeskundige - normaal zou ik dat vóór me houden maar ik heb veel ellende op het gebied van kabels meegemaakt. Kabels is op zich een interessant onderwerp. Ik kan zonder meer zeggen dat hoe korter de kabel is des te beter dat is voor het behoud van het goede signaal. En tussen 1,2 en 2 meter zit maar 80 cm lengte verschil. Dat maakt in principe niet echt wat uit maar b.v. Tele2 wil de aansluiting op ± 50 cm hebben (uit mijn hoofd gezegd). Als die lengte groter is dan ligt de storing (die ik ooit ondervond bij Tele2) aan mij.... En dan mag ik het bezoek van de deskundige "aansluiter" voor mijn rekening nemen. Zo werkt dat in de praktijk.

@vliegenderob
Zo is het - ik denk niet dat we elkaar afvallen... Is ook niet nodig.

@iedereen: het ligt hier -daar ben ik bijna van overtuigd- aan de kabelverbinding buitenshuis. Ik hoop over de oorzaak tzt nader te vernemen; daar leren we van.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 08:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 17:05: PS ,

Ik zie op website van Ziggo bij de installeer instructies,dat net al bij UPC het kabelmodem nu zonder tussenkabel op TV/Radio contactdoos aangesloten wordt.

Hoe kan je nu het modem op de contactdoos aansluiten zonder een kabel te gebruiken?

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 2 jul 2012, 17:08:
vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 15:10:

@koekeloer

Jouw probleem ligt 99% zeker binnenshuis. Met betere kabels zou je daar vanaf zijn.

Het is dan wel toevallig dat meerdere bewoners allemaal op dezelfde zenders storing hebben op hetzelfde moment en ook allemaal dan weer niet bij deze zenders op andere momenten. Misschien is er wel sprake van een "kabelvirus" in ons appartementengebouw :-)

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 08:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie op website van Ziggo bij de installeer instructies,dat net al bij UPC het kabelmodem nu zonder tussenkabel op TV/Radio contactdoos aangesloten wordt Ik heb het even dik gemaakt dan kan je het beter lezen.www.ziggo.nl.Weet jij hoe je een stekker in een stopcontact stopt?dan weet je ook hoe een modem op een TV/radio doos gaat.

koekeloer schreef op dinsdag 3 jul 2012, 08:15:
vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 17:05: PS ,

Hoe kan je nu het modem op de contactdoos aansluiten zonder een kabel te gebruiken?

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 18:56: Ik neem aan dat de stekkerdoosTV en Radio aansluitnig nog steeds in de kamer zit

Foute aanname dus. Deze wordt bij nieuwbouw al een flink aantal jaren in de meterkast opgeleverd. Alleen in oude woningen zit hij nog in de woonkamer.

vr1944 schreef op dinsdag 3 jul 2012, 08:38: Ik zie op website van Ziggo bij de installeer instructies,dat net al bij UPC het kabelmodem nu zonder tussenkabel op TV/Radio contactdoos aangesloten wordt Ik heb het even dik gemaakt dan kan je het beter lezen.www.ziggo.nl.Weet jij hoe je een stekker in een stopcontact stopt?dan weet je ook hoe een modem op een TV/radio doos gaat.

Laat maar eens zien waar dat staat dan want je hebt het gruwelijk mis.

Omdat bij Ziggo alles over de kabel wordt aangeleverd moet er een splitsing worden gemaakt tussen het telefoon en TV signaal. In de oude situatie kwam er een kastje met signaalverdeler met een snoertje van 20 cm naast het AOP te zitten en in dit kastje vond de splitsing plaats. Ziggo maakt inmiddels gebruik van een nieuwe module met signaalverdeler., die je gewoon direct op het AOP "klikt". Het kabeltje dat je vervangt is een kabeltje van 20 cm.

Hier

En hier de installatie van het modem. Daar komen toch echt kabels aan te pas. Je "prikt" hem niet rechtstreeks op de contactdoos.

koekeloer schreef op dinsdag 3 jul 2012, 08:18:
Het is dan wel toevallig dat meerdere bewoners allemaal op dezelfde zenders storing hebben op hetzelfde moment en ook allemaal dan weer niet bij deze zenders op andere momenten. Misschien is er wel sprake van een "kabelvirus" in ons appartementengebouw :-)

Nee hoor. Naast BBC1 en 2 heb jij ook last van storingen op NET5, Eurosport, ESPN en nog een aantal zenders.
Je hebt er last van sinds Ziggo een groot aantal zenders in HD uitzend en overgesstapt is van QAM-64 naar QAM-265. Dit is gevoeliger voor storingen.
Misschien maak je ook nog wel gebruik van een CI+ module. In dat geval zou je eens moeten beginnen aan een softwareupdate van de TV.

Wat voor kabels heb je en hoe lang zijn die?

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 3 jul 2012, 11:52:

Nee hoor. Naast BBC1 en 2 heb jij ook last van storingen op NET5, Eurosport, ESPN en nog een aantal zenders.
Je hebt er last van sinds Ziggo een groot aantal zenders in HD uitzend en overgesstapt is van QAM-64 naar QAM-265. Dit is gevoeliger voor storingen.
Misschien maak je ook nog wel gebruik van een CI+ module. In dat geval zou je eens moeten beginnen aan een softwareupdate van de TV.

Wat voor kabels heb je en hoe lang zijn die?

Daar heb je een punt. ESPN heeft inderdaad ook vaak problemen, maar eurosport dan weer niet (en raar genoeg BBC HD ook niet).

Ik heb 1 TV met CI+ module en 1 tv met de cisco HD PVR. De TV's zijn op de laatste firmware versie. Als ik kies voor zenders zoeken op de Cisco decoder kan ik de modulatie opgeven. Ik krijg alleen maar signaal als ik kies voor QAM-64, QAM-265 werkt niet. Ik snap de techniek blijkbaar niet.

Mijn kabel tussen de binnenkomende TV kabel en de splitter is de Ziggo geleverde kabel (50 cm - 1 m uit mijn hoofd). De kabel tussen de splitter en de antenneversterker is ook zoiets in lengte. De COAX kabels naar de TV zijn denk ik 10 meter en 15 (zitten in de muur, dus weet niet hoe de kabels precies lopen). De langste kabel is op de hoogste versterking-uitgang aangesloten en de andere kabel op middelse versterking.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zit er een splitter voor je antenneversterker? Wat bedoel jij dan met een splitter? Wat voor merk antenneversterker gebruik je?

Heb je ook storingen op die Cisco decoder?

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer ook eens alle randapparatuur uit te schakelen, deze kan storen op de ontvangst. Zelf had ik dat met een spelcomputer, die er voor zorgde dat ik Nederland 3 niet in HD kreeg te zien.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 17:05
PS ,
Hoe kan je nu het modem op de contactdoos aansluiten zonder een kabel te gebruiken?

Sommige modems hebben een steker aan de achterkant die in het stopcontact in de muur past en daar steek je het modem in, simpel toch? Wist je dat niet?

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ vliegenderob

Beste vliegenderob,

Er zijn er meer die dat niet wisten...

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op dinsdag 3 jul 2012, 12:51: vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 17:05
PS ,
Hoe kan je nu het modem op de contactdoos aansluiten zonder een kabel te gebruiken?

Sommige modems hebben een steker aan de achterkant die in het stopcontact in de muur past en daar steek je het modem in, simpel toch? Wist je dat niet?

Het ging om deze opmerking.

vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 17:05: PS ,

Ik zie op website van Ziggo bij de installeer instructies,dat net al bij UPC het kabelmodem nu zonder tussenkabel op TV/Radio contactdoos aangesloten wordt.

Dus niet om een stopcontact.

vr1944 snapt er erg weinig van en zet met zijn opmerkingen alleen maar mensen op het verkeerde beeen.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op dinsdag 3 jul 2012, 12:51: vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 17:05
Sommige modems hebben een steker aan de achterkant die in het stopcontact in de muur past en daar steek je het modem in, simpel toch? Wist je dat niet?

Alle modems moeten via een stekker in het stopcontact aangesloten worden, anders hebben ze geen stroom.....
Maar wat heeft dat in hemelsnaam met de internetverbinding te maken???????

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

cursief geschreven is de tekst van de quote, "gewoon" is mijn reactie daarop

winterman schreef dinsdag 3 jul 2012, 11:52:

vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 18:56
Ik neem aan dat de stekkerdoosTV en Radio aansluitnig nog steeds in de kamer zit

Dat klopt, maar kennelijk niet in alle huizen. In mijn oudere huis waar ik nu net woon zit hij nog gewoon in de kamer. Ziggo leverde mijn een maand geleden bij mijn nieuwe aansluiting een spitter die rechtstreeks in de muur geplugd wordt, daar zitten twee uitgangen op, één gaat naar het modem (tegenwoordig met ingebouwde gratis WIFI, wél slechts 300Kbts) voor telefoon en computer. (Dat is wél een speciaal snoertje met TNC pluggen, (zo'n draaibare wartel eraan) en de andere gaat naar de ontvanger/decoder voor de TV De kabel voor TV die dus van de splitter uit de muur naar de ontvanger/decoder gaat, een "gewone" coaxkabel, heb ik even om te testen en andersluidende verhalen te ontzenuwen, met twee extra verlengsnoeren verlengd tot totaal vijftien meter en zoals verwacht werkte alles nog prima!
Foute aanname dus. Deze wordt bij nieuwbouw al een flink aantal jaren in de meterkast opgeleverd. Alleen in oude woningen zit hij nog in de woonkamer.
Nee, geen foute aanname, een andere situatie. Ik vind dat we best een beetje vriendelijker tegen elkaar kunnen zijn want we zoeken samen toch een oplossing voor de TS? Of moeten we kosten wat kost anderen overtuigen dat je gelijk hebt?

vr1944 schreef op dinsdag 3 jul 2012, 08:38
Ik zie op website van Ziggo bij de installeer instructies,dat net al bij UPC het kabelmodem nu zonder tussenkabel op TV/Radio contactdoos aangesloten wordt Ik heb het even dik gemaakt dan kan je het beter lezen.www.ziggo.nl.Weet jij hoe je een stekker in een stopcontact stopt?dan weet je ook hoe een modem op een TV/radio doos gaat.

(Dit kan m.i. iets vriendelijker) Ik sluit niet uit dat je met het kabelmodem de splitter bedoelt, gaat er daar vandaan één kabel naar een ander kastje, zo één met een draaiconnector en één met "gewone" pluggen naar de ontvanger? Dan heb je dezelfde situatie als ik, zie boven.

Omdat bij Ziggo alles over de kabel wordt aangeleverd moet er een splitsing worden gemaakt tussen het telefoon en TV signaal. In de oude situatie kwam er een kastje met signaalverdeler met een snoertje van 20 cm naast het AOP te zitten en in dit kastje vond de splitsing plaats. Ziggo maakt inmiddels gebruik van een nieuwe module met signaalverdeler., die je gewoon direct op het AOP "klikt". Het kabeltje dat je vervangt is een kabeltje van 20 cm.
Dit klopt helemaal, zelfs door mij geen speld tussen te krijgen. (grapje hoor!)

En hier de installatie van het modem. Daar komen toch echt kabels aan te pas. Je "prikt" hem niet rechtstreeks op de contactdoos.
Nogmaals, waarschijnlijk wordt hier de splitter mee bedoelt, al is het wél mogelijk dat het modem rechtstreeks op de kontaktdoos komt, dat zou wél werken, alleen passen de pluggen dan niet.
Snoertjes met die speciale pluggen transporteren meestal hoogfrequent signaal, vandaar die speciale pluggen i.v.m. verlies en juiste impedantie, ook is de kabel van ander verliesarm materiaal gemaakt. Deze moeten eigenlijk niet verlengd worden of dat moet gebeuren met speciaal verliesarme kabel die meestal wat dikker is en inwendig een ander diëlectrum heeft, ook voorkomt men met andere pluggen verwisseling van kabels.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 3 jul 2012, 13:12: [

vr1944 snapt er erg weinig van en zet met zijn opmerkingen alleen maar mensen op het verkeerde beeen.

Inderdaad, maar ik geloof dat dat komt omdat er hier en daar mogelijk verwarring ontstaat met "contactdoos en "wandkontaktdoos" daar wordt een stopkontakt mee bedoeld. Ook heeft Ziggo recent een andere configuratie toegepast met andere systemen, (kastjes dus) mogelijk ontstaat daar de verwarring door.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

qpc schreef op dinsdag 3 jul 2012, 14:20:

Alle modems moeten via een stekker in het stopcontact aangesloten worden, anders hebben ze geen stroom.....
Maar wat heeft dat in hemelsnaam met de internetverbinding te maken???????

Alles, want zonder stroom werkt internet niet, maar even serieus, die steker (één "k" ) aan de achterkant is een "normale" coaxplug zoals die vroeger in de muur ging, alleen zit er nu een kastje aan vast én twee steunpunten die met een soort bajonetsluiting wordt vastgeklikt zodat hij er niet uitvalt. Er wordt nergens over een stopkontankt gesproken, dat meende jij er dus onterecht van te maken. Tenzij het als grapje bedoeld is, zo ja, geslaagd!

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op dinsdag 3 jul 2012, 14:47: Er wordt nergens over een stopkontankt gesproken, dat meende jij er dus onterecht van te maken. Tenzij het als grapje bedoeld is, zo ja, geslaagd!

Je schrijft toch ECHT het volgende;

Sommige modems hebben een steker aan de achterkant die in het stopcontact in de muur past en daar steek je het modem in, simpel toch? Wist je dat niet?

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

pino123 schreef op dinsdag 3 jul 2012, 12:15: Probeer ook eens alle randapparatuur uit te schakelen, deze kan storen op de ontvangst. Zelf had ik dat met een spelcomputer, die er voor zorgde dat ik Nederland 3 niet in HD kreeg te zien.

Klopt, in veel spelcomputer zit een "modulator", dat is een soort van klein zendertje, bedoelt om spelcomputers op de antenne ingang van een TV aan te sluiten, die frequentie komt meestal overeen met een van de normale ontvangstkanalen waar een andere zender op zit en dat geeft dus storing. Als er achter in de spelcomputer ergens een gaatje zit met eventueel de aanduiding "freq" i.o.d. zit daar binnen in een sleufje, eigenlijk een schroefje waar je met een kleine schroevendraaier aan draaien kan en zo die uitgangsfrequentie kan wijzigen. De kans zit er dan wél in dat een ander kanaal storing heeft, dus even geduldig proberen, je kunt niets stukdraaien, begin met max. tien keer linksom draaien en dan eventueel twintig slagen rechtsom. Het beste kun je draaien terwijl het "gestoorde" kanaal aanstaat, kun je zien als de storing weg is.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op dinsdag 3 jul 2012, 14:30: Ik vind dat we best een beetje vriendelijker tegen elkaar kunnen zijn want we zoeken samen toch een oplossing voor de TS? Of moeten we kosten wat kost anderen overtuigen dat je gelijk hebt?

Nee, maar als je tot een oplossing voor TS wil komen dan moet je van de situatie van TS uit gaan en er niet allerlei andere zaken die er niet toe doen bij slepen. Je kan wel blijven zeiken over een AOP in de woonkamer, maar dat heeft TS dus niet. Net zo min als een modem dat je in het stopcontact kan steken, want die levert Ziggo niet.

Ook jij maakt het er niet duidelijker op, want met
die steker (één "k" ) aan de achterkant is een "normale" coaxplug zoals die vroeger in de muur ging, alleen zit er nu een kastje aan vast én twee steunpunten die met een soort bajonetsluiting wordt vastgeklikt zodat hij er niet uitvalt

praat je weer over de signaalverdeler en niet over het modem. Hoe die signaalverdeler is gemonteerd doet er niet toe. Waar het om gaat is dat het kabeltje van de signaalverdeler naar het modem bij voorkeur niet langer dan ongeveer een meter is en niet 10 meter zoals in het geval van TS.
Wil niet zeggen dat daarmee direct zijn problemen opgelost zijn, maar het levert wel een verbetering op.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

=qpc schreef op dinsdag 3 jul 2012, 15:13]

Je schrijft toch ECHT het volgende;

Sommige modems hebben een steker aan de achterkant die in het stopcontact in de muur past en daar steek je het modem in, simpel toch? Wist je dat niet?

Helaas, nee, gelukkig, dat schreef ik niet, dat schreef vr1944, en geloof dat die zich wel met meer dingetjes vergist! Maar ik denk dat hij hier toch gewoon de contactdoos van de antenne bedoelt.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op dinsdag 3 jul 2012, 15:27:
Helaas, nee, gelukkig, dat schreef ik niet, dat schreef vr1944, en geloof dat die zich wel met meer dingetjes vergist! Maar ik denk dat hij hier toch gewoon de contactdoos van de antenne bedoelt.

Dat schreef je dus wel.

vliegenderob schreef op dinsdag 3 jul 2012, 12:51: vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 17:05
PS ,
Hoe kan je nu het modem op de contactdoos aansluiten zonder een kabel te gebruiken?

Sommige modems hebben een steker aan de achterkant die in het stopcontact in de muur past en daar steek je het modem in, simpel toch? Wist je dat niet?

En de vraag kwam niet van vr1944, maar van koekeloer

koekeloer schreef op dinsdag 3 jul 2012, 08:15:
Hoe kan je nu het modem op de contactdoos aansluiten zonder een kabel te gebruiken?

Doordat je op twee manieren quote, in italics en de board functie, maak je er een potje van en heb je zelf niet eens meer door wat je schrijft.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 3 jul 2012, 17:10:
vliegenderob schreef op dinsdag 3 jul 2012, 15:27:
Helaas, nee, gelukkig, dat schreef ik niet, dat schreef vr1944, en geloof dat die zich wel met meer dingetjes vergist! Maar ik denk dat hij hier toch gewoon de contactdoos van de antenne bedoelt.

Dat schreef je dus wel.

vliegenderob schreef op dinsdag 3 jul 2012, 12:51: vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 17:05
PS ,
Hoe kan je nu het modem op de contactdoos aansluiten zonder een kabel te gebruiken?

Sommige modems hebben een steker aan de achterkant die in het stopcontact in de muur past en daar steek je het modem in, simpel toch? Wist je dat niet?

En de vraag kwam niet van vr1944, maar van koekeloer

koekeloer schreef op dinsdag 3 jul 2012, 08:15:
Hoe kan je nu het modem op de contactdoos aansluiten zonder een kabel te gebruiken?

Doordat je op twee manieren quote, in italics en de board functie, maak je er een potje van en heb je zelf niet eens meer door wat je schrijft.

Inderdaad, het wordt allemaal erg verwarrend en totaal 'off-topic'......

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich heb ik geen problemen met een discussie die er niet zo heel erg meer toe doet.
Ik wil toch wijzen op wat vraagsteller naar voren bracht: het draait om het feit dat de storing door meerdere gezinnen in één en hetzelfde gebouw wordt ondervonden. Ik had zelf al aangegeven dat een corroderende kabel het probleem zal veroorzaakt hebben.

Het ligt in ieder geval niet aan het traject in huis. En als het anders zal blijken te zijn ben ik abuis. En dat rijmt....

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook maar een duit in het zakje, in moderne woningen komt een AOP (antenne overname punt) binnen in de meterkast. 1 kabel met daarop data, radio/tv. Ziggo in dit geval moet op dit punt een goed signaal aanbieden als deze goed is dan houdt in principe de verantwoordelijkheid op. De installatie in de woning is aan de bewoner. Bij een huis installatie wordt vanaf het AOP één kabel naar de woonkamer gelegd en middels een radio/tv kastje wordt het signaal gesplitst in bruikbaar radio/tv signaal, wil je ook data biedt ziggo een tweede splitter die makkelijk ingeprikt kan worden en zo ook data kan filteren. Het modem moet dan met de meegeleverde kabel aangesloten worden, hoogstens een meter lang. Radio/tv signaal moet je ook aan die splitter aansluiten en mag je doen wat je wil al zou je er ook vier tv's aanhangen bij een goed systeem is de signaal opbrengst hoog genoeg en versterker is weggegooid geld. Tot zover de huis installatie. M.i. omdat er meerdere buren met het zelfde probleem kampen is de kabel vanaf het AOP naar de eerste antenne aansluiting in de woonkamer de oorzaak. Als de bouwer van de woning geen goede kwaliteit kabel heeft gebruikt krijg je dit soort problemen. Ik heb niet alle postings gelezen maar als er nog een monteur komt laat hem de boel een op signaal verlies testen. Van AOP tot eerste antenne aansluiting.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

klopt als een stekker in een contactdoos als antwoord op de vraag hoe. kort meegeleverde draadje met het modem verbinden .Op Ziggo,nl staat de bouwtekening van dit gebeuren .Dat ik het kastje op contactdoos een modem noemde was faut dat is een module voor TV /Radio en modem aansluiting.Wordt er geen VOIP gebruikt kenners.Bij ADSL kan de splitter er tussenuit

vliegenderob schreef op dinsdag 3 jul 2012, 15:27: =qpc schreef op dinsdag 3 jul 2012, 15:13]

Je schrijft toch ECHT het volgende;

Sommige modems hebben een steker aan de achterkant die in het stopcontact in de muur past en daar steek je het modem in, simpel toch? Wist je dat niet?

Helaas, nee, gelukkig, dat schreef ik niet, dat schreef vr1944, en geloof dat die zich wel met meer dingetjes vergist! Maar ik denk dat hij hier toch gewoon de contactdoos van de antenne bedoelt.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 00:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op dinsdag 3 jul 2012, 17:42:
Ik wil toch wijzen op wat vraagsteller naar voren bracht: het draait om het feit dat de storing door meerdere gezinnen in één en hetzelfde gebouw wordt ondervonden. Ik had zelf al aangegeven dat een corroderende kabel het probleem zal veroorzaakt hebben.

En waar brengt vraagsteller dat dan precies naar voren? Zou je dat even kunnen citeren?

@ron530

Begin jiij ook eens even opnieuw met lezen. Jij haalt twee problemen door elkaar. TS heeft een probleem met internet en telefoon!!! Van zijn buren is niets bekend!!

@vr1944 Weltrusten.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

aan winterman

Je bent scherp... Kijk uit want dat kan ik ook zijn.... Maar zie dat niet als een bedreiging (hoor!).
Letterlijk schreef vraagsteller onder meer: "Nu weer gebeld , willen weer een monteur sturen maar ga hiemee niet akkoord omdat het probleem niet bij ons ligt maar vermoedelijk buiten daar meerdere personenen in het gebouw ook klagen."

Het maakt niet uit of het gezinnen of personen zijn maar ik ga ervan uit dat het een woongebouw is en met meerdere aansluitingen.
Maar ik sluit niet uit dat het anders is..

Maar die regen en problemen met het signaal (daar heeft vraagsteller het ook over!) gaan hand in hand en dan weet ik wel waar dat aan zal kúnnen liggen. Maar ook hier sluit ik niet uit dat het anders is.
Het gaat namelijk om feiten en ik hoop dat die ook tzt aan ons kenbaar worden gemaakt.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 01:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op woensdag 4 jul 2012, 00:41: aan winterman

Je bent scherp... Kijk uit want dat kan ik ook zijn.... Maar zie dat niet als een bedreiging (hoor!).
Letterlijk schreef vraagsteller onder meer: "Nu weer gebeld , willen weer een monteur sturen maar ga hiemee niet akkoord omdat het probleem niet bij ons ligt maar vermoedelijk buiten daar meerdere personenen in het gebouw ook klagen."

Je hebt gelijk. Er lopen hier nu twee verschillende problemen waar in beide gevallen de buren ook last van hebben en zoveel off topic en dom gezever er tussendoor dat ik nu ook zelf de weg volledig kwijt was. Mea culpa.

Jij hebt ook een sterk punt. Vocht kan voor extra weerstand zorgen.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

aan winterman

Het vocht(regen) waar ik naar verwijs heeft op den duur een corroderende werking op het metaal in de kabel met als gevolg dat het signaal niet meer ongestoord zijn weg kan vervolgen. Ik ga er hier van uit dat de kabelmantel lekt...

Omdat er veel informatie/signaal tegelijkertijd door de coaxkabel moet (tv-radio-internet-bellen) was een technische oplossing nodig: het signaal wordt opgepept (de frequentie van het signaal wordt verhoogd). Maar die techniek veronderstelt dat het signaal zo ook wordt ontvangen. Als er een kink in de kabel komt (roestvorming) komt dat opgepepte signaal niet aan op de plaats van bestemming.
Als dat aan de orde is kan het belsignaal wegvallen (al dan niet samen met het internetsignaal). Dat is mij een aantal keren overkomen en dat zal hier denkelijk ook het geval zijn.
Maar vraagsteller is niet geheel duidelijk met het omschrijven van de situatie ter plaatse. Het kan ook nog zijn dat er teveel aansluitingen op één en dezelfde kabel zijn. Maar dat vocht bracht me op de situatie die ikzelf heb meegemaakt.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom

Ik geloof best wat jij verteld, maar wat mij bevreemd is dat er een monteur langs komt en die dan in staat is het probleem op dat moment (tijdelijk) op te lossen.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 4 jul 2012, 12:22: jantom

Ik geloof best wat jij verteld, maar wat mij bevreemd is dat er een monteur langs komt en die dan in staat is het probleem op dat moment (tijdelijk) op te lossen.

Dat begrijp ik maar zo is het ook bij mij gegaan. Diverse malen heeft de monteur "op afstand" (met behulp van mijn computer en het internet) een module in het verdeelkastje op straat "aangesproken" (zeg maar: op scherp gesteld). Ik verwacht dat hij dat ook met zijn laptop en een draadloze internetverbinding kan doen maar het lukte via mijn computer en hij wilde me de instellingen van de apparatuur in het verdeelkastje (inclusief de verbindingen) in een schema laten zien en op een groot scherm komt dat wat fraaier tot uiting.
Per module (-> verbinding met een klant) kan er worden geregeld (ge-finetuned). Ook kan de verbinding zo worden afgebroken, als er niet wordt betaald. Dat gaat niet fysiek maar gewoon op afstand met een computer.

Inhoudelijk werd het signaal zodanig aangepast dat er weer een verbinding tot stand kwam die werkt. Maar dit soort manipulaties hebben maar kort effect omdat dit lijkt om een oplossing in een crisissituatie en dat zijn nooit afdoende maatregelen. Maar het na-traject wordt het liefst "vergeten" want dat zijn kosten waar geen extra vergoeding tegenover komt te staan.

De monteur liet me zien dat ter plekke van de verdeelkast veel afwijkingen (kleine storingen) in de verbindingen zijn. Maar zolang er niemand (al te veelvuldig) klaagt wordt er niets aan gedaan. Een reset van het modem kan soms ook helpen maar is geen finale oplossing nu het probleem elders ligt. Ik ben een voorstander van glasvezel en hoop dat ooit hier in mijn huis te krijgen.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

aragon schreef op maandag 2 jul 2012, 14:15:

Het blijft vaak kwakkelen met Ziggo.
Div. kennissen van ons zijn inmiddels overgestapt naar een andere provider.
Sommigen hebben gelijk glasvezel van KPN genomen; probleem opgelost en geen storingen meer.

vraagje, is bij jou de "quote"niet goed op volgorde en is bovenstaande opmerking van jou?
Zo ja, heeft de KPN daar de straten dan opengebroken en tot in huis een glasvezelkabel aangelegd? Er is (nog) geen enkel huis dat standaard op glasvezel is aangesloten. Alleen als (bijna) een hele straat aangeeft glasvezel te willen, wordt dat aangelegd tot in huis. Wel zijn er vele straten waar glasvezel ligt tot in die grijze kastjes die we om de honderd meter op straat zien staan, vooral Ziggo is daar actief mee bezig. Daar komt het signaal analoog aan en vandaar gaat het signaal, nog steeds analoog met gewone coax naar de huizen, meterkast of huiskamer. Wél wordt meestal de signaalsterkte daar dusdanig afgeregeld dat er er 35 Dbuv in huis komt, vandaar die maximale 1,20 meter, tegenstelling tot wat ik eerder schreef, de afstand van de plaats waar het signaal binnenkomt, meterkast of huiskamer, mag liever niet langer ziin dan 1,20 meter. Ik bedoelde de kabel van de ontvanger naar de TV mag tientallen meters zijn, evenals de kabel die van de splitter naar de ontvanger gaat. Ook de z.g. UTP kabel, de eveneens ronde wat "bobbelige" kabel met die "brede" telefoonstekers, dat is geen coax, mag rustig vijftien meter zijn. Langer kan snelheid kosten en daarom beter via de WIFI gedaan worden, een verbinding die theoretisch iets langzamer kan zijn maar dat meestal niet is, tenzij er buren op hetzelfde kanaal zitten, dan zeer zeker wél, maar dan zet je hem gewoon op één van de andere negen kanalen, softwarematig.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 4 jul 2012, 12:22: jantom

Ik geloof best wat jij verteld, maar wat mij bevreemd is dat er een monteur langs komt en die dan in staat is het probleem op dat moment (tijdelijk) op te lossen.

Kan kloppen, die monteur kan dan, als paardenmiddel, (of oplossing) de signaalsterkte opvoeren. Dit kan hij doen met een laptop waarmee hij de versterking op afstand kan wijzigen. Is er dus ergens iets mis waardoor er verlies optreedt, bijvoorbeeld een te lange kabel, regelt hij dat bij. Iedere aansluiting die vanuit die grijze kasten op straat naar een woning gaat kan apart geregeld worden.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ vliegenderob

Die info die ik nu van je lees gaf ik eerder ook al door. Met andere bewoordingen....
Ik woon zelf in IJmuiden en wel in een gebied waar de kabels van bedenkelijke kwaliteit zijn. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk worden aangelegd. In eerste instantie was het een gemeentelijk project waar ik als ambtenaar nog bij betrokken was. De CAI werd later overgedaan aan Multikabel en dat werd later Ziggo.
De slechte kwaliteit kabel (COAX) is nog steeds present want de verbinding tussen de verdeelkastjes en de huizen is niet vernieuwd. De "voeding" van de verdeelkastjes wordt nu echter wel verzorgd door glasvezelkabel.

Er is in ieder geval één gemeente waar een glasvezelnetwerk is aangelegd tot in de huizen en dat is Meppel.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 3 jul 2012, 13:12:

Het ging om deze opmerking.
vr1944 snapt er erg weinig van en zet met zijn opmerkingen alleen maar mensen op het verkeerde beeen.

Je hebt met beide opmerkingen helemaal gelijk, sorry. Ik wilde een soortgelijke opmerking maken op de sarcastische opmerking van vr1944 en ging vervolgens zelf de fout in door "stopcontact" te schrijven i.p.v. "contactdoos". (of AOP maar met dat woord ben ik niet begonnen)

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op woensdag 4 jul 2012, 16:17: Wél wordt meestal de signaalsterkte daar dusdanig afgeregeld dat er er 35 Dbuv in huis komt, vandaar die maximale 1,20 meter, tegenstelling tot wat ik eerder schreef, de afstand van de plaats waar het signaal binnenkomt, meterkast of huiskamer, mag liever niet langer ziin dan 1,20 meter. Ik bedoelde de kabel van de ontvanger naar de TV mag tientallen meters zijn, evenals de kabel die van de splitter naar de ontvanger gaat. Ook de z.g. UTP kabel, de eveneens ronde wat "bobbelige" kabel met die "brede" telefoonstekers, dat is geen coax, mag rustig vijftien meter zijn. Langer kan snelheid kosten en daarom beter via de WIFI gedaan worden, een verbinding die theoretisch iets langzamer kan zijn maar dat meestal niet is, tenzij er buren op hetzelfde kanaal zitten, dan zeer zeker wél, maar dan zet je hem gewoon op één van de andere negen kanalen, softwarematig.

Dus jouw ontvanger staat in de meterkast en de TV iin de woonkamer. Is dat niet lastig met zappen?

En de kabel van de splitter naar de ontvanger? Van welke splitter naar welke ontvanger?

Zelfs met 100 meter UTP kabel hen je nog een betere verbinding dan met wifi.

Wat je nu ( voor de zoveelste keer) verteld, levert geen enkele bijdrage aan de oplossing van het probleem en de informatie die je verstrekt is warrig en bovendien verkeerd.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op woensdag 4 jul 2012, 16:36:
De "voeding" van de verdeelkastjes wordt nu echter wel verzorgd door glasvezelkabel.

Vraagje, (dus geen kritiek) werd die vroeger ook niet via de signaalaanvoerende kabel geleverd, 48 Volt? Een glasvezel kan geen voedingsspanning transporteren of bedoel je met voeding het signaal? Vroeger hadden verdeelkastjes geen voedingsspanning nodig omdat die (meestal) passief waren met transformatoren. Alleen Multikabel had, dacht ik, kanaalversterkers die voedingsspanning nodig hadden. Mogelijk zijn ze daarom ook failliet gegaan. (haha) ( Of was dat Multivision?)

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op woensdag 4 jul 2012, 16:56: Alleen Multikabel had, dacht ik, kanaalversterkers die voedingsspanning nodig hadden. Mogelijk zijn ze daarom ook failliet gegaan. (haha) ( Of was dat Multivision?)

Multikabel is niet failliet gegaan, Multikabel (Quicknet), Casema en @home zijn gefuseerd tot 1 bedrijf, namelijk Ziggo.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ vliegenderob

Met die "voeding" bedoel ik inderdaad signaal... Door spanning (heet weer) kwam ik er even niet op. Ik ben ook niet bekend met alle omstandigheden (oude en nieuwe techniek) maar ik doe mijn best!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 4 jul 2012, 16:44:
dat niet lastig met zappen?
En de kabel van de splitter naar de ontvanger? Van welke splitter naar welke ontvanger?
Zelfs met 100 meter UTP kabel hen je nog een betere verbinding dan met wifi.
n de informatie die je verstrekt is warrig en bovendien verkeerd.

Ik meende eerst te begrijpen dat winterman er wel wat van wist, maar nu zit je er helemaal naast, je hebt het helemaal fout gelezen, ik zal het nog één keer, de laatste, uitleggen.:
Mijn ontvanger staat helemaal niet in de meterkast, foute conclusie, beetje dom ook!
Daar waar het signaal binnenkomt, meterkast of huiskamer, zit een splitter, die bedoel ik. Vanaf die splitter gaat er een kabel naar de ontvanger die in de huiskamer kan staan, die kabel bedoel ik, die mag tientallen meters lang zijn, die gaat dus van de meterkast of vanuit de splitter voornoemd in of aan de muur ( bij oudere gevallen zit die splitter via een kabeltje van twintig centimeter, bij nieuwere gevallen rechtstreeks in het B&l malechassisdeel dat in die muur zit. Is dit nu zo moeilijk te begrijpen?
De kabel van de ontvanger naar de TV mag ook tientallen meters lang zien. Die kabel bedoelde ik ook, ook moeilijk te begrijpen?
Ik schreef: een langere UTP kabel kan snelheid kosten, in theorie is WIFI langzamer, dat zeggen meerderen, mijn ervaring, die weliswaar beperkt is, leert dat niet, wat niet wil zeggen dat dat wel of niet zo is. LEES NU EENS GOED!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob

Ik lees prima en jij gebruikt hele lappen tekst om een hoop onzin te vertellen. Onzin die je maar blijft herhalen en ik dus weer mag corrigeren willen mensen er werkelijk iets aan hebben.

Waar het signaal binnenkomt zit een AOP. Op of naast dat AOP zit een signaalverdeler. Daarna krijgen we te maken met twee signalen.

1 Internet en telefoon
Voor internet en telefoon maak je gebruik van een modem/router. Deze kan je het beste zo dicht mogelijk bij je signaalverdeler zetten, liefst met een kabeltje van ongeveer een meter. Vanaf het modem/router kan je gerust kabels gaan gebruiken tot wel 100 meter lang zonder noemenswaardig signaalverlies

2 TV

Digitale TV ontvang je op 2 manieren. Door gebruik te maken van een CI+ module in je TV, of door een ontvanger/receiver te gebruiken. Maak je gebruik van een CI+ module dan kan je kabel naar de signaalverdeler op het AOP niet te lang zijn en mag het zeker geen bouwmarkt kabeltje zijn. Je moet gebruik maken van de goede duurdere kables wil je een grotere afstand gaan overbruggen. Met een goedkoop kabeltje kan het al voorkomen dat je op een afstand van een meter last heb van storingen.

Als je gebruik maakt van een receiver, dan heb je in ieder geval een stuk minder last van storingsgevoeligheid en kan je ook iets goedkopere kabels gebruiken, maar dan nog tot ongeveer 10 meter.
Daarna ben je beter af met het dure spul. Aangezien die reciever de functies van je TV overneemt en je dus de afstandbediening van de receiver gebruikt om de TV functies te gebruiken is het complete lulkoek die receiver ergens op tientallen meters van je TV te zetten. Bij de meeste mensen staat hij er naast/onder.

Wifi is niet in theorie langzamer. Wifi is in de praktijk langzamer. Max snelheid van je router als je de Wifi functie gebruikt is ongeveer 1/3 van wat de snelheid bekabeld kan zijn. Daarnaast is Wifi veel storingsgevoeliger en kan het signaal al belemmerd worden door een leuk betonmuurtje. Zelfs met 100 meter kabel ben je nog sneller.

LEES JIJ DIT NU MAAR EENS GOED.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kappen mannen jullie dwalen af van de vraag van TS

winterman schreef op donderdag 5 jul 2012, 00:30: vliegenderob

Ik lees prima en jij gebruikt hele lappen tekst om een hoop onzin te vertellen. Onzin die je maar blijft herhalen en ik dus weer mag corrigeren willen mensen er werkelijk iets aan hebben.

Waar het signaal binnenkomt zit een AOP. Op of naast dat AOP zit een signaalverdeler. Daarna krijgen we te maken met twee signalen.

1 Internet en telefoon
Voor internet en telefoon maak je gebruik van een modem/router. Deze kan je het beste zo dicht mogelijk bij je signaalverdeler zetten, liefst met een kabeltje van ongeveer een meter. Vanaf het modem/router kan je gerust kabels gaan gebruiken tot wel 100 meter lang zonder noemenswaardig signaalverlies

2 TV

Digitale TV ontvang je op 2 manieren. Door gebruik te maken van een CI+ module in je TV, of door een ontvanger/receiver te gebruiken. Maak je gebruik van een CI+ module dan kan je kabel naar de signaalverdeler op het AOP niet te lang zijn en mag het zeker geen bouwmarkt kabeltje zijn. Je moet gebruik maken van de goede duurdere kables wil je een grotere afstand gaan overbruggen. Met een goedkoop kabeltje kan het al voorkomen dat je op een afstand van een meter last heb van storingen.

Als je gebruik maakt van een receiver, dan heb je in ieder geval een stuk minder last van storingsgevoeligheid en kan je ook iets goedkopere kabels gebruiken, maar dan nog tot ongeveer 10 meter.
Daarna ben je beter af met het dure spul. Aangezien die reciever de functies van je TV overneemt en je dus de afstandbediening van de receiver gebruikt om de TV functies te gebruiken is het complete lulkoek die receiver ergens op tientallen meters van je TV te zetten. Bij de meeste mensen staat hij er naast/onder.

Wifi is niet in theorie langzamer. Wifi is in de praktijk langzamer. Max snelheid van je router als je de Wifi functie gebruikt is ongeveer 1/3 van wat de snelheid bekabeld kan zijn. Daarnaast is Wifi veel storingsgevoeliger en kan het signaal al belemmerd worden door een leuk betonmuurtje. Zelfs met 100 meter kabel ben je nog sneller.

LEES JIJ DIT NU MAAR EENS GOED.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 5 jul 2012, 00:30:
2 TV

Digitale TV ontvang je op 2 manieren. Door gebruik te maken van een CI+ module in je TV, of door een ontvanger/receiver te gebruiken. Maak je gebruik van een CI+ module dan kan je kabel naar de signaalverdeler op het AOP niet te lang zijn en mag het zeker geen bouwmarkt kabeltje zijn. Je moet gebruik maken van de goede duurdere kables wil je een grotere afstand gaan overbruggen. Met een goedkoop kabeltje kan het al voorkomen dat je op een afstand van een meter last heb van storingen.

Als je gebruik maakt van een receiver, dan heb je in ieder geval een stuk minder last van storingsgevoeligheid en kan je ook iets goedkopere kabels gebruiken, maar dan nog tot ongeveer 10 meter.
Daarna ben je beter af met het dure spul. Aangezien die reciever de functies van je TV overneemt en je dus de afstandbediening van de receiver gebruikt om de TV functies te gebruiken is het complete lulkoek die receiver ergens op tientallen meters van je TV te zetten. Bij de meeste mensen staat hij er naast/onder.

Die twee manieren van jou zijn niet zo verschillend en zie dan ook niet in waarom er verschil zou kunnen zijn in type en lengte van de kabel. Een CI+ module is niets anders dan een module die in een CI+ slot past van een ontvanger (of dat nu een set-top box is of een TV maakt niet uit) waarin decryptie plaats vindt van bepaalde stromen. TV-ontvanger en Set-top box, door jou "receiver" genoemd zijn gelijkwaardig. De CI+ module heeft in het ontvangstproces zelf geen enkele rol. Decryptie vindt namelijk plaats na demodulatie op delen van de TS (Transportstroom)

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat verschil zou er ook niet mogen zijn, maar die CI+ modules zijn lang niet zo goed als ze zouden moeten zijn. Daarnaast zijn ze veel gevoeliger. Met een standaard kabeltje van een meter krijg ik op de CI+ module een signaalsterkte van 75, waar ik met de receiver moeiteloos 100 haal. Andere standaard kabeltjes laten hetzelfde zien. Pas als ik een kwaliteitskabel van een meter ga gebruiken krijg ik op die module ook een signaalsterkte van 100. Nu is de signaalsterkte niet het belangrijkste. 75 zou ook prima te doen moeten zijn, maar ook de kwaliteit van het signaal is minder. Het aantal foutwaardes stijgt en sommige zenders geven beeldstoringen.
Dit alles is ontstaan toen Ziggo voor een aantal zenders overstapte op QAM 256. Als je de forums er op na leest zal je zien dat vooral mensen die een CI+ module gebruiken nu klagen over beeldstoringen.
Mensen die een receiver gebruiken hebben er veel minder last van. Er zit dus wel degelijk verschil tussen die CI+ module en de receivers.
Betere kabels is een mogelijke oplossing., maar ook niet altijd.

Er zijn maar 6 van de 33 gebruikte frequenties omgezet naar QAM256, en de populaire zenders 1 t/m 10 gebruiken nog QAM64.

Door het gebruik van QAM256 modulatie in plaats van het tot nu toe gebruikelijke QAM64 kan er 33% meer data per kanaal worden doorgegeven. Per kanaal/transportstream (dat evenveel ruimte inneemt als één analoge zender) kan met QAM256 50.6 MBits/seconde doorgegeven worden. Bij QAM64 is dat 38 Mbits/seconde. Een mogelijk nadeel is wel dat QAM256 gevoeliger is voor storingen, bijvoorbeeld door gebruik van slechte kabels. Dus wie nu opeens storing heeft op één of meerdere van onderstaande zenders moet op zoek naar betere kabels;

Bron

Ik heb bij mij thuis alle kabels vervangen en ben nu weer storingsvrij.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Winterman c.s.

Ziggo gebruikt geen ontvanger voor DVB/S ontvangst maar een decoder cq een set-top box van Samsung ?.Met de nieuwe TV's kun je zonder abonnement en met een attenne met versterker 4 zenders (Digitenne)kijken de andere zenders ontvangt ie ook wel maar die zijn gecodeerd en daar heb je een je weet wel voor nodig.Als je hoog van de toren wil dat een ander zich vergist of fout maakt moet je er wel voor zorgen dat zelf de dingen juist benoemd.Met een receiver wordt meestal een radio bedoeld.Ziggo levert een volledig aansluit pakket aan zijn nieuwe klanten dus al dat geleuter over kabels is nutteloos .

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kortgeleden is er test geweest van HDMI kabels op Radar ,toen bleek dat de duurste kabel van ruim 40 euro een van de slechtste en goedkoopste ad 3,95 van Action de beste te zijn .TS heeft last van Internet en telelefoon storing over TV ontvangst klaagt ie niet .

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944:
inderdaad: het tv-signaal is het minst kritisch. Het gaat inderdaad met name om internetten en bellen.

Ik moet eerlijk zeggen dat de discussie uit de hand begint te lopen maar voor liefhebbers is het wel interessant. We steken er allemaal wat van op maar ik kan niet beoordelen wat juist of fout of er tussenin zit...

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo maakt gebruik van DVB-C.

De rest van die onzin sla ik maar over, hoewel ik het gebruik van een "je weet wel", wel een zeer goede tip vind.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 5 jul 2012, 11:23: Dat verschil zou er ook niet mogen zijn, maar die CI+ modules zijn lang niet zo goed als ze zouden moeten zijn. Daarnaast zijn ze veel gevoeliger. Met een standaard kabeltje van een meter krijg ik op de CI+ module een signaalsterkte van 75, waar ik met de receiver moeiteloos 100 haal. Andere standaard kabeltjes laten hetzelfde zien. Pas als ik een kwaliteitskabel van een meter ga gebruiken krijg ik op die module ook een signaalsterkte van 100. Nu is de signaalsterkte niet het belangrijkste. 75 zou ook prima te doen moeten zijn, maar ook de kwaliteit van het signaal is minder. Het aantal foutwaardes stijgt en sommige zenders geven beeldstoringen.
Dit alles is ontstaan toen Ziggo voor een aantal zenders overstapte op QAM 256. Als je de forums er op na leest zal je zien dat vooral mensen die een CI+ module gebruiken nu klagen over beeldstoringen.
Mensen die een receiver gebruiken hebben er veel minder last van. Er zit dus wel degelijk verschil tussen die CI+ module en de receivers.
Betere kabels is een mogelijke oplossing., maar ook niet altijd.

Er zijn maar 6 van de 33 gebruikte frequenties omgezet naar QAM256, en de populaire zenders 1 t/m 10 gebruiken nog QAM64.

Door het gebruik van QAM256 modulatie in plaats van het tot nu toe gebruikelijke QAM64 kan er 33% meer data per kanaal worden doorgegeven. Per kanaal/transportstream (dat evenveel ruimte inneemt als één analoge zender) kan met QAM256 50.6 MBits/seconde doorgegeven worden. Bij QAM64 is dat 38 Mbits/seconde. Een mogelijk nadeel is wel dat QAM256 gevoeliger is voor storingen, bijvoorbeeld door gebruik van slechte kabels. Dus wie nu opeens storing heeft op één of meerdere van onderstaande zenders moet op zoek naar betere kabels;

Bron

Ik heb bij mij thuis alle kabels vervangen en ben nu weer storingsvrij.

Je bent een echte expert hoor.
De CI+ module heeft geen gevoeligheid. Het signaal wordt door de TV-tuner ontvangen en doorgestuurd naar de demodulator die van het QAM-signaal een digitale stroom maakt. Die gaat geloof ik eerst nog door de FEC en RS decoder. Wat daaruit komt is een transportstroom. Die wordt gedemultiplexed in verschillende PIDs. De PIDs die ge-encrypd zijn gaan via de CI module om gedecrypd te worden. De gevoeligheid van dit geheel ligt voornamelijk bij de tuner en demodulator, de CI module heeft hier absoluut geen enkele invloed op.

Je verhaal van signaalsterkte van 75 en 100 is ook betekenisloos. Voor TV, ook digitaal wordt de signaalsterkte uitgedrukt in dBm. Dat is in feite het ingansvermogen dat op de tuneringang staat, en dat is voor de set-topbox (door jou receiver genoemd) als voor de TV. Wanneer de apparaten zelf een andere waarde aangeven resp., 75 en 100, dan komt dat omdat de indicatie niet gestandaardiseerd is en een relatieve waarde is. Belangrijker is de BER, of liever estimated BER (wordt afgeleid uit de FEC). Wanneer er verschil zit in kwaliteit tussen jouw TV ontvanger en set-topbox, dan komt dat door verschil in kwaliteit tussen die twee en heeft absoluut niets te maken met de CI-module

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

pavoordf schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:24: Wanneer er verschil zit in kwaliteit tussen jouw TV ontvanger en set-topbox, dan komt dat door verschil in kwaliteit tussen die twee en heeft absoluut niets te maken met de CI-module

Prima. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Feit blijft dat TV's met een CI+ module na de overgang op QAM 256 veel last hebben van storingen. Of dit nu aan de TV of aan de module ligt zal mij als consument worst wezen. Feit is gewoon dat de combinatie een probleem heeft en betere kabels een mogelijke oplossing is.

Volgens mij had ik al aangegeven dat singnaalsterkte niet het belangrijkste was, maar dat het gaat om de foutwaardes. De BER dus. Ik probeer het wat meer begrijpelijk te houden en het was slechts een voorbeeld om aan te geven dat de kwaliteit van een kabel verschil kan maken.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 5 jul 2012, 13:01:
pavoordf schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:24: Wanneer er verschil zit in kwaliteit tussen jouw TV ontvanger en set-topbox, dan komt dat door verschil in kwaliteit tussen die twee en heeft absoluut niets te maken met de CI-module

Volgens mij had ik al aangegeven dat singnaalsterkte niet het belangrijkste was, maar dat het gaat om de foutwaardes. De BER dus. Ik probeer het wat meer begrijpelijk te houden en het was slechts een voorbeeld om aan te geven dat de kwaliteit van een kabel verschil kan maken.

Er iS geen verschil in signaalsterkte wanneer je een set-topbox vervangt door een TV of omgekeerd. Zoals hiervoor aangegeven, er kan een verschil zijn in het getal dat wordt weergegeven om de signaalsterkte aan te geven. Dit getal is echter een relatief getal dat per apparaattype / fabrikant verschillend wordt berekend en mag dus niet gebruikt worden voor absolute vergelijkingen tussen apparaten

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 5 jul 2012, 00:30:

LEES JIJ DIT NU MAAR EENS GOED.

Inclusief storinggevoeligheid van de WIFI is dit dus bijna hetzelfde verhaal als ik schreef, alleen heb jij er meer woorden voor nodig en geef ik nog extra een oplossing voor als je storing op de WIFI hebt, bijvoorbeeld door de WIFI van de buren. (of een spelcomputer, van jezelf) Ik schreef ook duidelijk dat de meesten jouw mening delen vwb die WIFI maar dat ik niet die ervaring had. Dat wil dus zeggen dat zeer waarschijnlijk anderen een andere ervaring hebben, nu gesnapt? Ik zit ook veel op terrasjes, zonder UTP kabel. Wél geloof ik dat voor thuisgebruik een UTP kabel beter is(Dat zou bij mij zelfs nog aan de kwaliteit van mijn lange UTP kabel die ik ook eens gebruikt heb om een doos dicht te binden, (ja, schande!) kunnen liggen, maar het gaat voor mij snel genoeg, ik kijk nooit films o.i.d. LEZEN EN BEGRIJPEN A.U.B. De lange kabel tussen ontvanger en TV komt veel voor bij mensen die een tweede toestel op bijvoorbeeld de slaapkamer hebben. Nu zul jij waarschijnlijk antwoorden dat dat lastig is i.v.m. de afstandsbediening. De meesten kijken echter alleen even naar die laatste film en gaan dan slapen nadat ze met de AB van dat toestel die hebben uitgezet, maak het niet zo moeilijk! Ook een bol spiegeltje in de deuropening aan een spijker hangen werkt, of kopen voor twintig Euro een "afstandsbedieningsverlenger" die via de bestaande coaxkabel of HF werken, en dat werkt goed. Kennelijk wil jij, koste wat kost het laatste woord hebben, dat mag, ik lees nog even jouw antwoord en dan stop ik deze discussie, zelfs zonder een hatelijke opmerking aan het eind aan jouw adres.. Ik ben waarschijnlijk ouder en daarom wijzer dan jij!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op donderdag 5 jul 2012, 14:06:
winterman schreef op donderdag 5 jul 2012, 00:30:

LEES JIJ DIT NU MAAR EENS GOED.

zelfs zonder een hatelijke opmerking aan het eind aan jouw adres

Dat is dan niet helemaal gelukt

vliegenderob schreef op donderdag 5 jul 2012, 14:06: Ik ben waarschijnlijk ouder en daarom wijzer dan jij!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

pavoordf schreef op donderdag 5 jul 2012, 13:44:
Er iS geen verschil in signaalsterkte wanneer je een set-topbox vervangt door een TV of omgekeerd. Zoals hiervoor aangegeven, er kan een verschil zijn in het getal dat wordt weergegeven om de signaalsterkte aan te geven. Dit getal is echter een relatief getal dat per apparaattype / fabrikant verschillend wordt berekend en mag dus niet gebruikt worden voor absolute vergelijkingen tussen apparaten

Ok, dat is dan ongelukkig verwoord. Laat ik het dan zo stellen. De receiver geeft met een goedkoop kabeltje de voor hem maximaal mogelijke signaalsterkte aan met het getal 100. De TV deed dit met hetzelfde goedkope kabeltje ook. Na de omzetting naar QAM 256, bleef de receiver dezelde waardes aangeven, maar gaf de TV nog slechts 75 aan en gaf ook duidelijk meer fluctuerende foutwaardes. Je weet wel wat ik bedoel. Een BER die ineens omhoog schiet naar ver boven de 250. Met een betere kabel werd dit verholpen en gaf de TV weer de voor hem maximale waarde van 100 aan en een BER waarde van 0.

Dus zonder de TV met de receiver te vergelijken en de waardes alleen op het apparaat zelf te betrekken, bleek dat de receiver geen last had van de omzetting naar QAM 256, maar de TV wel, hetgeen in dit geval met een betere kabel kon worden verholpen.

Zo beter?

Mij is het gelukt met een kabeltje van een meter. Een vriend van mij met een Hirschmann kabel van 5 meter heeft nog steeds dit probleem.
Vandaar mijn voorbehoud over de lengte van de kabel en dat het met een betere kabel per definitie op te lossen is.

vliegenderob schreef op donderdag 5 jul 2012, 14:06:
Inclusief storinggevoeligheid van de WIFI is dit dus bijna hetzelfde verhaal als ik schreef, alleen heb jij er meer woorden voor nodig en geef ik nog extra een oplossing voor als je storing op de WIFI hebt, bijvoorbeeld door de WIFI van de buren.

Ik ben waarschijnlijk ouder en daarom wijzer dan jij!

Laten we het maar op ouder houden. Dat is wel zeker. Je begint helaas al een beetje vergeetachtig te worden.

vliegenderob schreef op woensdag 4 jul 2012, 16:17: Ook de z.g. UTP kabel, de eveneens ronde wat "bobbelige" kabel met die "brede" telefoonstekers, dat is geen coax, mag rustig vijftien meter zijn. Langer kan snelheid kosten en daarom beter via de WIFI gedaan worden, een verbinding die theoretisch iets langzamer kan zijn maar dat meestal niet is, tenzij er buren op hetzelfde kanaal zitten, dan zeer zeker wél, maar dan zet je hem gewoon op één van de andere negen kanalen, softwarematig.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou je blijven als je al jaren last van storingen hebt?

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan met je duur verhaal wel net doen of je er veel verstand van hebt maar de enige die iets zinnigs meldt over TV ontvangst e.d.is pavoorpf."Dat je weet wel ding", is dat ding wat jij in al je deskundigheid een receiver noemt.

Max snelheid van je router als je de Wifi functie gebruikt is ongeveer 1/3 van wat de snelheid bekabeld kan zijn. Daarnaast is Wifi veel storingsgevoeliger en kan het signaal al belemmerd worden door een leuk betonmuurtje. Zelfs met 100 meter kabel ben je nog sneller

Waar haal deze onzin vandaan Installeer een goede snelle netwerkadapter in je PC en het verlies is te verwaarlozen .Als dat betonmuurtje niet bewapend is gaat signaal er onbelemmed door bewapend heb je wat signaalverlies,maar kun je nog steeds een stabiele verbinding.Oftewel ik kan onbelemmerd draadloos internetten via het netwerk van mijn buren en daar zit een bewapende betonmuur tussen wijsneus. Ga toch vissen .

winterman schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:22: Ziggo maakt gebruik van DVB-C.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kap nou toch met die onzin joh.De TV werkt prima bij TS en alles over ontvangst decoders (recievers???)is al correct beschreven door Pavoordf.

winterman schreef op donderdag 5 jul 2012, 15:27:
pavoordf schreef op donderdag 5 jul 2012, 13:44:
Er iS geen verschil in signaalsterkte wanneer je een set-topbox vervangt door een TV of omgekeerd. Zoals hiervoor aangegeven, er kan een verschil zijn in het getal dat wordt weergegeven om de signaalsterkte aan te geven. Dit getal is echter een relatief getal dat per apparaattype / fabrikant verschillend wordt berekend en mag dus niet gebruikt worden voor absolute vergelijkingen tussen apparaten

Ok, dat is dan ongelukkig verwoord. Laat ik het dan zo stellen. De receiver geeft met een goedkoop kabeltje de voor hem maximaal mogelijke signaalsterkte aan met het getal 100. De TV deed dit met hetzelfde goedkope kabeltje ook. Na de omzetting naar QAM 256, bleef de receiver dezelde waardes aangeven, maar gaf de TV nog slechts 75 aan en gaf ook duidelijk meer fluctuerende foutwaardes. Je weet wel wat ik bedoel. Een BER die ineens omhoog schiet naar ver boven de 250. Met een betere kabel werd dit verholpen en gaf de TV weer de voor hem maximale waarde van 100 aan en een BER waarde van 0.

Dus zonder de TV met de receiver te vergelijken en de waardes alleen op het apparaat zelf te betrekken, bleek dat de receiver geen last had van de omzetting naar QAM 256, maar de TV wel, hetgeen in dit geval met een betere kabel kon worden verholpen.

Zo beter?

Mij is het gelukt met een kabeltje van een meter. Een vriend van mij met een Hirschmann kabel van 5 meter heeft nog steeds dit probleem.
Vandaar mijn voorbehoud over de lengte van de kabel en dat het met een betere kabel per definitie op te lossen is.

vliegenderob schreef op donderdag 5 jul 2012, 14:06:
Inclusief storinggevoeligheid van de WIFI is dit dus bijna hetzelfde verhaal als ik schreef, alleen heb jij er meer woorden voor nodig en geef ik nog extra een oplossing voor als je storing op de WIFI hebt, bijvoorbeeld door de WIFI van de buren.

Ik ben waarschijnlijk ouder en daarom wijzer dan jij!

Laten we het maar op ouder houden. Dat is wel zeker. Je begint helaas al een beetje vergeetachtig te worden.

vliegenderob schreef op woensdag 4 jul 2012, 16:17: Ook de z.g. UTP kabel, de eveneens ronde wat "bobbelige" kabel met die "brede" telefoonstekers, dat is geen coax, mag rustig vijftien meter zijn. Langer kan snelheid kosten en daarom beter via de WIFI gedaan worden, een verbinding die theoretisch iets langzamer kan zijn maar dat meestal niet is, tenzij er buren op hetzelfde kanaal zitten, dan zeer zeker wél, maar dan zet je hem gewoon op één van de andere negen kanalen, softwarematig.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

jobiejoba schreef op donderdag 5 jul 2012, 15:39: Waarom zou je blijven als je al jaren last van storingen hebt?

Omdat er niet altijd een gelijkwaardig alternatief is.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik was op zoek naar informatie over internetverbindingen en zag dat er best veel wijsheid op deze forum rondhangt, dus ik wou even wat vragen.

Ik ben net verhuisd en ik wou graag internet (en tv- en telefoon) aansluiting in deze flat. Het is een oud gebouw met 4 appartementen, en de hoofdaansluiting is beneden in de meterkast. Nou heb ik Ziggo gebeld om internet aan te sluiten en hebben een monteur langsgestuurd. Nu blijkt de situatie zo:

- de hoofdaansluiting is beneden in de meterkast en volgens de monteur moet de modem daar aangesloten worden omdat de kabel niet door is getrokken tot onze appartament. De router zou dus in de meterkast moeten komen, en de telefoonlijn zou doorgetrokken moeten worden (wat mij ongeveer 150-200 euro zou kosten volgens hun, wat ik en/of de huisbaas niet gaan betalen). Als het kan wil ik geen Wifi in de meterkast, want die staat best ver weg.

- er is blijkbaar al een Ziggo aansluiting op de hoofdaansluiting, dus TV is schijnbaar wel (alhoewel ik nog geen TV heb, dus nog niet kunnen testen).

Weten jullie of er een andere manier is om internet in mijn appartament te kunnen krijgen? Iets met telefoonlijn vs kabel ofzo? Moet zeggen dat ik er weinig verstand van heb, dus kan wel wat hulp gebruiken.

Alvast bedankt!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

marquinho schreef op vrijdag 13 jul 2012, 09:26:

Weten jullie of er een andere manier is om internet in mijn appartament te kunnen krijgen? Iets met telefoonlijn vs kabel ofzo? Moet zeggen dat ik er weinig verstand van heb, dus kan wel wat hulp gebruiken.

Alvast bedankt!

Zelfde vraag hier

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 5 jul 2012, 15:27:
pavoordf schreef op donderdag 5 jul 2012, 13:44:
Er iS geen verschil in signaalsterkte wanneer je een set-topbox vervangt door een TV of omgekeerd. Zoals hiervoor aangegeven, er kan een verschil zijn in het getal dat wordt weergegeven om de signaalsterkte aan te geven. Dit getal is echter een relatief getal dat per apparaattype / fabrikant verschillend wordt berekend en mag dus niet gebruikt worden voor absolute vergelijkingen tussen apparaten

Ok, dat is dan ongelukkig verwoord. Laat ik het dan zo stellen. De receiver geeft met een goedkoop kabeltje de voor hem maximaal mogelijke signaalsterkte aan met het getal 100. De TV deed dit met hetzelfde goedkope kabeltje ook. Na de omzetting naar QAM 256, bleef de receiver dezelde waardes aangeven, maar gaf de TV nog slechts 75 aan en gaf ook duidelijk meer fluctuerende foutwaardes. Je weet wel wat ik bedoel. Een BER die ineens omhoog schiet naar ver boven de 250. Met een betere kabel werd dit verholpen en gaf de TV weer de voor hem maximale waarde van 100 aan en een BER waarde van 0.

Dus zonder de TV met de receiver te vergelijken en de waardes alleen op het apparaat zelf te betrekken, bleek dat de receiver geen last had van de omzetting naar QAM 256, maar de TV wel, hetgeen in dit geval met een betere kabel kon worden verholpen.

Zo beter?

Korte antwoord is ja :-)
Op zich wel interessant en op zich moeilijk om hier direct conclusies aan te verbinden. Eén ding wil ik nog steeds uitsluiten, en dat is de CI+ module.
Met QAM64 geeft de TV signaalsterkte 100. Zelfde TV, zelfde kabel bij QAM256 nog slechts 75. Demping van de COAX neemt niet toe door door de modulatie. Er moet dus iets anders aan de hand zijn waardoor de TV een lagere waarde afgeeft. Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn (speculatie) dat de Samsung de antenne niet karakteristiek afsluit waardoor reflectie ontstaat. Bij QAM64 is dit nog geen probleem, maar bij QAM256 waarbij meer niveaus en fases moeten worden onderscheiden, gaat de demodulator over zijn nek. AGC waarden zijn hierdoor niet meer correct. Signaalsterkte wordt meestal van de AGC afgeleid, waardoor een verkeerde (te lage uitlezing) plaatsvindt

Dit is alleen nog echt uit te zoeken door direct aan de tuner en demodulator van de Samsung TV te meten.

Discussies op de andere fora waar je naartoe gelinked had gaven aan dat de problemen vooral bij Samsung optraden

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

pavoordf schreef op vrijdag 13 jul 2012, 22:32:
Discussies op de andere fora waar je naartoe gelinked had gaven aan dat de problemen vooral bij Samsung optraden

Klopt, maar met enig voorbehoud. We praten hier over Ziggo en over toestellen die door Ziggo gecertificeerd zijn als geschikt om de CI+ module in te gebruiken. Samsung heeft dan veruit de meeste gecertificeerde toestellen. Daarnaast staan er ook nogal wat klachten van mensen met een Philips.

Komen we terug op een vraag die ik in een ander topic ook al eerder stelde. Met al deze problemen, is het dan terecht dat Ziggo deze toestellen nog steeds kwalificeert als geschikt, terwijl ze zelf al in contact zijn met de fabriek over deze problemen?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 13 jul 2012, 23:04:
pavoordf schreef op vrijdag 13 jul 2012, 22:32:
Discussies op de andere fora waar je naartoe gelinked had gaven aan dat de problemen vooral bij Samsung optraden

Klopt, maar met enig voorbehoud. We praten hier over Ziggo en over toestellen die door Ziggo gecertificeerd zijn als geschikt om de CI+ module in te gebruiken. Samsung heeft dan veruit de meeste gecertificeerde toestellen. Daarnaast staan er ook nogal wat klachten van mensen met een Philips.

Komen we terug op een vraag die ik in een ander topic ook al eerder stelde. Met al deze problemen, is het dan terecht dat Ziggo deze toestellen nog steeds kwalificeert als geschikt, terwijl ze zelf al in contact zijn met de fabriek over deze problemen?

Ik denk het wel. Ziggo zou wel duidelijk moeten communiceren wat certificatie precies inhoudt.
De TV fabrikant claimt dat ze voldoen aan de DVB-C en CI+ standaard. Dat stuk hoeft Ziggo mijns inziens niet te certificeren. Waar m.b.t. certificatie het probleem zit is bij de tabellen en descriptoren. Dat is informatie die meegezonden wordt in de TS en die beschrijft wat er verder in de TS zit, hoe dit georganiseerd en geïnterpreteerd moet worden. Verder kunnen er Ziggo specifieke applicaties in de TS zitten. De standaard voor de tabellen kan je vinden in ETSI EN 300 468 V1.13.1 (2012-04). Probleem is echter dat iedere kabelaar een subset uit deze standaard mag nemen en zelf nog descriptoren kan definieren. Een TV moet daarmee om kunnen gaan. Ik denk dat certificering zich daarop richt.

Voor mij ligt dan ook het probleem bij de TV fabrikant(en), die in dit geval niet voldoet aan een deel van de basis DVB-C standaard, namelijk het zonder problemen kunnen demoduleren van een DVB-C signaal

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Duidelijke communicatie van Ziggo bestaat uit het volgende

Let op: voor de Digitale Televisie Module (CAM CI+) heeft u een Ziggo CI+ gecertificeerd televisietoestel nodig.

Geschikte toestellen

Hier vindt u per merk een overzicht van gecertificeerde televisiemodellen die door Ziggo zijn goedgekeurd voor gebruik met de Digitale Televisie Module.

Die lijst weten ze zich dan weer prima onderuit te wurmen met.

Daar stellen ze in dat Ziggo niet in kan staan voor een blijvende werking. Prima, kan ik inkomen en heb ik ook geen probleem mee. Echter, in diezelfde disclaimer staat ook "Een gecertificeerd toestel is getest met het Ziggo-signaal en getest op de juiste werking in combinatie met een Ziggo CI+CAM."
Hoe kan het dat er in die lijst dan nog toestellen staan die niet meer correct werken met een CI+ module? Heeft Ziggo hier dan geen verantwoording in? Op basis van die lijst staan door Ziggo aanbevolen leveranciers TV met CI+ te verkopen als zijnde prima geschikt voor gebruik met Ziggo. Leuke verrassing als je thuis naar je nieuwe TV kijkt met CI+ module en er dan achter komt dat alles niet zo goed werkt. Waar moet je dan nog verhaal halen?

Ziggo is op de hoogte van de problemen en hoort gewoon die lijst aan te passen, maar ja, dat scheelt natuurlijk potentiele klanten.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zaterdag 14 jul 2012, 00:26: Duidelijke communicatie van Ziggo bestaat uit het volgende

Let op: voor de Digitale Televisie Module (CAM CI+) heeft u een Ziggo CI+ gecertificeerd televisietoestel nodig.

Geschikte toestellen

Hier vindt u per merk een overzicht van gecertificeerde televisiemodellen die door Ziggo zijn goedgekeurd voor gebruik met de Digitale Televisie Module.

Die lijst weten ze zich dan weer prima onderuit te wurmen met.

Daar stellen ze in dat Ziggo niet in kan staan voor een blijvende werking. Prima, kan ik inkomen en heb ik ook geen probleem mee. Echter, in diezelfde disclaimer staat ook "Een gecertificeerd toestel is getest met het Ziggo-signaal en getest op de juiste werking in combinatie met een Ziggo CI+CAM."
Hoe kan het dat er in die lijst dan nog toestellen staan die niet meer correct werken met een CI+ module? Heeft Ziggo hier dan geen verantwoording in? Op basis van die lijst staan door Ziggo aanbevolen leveranciers TV met CI+ te verkopen als zijnde prima geschikt voor gebruik met Ziggo. Leuke verrassing als je thuis naar je nieuwe TV kijkt met CI+ module en er dan achter komt dat alles niet zo goed werkt. Waar moet je dan nog verhaal halen?

Ziggo is op de hoogte van de problemen en hoort gewoon die lijst aan te passen, maar ja, dat scheelt natuurlijk potentiele klanten.

Ik heb de disclaimer gelezen. Allereerst is niet duidelijk wat precies wordt gecertificeerd. Er staat HW plus SW. Dat is nogal ruim. Dat kan betekenen dat het hele RF pad en demodulatie wordt gecertificeerd, het kan ook betekenen dat slechts de CI+ wordt gecertificeerd. Dit document laat zich daar niet over uit. Ik ga er nog steeds vanuit dat RF + demodulatie niet wordt gecertificeerd omdat dat niet Ziggo-specifiek is.

Wat er daarna komt snap ik wel. Ziggo wil de mogelijkheid hebben om nieuwe features toe te kunnen voegen aan hun DTV services. Soms moet hiervoor de ontvanger SW voor worden aangepast. Ziggo behoudt zich het recht voor de nodige aanpassingen te doen in het uitgezonden signaal, ook als dat betekent dat daarna niet alle gecertificeerde TV's nog werken. Ze geven ook aan dat ze bij TV fabrikanten aan zullen dringen op SW updates zodat de sets blijven werken met de nieuwe informatie.

Een tijd terug zijn er kamervragen gesteld over de verschillen tussen de verschillende kabelaars, waardoor er niet een standaard TV op de markt is die geschikt is voor alle kabelaars. Standaardisatie zou dit probleem kunnen oplossen maar beperkt natuurlijk ook de mogelijkheden van de kabelaar. Toevoegen van features moet dan via een standaardisatie-orgaan

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op deze pagina staan de toestellen die door Ziggo als "gecertificeerd" worden opgegeven. Types onder de merk logos. Wat ze certificeren is dat je met die toestellen en een CI+ module probleemloos digitale TV kan ontvangen.

Niet meer dus.

Nieuwe features en alles heb ik helemaal geen probleem mee en vind ik prima. Maar die lijst wordt op geen enkele manier aangepast.

Feit is gewoon dat de combinatie van sommige toestellen met een CI+ module niet meer goed werkt, maar Ziggo blijft ze aanbevelen, terwijl ze van de problemen op de hoogte zijn.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je de monteur langs laat komen vraag aan hem of dat hij alles eens goed na wil kijken en wat zijn mening is waar het aan ken liggen mischien komen jullie er dan wel uit en zo niet dan moet ziggo met een oplossing komen want je betaal voor een goeie verbinding ( anders naar tele-2 of kpn ) en als je dan nog het zelfde probleem heb weet je genoeg.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 15 jul 2012, 00:28: Op deze pagina staan de toestellen die door Ziggo als "gecertificeerd" worden opgegeven. Types onder de merk logos. Wat ze certificeren is dat je met die toestellen en een CI+ module probleemloos digitale TV kan ontvangen.

Niet meer dus.

Nieuwe features en alles heb ik helemaal geen probleem mee en vind ik prima. Maar die lijst wordt op geen enkele manier aangepast.

Feit is gewoon dat de combinatie van sommige toestellen met een CI+ module niet meer goed werkt, maar Ziggo blijft ze aanbevelen, terwijl ze van de problemen op de hoogte zijn.

Indrukwekkende lijst :-)
Ik heb verder wat rond gelezen. Heel duidelijk zijn ze niet over wat ze nu precies certificeren. Wordt wel veel CI+ en CAM (Coditional Access Module) genoemd, maar daar heb je al met standaarden te maken, die hoeft Ziggo niet te certificeren. Overigens geeft Ziggo wel aan welke SW revisie van een TV is gecertificeerd, daarmee hoeven ze de lijst dus minder snel aan te passen

Hamvraag is dus nog steeds, valt de tuner/demodulator onder de certificatie (QAM64/256). Ik vind nergens een aanwijzing dat dat zo is. Persoonlijk vind ik ook, zoals eerder gezegd, dat die er niet onder valt, omdat dit al een standaard is waaraan de setmaker stelt aan te voldoen. Het lijkt erop dat het probleem bij de setmaker ligt, tenzij het signaal dat door Ziggo wordt aangeboden op het randje is waardoor sommige sets net wel en andere net niet werken. Meten is hiervoor de enige uitkomst. Er zijn meetapparaten waarmee je de constellatie zichtbaar kan maken, die kunnen snel een indicatie geven of het signaal goed is.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

tapvat schreef op zondag 15 jul 2012, 00:45: als je de monteur langs laat komen vraag aan hem of dat hij alles eens goed na wil kijken en wat zijn mening is waar het aan ken liggen mischien komen jullie er dan wel uit en zo niet dan moet ziggo met een oplossing komen want je betaal voor een goeie verbinding ( anders naar tele-2 of kpn ) en als je dan nog het zelfde probleem heb weet je genoeg.

Ik zou niet teveel vertrouwen op de deskundigheid van de Ziggo-monteur. Wanneer die op het zelfde niveau ligt als die van UPC, dan komt ie niet verder dan wat gemeenplaatsen en het verder vervangen van wat onderdelen van de antenne-installatie (werkt een voorgekauwd lijstje af)

KPN en Tele-2 komen niet over de kabel. Deel van de hier genoemde problemen zijn kabelgerelateerd. Ziggo certificatie heeft verder voor KPN en Tele 2 geen betekenis

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is TS allang de draad van het verhaal kwijt. (Of moet ik zeggen kabel?)

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het signaal dat door Ziggo aangeboden is op het randje ligt, maar dat is natuurlijk alleen een vermoeden en ook niet echt belangrijk.

Ook als het probleem biij de setmaker ligt, is het niet netjes van Zigggo dat ze die TV's maar gewoon blijft aanbevelen. Inmiddels weten ze dat er problemen zijn, maar ze doen alsof hun neus bloedt.

Wat heb ik nodig?

Voor de CI+ oplossing moet u in het bezit zijn van een CI+ gecertificeerde televisie en een Digitale Televisie Module. Wanneer u zeker wilt zijn dat de TV en de CAM CI+ technologie goed zijn getest, hou dan de Ziggo portal in de gaten voor meer informatie over de Ziggo Gecertificeerde televisies.

Wat nu meer informatie?

Er zou op zijn minst een waarschuwing mogen staan dat de info op die lijst wat achterhaald is. Goed getest is wel een erg groot woord. Ze geven gewoon een lijst weer van toestellen met een DVB-C tuner en doen het voorkomen alsof het allemaal zo makkelijk is

Hoe makkelijk is het installeren?

Het installeren van de CI+ module is niet moeilijk. Wél moet u de module bij aanvang van de installatie NOG NIET in de televisie steken.

Activeer eerst bij de instellingen van uw tv digitale ontvangst (hiervoer moet u ook een frequentie en Netwerk ID invoeren). Kunt u het menu niet vinden waar u digitale tv activeert, dan kunt u ook uw tv herstellen naar fabrieksinstellingen. Hierna zal altijd gevraagd worden of u digitaal (DVB-C) of analoog wilt ontvangen.

Laat de tv vervolgens naar digitale kanalen zoeken. Als de tv hiermee klaar is, steekt u de Ziggo smartcard in de module en plaatst u de module in de televisie. Nu bent u klaar om digitaal televisie te kijken.

Ja natuurlijk.

@ pavoordf

Even een andere vraag aan jou. Ik heb nieuwe coax kabels getrokken. Eén kabel heb ik even zo'n 30 centimeter buitenomgelegd Was makkelijker dan door een betonnen muur te gaan. Kabel ligt afgeschermd door een plastic kabelgoot. Heb me nooit afgvraagd of het weer, zoals vorst nog invloed kan hebben. Ging er van uit dat die kabels van schotels ook gewoon buiten hangen. Zou eigenlijk toch nog wel wat zekerheid willen, anders ga ik ze nog even isoleren. Weet jij of het weer veel invloed zal hebben?

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ pavoordf

Weet jij of het weer veel invloed zal hebben?

Ik wel, hoofdzakelijk is dat UV licht van de zon, dat maakt de isolatie brokkelig en hard, echter je hebt het in een kabelgoot gedaan, heel goed en daar gaat vast geen UV door. Wil je helemaal zeker zijn, verf hem dan zwart, dat houdt nóg eens het UV licht tegen, twee keer totaal dus..

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt.

En vorst?

ve
door verwijderd - Jul 18, 2012 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet geen onzin uitkramen, ik en vele mensen die ik ken, hebben al jaren Tele2 zonder problemen!
Ik heb al meerdere providers gehad met allerlei problemen, sinds ik bij Tele2 zit nooit geen problemen meer gehad!

lekkerisdat schreef op maandag 2 jul 2012, 14:08: Mocht je overwegen om over te stappen, de eerdere gegeven suggestie dit naar Tele 2 te doen, zou ik gauw vergeten. Of je moet staan te springen op nog meer problemen en een provider die nog slechter is in communicatie naar hun klanten toe..

ve
door verwijderd - Jul 18, 2012 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad moet je zorgen dat alle mensen die bij jou in het gebouw last hebben dit melden bij Ziggo en dat ze dan ook allemaal melden dat ze niet de enige zijn en dat dan dus het probleem wel bij Ziggo moet liggen!
Je abonnementsgeld niet betalen helpt niet omdat ze je dan meestal meteen afsluiten, die macht hebben ze helaas!
Als je TV het wel goed doet kun je, als Ziggo het niet oplost, overwegen om over te stappen naar Internet en Telefonie van Tele2.
Televisie van van andere providers is ook niet aan te raden omdat daar ook veel problemen zijn!

ve
door verwijderd - Jul 18, 2012 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is inderdaad de standaard reactie van Ziggo, deze kabeltest kun je inderdaad een keer doen, maar als het dan nog niet werkt, dan moet je alle buren mobiliseren en moeten jullie allemaal tegelijk je klacht melden bij Ziggo en zeggen dat alle buren er ook last van hebben.
Bij één of twee meldingen doen ze niet veel, maar bij veel meldingen tegelijk komen ze meestal wel in actie!

koekeloer schreef op maandag 2 jul 2012, 12:17: Ik en mijn buren hebben hetzelfde. Vaak problemen met enkele (digitale) zenders, zoals BBC.
Alle buren hebben dan last, maar Ziggo schuift het op kabelprobleem en stuurt de standaard berichten. Waarom weigeren ze om eens in de verdeelkastjes te meten?

Bedankt voor uw e-mail van 25 juni 2012. Hierin geeft u aan dat u storing ervaart op meerdere zenders.

Wij hebben geconstateerd dat er bij u in de buurt geen storingen of signaalproblemen zijn.

Voert u de volgende kabeltest uit om uit te sluiten of de oorzaak zich binnens- of buitenshuis bevindt:

Sluit uw digitale ontvanger direct aan op de Ziggo-hoofdaansluiting, zonder tussenkomst van randapparatuur.

Onder randapparatuur verstaan wij bijvoorbeeld huisnetversterkers, video-, dvd- en harddiskrecorders.
De hoofdaansluiting is het punt waar het televisiesignaal uw woning binnenkomt. Deze bevindt zich in de meterkast of in de woonkamer. Achter de hoofdaansluiting zit een groene kabel, maar deze ziet u niet altijd.
Gebruik voor het aansluiten een ‘gegoten’ coaxkabel met een lengte van maximaal 5 meter. Dit is een kabel met aan beide uiteinden gegoten, niet-afneembare pluggen.
Sluit nu uw digitale ontvanger aan op uw televisietoestel met een SCART-kabel of HDMI-kabel.