sekrepatoe
door sekrepatoe Jan 3, 2014 om 14:04
Computers & telefonie

Kan je een virus meedownloaden als je Norton geinstalleerd hebt?

is het mogelijk dat er een virus geinstalleerd wordt terwijl je Norton hebt?
ik heb nooit last van iets norton houdt alles tegen en waarschuwd om niet verder te gaan

1704 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 3, 2014 om 14:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sekrepatoe,

Zoiets kan altijd wel eens gebeuren als er weer iets nieuws losgelaten is.

Met vr.gr.

gsm
door gsm - Jan 3, 2014 om 15:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=sekrepatoe schreef op vrijdag 3 jan 2014, 14:04]is het mogelijk dat er een virus geinstalleerd wordt terwijl je Norton hebt?
ik heb nooit last van iets norton houdt alles tegen en waarschuwd om niet verder te gaan
Norton werkt net als de politie tijdens het oudejaar.
Alles wat verdacht is proberen op te pakken. Helaas kunnen daar onschuldigen (valse positieven genaamd) bij zitten. Bovendien kunnen in de praktijk nooit alle daders voor 100% in de kraag gevat worden. Er kan dus wel eens wat door de mazen van het net slippen.

Norton is goed, maar geen enkel product levert gegarandeerd volledige bescherming
Dat je nergens last van hebt zegt ook helemaal niets. De onzichtbare virussen en nieuwste nog onbekende virussen, die zich nog steeds op de computer kunnen verschuilen, zijn juist het gevaarlijkst. Scan ook eens aanvullend met MBAM (eerst updaten) en met de nieuwste ADWCleaner.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 3, 2014 om 15:08
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De volgorde;

1 Download het eerst.
2 Laat dit scannen.
3 Na goedkeuring pas installeren.

Dit is de regel voor elke Anti Virus, betaald of gratis maakt niets uit.
Dan weet je zeker dat het gedownloade geen Virus bevat of je verwijder het en scan nogmaals of alles weer weg is.

Ook voor een Film of Muziek zou je het zo moeten doen, dus eerst Downloaden, Scannen en dan pas Branden....

sekrepatoe
door sekrepatoe - Jan 3, 2014 om 15:14
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 3 jan 2014, 14:55][quote=sekrepatoe schreef op vrijdag 3 jan 2014, 14:04]is het mogelijk dat er een virus geinstalleerd wordt terwijl je Norton hebt?
ik heb nooit last van iets norton houdt alles tegen en waarschuwd om niet verder te gaan
Norton werkt net als de politie tijdens het oudejaar.
Alles wat verdacht is proberen op te pakken. Helaas kunnen daar onschuldigen (valse positieven genaamd) bij zitten. Bovendien kunnen in de praktijk nooit alle daders voor 100% in de kraag gevat worden. Er kan dus wel eens wat door de mazen van het net slippen.

Norton is goed, maar geen enkel product levert gegarandeerd volledige bescherming
Dat je nergens last van hebt zegt ook helemaal niets. De onzichtbare virussen en nieuwste nog onbekende virussen, die zich nog steeds op de computer kunnen verschuilen, zijn juist het gevaarlijkst. Scan ook eens aanvullend met MBAM (eerst updaten) en met de nieuwste ADWCleaner.

ltmvz
door ltmvz - Jan 3, 2014 om 16:45
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op vrijdag 3 jan 2014, 15:08]De volgorde;

1 Download het eerst.
2 Laat dit scannen.
3 Na goedkeuring pas installeren.

Dit is de regel voor elke Anti Virus, betaald of gratis maakt niets uit.
Dan weet je zeker dat het gedownloade geen Virus bevat of je verwijder het en scan nogmaals of alles weer weg is.

Ook voor een Film of Muziek zou je het zo moeten doen, dus eerst Downloaden, Scannen en dan pas Branden....

Zo gaat de lol er wel vanaf.

Je kunt van de ene op de andere seconde een (ernstig) virus zoals het Politievirus krijgen door op de een of andere webstek te komen.

Bovendien mogen wij ervan uit gaan dat je virussen ook weer kunt weg krijgen als het nodig is. Geen paniek dus, zou ik zeggen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 3, 2014 om 18:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=sekrepatoe schreef op vrijdag 3 jan 2014, 14:04]is het mogelijk dat er een virus geïnstalleerd wordt terwijl je Norton hebt?Ja.
Norton is overigens geen aanrader.

PS reageren doe je onder aan de pagina in de grijze vlak en dan op Reageer klikken.

sekrepatoe
door sekrepatoe - Jan 3, 2014 om 18:51
8 Antwoorden / 2 Vragen

lekkerisdat wat goed dat je door had dat ik niet meer wist hoe te reageren .
bedankt voor de tip
nu vraag ik me af waarom Norton niet aan te bevelen is? het is wel een dure grap, maar de gratis versies vind ik hinderlijk.
ik heb altijd gedacht dat Norton de koning onder de beveiliging is
iemand gaf de tip om MBAM en ADWCleaner te gebruiken maar Norton verdraagt geen concurenten alles loopt in de soep.

edrick3
door edrick3 - Jan 3, 2014 om 18:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sekrepatoe,

.....iemand gaf de tip om MBAM en ADWCleaner te gebruiken maar Norton verdraagt geen concurenten alles loopt in de soep.......

Je moet inderdaad geen 2 virusscanners tegelijk laten lopen, maar MBAM en ADWcleaner zijn malware/spywarebestrijders.

Het zou geen probleem moeten geven om zo'n programma te laten draaien.

br
door brui0929 - Jan 3, 2014 om 22:32
635 Antwoorden / 10 Vragen

Norton blokkeert het hele systeem na opstarten werkt niks meer. Een betere virus scanner is Nod32 van Eset.

holstein
door holstein - Jan 4, 2014 om 09:49
922 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=brui0929 schreef op vrijdag 3 jan 2014, 22:32]Norton blokkeert het hele systeem na opstarten werkt niks meer. Een betere virus scanner is Nod32 van Eset.

Dus dan zou niemand Norton kunnen gebruiken, er is vast iets anders loos, lijkt me simpele conclusie toch?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 4, 2014 om 13:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=holstein schreef op zaterdag 4 jan 2014, 09:49][quote=brui0929 schreef op vrijdag 3 jan 2014, 22:32]Norton blokkeert het hele systeem na opstarten werkt niks meer. Een betere virus scanner is Nod32 van Eset.

Dus dan zou niemand Norton kunnen gebruiken, er is vast iets anders loos, lijkt me simpele conclusie toch?
Installeren gaat prima, hierna het internet weer op is vaak nogal lastig, huis tuin en keuken gebruiker krijgt dit (dan) never nooit voor elkaar. Maak(te) dit fenomeen regelmatig in praktijk mee. Dat is dan nog maar stap 1 waar het misgaat..
Maar ach, ik zal wel gewoon helemaal geen verstand hebben van het installeren van software ;-).

Kun je inderdaad beter Eset aanschaffen, sowieso 29 euro goedkoper.

holstein
door holstein - Jan 4, 2014 om 15:21
922 Antwoorden / 16 Vragen

Norton is beslist WEL een aanrader, draai er alweer een jaar of 4 mee en het is prima en voor wie de Norton van vroeger nog in gedachten heeft, het is sinds een jaar of wat een van de beste anti virusprogramma's die je systeem amper belasten, in tegenstelling tot vroeger.
Ik draai MBAM ook op mijn computer en daar heeft Norton geen problemen mee

sekrepatoe
door sekrepatoe - Jan 4, 2014 om 15:24
8 Antwoorden / 2 Vragen

hallo allemaal
hoe moet ik de vraag sluiten? ik ben tevreden met de geboden hulp

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2014 om 16:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=sekrepatoe schreef op zaterdag 4 jan 2014, 15:24]hallo allemaal
hoe moet ik de vraag sluiten? ik ben tevreden met de geboden hulp

Dat kan niet op dit forum.

Met vr.gr.