ce
door cec Nov 1, 2018 om 23:01
Computers & telefonie

KAN MIJN SAMSUNG GALAXY S5 NOG GEREPAREERD WORDEN?

Na het opladen is het toestel goed heet geworden en doet niets meer. Het scherm is ook uit.
Ben blij, dat hij niet is gaan branden. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?
Is het te repareren of worden het hoge onderzoekskosten en daarna sorry hij is echt kapot.
Als iemand dit al eens meegemaakt heeft dan hoor ik dat graag.

4872 11 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 1, 2018 om 23:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U er dit vast niet horen maar een S5 is als een dinosaurus in telefoonland. Geen geld in investeren en een mooie nieuwe halen .

cv
door cvdv Nov 7, 2018 om 19:37
20 Antwoorden / 25 Vragen

wat 'n klets...........

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 7, 2018 om 22:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoezo? Een telefoon is na 2 a Jaar jaar verouderd een Speciale 5 is zeker 5 jaar oud dus heel verouderd.

sw
door swat1500 - Nov 1, 2018 om 23:41
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Heel heet worden lijkt te duiden op een defect in de accu. De vraag is of door de hitte niet ook andere onderdelen zijn beschadigd. Reparatie lijkt mij duurder dan een nieuwe telefoon.

ne
door neodutchio - Nov 2, 2018 om 07:47
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee wat u onder hoge onderzoekskosten verstaat, is daar al een prijs voor gegeven dan? Verder kunnen wij hier niet in uw telefoon kijken en kunnen dus ook niet weten of het euvel hetzelfde is als bij anderen, of wat exact de oorzaak is.

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2018 om 08:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lang geleden had een forumlid hier een glazen bol, maar helaas die doet het niet meer.

marita5
door marita5 Nov 2, 2018 om 09:19
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Deze glazen bol is nog actief bij de concullega .

simon55
door simon55 Nov 2, 2018 om 13:11
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb wel n glazen stolp,maar zie niets vreemds

tenormin
door tenormin Nov 2, 2018 om 15:18
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, mahadma is daar wel maar zonder glazen bol @marita5. ;-)
En iemand hier had hem overgenomen maar ik weet niet meer wie.

gerbera
door gerbera Nov 2, 2018 om 21:41
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Ik maar zoals ik al melde, deze is in revisie i.v.m. warmlopen;-))

costnix
door costnix Nov 7, 2018 om 19:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die glazen bol is nog actief en zie ook niets

Ge
door Genee - Nov 2, 2018 om 09:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zou de S5 nog eens aan de lader hangen, kijken of hij dan wel werkt.
Ook zou u een harde reset kunnen proberen, aan/uit knop, volume hoger en home knop tegelijk indrukken.
Daarmee kom je in een recovery menu waarmee je een factory reset kunt uitvoeren.
Zou die factory reset dan doen zodat alleen standaard apps op de telefoon komen.
Kan zijn dat het heet worden namelijk door een geïnstalleerde app wordt veroorzaakt.

gerbera
door gerbera - Nov 2, 2018 om 11:52
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Was het na of tijdens het opladen. In het eerste geval had u erg warme handen en in laatste geval is de accu niet meer wat het geweest is. En helaas, mijn glazen bol is in revisie dus hoe het toestel er van binnen uitziet, ik zou het niet weten.

simon55
door simon55 Nov 2, 2018 om 13:13
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Van afstand bekijken is toch niet zo moeilijk,  d r zit waai faai op

gerbera
door gerbera Nov 2, 2018 om 15:16
7369 Antwoorden / 14 Vragen

@simon55, er zijn, ook bij mij, grenzen;-))

zoom1
door zoom1 - Nov 2, 2018 om 15:13
40 Antwoorden / 24 Vragen

Heet worden bij laden duidt er inderdaad op dat de accu defect is. Ik had dat ook met mijn Galaxy A3 2016. Maar die deed het wel nog hij ging alleen heel erg snel leeg. Ik heb er een nieuwe accu in laten zetten (want die kan niet zo worden verwisseld, de telefoon moet uitelkaar worden gehaald). Weet niet of je bij de S5 gewoon de accu aan achterzijde kunt loshalen. Een nieuwe zal wel een paar €-tientjes kosten.  Ik kan niet garanderen dat jouw telefoon het weer doet met een nieuwe, maar het zou kunnen zijn dat je huidige accu helemaal niet meer oplaadt en dan gaat de telefoon niet meer aan.  Het is aan jou of je nog wil inversteren in een nieuwe accu.

Marc van der Linden
Hulsberg

st
door strippie - Nov 5, 2018 om 12:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn s5
Het was een accu probleem.
De accu was ook bol gaan staan( op tafel neergelegd en dan kon je hem heen en weer wiebelen als een wip )
Ik heb een nieuwe accu gekocht en het probleem was verholpen.
Alleen ik weet niet of u 2 a 3 tientjes wil investeren in een toestel die al wat ouder is.

Suc6

co
door contentemens - Nov 5, 2018 om 22:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de S5 t/m de S8 gehad, gelukkig heeft de laatste er tot nu toe geen last van.
De oplossing die voor mij goed uitviel: Eens per week helemaal uitschakelen en daarna gewoon opstarten.
Bij mij was bij de S5, S6 en de S7 het probleem opgelost, hij werd niet meer warm.
En met warm worden bedoel ik ook echt warm, zodat de accu zeer snel in capaciteit daalde.
Probeer het eens, het is gratis en als het inderdaad de accu is kan deze altijd nog gewisseld worden.

ce
door cec - Nov 9, 2018 om 17:07
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties. Het toestel heb ik een aantal dagen laten liggen en nu opnieuw geprobeerd hem aan de praat te krijgen met het oplaatkabeltje er in. Resultaat is geen enkele reactie. Het toestel heb ik nu ruim 3,5 jaar. De eerste uitgifte is waarsachijnlijk ruim daarvoor. Heb inmidels een ander toestel gekocht, kosten maken voor en een toch verouderd toestel gaf mij ook geen prettig gevoel.