cavaliertje
door cavaliertje Jun 20, 2005 om 13:35
Computers & telefonie

Kan niet openen.

hoi,

ik ben nog steeds bezig met mijn gastenboek.

nu krijg ik een foutmelding als ik een bericht verstuur in mijn gastenboek.

Couldn't open template file '/nahome/home/1b/14/tim11_cancel/html/gastenboek.inc'

weet iemand waar dit aanligt.

bedankt al vast voor antwoorden.

222 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 20, 2005 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek of ze zon bestand als voorbeeld hebben en zet dit neer op de opgegeven plaats. Het lijkt erop dat de layout e.d. voor elke item in het gastenboek door dit INClude bestandje bepaald wordt.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2005 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De webserver probeert het bestand gastenboek.inc te lezen. Dit lukt niet. Kunnen een paar orrzaken voor zijn:

1 het bestand staat er niet. Controleer of het bestand op de juiste plaats staat. In de praktijk kun je het hele pad tot en met /html/ negeren, omdat dat de directory waarin je hoster over het algemeen je de bestanden laat neerzetten. Het bestand moet dus niet in een subdirectory staan.

2 het bestand staat er wel maar de webserver heeft niet voldoende rechten om het te lezen. Gebruik chmod (of wellicht zit dat in je ftp programma) om de gebruikersrechten op dit bestand te wijzigen. 644 zou voldoende moeten zijn.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2005 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jouke

Voor volledige schrijfrechten moet het 666 zijn i.p.v. 644.

@cavaliertje

Het is beter om alle reaktie's en nieuwe vragen betreffende hetzelfde onderwerp bij elkaar te plaatsen en niet opnieuw een vraag te stellen. Op die manier houden we alle informatie tenminste bij elkaar.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jun 21, 2005 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

666 geeft inderdaad schrijfrechten aan alle gebruikers op dezelfde webserver ( dus een heleboel mensen die ook een Wanadoo homepage hebben op dezelfde server) Ik vraag me af of je dat wil.

Ik kan me voorstellen dat het betreffende bestand door de server moet worden uitgevoerd (php script ?). In dat geval zou je het op 755 moeten zetten.

Nu ja het blijft een beetje gissen zonder de applicatie te kennen. Ik zou eerst 644 proberen, werkt dat niet probeer 755, als laatste 666. In dat laatste geval moet je je van beveiliging echter niet veel meer voorstellen.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2005 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ondersteund de webserver wel het script wat u wilt draaien ?

Daarbij moet u de foutmelding gewoon erg letterlijk nemen. Hij kan de include file niet vinden. Staat deze wel op de juiste plek ?

ve
door verwijderd - Jun 24, 2005 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

De manier werkte gewoon echt niet op mijn computer datv soort gastenboejk.

ik heb inmiddels vanochtend 24 juni 2005.

een manier gevonden om toch een gastenboek te hebben.

mijn broertje vond een site met gratis gastenboeken.

dat was www.tboek.nl voor degenen die het ook willen.

en kan je het er gewoon inplakken.

dit is niet om reclame te maken ofzo maar als reactie.

groetjes cavaliertje

maar toch bedankt voor de reacties op mijn vraag