o2
door o2 Jan 13, 2006 om 17:24
Computers & telefonie

Kan soms windows schermen niet bedienen

ik heb een amd athlon 3000 pc  1gig geheugen. na een tijdje de pc te hebben gebruikt kan ik de openstaande velden niet meer bedienen dwz niet afsluiten, verkleinen of onder in blauwe balk zetten ook lukt het niet meer om dingen van het ene naar andere veld te slepen.als ik control alt delete gebruik en activeer kan ik de velden wel bedienen.(prestaties grafiek blijft laag en processen ook)

omdat ik xp al opnieuw heb geinstalleerd en het probleem blijft denk ik dat het een hardware probleem moet zijn weet iemand hoe ik dit op kan lossen of hoe ik kan constateren waar het vandaan komt?

alvast bedankt.

1147 5 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Jan 16, 2006 om 14:19
646 Antwoorden / 8 Vragen

Het is vrijwel onmogelijk om hier een rechtlijnig antwoord op te geven zonder dat u vermeld om welke software het gaat. U heeft het immers over velden, kopie?ren en een toepassing (programma) verbergen.

ik denk niet dat het een hardwareprobleem betreft maar een softwareprobleem. Als het een hardwareprobleem zou zijn, dan zal de computer op een gegeven moment helemaal niets meer doen.

Tip: Installeer de computer geheel opnieuw (verwijder dus alles wat er op staat qua software voordat u een nieuwe installatie begint) alleen d?n kunt u er zeker van zijn dat de computer 'schoon' ge?nstalleerd is.

Dam

o2
door o2 - Jan 16, 2006 om 21:26
5 Antwoorden / 6 Vragen

wat ik bedoel is waneer ik meerdere programma's open heb staan bijvoorbeeld email, msn enz enz kan ik op den duur niet meer het programma wat ik open heb staan (en zie op monitor) bedienen  dwz als ik rechts boven op - ,klein venster of x druk gebeurt er niets ook niet als ik op openstaande programma's onder in blauwe balk klik komt dat programma niet op monitor. ook heb ik dan niet de mogelijkheid om met rechtermuisknop op 'vorig formaat,minimaliseren of sluiten" te klikken. dat pakt dan allemaal niet meer. pas na activeren met control alt delete werkt het weer even.

zelfs na format c en schone installatie is het probleem er nog.

vandaar dat ik aan een hardware probleem denk ook geeft pc soms problemen met opstarten maar dit gebeurt al als alleen bios nog maar aan het opstarten is.

hopelijk weet u of iemand nu de oplossing alvast bedankt.

vt
door vt800 - Feb 5, 2006 om 09:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Om te testen of het een hardware probleem is kan je via een opstartbare cd met linux proberen. Zelf heb ik daaarvoor een gratis versie van KNOPPIX, een van de linux distributies die via verschillende kanalen te verkrijgen zijn. Gratis of voor een paar euro voor verzendkosten. HCC Dos gg kan je daarbij helpen of zoek in de omgeving iemand met linux ervaring, die kan zeker helpen.

ro
door robertbrom - Feb 5, 2006 om 10:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik denk eerder dat de processor van de computer te warm gaat worden op den duur en dan kan het kloppen dat hij vreemd gaat doen (freezes, vastlopers enzo).
Het zou best eens nuttig kunnen zijn om tijdens het opstarten van de pc de DEL-knop in te houden en in de bios te gaan kijken hoe warm de processor/cpu wordt naar gelang je hem een tijdje aan laat staan.

Succes.

o2
door o2 - Feb 6, 2006 om 19:00
5 Antwoorden / 6 Vragen

beste mensen allemaal bedankt voor jullie goedbedoelde adviezen.

ben zelf waarschijnlijk achter de oorzaak gekomen, het klinkt heel vreemd maar de oorzaak bleek te zitten in het te ver weg staan van de ontvanger van mijn draadloos toetsen bord nadat ik deze dichterbij gezet had is alles weer normaal gaan functioneren.

toch wil ik iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om te reageren

bedankt