door 23477 Apr 29, 2016 om 17:55
Computers & telefonie

Klacht over Tele2, Geen bundel, wel ongewenst internet gebruik

Mijn dochter van 10 jaar heeft een abonnement voor 100 belminuten voor 3 euro. Dit is puur dat ze ons kan bereiken als dit nodig is, verder gebruikt ze haar telefoontje al een paar jaar, zonder problemen met wifi. Een databundel wilde ik niet voor haar, omdat ik niet wil dat ze continue op internet/haar telefoon zit.
Om onverklaarbare redenen zijn de datagegevens aangegaan en heeft ze in twee dagen (volgens tele 2) 400MB verbruikt.
400MB kost normaal iets van 5 euro per maand, maar ik heb een rekening ontvangen van 412 euro! Mijn verzoek om hier nog een keer naar te kijken is afgewezen en de raad om het via facebook te proberen is tevergeefs. Ik krijg gewoon geen antwoord.

Ik ben best bereid om een rekening te betalen maar 400 euro is excessief

1897 8 Rapporteer

getty
door getty - Apr 29, 2016 om 17:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De datagegevens gaan natuurlijk niet maar zo aan, die moeten aangezet zijn.
En als u geen abonnement voor datagebruik heeft, moet u de hoofdprijs betalen per mb.
Ik ben bang dat er niet veel aan te doen is.

diumenge
door diumenge - Apr 29, 2016 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tja, gebruik buiten de bundel is inderdaad héél duur. Zo te zien één euro per MB, maar dat zal vast wel ergens in de voorwaarden/tarieven staan. Ik snap uw punt, maar het zal nog wel een lastige strijd worden.

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2016 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom hebt u dan niet zelf het datagebruik uitgezet? Dat men geen bundel heeft, betekent niet dat men niet over het mobiele netwerk kan internetten.

hutch
door hutch - Apr 29, 2016 om 19:50
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Om onverklaarbare redenen zijn de datagegevens aangegaan"

Hoe weet u zo zeker dat dit 'onverklaarbaar' is? Bent u er 100% zeker van, dat uw dochter dat niet gedaan heeft, al dan niet per ongeluk?
Heeft zij niet in die telefoon zitten 'prutsen'.....? Zal zij echt de waarheid vertellen aan u? Of zal zij bang zijn voor een straf?

Kinderen gaan graag bepaalde zaken uitzoeken / uitproberen.

akkerdistel
door akkerdistel - May 2, 2016 om 12:41
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Uitvallen van het WiFi signaal is automatisch overgaan op mobiel-internet, an sich helemaal niets vreemds aan de hand dus. Behalve dat.. *zelfcenZuur*

vr1944
door vr1944 - May 2, 2016 om 12:56
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ja het kan zijn dat tijdens het herstarten of een update van de phone de optie "mobiele gegeven" opeens aanstaat .Om te voorkomen kun je aan  Tele2 vragen deze optie bij hun te blokkeren of te knijpen. Overigens kost een 1 GB + 100 belminuten abo maar 10 euro bij Tele2 . Ik zou nog een keer contact met de klantenservice vanTele2 voor een coulance regeling.Zet de optie wel uit anders blijf je betalen voor deze dienst.

pa
door paul weber - May 2, 2016 om 17:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

als zij geen databundel had of meer verbruik had, dan gelden er andere tarieven.
400 euro is inderdaad diefstal.
de providers zijn arrogant, ze luisteren pas als het geld kost.
de oplossing: abonnement opzeggen.

Po
door Pomeon - May 2, 2016 om 20:30
16 Antwoorden / Vragen

Tele2 maakt zich niet echt populair de laatste tijd.

Ik heb zelf een bundel van 1GB per maand, maar gebruik meestal maar zo'n 400MB.
Niet lang geleden heb ik het voor elkaar gekregen om 900MB buiten mijn bundel te gebruiken in maarliefst 20 minuten.
Kosten: 140euro.

Contact opgenomen met mijn provider (niet Tele2, maar ik weet niet of ik hier de naam van mijn provider mag noemen. Ik wil niet per ongeluk reclame maken ofzo).
Zij hebben uit coulance 130euro kwijtgescholden en 10euro (de normale kosten van 1GB) bij de volgende factuur opgeteld. Het werd me wel heel duidelijk gemaakt dat dit eenmalig was (uiteraard, het was al meer dan ik zelf had durven denken).

Ik heb even op de website van Tele2 gekeken en ik zie dat wanneer er geen internetbundel is aangeschaft de kosten per MB 1euro bedragen. Persoonlijk vind ik dat echt absurd.
Een andere provider waarbij ik de tarieven even heb bekeken rekent voor buitenbundel MB's 0,10euro en voor MB's wanneer er geen bundel is 0,30euro. Voor mijn provider zijn de kosten in beide gevallen 0,15euro.

Voor buitenbundel MB's rekent Tele2 niets, simpelweg omdat internetten onmogelijk wordt als de bundel verbruikt is. Het lijkt er dus op dat u beter af was geweest wanneer u er een internetbundel (100MB voor 3euro) bij had genomen. Daar had u dan 133,33 maanden lang gebruik van kunnen maken, en was u nog steeds goedkoper uit geweest dan nu... Belachelijk.

Ik zie dat Tele2 ook voor andere diensten een veel hogere prijs vraagt dan wat mij bekend is van andere providers.

Over het voorkomen van nog meer kosten in de toekomst: Het is volgens mij mogelijk om wat instellingen van de telefoon zo aan te passen dat internetten buiten wifi onmogelijk wordt. Wat voor telefoon heeft uw dochter?