jordydijk
door jordydijk Nov 6, 2012 om 10:58
Computers & telefonie

Klacht over windows 8, wie kan mij helpen ?

Ik heb sinds vorige week windows 8 op mijn pc gezet, heb zelf een HP touchsmart pc, dat betekend dus dat ik mijn pc kan besturen met touchscreen. maar sinds windows 8 erop staat is ineens mijn touchscreen onbruikbaar geworden. Nu word door de winkel verteld dat ik windows 7 er dan maar weer op moet zetten, wat ik dus dan zou moeten kopen.
Iemand een idee hoe ik mijn touchscreen weer werkende zou kunnen krijgen ?
Hp en windows bellen heeft geen zin want die helpen mij niet verder.

6259 15 Rapporteer

jo
door jorisw - Nov 6, 2012 om 11:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zou de PC geschikt moeten zijn voor Windows 8 (is deze door HP gecertificeerd voor gebruik met Windows 8)? Als het een wat oudere PC is, dan is de kans aanwezig dat de touch mogelijkheid niet compliant is met de methode die in Windows 8 wordt gebruikt.

gsm
door gsm - Nov 6, 2012 om 12:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als het beeldscherm wat verzonken is t.o.v. de randen van het scherm, dan is het in principe als aanraakscherm niet geheel geschikt voor Windows 8.
Windows 8 heeft namelijk veel functies die in de rand van het scherm verborgen zitten.
Je kunt natuurlijk wel, voor de hoeken en de randen van het beeld, de muis gebruiken.

Je kunt altijd proberen om bij HP de Windows 7 stuurprogramma's te downloaden en eventueel ook de Touchsmart software (let op of je 64-bit of 32-bit Windows 8 hebt.
Klik met de rechter muisknop op de Setup van het programma en kies de comptabiliteit wizard, waarna je via de Test knop kunt proberen te installeren.

wildrat
door wildrat - Nov 7, 2012 om 07:02
15 Antwoorden / 6 Vragen

Er staat duidelijk aangegeven dat voor je windows8 download je alleen terug naar windows 7 kan met behulp van een gemaakte backup op dvd-rom/usb-stick. Het is wennen maar ik gebruik sony vaio laptop zonder touchscreen en windows 8 consumer preview gratis download sinds augustus. Als je een andere browser download bijv. google chrome opent je laptop gewoon met bureaublad zoals je kent van windows7. Bij opnieuw aanzetten even naar tegeltje van google chrome of firefox gaan en doe ook als standaardbrowser instellen. De tegelpagina komt dan alleen tevoorschijn via rechse instellingen met mousepad of de windowsknop op je laptop. Succes

linksquest
door linksquest - Nov 7, 2012 om 13:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste gewoon met je vingers van Windows 8 afblijven, liep 2 uurtjes normaal, en daarna begon ie gek te doen.

Als op je HP al standaard windows 7 stond, maar je niet de bijbehorende disk hebt, kun je toch windows 7 erop zetten zonder hem opnieuw te kopen. Als het goed is zit er een windows licentie stikker op je computer geplakt. Bij HP is dat meestal wel het geval. Die code kun je gebruiken als Serial key. Het enige wat je dient te doen is van iemand die je kent een Windows 7 Disk te lenen. LET OP: Als je Windows 7 Home hebt, dat je dan ook Windows 7 Home disk pakt.

bl0k3mb3rg
door bl0k3mb3rg - Nov 7, 2012 om 14:13
23 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi, om welke HP Touchscreen gaat het? Niet alle HP touchscreens zijn Windows 8 proof namelijk.

bl0k3mb3rg
door bl0k3mb3rg - Nov 7, 2012 om 14:14
23 Antwoorden / 2 Vragen

Er zit trouwens op elke HP PC een recovery partitie vanwaar je de originele software die meegeleverd is kunt terugzetten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 7, 2012 om 14:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Tipje; koop de volgende keer een laptop van 'n merk dat wel windows bijlevert op disc.

bl0k3mb3rg
door bl0k3mb3rg - Nov 7, 2012 om 14:17
23 Antwoorden / 2 Vragen

Geen enkel merk levert tegenwoordig het OS nog op disk.

le
door lenie1961 - Nov 7, 2012 om 16:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Jordy, ik heb ooit eens een '' verse'' installatie gedaan op een touchsmart desktop...moest daarbij op de site van HP de drivers downloaden die voor een touchscreen gelden.
Dus even je type pc googlen en op de site van HP je ( want daar moet je op uit komen als het goed is ) kun je de drivers bekijken en of ze eventueel geschikt zijn voor windows 8 en dus ook voor jou pc.
Veel suc6 ermee.

sa
door sariah - Nov 7, 2012 om 18:56
34 Antwoorden / 3 Vragen

Even een vraag . Voordat je windows 8 geinstalleerd had heb je dat via de upgarde assistent gedaan? Want door middel van installeren via die assistent had je namelijk kunnen zien of deze compatibel is. Ten tweede moet je beeldscherm ook aan een een grootte voldoen. Dit staat ook op de site van microsoft. Je Schermresolutie moet je aanpassen naar 1366 × 768. Je moet in sommige gevallen ook bestanden opnieuw installeren na de update. Ik heb zelf geinstalleerd op windows xp zonder touchscreen beeld, maar het zou het gewoon moeten doen. Kan me niet voorstellen dat men hier niet aan gedacht heeft.
Het volgende vond ik trouwens op een andere forum

Welke Touchsmart 520 heb je precies? Volgens HP zijn er 8 verschillende versies. Voor sommige zijn Win8 drivers beschikbaar, voor andere niet. Zie http://www8.hp.com/nl/nl/support-drivers.html (even "touchsmart 520" invullen).

Als er geen Win8 drivers zijn voor jouw model, zou ik de Win7 drivers proberen. Kans bestaat dat die gewoon gaan werken. Zo niet, dan zul je toch terug moeten naar Win7.

Ik weet dus niet welke tocusmart je heb maar grote kans dat als er een win8 driver en je die installeert dat het probleem gefixed is.

Succes in iedergeval

vr1944
door vr1944 - Nov 8, 2012 om 10:06
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat klopt niet alleen noemen ze het een recovery disk.Bij mijn Medion PC zat zo'n disk met een volledige O

=bl0k3mb3rg schreef op woensdag 7 nov 2012, 14:17: Geen enkel merk levert tegenwoordig het OS nog op disk.

ro
door ron530 - Nov 8, 2012 om 10:38
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Windows op dvd is bij merk pc's al lang verleden tijd. Er is een verborgen partitie aangemaakt die via een opstartschijf benaderbaar is. Als Windows 7 de standaard OS is dan moet die terug te halen zijn.

bl0k3mb3rg
door bl0k3mb3rg - Nov 8, 2012 om 14:45
23 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vr1944 schreef op donderdag 8 nov 2012, 10:06]Dat klopt niet alleen noemen ze het een recovery disk.Bij mijn Medion PC zat zo'n disk met een volledige OS[quote=bl0k3mb3rg schreef op woensdag 7 nov 2012, 14:17]Geen enkel merk levert tegenwoordig het OS nog op disk.

Ik had het over MERK PCs he....

ro
door ron530 - Nov 8, 2012 om 15:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Maar om terug te komen op de vraag, als de pc op win 7 heeft gedraaid moet het toch terug te halen zijn. Op mijn pc kan het via het onderhoudscentrum, daar kun je de fabrieks instellingen terug zetten en eventueel een backup van bestanden maken.

gsm
door gsm - Nov 8, 2012 om 20:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=bl0k3mb3rg schreef op donderdag 8 nov 2012, 14:45][quote=vr1944 schreef op donderdag 8 nov 2012, 10:06]Dat klopt niet alleen noemen ze het een recovery disk.Bij mijn Medion PC zat zo'n disk met een volledige OS[quote=bl0k3mb3rg schreef op woensdag 7 nov 2012, 14:17]Geen enkel merk levert tegenwoordig het OS nog op disk.

Ik had het over MERK PCs he....
HP is weliswaar een merk, maar is denk ik niets beter of slechter (behalve de garantie) dan Medion via de Aldi. En je kreeg tot nu toe (Windows 7) bij de Medion via Aldi de complete OS op DVD erbij, plus recovery software en drivers, op CD of DVD en op de harde schijf.
HP maakt die dingen volgens mij ook niet zelf, maar laat er net als Medion de eigen look en merktekens op aanbrengen.