ja
door jarivla Dec 10, 2009 om 15:19
Computers & telefonie

Koppeling

Bij een e-mailbericht ontvang ik wel eens afbeeldingen die je kunt openen. De laatste tijd is dit bij sommige e-mail niet mogelijk. Er komt dan een melding: Er is voor deze bewerking geen programma aan het bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het configuratiescherm. De vraag is nu: wat moet ik precies doen?
Misschien kunt u mij verder helpen. Bijvoorbaat mijn dank.

3622 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

dirck
door dirck - Dec 10, 2009 om 15:39
3201 Antwoorden / 3 Vragen
0

Om wat voor bestand gaat het dan?
Wat zijn de laatste 3 of 4 lettertjes achter de punt?

.pdf of .doc of .wmv of .jpg of .pss

Groet, Dirck

erik008
door erik008 - Dec 10, 2009 om 15:59
1401 Antwoorden / 25 Vragen
0

Die melding geeft de computer alleen als het niet bekent is welk programma er bij hoort.
Als jij het zelf wel weet, kun je het bestand met de rechter muistoets openen met de optie openen met. Je kunt ook aangeven of de computer dit altijd zo moet doen.

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2009 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo jarivla,

Kijk eerst eens wat voor bestand het is (zoals dirck aangeeft). Je kunt ook even op het icoontje letten als dit voor de naam van het bestand staat.
Ga dan naar start > Configuratiescherm > klik op Mapopties klik op tabblad bestandstypen en scro9ll naar beneden tot je het icoontje/extensie gevonden hebt.
Klik dit aan en er onder komt te staan: dit bestand openen met .....
Klik eventueel op wijzigen en kies het bijbehorende programma. Vink aan: altijd openen met dit programma.
Het probleem zou dan opgelost moeten zijn.
Suc6.

po
door poels.jan - Dec 11, 2009 om 12:35
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste jarivla,

Sla de bijlage op naar Bureaublad.
Klik met de rechter muisknop op de snelkoppeling van de bijlage op
het bureaublad, klik op "openen". Er komt nu een scherm dat
aangeeft in welke programma je de bijlage wilt openen, bijv.
Windows Media Player, selecteer dit programma( 1 x li.klik), zet een vinkje
in het vakje links onder, klik (li.muisknop) op OK.
Groet. JeePee

mi
door miezz73 - Dec 11, 2009 om 13:11
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heb ik ook gehad met pdf, ontvangen in de mail kan je ze niet openen, maar als je ze eerst opslaat dan kan je ze wel openen. Heel vreemd, bij mij gebeurde het onder Windows Vista.

ja
door jarivla - Dec 11, 2009 om 15:36
194 Antwoorden / 101 Vragen
0

[quote=dirck schreef op donderdag 10 dec 2009, 15:39]Om wat voor bestand gaat het dan?
Wat zijn de laatste 3 of 4 lettertjes achter de punt?

.pdf of .doc of .wmv of .jpg of .pss

Groet, Dirck

Het gaat om jpg.

Groet,
Jarivla

dirck
door dirck - Dec 11, 2009 om 16:05
3201 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=jarivla schreef op vrijdag 11 dec 2009, 15:36]Het gaat om jpg.

Groet,
Jarivla
Ik was even in de veronderstelling dat het om een ander bestand ging, vandaar mijn vraag.

Maar wel vreemd dat de ene afbeelding wel en een andere niet wil openen.
Als je de afbeelding opslaat op je computer en je opent hem, in welk programma wordt hij dan geopend?
Waarschijnlijk in de "Windows-viewer voor afbeeldingen" ?

Als je met rechts op een afbeelding klikt en kiest voor 'Openen met...' , dan kies je voor "Windows-viewer voor afbeeldingen"
Dan vink je vervolgens ook het hokje aan > Dit type bestand altijd met dit programma openen

Nu zouden ze allemaal moeten openen in dit programma.

Groet, Dirck

h.morrien
door h.morrien - Dec 11, 2009 om 16:28
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Via de "Bestandstypen" in "Mapopties' zou je de betreffende "Office"-programma's moeten koppelen aan de bestandstypen die niet geopend kunnen worden.
Voor foto's zijn dat (doorgaans) .jpg- en/of .jpeg-bestanden, Word-bestanden zijn .doc en spreadsheets zijn .xls-bestanden.
Als dat niet lukt/werkt is 't repareren van "Office" nog 'n optie en dat kun je doen via "Start" --> "Configuratiescherm" --> "Software" --> "Windowsonderdelen toevoegen of verwijderen" --> betreffende programma selecteren --> kies voor "Repareren

ja
door jarivla - Dec 11, 2009 om 17:17
194 Antwoorden / 101 Vragen
0

Ik heb voorlopig e.e.a.opgeslagen. Dan is het wel moge[ijk om die afbeeldingen te openen?
Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor hun oplossingen.
Ik ga deze zeker benutten.

Met vriendelijke groet, JARIVLA

nu
door nuvervara - Dec 11, 2009 om 18:27
43 Antwoorden / 24 Vragen
0

Ik vond elders deze oplossing: "Het niet direct vanuit het e-mailbericht kunnen openen van een bijlage (terwijl de bijbehorende software wel degelijk is geïnstalleerd)." De bestanden laten zich alleen openen door ze op de harde schijf op te slaan en vervolgens vanaf die locatie met het bijbehorende programma te openen. Per geval gaat het steeds om slechts één specifiek bestandstype, bijvoorbeeld .DOC (Word-documenten), .XLS (Excel-bestanden), .PDF (PDF-bestanden), etc. Dit probleem wordt veroorzaakt door het niet naar behoren functioneren van een specifieke bestandsassociatie (de link die Windows legt tussen een bestand en het bijbehorende programma). Deze associaties worden per bestandstype opgeslagen in de registersleutel HKEY_CLASSES_ROOT.
>
> De onjuiste bestandsassociatie kan met een registerwijziging weer worden hersteld. Dit kan het gemakkelijkst door gebruik te maken van de registerinstellingen van een andere computer (eentje die geen problemen met het openen van bijlagen heeft!). Dat gaat als volgt: open de registereditor en exporteer de bij de betreffende extensie behorende registerinstellingen via Bestand, Exporteren naar een registerbestand (voor bestandsbijlagen met de extensie .DOC gaat het bijvoorbeeld om de registersleutel HKCR\.DOC). Neem het aangemaakte registerbestand mee naar de probleemcomputer (bijvoorbeeld met behulp van een USB-stick) en importeer deze door op het registerbestand te dubbelklikken of door deze met de registereditor in het register te importeren (Bestand, Importeren). Voor deze procedure is het wel noodzakelijk dat het bij het bestandstype behorende programma op beide computers is geïnstalleerd.
>
> TIP: Voor sommige bestandstypen zijn de naar registerbestand geëxporteerde bestandsassociaties als alternatief eventueel ook vanaf de DougKnox-website te downloaden (deze zijn geschikt voor zowel Windows XP als Windows Vista).

pi
door piet limburg - Dec 11, 2009 om 18:44
233 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo,

Ik had exact hetzelfde probleem.Zoals Edrick3 zegt.......even kijken en dan openen met......Was bij mij opeens gewijzigd van Windows Viewer,naar Office Picture Manager.Dus zelf even kiezen en dan het vinkje aan bij ,,altijd openen met dit programma''

Succes

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer