kr
door krokele Feb 17, 2012 om 11:10
Computers & telefonie

Korting op abonnement intrekken

Ik heb vorig jaar bij telfort mijn sim only abenoment omgezet naar een abonnement met telefoon met internet en sms bundel. Ik kreeg hierop de eerste 9 maanden 50% korting. 3 weken na deze omzetting ontving ik van telfort een brief dat aangezien ik al zolang klant was dat ik de korting die normaal na een bepaalde tijd vervalt nu behoud zolang als ik het abonnement in stand houd. Maar nu trekken zeggen ze opeens dat deze brief gold voor het oude contract (wat ik dus niet meer heb of had bij het versturen van de brief. Kan dit zomaar?

665 9 Rapporteer

marjon1
door marjon1 - Feb 17, 2012 om 11:37
284 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb zelf een heel oud (gunstig) contract bij KPN en weet dat als ik er ook maar iets aan wijzig ik mijn voordeel kwijt ben.
U sluit nu een ander contract af met weer 9 maanden korting die daarna vervalt en dan gaat u het gewone tarief betalen tegen voorwaarden huidige contract. Voordelen uit een eerder contract bent u kwijt en dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet meer dan normaal.

marjon1
door marjon1 - Feb 17, 2012 om 11:42
284 Antwoorden / 3 Vragen

Wat de brief betreft, die is misschien te laat of onterecht verstuurd of heeft het nieuwe contract gekruist maar de voorwaarden zoals u ze in het huidige nieuwe contract staan, daarvoor heeft u getekend dus die zijn vanaf datum wijziging geldig.

kr
door krokele - Feb 23, 2012 om 00:16
13 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb niets gewijzigd aan het contract en de brief die ik heb gekregen is 3 weken na het omzetten van het contract en een maand na het aangaan van het contract verstuurd en daar staat duidelijk in dat de korting die ik heb gekregen voor de gehele looptijd zal gelden. Dus kruisen lijkt mij stug. Maar onterecht dat kan, maar de vraag was kan ik aanspraak maken op de korting?

marjon1
door marjon1 - Feb 23, 2012 om 13:52
284 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft een sim only contract omgezet naar een abonnement met internet en sms bundel en dit is toch duidelijk een wijziging. Het oude contract zoals het was vervalt hiermee en u kunt geen aanspraak meer maken op de eerdere voorwaarden en korting. U krijgt in feite een nieuw contract met nieuwe daarvoor geldende voorwaarden en kortingen.

jpm
door jpm - Feb 23, 2012 om 15:08
822 Antwoorden / 28 Vragen

Ik kan me eerlijk gezegd niets voorstellen bij 50% korting op een sim only abonnement, dus vraag ik me af of dit toch als een aanbod geldt voor het nieuwe abonnement.

kr
door krokele - Feb 28, 2012 om 23:59
13 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Marjon,
Je kan schrijven dus lijkt het mij dat je ook kan lezen. Dus nogmaals ik had helemaal geen korting op het sim only abonnement dus daar kan het nooit over zijn gegaan. Tevens kreeg ik de brief een maand na het aangaan en drie weken na het ingaan van het abonnement. En dan nog dit, drie keer dezelfde reactie voegt echt niets toe

jpm
door jpm - Feb 29, 2012 om 09:31
822 Antwoorden / 28 Vragen

Beste krokele, ik denk dat uw trouw aan Telfort nu beloond gaat worden. U zult niet 9 maanden, maar de hele looptijd (ik vermoed 2 jaar?) de korting van 50% ontvangen. Voordat u juichend de straat oploopt zou ik, in uw geval, even naar Telfort gaan of bellen om na te vragen of deze conclusie klopt. Vaak lijken de dingen mooier dan ze zijn, maar wie weet. Ik denk dat u wel eens geluk zou kunnen hebben dit keer.

jpm
door jpm - Feb 29, 2012 om 09:33
822 Antwoorden / 28 Vragen

vervolg... Dan zou de brief een vergissing moeten zijn. In het andere zitten ze er natuurlijk gruwelijk naast want u had geen korting op het Sim-only abonnement.

marjon1
door marjon1 - Feb 29, 2012 om 13:19
284 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijke dank voor uw vriendelijke reactie op mijn goedbedoelde antwoorden.
Ik zal nogmaals een poging ondernemen en me beperken tot een antwoord op uw vraag.
JA.

Alleen indien in de door u ontvangen brief duidelijk het contractnummer met ingangsdatum vermeld staat waarover deze brief gaat kunt u aanspraak maken op de korting zoals vermeld. Indien dit er niet in staat kunt u dit niet en kan Telford er altijd onderuit.