to
door tonwerts Sep 1, 2012 om 18:41
Computers & telefonie

Kosten i deal post.nl

post.nl rekent onaangekondigd vanaf vandaag 0.35 cent voor betalen via I DEAL. Kan/mag dit zo maar? Bij andere internetbetalingen krijg ik de kosten niet berekend.

393 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja dit mag.
Ideal is voor de consument wel gratis maar niet voor de ondernemer.
Dus voor kleine bedragen kan ik me voorstellen dat er kosten bijkomen.

p.s dit staat al duidelijk voor het betaalproces aangegeven en ook tijdens de betaling dus achteraf klagen kan je beter achterwege laten

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hier een artikel uit 2009 al over dat sommige bedrijven de kosten doorberekenen, dus nieuw is het niet.
--Feit is dat klanten links- of rechtsom zullen moeten betalen voor het gebruik van iDEAL--Artikel
Weet je zeker dat post.nl dat ook al niet altijd al deed ?

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

oester schreef op zaterdag 1 sep 2012, 18:56: Ja dit mag.
Ideal is voor de consument wel gratis maar niet voor de ondernemer.
Dus voor kleine bedragen kan ik me voorstellen dat er kosten bijkomen.

p.s dit staat al duidelijk voor het betaalproces aangegeven en ook tijdens de betaling dus achteraf klagen kan je beter achterwege laten


Ik verstuur al jaren pakketjes via post.nl en nog nooit heb ik die kosten hoeven te betalen dus dit is iets nieuws van post.nl.
Na het kwijtraken van vele cd's en dvd's die ik heb verstuurd is dit de zoveelste blunder van post.nl. tijd voor een overname????

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit is geen blunder heeft niks te maken met overname of wat dan ook.
Elke ondernemer betaald voor ideal bij INg bv 20 euro per maand en dan nog 0,75ct per transactie dus 0,35 ct rekenen voor een klein bedrag is alsnog verlies voor de ondernemer.

Of dit nu post.nl is of een ander dat maakt niks uit.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

oester schreef op zaterdag 1 sep 2012, 18:56: Ja dit mag.
Ideal is voor de consument wel gratis maar niet voor de ondernemer.
Dus voor kleine bedragen kan ik me voorstellen dat er kosten bijkomen.

p.s dit staat al duidelijk voor het betaalproces aangegeven en ook tijdens de betaling dus achteraf klagen kan je beter achterwege laten


Geklets, dit was nog nooit eerder weet ik uit bijna dagelijkse verzend/betalings ervaring. Ik zoek gewoon een nieuwe betrouwbaar verzendpartner want POST.NL
wordt door DIEVEN bestuurd en er werken er ook met diepe steekzakken, niet vreemd sommige bezorgers zijn amper 16 jaar en of ze stelen zelf of ze laten hun bezorgfiets heeeel lang ergens staan zodat anderen de gelegenheid grijpen......

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als je dagelijks verstuurd zorg je dat je zegels hebt dan hoef je niet dagelijks te betalen via ideal dus een argument van lik mijn vestje.

En als een fiets ergens staat en hij wordt leeg gejat dat ligt niet aan de bezorger maar aan figuren zoals u die overal over klagen en schijnbaar nergens kunnen afblijven

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het antwoord is simpel, Kosten doorberekenen aan klanten is toegestaan in de Nederlandse wet.

Deze vraag kwam destijds voornamelijk ter sprake op het welbekende bordje 'Bij pinnen onder de zoveel gulden brengen wij 0,25 ct in rekening'.

De kosten moeten wel vooraf aan de klant kenbaar worden gemaakt, niet achteraf of pas bij het afrekenen zodat je eventueel voor een andere optie kan kiezen. Overigens worden kosten altijd al doorberekend: het zit doorgaans al in de kostprijs van een product.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2012 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tonwerts schreef op zaterdag 1 sep 2012, 19:25:
Geklets, dit was nog nooit eerder weet ik uit bijna dagelijkse verzend/betalings ervaring. Ik zoek gewoon een nieuwe betrouwbaar verzendpartner want POST.NL
wordt door DIEVEN bestuurd en er werken er ook met diepe steekzakken, niet vreemd sommige bezorgers zijn amper 16 jaar en of ze stelen zelf of ze laten hun bezorgfiets heeeel lang ergens staan zodat anderen de gelegenheid grijpen......


Het was nog nooit eerder. Nou en? Wel eens van veranderingen gehoord? Als het je niet bevalt dan ga je toch gewoon naar een ander. Zeker ald je vindt dat het dieven zijn. Had je al lang moeten overstappen en was die vraag hier nooit gesteld.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2012 om 01:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

diumenge schreef op zondag 2 sep 2012, 00:45: ]Dat is toch precies wat hij zegt dat hij gaat doen.


Dan had hij dat dus al lang moeten doen en niet hier met scheef getrokken verhalen moeten komen over "16" jarige bezorgers en diefstal.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2012 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

oester schreef op zaterdag 1 sep 2012, 19:27: Als je dagelijks verstuurd zorg je dat je zegels hebt dan hoef je niet dagelijks te betalen via ideal dus een argument van lik mijn vestje.

...
Dit is juist een argument van lik mijn vestje. Waarom zou je zegels in huis hebben als je ze elke moment van de dag online kunt bestellen zonder extra kosten, wat dus volgens TS tot voor kort mogelijk was.
winterman schreef op zondag 2 sep 2012, 00:35:
...Als het je niet bevalt dan ga je toch gewoon naar een ander. Zeker ald je vindt dat het dieven zijn. ...
Dat is toch precies wat hij zegt dat hij gaat doen.

Ja, het is dus duidelijk dat ze kosten hiervoor mogen rekenen, gezien de vele klachten over dit bedrijf kan je je afvragen of het een slimme zet is. Overigens, ik heb ook wel eens online de 'postzegel' voor het versturen van het pakketje gekocht, en de kosten waren niet meer dan die van de verzendkosten. Ik weet dus niet van wanneer deze wijziging is, maar in het verleden was het dus niet inderdaad niet zo dat je extra moest betalen voor het gebruik van iDeal.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2012 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

In het vervolg gewoon via DHLforyou.nl (alleen binnen nederland) versturen. Nog nooit problemen gehad.
klik hier
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2012 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

nog een keer de link: klik hier

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer