ce
door celtorhetus Sep 8, 2009 om 13:08
Computers & telefonie

KPN - Deal is NO deal

Op 29-08-09 heb ik online bij KPN een gsm toestel besteld. Aldus schermafdrukken van iedere venster en van bevestigde e-mail over mijn aankop (met extra opgeslagen header informatie) heb ik een contract afgesloten voor 2 jaar met internet surf&mail voor slechts 21,95. KPN zelf heeft de aanbieding per 01-09-09 aangepast volgens welke is internet eerste jaar voor 2,50 en tweede jaar voor 9,95 per maand. Ik heb KPN gebeld en ben teruggebeld en ik zou mijn korting krijgen maar niet op de manier zoals toen ik de aankop heb gedaan. KPN wil me bedrag voor surf&mail voor tweede jaar volledig al volgende maand uitbetalen (bijna 100, - euro) zodat ik tweede jaar volledig 9,95 (of wie weet hoeveel) moet betalen. Ik heb er moeite er mee en met complexiteit ervan. Ik zou de brief van KPN krijgen en dan heb ik nog 10 dagen bedenktijd. Ik wil gewoon dat het blijft zoals op het moment dat ik aankoop heb gedaan en volgens e-mail van KPN. KPN wou contract ontbinden, maar dat gaat zomaar niet want intussen heb ik software van bijna 75, - euro op mobiel toestel gedownload, geïnstalleerd en ingesteld. Ik wou nog meer uitgeven, maar nu ben ik afwachtend en wil geen enkel accessoire kopen totdat meer duidelijkheid er is. Hoe krijg ik het voor elkaar dat het blijft volgens e-mail en schermafdrukken?

432 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 10, 2009 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

In recent ontvangen brief schrijft KPN het volgende:

Op de mobiele aansluiting die u via internet heeft aangesloten is een actiekorting van 1 jaar van toepassing. U betaalt het eerste jaar 16,95 Euro per maand voor het KPN flexibel online 135 abonnement. Het 2e jaar is het normale tarief van toepassing, namelijk 21,75 Euro. Voor het mobiele internetabonnement surf en mail totaal is de volgende actie van toepassing: het eerste jaar betaalt u 5,00 Euro en het 2e jaar 9,95 Euro. In het telefoongesprek heeft u aangegeven ervan overtuigd te zijn dat de actiekorting niet voor een maar voor twee jaar van toepassing is. Dit is helaas niet het geval.

KPN komt u, uit coulance, tegemoet met een extra korting van 116,95 Euro. Dit bedrag is gelijk aan de korting die u het eerste jaar maandelijks ontvangt. Het is technisch niet mogelijk om deze korting het 2e jaar maandelijks toe te voegen. Daarom ontvangt u dit bedrag in een keer. Het bedrag wordt op de volgende nota in mindering gebracht.

Dit krijg ik zeker voor mijn mooie ogen!

ve
door verwijderd - Sep 10, 2009 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is erg onduidelijk uit je verhaal wat nou het aanbod is waar je op in bent gegaan en wat er nou geleverd is.
Plus waarom je het er niet mee eens bent.
Als jij op 28-8 een contract sluit en er komt op 1-9 ineens een speciale aanbieding voor nieuwe klanten en die krijgen het dan goedkoper, dan heb jij geen recht op diezelfde korting.  Dan had je een paar dagen moeten wachten met bestellen.
Geeft KPN je die korting alsnog, dan is dat coulance.  Mooi toch.  Geen recht.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2009 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 10 september heb ik -via Tips&trucs - gekozen voor 5X sneller internet: simpel overstappen: klaar in 3 stappen. Nou, dat heb ik geweten! Op 17 sept. krijg ik een brief, waarin wordt aangekondigd, dat het installatiepakket Surfen en Bellen en Interactieve TV naar mij is verzonden. De volgende dag weer een uitgebreide brief - wederom van Commercieel Manager Koen Cluistra - dat ik gekozen heb voor bovengenoemd pakket. Gebeld naar Klantenservice: men verzekerde mij, dat alles gecorrigeerd zou worden. Twee dagen later krijg ik het hele installatiepakket bezorgd; ik was niet thuis , mijn vrouw heeft het in haar onschuld aangenomen. Heb dit onmiddellijk geretourneerd. Wederom gebeld hoe dit kan en wéér verzekerde men mij dat alles in orde zou komen. Een paar dagen later krijg ik weer een brief van Koen Cluistra, waarom ik mijn installatiepakket nog niet heb geïnstalleerd. Heb deze brief geretourneerd aan dhr. Cluistra persoonlijk; nu, drie weken later, nog geen reactie. Intussen had ik ook nog een formulier ingevuld met daarop de wens voor uitsluitend 5X sneller internet; geen reactie. Begin oktober werd ik gebeld door een medewerker, die mijn brief van 23 september had gelezen en - u raadt het al - alles zou doen om de fout z.s.m. te herstellen.Ik heb toen nog gewaarschuwd, dat ze me géén factuur moesten sturen, want dat dan de zaak bij me zou ontploffen. En jawel hoor, op 16 oktober krijg ik een factuur van €116,44 voor geleverde(sic!) internetdiensten. De volgende dag dit bedrag via internetbankieren laten storneren. Welnu, vandaag krijg ik een aanmaning van ene heer Middeldorp, dat ik het bedrag van €116,44 binnen een week moet storten, anders word ik van internet afgesloten. Ik heb het gevoel, dat ik in een roman van Kafka ben beland. Intussen ben ik de wanhoop nabij; je hebt te maken met een ondoordringbare organisatie, die overigens wél in staat is binnen drie dagen te reageren op een zgn. "fout" van mijn kant, maar na ZES WEKEN nog steeds niet in staat blijkt te zijn een eigen fout te herstellen. Jullie zijn mijn laatste hoop in deze voor mij bange dagen. Help! Help!

Vriendelijke groet en bij voorbaat dank

Arie van Erk

De Meesterproef 24

3813 GL Amersfoort