ja
door jacqueline33 Sep 24, 2009 om 15:03
Computers & telefonie

KPN Internetplusbellen

Na het overlijden van mijn man kostte het heel veel moeite het
abonnement om te zetten op mijn naam. Het abonnement liep tot
23-9-2009. Ik heb op 19-7-2009 het abonnement per 23-9-2009 opgezegd en
heb nu een andere provider.
De KPN liet me weten per brief, dat alle
abonnementen per 16-10-2009 beeindigd zijn. Dat is dus een maand later
dan de feitelijke opzegdatum.
Kan dat zomaar? Want betekent wel weer
nog bijna een maand extra-abonnement betalen. Ik heb de KPN
klantenservice hierover gebeld en kreeg er allerlei rare ontwijkende
verhalen over.

621 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat was je opzegtermijn en heb je zelf opgezegd of heeft jouw nieuwe provider voor jou opgezegd? Mijn ervaring is dat nieuwe providers wel eens te laat opzeggen.

Heb je nummerbehoud aangevraagd? Zoja dan loopt je oude abonnemnet door tot het nummer overgezet is.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jacqueline33

Als het abonnement liep tot 23/9/09 lijkt het me niet te kloppen. In juli opzeggen is ruim op tijd. Mogelijkheid is nog wel dat er een andere ingaansdatum is gekomen na overzetting op uw naam? Dat zou datum 16/10 kunnen verklaren.

Misschien nog maar eens een mailtje sturen en vragen waarom het abonnement pas op 16/10 kon worden beeindigd.

http://www.kpn.com/help-kpn/contact-met-kpn.htm

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat er aan het abonnement is veranderd is de tenaamstelling dus. Ik heb zelf opgezegd i.p.v. de nieuwe provider. Begin sept. had ik dus 2 telefoonnummers, die van KPN en van Online (mijn nieuwe provider). De omzetting is ook feilloos gegaan. Op 23-9-2009 is mijn tel.nr. overgezet van KPN naar Online en is meteen mijn Online-nummer komen te vervallen. Dus alles netjes voor 23-9-2009. Op 16-9-2009 een brief van KPN met de mededeling dat ze op 16-10-2009 alle abonnementen beeindigen.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee op kpn.com staat bij het abonnement wat op mijn naam staat duidelijk de datum van 23-9-2009.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jacqueline33

Als 't dan klopt zou ik een brief sturen. Kopietje opzegbevestiging bijsluiten. Het liefst natuurlijk aangetekend voor het geval dat men zegt niets te hebben ontvangen.

Voorbeeldbrief telecom < bij gebruik evt.aanpassen.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het volgende is aan de hand. Wanneer je adsl eindigt voordat de nieuwe provider de lijn overneemt, dan wordt je lijn gesloopt zoals dat wel genoemd wordt. In die situatie is het zeer lastig en langdurig om een nieuw adsl signaal geactiveerd te krijgen. Daarom laat men het abonnement tot net voorbij de migratiedatum doorlopen.
Je betaalt voor adsl dan een hele maand i.p.v. een gedeelte van die maand. 't Is jammer, maar het zij zo.

Die extra maand heb je trouwens binnen de kortste keren terugverdiend met je goedkopere provider. Althans, zolang je niet onverhoopt de dure helpdesk nodig hebt.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is dan heel raar, want bij de KPN was allang bekend, dat op 1 sept. j.l. mijn abonnement bij Online in zou gaan. Dus dat alles overgenomen zou worden door Online. Dat is ook op die datum gebeurt en van mij geen kwaad woord voor de ONline helpdesk. Waren meer dan welwillend voor me. Kan ik van de KPN echt niet zeggen.
Iedereen bedankt voor het reageren. Ik ga dus schrijven en mailen met KPN.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe raar dat is valt te bezien, ik kan niet kijken in de keuken van KPN, maar ik kan je vertellen hoe zoiets verloopt, mede omdat dit ook mij is overkomen. Wat KPN al dan niet wist per 1 september doet niet ter zake, omdat het abonnement op dat moment nog niet beëindigd was.

Je kunt proberen KPN om restitutie te vragen voor niet genoten diensten vanaf de opzegdatum. Garanties kan ik je niet geven.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2009 om 08:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@
read

Bij deze het verzoek de achternamen weg te halen in uw bericht.
IVM onze privacy en rechten.

Mvg Peter
KPN Webcare

ve
door verwijderd - Oct 1, 2009 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

pdaas

namen weghalen? :-)

ve
door verwijderd - Oct 1, 2009 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@
kenwel2

Ook dat is inmiddels aangepast.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2009 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kpnwebcare/pdaas

Ook hier gelden reglementen: Je mag niet met meerdere accounts hier actief zijn..is kpn een uitzondering beste Peter?? :-)

Kenwel, blijkbaar...en eh...wij beschikken (helaas) over geen edit mogelijkheid op deze site,om (in dit geval)  namen weg te halen, zul je echt bij de redactie moeten aankloppen, even een mailtje naar ze, hier links op de pagina op de button 'contact', succes met je werkzaamheden verder!

Mvgr. Henri

ve
door verwijderd - Oct 1, 2009 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is toch echt maar 1 account actief, het oude account is netjes door ons verwijderd. Daarna is een nieuwe aangemaakt.

Ook wij volgen netjes de regels, wij gingen er van uit dat iedereen dat zou doen.

Mvg Peter
KPN Webcare

ve
door verwijderd - Oct 1, 2009 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag peter,

In mijn bestand heb ik inmiddels de achternamen verwijderd. Deze rubriek kent geen edith knop. U kunt zelf kontakt opnemen met de KassaRedactie met het verzoek om de beide achternamen te verwijderen in dit topic. Dit door middel van een e-mailtje via de knop CONTACT in de linkerkolom, onderaan op het homeblad. Bovendien meld ik u dat ik beide namen volstrekt legitiem heb gebruikt in deze rubriek Vraag en Beantwoord, omdat u zelf ze destijds in één van uw berichten hebt vermeldt. Immers, hoe zou ik die anders weten. In het vervolg zal ik naar de webservice van KPN verwijzen zonder uw achternamen te vermelden.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Ps. Wel goed dat jullie er zijn, want op de verschillende consumentensites staan nogal wat onopgeloste klachten over KPN. Toch vind ik dat het dweilen met de kraan open is. Het zou beter zijn om de klantenservice een grondige kwaliteitsimpuls te geven, zodat klachten meer bij de bron opgelost worden.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2009 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jacqueline,

Zoals jij het stelt, zit KPN fout. Mijn advies is, neem hierover even kontakt op met...........................

Peter/Stef
KPN WebcareTeam

webcare@kpn.com

-----------------------------------------------------------------------

Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.