Yo
door Yong Sep 3, 2022 om 13:11
Computers & telefonie

KPN netwerkproblemen icm Iphone 11

Sinds half Juli ervaren een hoop aantal KPN abonnees problemen met het KPN netwerk icm met IPhone 11 & iPhone SE. Het netwerk valt constant weg van 4G naar E. Je mobiel raakt wellicht hierdoor contant overhit en batterij capaciteit wordt steeds slechter.
Dit veroorzaakt een hoop ongemakken en soms problemen als je onderweg bent en opeens geen verbinding meer kunt krijgen.

Dit duurt nu al bijna twee maanden. En nog steeds geeft KPN aan dit samen met de technische afdeling van Apple uit te zoeken. Wat allemaal waar is weet ik niet. Het enige concrete wat KPN toezegd is dat het abonnementsgeld  met terugwerkende kracht wordt vergoed zodra het bekend is wat nou de exacte oorzaak hiervan is.

In die tussentijd weet ik niet wat ik moet doen. Andere mobiel aanschaffen? Andere provider? Andere provider is weer lastig Ivm andere abonnementen die ik heb van KPN. Eigenlijk wil ik gewoon duidelijkheid.

hoe lang mag een aanbieder je in een wacht stand zetten? Zijn daar wettelijke regels voor? Wat kan ik allemaal hieraan doen als consument?

6473 8 Rapporteer

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Sep 3, 2022 om 13:44
857 Antwoorden / 3 Vragen

Als het inderdaad zoveel abonnees zijn die er last van hebben en het is nog niet opgelost, dan kan er dus iets essentieels aan de hand zijn. Misschien moet er wil heel diep in de netwekstructuur gekeken worden of misschien zit het in het toestel van Apple.

Wat je wel kunt doen... is van iemand even een niet Apple toestel lenen of een hoger of lager type Iphone. Daar je simkaart (of eSim) instoppen en kijken of het euvel daar ook op gebeurt.

In mijn optiek kun je beter lang(er) moeten wachten en dit euvel 'voor lief' nemen dan dat er, wellicht, een hap-snap-oplossing bedacht wordt die uiteindelijk toch niet de oplossing is. Misschien nog een geduld bewaren? Zes weken (ongeveer) is nog redelijk kort hoor.

Naar mijn mening zijn er geen wettelijke regels voor een onderzoekstermijn. Wat jij als consument kunt doen? Is, je abonnement bij KPN opzeggen en neem dan gelijk al je andere abo's mee naar een andere provider. Vraag je wel af of je die moeite zou willen doen.

Topantwoord

va
door vanlotjegetikt - Sep 3, 2022 om 14:41
809 Antwoorden / Vragen

Om te beginnen zijn de abo kosten stil gezet vanaf july en het is geen standaard probleem. Dat is u ook gezegd.

sw
door swat1500 - Sep 3, 2022 om 22:58
3790 Antwoorden / 0 Vragen

Als het probleem uitsluitend optreed met de Iphone 11 lijkt  mij het probleem niet bij het netwerk te liggen.

va
door vanlotjegetikt Sep 4, 2022 om 09:55
809 Antwoorden / Vragen

Techniek van de 11 kan misschien zodanig zijn dat het netwerk/software dit niet aan kan.

Voortschrijdende techniek is niet altijd een zegen.

mo
door mof - Sep 5, 2022 om 15:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een iPhone SE en heb geen last van uitval. Ik woon in Nijmegen.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2022 om 13:06
16865 Antwoorden / 202 Vragen

Wat u er aan kunt doe, een ietwat later antwoord aangezien ik even nniet over mijn laptoip beschikte: klacht indienen bij Apple omdat de update van hen de oorzaak is.  Heeft u dit al benut? [Edit redactie: risicovolle link verwijderd] en u kunt aangezien uw vermoeden m.b.t. mogelijke schade ook vorderen dat men het ongemak binnen (stel) 2 weken herstelt. En zie dan bijv. voor nadere info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  en ook deze m.b.t. de wettrelijke garantie m.b.t. een apparaat dat niet werkt als mag worden verwacht https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
 en is eventueel dit te benutten: voorbeeldbrief-ingebrekestelling/