ve
door verbaasd Sep 25, 2011 om 01:53
Computers & telefonie

KPN sluit mij af onaangekondigd

geachte heer/mevrouw,

In juli 2011 heb ik een 2-jarig abonnement afgesloten bij de KPN.
20 september, in de middag, kwam ik er achter dat ik niet meer kon bellen en niet meer bereikbaar was, kreeg een gesproken melding van de KPN dat de administratie mij wilde spreken en ik doorverbonden zou worden naar deze afdeling maar kwam keer op keer in een keuze menu terecht en deed uiteindelijk een gok met kiezen...Heb nooit iemand gesproken van afd. administratie of een afdeling van juridische zaken Lang verhaal kort, ik kreeg te horen dat ik was afgesloten omdat ik in een failissement verkeerde sinds 6 september, kon niet anders dan bevestigen dat dit klopte maar ik voldeed toch aan mijn betalingsverplichting en waarom ben ik hier niet van op de hoogte gesteld dat dit ging gebeuren??? Direct curator gebeld en curator heeft diezelfde dag gebeld met de KPN dat een mobielcontract toegestaan was mij op mijn naam. KPN bleef bij zijn standpunt, mijn nummer blijft afgesloten maar verplicht mij nu wel het contract na te komen, ik moet dus tot juli 2013 de maandelijkse abonnements kosten en ingekochten belminuten en internet abonnement blijven betalen.. Zefs de curator is zeer verontwaardigd over deze gang van zaken bij de KPN..Heb de voorwaardes gelezen van KPN en hier staat idd dat zij dit mogen doen, afsluiten kan ik mij nog iets bij voorstellen maar mij laten betalen voor diensten die ik niet geleverd krijg is toch echt belachelijk of zie ik dit nu verkeerd??

Met vriendelijke groet,

1829 14 Rapporteer

gratisrijden
door gratisrijden - Sep 25, 2011 om 06:13
226 Antwoorden / 8 Vragen

Tja, typisch KPN, daarvan kun je niets anders verwachten. Ken je nog de reclame dat je ze kunt bellen als je koffie over je toetsenbord hebt gemorst? Probeer het maar eens :-)

Vraag om een schriftelijke bevestiging van de Opzegging/Afsluiting(?), dan laat de deurwaarder maar komen.

tdehond
door tdehond - Sep 25, 2011 om 07:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

schriftelijk aangetekend bezwaar maken tegen deze gang van zaken. Aangeven dat u niet akkoord gaat met deze eenzijdige opschorting? abonnement wegens faillisement ( terwijl u verplicht bent om abonnement door te betalen) omdat u aan uw betalingsverplichtingen voldoet.
Vraag meteen de abonnementskosten terug over de periode dat u al betaald heeft terwijl daar geen dienst tegenover stond.
Geeft aan dat als niet terug betaald wordt binnen 30 dagen en u niet kosteloos weer aangesloten bent, u naar de geschillencommissie telecommunicatie gaat om dit als een geschil voor te leggen.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

Als KPN niet binnen 30 dagen schriftelijk gereageerd heeft kunt u ook naar de geschillen commissie stappen, waar u het geschil: eenzijdige opschorting (?) KPN terwijl betalingsverplichting door loopt wegens uw faillisement als een geschil kunt voorleggen.

M.i. is uw abonnement niet beëindigd omdat de betalingsverplichting zonder dat daar een dienst tegenover staat blijft bestaan.

GESCHILLENCOMMISSIE TELECOMMUNICATIE

Geschillencommissie Telecommunicatie

ed
door edwin169 - Sep 25, 2011 om 08:31
32 Antwoorden / 0 Vragen

Ze mogen dit doen gewoonweg omdat het in de voorwaarden staat.

tdehond
door tdehond - Sep 25, 2011 om 09:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=edwin169 schreef op zondag 25 sep 2011, 08:31]Ze mogen dit doen gewoonweg omdat het in de voorwaarden staat.
Dan nog zou ik aanvechten dat er opgeschort wordt met de verplichting tot doorbetaling van de abonnementskosten met verwijzing naar de wet dat er recht op terugvordering abonnementskosten is als daar geen dienst tegenover staat.

ed
door edwin169 - Sep 25, 2011 om 09:59
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tdehond schreef op zondag 25 sep 2011, 09:14][quote=edwin169 schreef op zondag 25 sep 2011, 08:31]Ze mogen dit doen gewoonweg omdat het in de voorwaarden staat.
Dan nog zou ik aanvechten dat er opgeschort wordt met de verplichting tot doorbetaling van de abonnementskosten met verwijzing naar de wet dat er recht op terugvordering abonnementskosten is als daar geen dienst tegenover staat.

Ben ik totaal met je eens, alleen had verbaasd het kunnen weten als deze de voorwaarden had gelezen.

robtien
door robtien - Sep 25, 2011 om 10:11
269 Antwoorden / 10 Vragen

u zegt een curator te hebben voor het fasselsiment ga daarbij langs zij kan dit probleem voor u oplossen aangezien zij/hij u belangen moet behartige in zaken die er om gaan.

en doorbetalen zou ik nooit doen als u ook niet geleverd krijgt wat u hoort te krijgen.

vanden bosch
door vanden bosch - Sep 25, 2011 om 15:14
252 Antwoorden / 1 Vragen

U dient de curator te verzoeken om de zaak af te handelen. U mag sowieso namelijk niets meer doen omdat u failliet bent.

KPN kan u wel verplichten om de verdere maanden te betalen en zich beroepen op hun Algemene Voorwaarden, maar de kantonrechter zal die voorwaarde als onredelijk bezwarend aanmerken en de vordering van KPN afwijzen.

Maar alleen uw curator kan zich en mag zich hiermee bemoeien.

geld_wolf
door geld_wolf - Sep 25, 2011 om 16:01
90 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een vreemde antwoorden zitten er tussen:

- Hoezo geschillencommissie?
- Hoezo moet de curator dit oplossen?
- Wat aanvechten?

Je sluit in juli 2011 een 2 jarig abonnement af. Dat houdt in dat je dus nog 22 maanden een betalingsverplichting hebt. Bij het niet nakomen van deze verplichting is de totale vordering direct opeisbaar. Oftewel 22 x de kosten van je maandabonnement. Dat zou bij het uitblijven van je betalingsverplichting een nieuwe schuld veroorzaken. En in een faillissement vallen alle schulden. Ook vallen hier lopende betalingsverplichtingen in die niet tot de reguliere vaste lasten gerekend worden.

Het laten voortzetten van je contract met KPN benadeelt andere schuldeisers indien je betalingsverplichtingen niet kan nakomen. Er zijn 100 en 1 redenen te bedenken waarom je het niet na zou kunnen komen.

Een faillissement komt niet zo maar tot stand. Jij gaat 2 maanden voorafgaande aan je faillissement nog een financiele verplichting aan. Dat heet paulianeus handelen, m.a.w. fraude.

Helaas, maar KPN staat in zijn recht en je kan op zoek naar een prepaid-kaartje. Een telefoonabonnement behoort niet meer tot de mogelijkheden, want je mag zelf geen verplichtingen meer aangaan. Dat je curator verontwaardigd is, dat is al opmerkelijk op zich. De curator zou beter moeten weten.

Sterkte met je faillissement.

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 25, 2011 om 18:21
1961 Antwoorden / 1 Vragen

De reden waarom jij niet meer mag bellen is omdat je dan geen kosten meer kan maken die je niet kan betalen.

Denk dat je zelf ook wel wist dat dit faillissement er aan zat te komen, en je hebt blijkbaar niet de kleine lettertjes gelezen.

Nu maar hopen dat de rechter er inderdaad zo over denkt als vanden bosch zegt.

vanden bosch
door vanden bosch - Sep 25, 2011 om 21:52
252 Antwoorden / 1 Vragen

Om op de vraag van geld_wolf in te gaan:

Vraagsteller is niet langer bevoegd om te handelen. Uitsluitend de curator kan dit aanvechten bij KPN. Communicatie is voor vraagsteller sowieso onmogelijk, omdat dit op schrift zal moeten en de post van de vraagsteller gaat direct naar de curator.

Mocht de vraagsteller wel gaan proberen dit af te handelen kan hij ook behoorlijk in de problemen komen.

geld_wolf
door geld_wolf - Sep 25, 2011 om 23:31
90 Antwoorden / 0 Vragen

vanden Bosch,,,,,,,,

Iemand die failliet is, de zogenaamde failliet, is en blijft handelingsbevoegd en handelingsbekwaam.De failliet staat niet onder bewindvoering of onder curatele.

Groot verschik. De een betreft de faillissementswet de ander betreft civiel recht.

1paul
door 1paul - Sep 26, 2011 om 09:35
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Wat wel uitmaakt is of u persoonlijk failliet bent of "slechts" uw bedrijf, bij een persoonlijk failliet kan KPN dit doen om "verdere"schade te voorkomen al betwijfel ik of dit bij de rechter standhoud maar inderdaad de curator kan u hier veel meer over vertellen...

vanden bosch
door vanden bosch - Sep 26, 2011 om 09:36
252 Antwoorden / 1 Vragen

@geld_wolf:
Ik weet nu waar u al die onzin vandaan haalt.

Leest u dit maar
link 1

link2

tdehond
door tdehond - Sep 26, 2011 om 12:20
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=geld_wolf schreef op zondag 25 sep 2011, 16:01]Wat een vreemde antwoorden zitten er tussen:

- Hoezo geschillencommissie?

Het abonnement wordt opgeschort terwijl de betalings verplichting blijft bestaan. Lijkt mij een aardige reden om naar de Geschillencommissie te gaan. Er moet immers voor een abonnement betaald worden terwijl daar geen dienst meer tegenover staat.

Volgens eerder vermelde wet mag je geld terugvragen als geen dienst verleend wordt. lijkt mij een leuke casus voor de Geschillencommissie. Je kunt je ook als een schaap door KPN naar de slachtbank laten leiden.