adjudant
door adjudant Oct 20, 2003 om 22:32
Computers & telefonie

KPN Telecom

Uiteindelijk zal blijken dat die ouderwetse KPN de winnaar wordt van de machtsstrijd om de goedkoopste tezijn; of zit ik er nu erg naast?

445 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, je zit ernaast. Naast prijs zijn er nog een aantal factoren die meespelen bij de keuze van een leverancier, zoals kwaliteit dienstverlening, betrouwbaarheid, dienstenpakket, etc. KPN hoeft en wil helemaal niet de goedkoopste zijn, als het rekensommetje van aantal aansluitingen maal verkoopprijs (omzet) de aandeelhouders en het management maar tevreden stelt. Er zullen dus altijd goedkopere aanbieders blijven en ook nodig zijn, willen we niet tergugvallen naar de situatie van 1 monopolist.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wacht maar af; al die andere aanbieders zullen vroeg of laat óók verantwoording moeten afleggen aan belanghebbenden...!
[DIT ZIJN NOG STEEDS TESTBERICHTJES]

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je klint als een echte KPN medewerker met boter op zijn hoofd.

Natuurlijk zal KPN het merken dat er steeds meer concurenten komen. Dat -hebben- ze al gemerkt, want er zijn niet voor niets mensen de laan uit gestuurd. Nog steeds is KPN kortzichtig en denkt de beste te zijn. Die tijd is voorbij.

Het is nogal naief om te denken dat KPN heilig is. Zodra er een andere partij opstaat die aantoont beter en betrouwbaarder te zijn, en ze leveren ook nog eens behoorlijke service, dan zal KPN een belangrijk deel van de markt moeten afstaan.
KPN is niet 'overal bereikbaar' (leuke maar behoorlijk misleidende slogan) en is bij klachten veelal 'onbereikbaar'.
Onlangs nog in Amsterdam geweest? Kijk, daarom wordt KPN verbasterd naar "Kwalitatief Prut Netwerk", je zit gewoon 24 uur zonder telefoon (vast en mobiel). Overal bereikbaar????

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Eén ding mag ik reeds vaststellen: de antwoorden zijn erg individueel. Zo ik al 'boter op m'n hoofd' zou hebben, is dit niet omdat ik een KPN-medewerker zou zijn. Sterker nog: ik heb reeds ruim 34 dienstjaren "weg" bij het Ministerie van Defensie en als zodanig veel, vaak en prettig zaken gedaan met (de voorgangers van) KPN. Ook privé heb ik er (nog?) geen nadelen van ondervonden; iets wat ik b.v. niet kan zeggen van b.v. Tele2......!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Niemand zegt -dat- je bij KPN werkt, er staat dat je klinkt als... en dat is een heel verschil.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zie mijn reactie bij ADSL.....

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoewel ik tot nu toe geen problemen had met de telefoonkosten van de KPN, ergerde me ik aaltijd verschrikkelijk aan het feit dat slechts een beperkt aantal (voordeel) nummers goedkoper zijn. Ik vind het een soort consumenten bedrog als je de prijzen laat zien, en vervolgens zegt dat dat die tarieven alleen gelden voor de voordeelnummers.
Met name de 'oudere' bevolking (lees: mijn ouders / schoonouders en aanverwanten) hebben er geen idee van hoe ze die voordeelnummers moeten instellen, en doen dat dan ook niet.
Daarnaast is het zelf op sommige nummers niet mogelijk om voordeelnummers in te stellen (06-nummers naar providers), wat het geheel nog onlogischer maakt.
Waarom dat niet de prijs omlaag gegooid?
Antwoord: Omdat de prijzen nu laag lijken, maar slechts voor een beperkt aantal gebruikers.

Ik zou de percentages wel eens willen zien voordeelnummers / normaal tarief!

Sinds de KPN begon met dit soort geintjes ben ik overgestapt naar Tele2, waar alle tarieven even hoog (of laag) zijn, en ben daar zeer tevreden over.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als oud-medewerker van KPN verbaas ik me telkens weer over de discussie over KPN als grote telecomgigant die alle kleintjes vermorzeld. Het is de tijd van Europa en de wereld en van de grote spelers. KPN is (en dat weten we nu toch allemaal) een dwerg als het gaat om de telecomverhoudingen binnen de wereld. Toch durf ik met een gerust hart te zeggen dat we in Nederland het beste vaste telefoonnetwerk hebben van de wereld. KPN heeft dit inderdaad als erfenis meegekregen, maar ze moet er op jaarbasis honderden miljoenen euro's in investeren om die kwaliteit te waarborgen. Vonden we in Nederland Libertel niet een symphatiek klein bedrijfje dat als David tegen Goliath KPN bestreed? Behoort Libertel - inmiddels Vodafone- niet tot het grootste telecombedrijf ter wereld? Haalden we Versatel (France Telecom), Telfort (British Telecom) en anderen niet net zo binnen. Ooit wel eens gezien hoe KPN in die chauvinistische landen dwarsgezeten is om daar een voet aan de grond te krijgen. Daar werkten de Opta's heel anders. En wij hier maar KPN'ers ontslaan, mede dankzij de werking van die Opta. Als commercieel opererende (en nu weer gezonde) organisatie moet ook KPN zich bedienen van slim bedachte sales-acties en prijsproposities. Noem me een één concurrent op die dat niet doet. Dat kunt u niet. Laat die markt gewoon vrij werken en haal niet iedere keer een hogere macht erbij om KPN te demoniseren als grote boze monopolist. Dat zijn ze al lang niet meer.......

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als medewerker van KPN weet ik dat KPN niet lager mag met de gesprekskosten, en daarom zal KPN niet als winnaar uit de bus komen.
De OPTA verbied dit on een eerlijke concurentie mogelijk te maken.
Als voorbeeld is het bellen met een vast bedrag per maand, is reeds ingevoerd bij UPC je kunt bij hun 's weekends en 's avonds onbeperkt bellen voor een vast bedrag per maand.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2004 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas. Je zit er naast.


Die Calimero-reactie en prut-netwerk negeer ik gemakshalve maar. KPN mág inderdaad de concurrenten niet kapot concurreren. En da's eigenlijk ook valse concurrentie. Flauwekul allemaal. Overal zitten haken en ogen aan. UPC biedt voor een vast bedrag lokaal en interlokaal bellen aan, maar als je een gesprekje via een andere aanbieder wil maken, dan kan dat niet. Bovendien kan er geen enkele andere aanbieder op kabelnetten waardoor je hier niet snel concurrentie zult krijgen.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Aug 5, 2004 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo, je zegt het zelf al: je zit er toch wel flink naast.


Er zijn genoeg aanbieders die adverteren met goedkoop bellen en dat zal altijd wel blijven.  Jij wil toch ook graag besparen daar waar het kan? Dus waarom dan niet op je telefoonkosten? Kijk eens op mijn website. Misschien zit er voor jouw ook een besparing in. http://members.home.nl/raets


m.vr.gr.         Andre


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer