waterjuffer
door waterjuffer Jun 3, 2012 om 12:41
Computers & telefonie

Krijg in het engels een uitnodiging van dave me

Ik krijg in het engels op mijn hotmail een uitnodiging ,van een site mij totaal onbekend van Dave Me .Deze dingen gooi ik er meteen uit maar opeens zie ik op de bijgaande foto mij zelf staan.Ik heb hem 1000% zeker nergens op geplaats wel heb ik hem via Hotmail verstuurd enige jaren geleden naar mijn broer maar die weet ook van niets. Weet iemand hoe zo iets mogenlijk is? Vast bedankt .
Waterjuffer

7091 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er ergens een PC gekraakt word is het mogelijk dat oplichters om vertrouwd over te komen juist deze foto misbruiken om je er in te laten lopen.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent er zeker van dat je deze foto nooit ergens hebt geplaatst en 'm alleen één keer hebt verstuurd naar je broer. Dan is of jouw of de account van je broer gehackt.

Je zou echter eens kunnen zoeken of de foto toch niet ergens anders staat. Dat kan je doen door via Google Images te laten zoeken naar de foto (klik op het camera icoontje om je eigen foto te uploaden).

Om welke site gaat het precies?

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om welke foto gaat het precies? ;-)

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op zondag 3 jun 2012, 15:27: Om welke foto gaat het precies? ;-)
En dat is relevant omdat?

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op zondag 3 jun 2012, 15:27: Om welke foto gaat het precies? ;-)

Ha ha ha.

Ik zou in header IP adres bekijken en vervolgens afzender blokkeren, evt ook domein blokkeren.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo waterjuffer,

Zou in ieder geval voor de zekerheid m'n wachtwoord bij hotmail even veranderen.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal

Ik ben ogenblikkelijk in google gaan zoeken maar gelukkig niets
De foto is van jaren terug en ik laat ze op mijn computer bewerk ze en sla ze op ,op een cd ze staan zelfs niet lang op mijn computer.Ook is hij naar niemand anders verstuurd dan mijn broer die doet het zelfde Ik vind het zo raar
groetjes

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar die foto die in de tweede link staat is dus jouw foto? In dat geval niet zo handig om die link hier te plaatsen, ik zou even aan de redactie vragen deze weg te halen als dat zo is.

In ieder geval heel vreemd, kan er iemand een grap met je hebben willen uithalen?

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 3 jun 2012, 20:15: ik zou even aan de redactie vragen deze weg te halen als dat zo is.

En ook je mail adres. Beiden zijn nu openbaar en zullen over internet verspreid worden.

Site lijkt op een Hyves/Facebook achtig iets. Zeker weten dat je vroeger niet ergens een profiel hebt gehad, of die foto via een upload ergens met anderen gedeeld hebt?

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet zeker dat ik nooit ook maar ergens die foto geplaats heb .Het is trouwens een oude foto Ik weet niet hoe ik nu die linken moet verwijderen ,dus redactie als u het leest wilt u dat doen Ik wist niet dat je door dit aan te klikken alles kon zien omdat ik het niet heb gedaan hij zat nl al in de verwijderde mail
groetjes waterjuffer

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 07:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb aan de redactie gevraagd e.e.a. te verwijderen.

Ik krijg de indruk dat een bekende dit gedaan heeft. Er staat dat het alleen door vrienden bekeken kan worden ( die dus de link hebben)

Ik heb een e mail adres gevonden op de site. Verzoek daar om uw foto etc te verwijderen omdat u zich daar niet heeft aangemeld.

supportATshtyle.fm ( wijzig AT in @)

waterjuffer schreef op zondag 3 jun 2012, 23:44: ik weet zeker dat ik nooit ook maar ergens die foto geplaats heb .Het is trouwens een oude foto Ik weet niet hoe ik nu die linken moet verwijderen ,dus redactie als u het leest wilt u dat doen Ik wist niet dat je door dit aan te klikken alles kon zien omdat ik het niet heb gedaan hij zat nl al in de verwijderde mail
groetjes waterjuffer

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 07:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

toevoeging

En voor degenen die er even zijn gaan kijken: cookies wissen in de browser.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond
dank u wel ik heb het onmiddelijk gedaan.Ik kon het niet lezen omdat ik geen engels kan zodat ik niet eens wist wat er in die mail stond.Ik zag alleen tot mijn grote schrik die foto.En voor die gene die mijn foto opgeslagen hebben veel plezier met die oude foto, waar je lol in hebt,
Allen die geprobeerd hebben mij te helpen hartelijk dank voor jullie moeite
Waterjuffer

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo waterjuffer,

Op onderstaande link kun je lezen hoe die foto waarschijnlijk "gevonden" is.
Zou het stukje in ieder geval even lezen, het maakt in ieder geval een hoop duidelijk hoe die site te werk gaat.

[url=http://pc-en-internet.infonu.nl/anti-virus/65709-hoe-stop-je-deze-spam-shtylefm.html][u]pc-en-internet.infonu.nl/anti-virus/Hoe stop je deze spam: Shtyle.fm[/u][/url]

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je dus in ieder geval niet moet doen is je registreren op die shtyle.fm site.
Als je dat wel doet, dan beschikken zij over je hotmail inloggegevens en zijn de rapen gaar.

Die site is gewoon een ordinaire phishing website.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dirck
Dank je wel ,ik ben het onmiddelijk gaan lezen maar nee ik heb er geen account .Krijg om de haverklap cadeautje's of heb wat gewonnen gooi het allemaal onmiddelijk weg ,ook van mij bekende firma.s ,registreer mij behalve bij face boek nergens en dat is alleen omdat familie dat graag wilde omdat het voor hun makkelijker is zo aan iedereen tegelijk iets mee te delen.Ik ben nu aan het uitzoeken wie er wel een account heeft bij shtyle.fm maar nog blijft het een raadsel wie dan die oude foto erop geplaats heeft en wat heb je eraan.Ik zou zelf nooit een foto plaatsen waar nog iemand anders goed zichtbaar is op de achtergrond.Ik ben er toch wel van geschrokken en zelf ben ik dan nog zo goochem omde hele mail te plaatsen waar een link in staat omdat je het engels niet machtig bent maar had toch wel kunnen bedenken om de link weg te halen dus beter nadenken. Nooit te oud om te leren
groetjes waterjuffer

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@waterjuffer in de link van dirck staat het toch haarfijn uitgelegd hoe ze te werk gaan, zou toch even de moeite nemen om het wel te lezen..

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi allemaal
Dit is de mail ik heb niet de foto erbij gedaan waar ook nog mijn voornaam op staat
misschien alles duidelijker zo
groetjes waterjuffer

dave me requests your friendship after visiting your Shtyle.fm profile.
Message:

Click to View

dave me Shtyle.fm profile: http://www.shtyle.fm/profile.do?userid=4139766

[edit redactie]

Your Shtyle.fm login is specialmagda@hotmail.com Forgot password?

Share ringtones, songs, documents with your Shtyle.fm friends. 100MB of online storage space with your account.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi mensjes, nu we het er even over hebben, al die kolere zooi in je hotmail, en welke rotzooi die computers ook genereren, je mag van msn GEEN domijn naam blokkeren, als ik bijv yahoo zou mogen blokkeren ben ik meer dan de helft van de rotzooi kwijt. maar tegen fkahfadfa76dndsnan@bakeentaart45.vom.de begin je weinig. enigste is nergens op klikken NOOIT REAGEREN of een ander account openen, en komen ze met persoonlijke dingetjes als je op eigenschappen van zo `n bericht klikt ken je een end komme maja dat is meer voor de 5 sterren mensen hier , en beste haal je link weg....en een fototje op het net is je levenlang ook als je dood en begraven bent een foto ...niet druk om maken gaat weer over....en nu even de link van Edrick bekijken is meestal wel zinvol :-) droge en leuke dag allemaal ..........................

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

woude ik toch nog ff kwijt, dat velen van U o onvoorzichtige van die spelletjes spelen op o.a dat telegraaf hyves en freselijk book als je toestemming geeft aan zo `n spelletjes site mogen ze zelfs een naaktfoto van je schoonmoeder erop zetten want je geeft er toestemming voor dus wat doen wij massaal ??????????????? reclames wegklikken op freselijk book, en geen idiote spelletjes spelen ze willen ''een ding inkomsten genereren via JOU / U, als ik dan lees dat een vriend 437 parels hebt gewonnen omdat z `n kip een koperen ei kwijt is ???? die kip vreet ik op maar die vriend ? gaat pleite ......... avoir messieurs e mesdames..................................