poohhey
door poohhey Feb 2, 2007 om 22:06
Computers & telefonie

Kwaliteit van gebrandde dvd's

Iemand had pas n dvd voor mij gekopieerd. Die kopie is veel mindere kwaliteit, bijna geen kleur, geluid is minder, geen ondertitels. Is dat nou normaal of kan je dvd's net als cd's in niet van orgineel te onderscheiden kwaliteit branden? Heb je daar n krachtige computer voor nodig of kan je dat ook op n 1000 mhz 384 mb RAM?

562 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk is het een illegale kopie van een illegaal van internet gedownloade film. Vaak worden deze illegaal in een bioscoop met een eenvoudige videocamera opgenomen.

Een DVD kopieeren kan ook met de PC die je nu hebt, alleen zal wel een tijdje kosten voordat de kopie klaar is.
Overigens zit er op de meeste DVD's een kopieeerbeveiliging, waardoor je niet zomaar een kopie van kan maken.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij licht het aan de instellingen van je branden.
Of de kwaliteit van de film is slecht.
Een Tv-scherm is erg groot vergeleken met een PC-scherm. De film moet de grootte atomatisch aanpassen. Als de grootte van jouw film BIJV. 352*320 (ik gok maar wat) dan moet de grootte van het beeld aangepast worden naar jouw TV-scherm...
Mijn aanraden is: kijk het gewoon op de pc of download(als je het download) alleen DVD(.)rip

ve
door verwijderd - Feb 2, 2007 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er kunnen diverse factoren een rol spelen, hoe is de kwaliteit van opnamen op de DVD die U oorspronkelijk heeft gekopieerd? Wat voor brandprogramma wordt gebruikt, en hoeveel GB heeft U eventueel moeten compressen? Zelf gebruik ik Pinnacle Instant Copy, waarin je diverse onzin al kunt weglaten, en waarin je de videokwaliteit kunt aanpassen dmv bijvoorbeeld aan te geven welke audio-stream je wilt gebruiken (pcm, 4.1, 5.1 DTS) ook kun je ook nog ondertitels weglaten, die je nooit gebruikt eventueel, je moet er tenminste altijd van uit gaan dat je verlies hebt bij kopieeren van films (die geen beveiliging hebben dan) want anders ben je illegaal bezig, en ook gedownloade films van internet zijn in veel gevallen al van een duistere en slechte kleur en geluidskwaliteit, je moet dus beginnen om direkt te kijken in je DVD spele op je tv/lcd hoe het plaatje van het "origineel" er uit ziet, ikzelf koop meestal liever de echte originele film, omdat er uiteindelijk niets boven dat gaat. En omdat kopieeren tegenwoordig niet echt interessant meer is(financieel gezien) Zelf gebruik ik de DVD brander zelden of nooit om iets van films te branden, succes

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 01:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Een gekochte (geperste) DVD is meestal 8,5 GB (of soms nog meer). Een DVD+/-R is maar 4,7 GB. Met andere woorden, je moet comprimeren om een kopie te maken en dat betekent (meestal) kwaliteitsverlies. Om een 1-op-1 kopie te maken zul je een double layer DVD+/-R moeten branden. DVD+/-R/RW DL heeft een opnamecapaciteit van 8,5 GB.

Als je een DVD comprimeert met programma's zoals DVDShrink en CloneDVD2 dan kun je er zeker van zijn dat de kwaliteit van het eindproduct belabberd zal zijn. Echter er zijn ook mogelijkheden om een DVD zo te comprimeren dat je nauwelijks verschil ziet met het origineel. Ja dan heb je een krachtige PC nodig. Een etmaal om een DVD te "herberekenen" is zelfs met een Pentium 4 best normaal...

Het beste programma om DVD's kleiner te maken is DVDRebuilder. Er is een "easy" versie die gratis is en een "pro" versie die flink wat geld kost. LINK: http://www.jdobbs.com/

Om het allerbeste resultaat (beeld) te krijgen zou je de Cinemacraft Encoder (CCE) moeten gebruiken. Hiervoor moet je DIEP in de buidel tasten. Prijzen variëren zo tussen de 1000 en 2000 euro! Maar dan heb je ook wat! LINK: http://www.cinemacraft.com/eng/index.html

Er zijn on line ook gratis (vergelijkbare) codecs te vinden... Die doen het ook prima. Moet je maar eens de informatie op de website van jdobbs lezen...

Succes. ;-)

ve
door verwijderd - Feb 4, 2007 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als u alsnog een exacte 1 op 1 kopie met vergelijkbare kwaliteit wenst lijkt het me dat u deze moet branden op een Dual Layer DVD (deze zijn in opslaggrootte gelijk aan winkel-DVD's), deze zijn echter ook aanzienlijk duurder (gemiddeld 1 Euro bovenop de kosten van een lege DVD met de capaciteit tot 4.7 GB)

Overigens, voor de beeldvorming, heet een DVD met een opslag tot 4.7GB in technische termen DVD-5, en een Dual Layer DVD word aangeduid met DVD-9, de term is gebaseerd op het maximum aantal GB's opslag.

Ik zou, ondanks mijn antwoord, toch gaan voor een van de oplossingen die hierboven staan, bespaart aardig wat geld en er is toch prima resultaat uit te behalen.